طلاق ایرانی­ ها در کانادا

طلاق ایرانی­ ها در کانادا

طلاق ایرانی­ ها در کانادا


با موضوع طلاق ایرانی ها در کانادا همراهتان هستیم.

معمولا تشکیل خانواده با ازدواج رسمی صورت می‌گیرد زوجین باید در تشکیل نکاح یا همان ازدواج، نسبت به مسائل مختلف توجه کافی داشته باشند.
در برخی موارد ممکن است که زوجین دیگر نتوانند به زندگی در کنار یکدیگر ادامه دهند؛ در این حالت قانونگذار و شارع نهادی را به نام طلاق وضع کرده که می‌­تواند موجب انحلال نکاح و ازدواج گردد.
با توجه به این که ازدواج و طلاق علاوه بر شرع و عرف، تحت تاثیر قواعد حقوقی و قانونی است؛ هر کشوری در تدوین مقررات آن به صورت مستقل عمل می­کند؛ همین امر دلیلی بر تفاوت قواعد موجود می‌­باشد.

دستور موقت ملاقات فرزند

طلاق در دادگاه‌های ایران همواره، همراه با تشریفاتی  است؛ در صورت عدم رعایت، موجب عدم وقوع آن می­‌شود؛ بنابراین باید نکات و ظرایف قانونی آن را رعایت کرد.
اما مشکل آنجا است که علاوه بر تشریفاتی که طلاق در دادگاه‌های ایران دارد؛ اگر اشخاص ایرانی بخواهند در کشور دیگری چون کانادا، اقدام به طلاق نمایند؛ در این حالت با تشریفات بیشتری رو به رو می­‌شوند.
در این باره باید دانست که عدم رعایت تشریفات مورد نظر قانون ایران و یا عدم رعایت تشریفات نظام حقوقی کانادا در دادگاه‌های کانادا، ممکن است آثاری را بر عهده­­ زوجین بار نماید.
بنابراین قوانین طلاق در هر کشور متفاوت خواهد بود و اجرای طلاق کشورهای خارجی از جمله کانادا، در ایران منوط به تایید حکم این دادگاه خارجی در دادگاه خانواده ایران است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از زوایای مختلف طلاق ایرانی‌ها در کانادا، می­‌توانید با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان جهت کسب مشاوره تماس بگیرید.

گم کردن سند طلاق

سوالات مهمی که پیرامون موضوع طلاق ایرانی ها در کانادا بررسی می‌شوند:

  1. ایرانی‌های مقیم کانادا برای طلاق باید چه اقداماتی در ایران انجام دهند؟
  2. اگر زوجین در کانادا ازدواج نکرده باشند، می­‌توانند از یکدیگر طلاق بگیرند؟
  3. قوانین طلاق در کانادا چیست؟
  4. انواع طلاق در کانادا چه مواردی است؟
  5. آیا طلاق ایرانی‌ها در کانادا نیازمند وکیل است؟
  6. بهترین وکیل متخصص در زمینه طلاق ایرانی‌ها در کانادا کیست؟

ایرانی‌های مقیم کانادا برای طلاق باید چه اقداماتی در ایران انجام دهند؟

نظام حقوقی ایران با توجه به آن‌که در خصوص ازدواج، به مبانی و قواعد فقهی بسیار توجه دارد، از انعطاف کمتری برخوردار است و عمدتا در این حوزه تشریفاتی را مقرر داشته است که باید در هر صورت رعایت شود.

بنابراین برای رسیدن به نتیجه­ مطلوب در روند مطالبه حق خود، باید به ظرافت و دقت، عمل نمود و بهترین راه برای توجه و دقت نظر، استفاده از تجربیات و تخصص وکیل است.

وکیل خانواده در کانادا

هنگامی که زوجین در کانادا به سر می­‌برند، برای انجام مراحل طلاق خود، علاوه بر کانادا باید در ایران هم اقداماتی کنند و تمامی تشریفات را پشت سر بگذارند.
در این مسیر بهتر آن است که از طریق طلاق توافقی وارد شوند که برای تحقق آن دیگر نیاز به حضور زوجین در ایران نیست.

طرفین می­‌توانند برای انجام امورات این چنینی خود، به وکیل وکالت دهند تا بر اساس توافق زوجین اقدامات لازم برای طلاق توافقی آنان در ایران را فراهم آورد.

اگر زوجین در کانادا ازدواج نکرده باشند، می‌­توانند از یکدیگر طلاق بگیرند؟

برای درخواست طلاق در کشور کانادا توسط زوج‌هایی که در این کشور ازدواجشان صورت نگرفته باشد، با مانعی روبرو نیست.
در این خصوص نظام حقوقی کشور کانادا مقرر داشته است که برای طرح درخواست طلاق در دادگاه‌های این کشور تنها کافیست که زوجین یک سال در کانادا اقامت داشته باشند.
بنابراین باید گفت ثبت ازدواج زوجین در کشوری مثل ایران یا سایر کشورها مانع از طرح درخواست طلاق در محاکم کشور کانادا نمی­‌باشد.

وکیل آنلاین خانواده یوسف آباد

ثبت طلاق ایرانیان مقیم کانادا

حال اگر شهروندی دو تابعیتی (ایرانی-کانادایی) باشد و در ایران ازدواج آنها منعقد گشته باشد و در کانادا تصمیم بر طلاق بگیرند راه سختی را در پیش خواهند داشت.

اما به طور کلی باید گفت؛ تا زمانی که افراد اعم از زن و یا شوهر حداقل یک سال در کشور کانادا زندگی کرده باشند، براساس وضعیت فعلی آنها، دادگاه کانادا شرایطشان را در نظر می‌گیرد و افراد را به عنوان ساکن کانادا می‌شناسد و محل وقوع ازدواج را در نظر نمی‌گیرد.

مشاوره ازدواج در کانادا

قوانین طلاق در کانادا چیست؟

در خصوص ازدواج، کشورهای متفاوت، بر مبانی متفاوتی اقدام به قانونگذاری می­‌کنند و بی شک در این عرصه از آنچه که در فرهنگ، تمدن و مذهب حاکم بر جامعه است تأثیر گرفته و مهم می‌­شمارند.
کشور کانادا نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با توجه به فرهنگ حاکم بر جامعه و تمدن و مذهب خود در قرارداد ازدواج قوانین را وضع می­‌نماید که مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن­ها را بیان می­‌داریم.
اولین نکته مورد اهمیت این است که قضات دادگاه‌های کانادا برای رسیدگی به موضوع طلاق، قوانین این کشور را اجرا می‌نمایند؛ حتی اگر زوجین ایرانی بوده و قرارداد ازدواج در ایران منعقد شده باشد.
در حقیقت این قضات وظیفه­‌ای برای بررسی و رسیدگی مطابق قوانین ایران نداشته و مطابق قانون مدنی، احوال شخصیه و سایر قوانین مرتبط کشور کانادا عمل می­‌نمایند.

وکیل مهریه در کانادا

موارد دیگری نیز در روند رسیدگی به طلاق در کشور کانادا مورد اهمیت واقع شده و باید نسبت به آن نظر داشت.
از جمله این که شخصی که خواهان طلاق است باید به دادگاه‌های صلاحیتدار این کشور مراجعه نماید و درخواست رسیدگی به طلاق را تقدیم دادگاه بنماید.
همچنین زن و مرد باید مطابق قوانین دولت کانادا ازدواج کرده باشند و این ازدواج، مطابقت لازم با قوانین این کشور را داشته باشد؛ این امر باید توسط مراجع قضایی احراز شود.
حتی زوجه­ایی که در کانادا با یکدیگر ازدواج نکرده باشند، باید ازدواجشان مورد تایید دولت کانادا قرار بگیرد.
علاوه بر موارد فوق، بایستی از مدت ازدواج زوجین یک سال گذشته باشد؛ این که در حال حاضر طرفین نسبت به یکدیگر دلسرد بوده و میلی به زندگی مشترک نداشته باشند.

طلاق در نظام حقوقی آمریکا

انواع طلاق در کانادا چه مواردی است؟

در کانادا ممکن است طلاق به دو صورت اتفاق بیفتد:

الف. طلاق مبتنی بر تقصیر:

طلاق بر مبنای وجود تقصیر (کوتاهی) عبارت است از اینکه؛ مرد و یا زن موجب تقصیری شده باشد و طرف او آن امر را در دادگاه به اثبات برساند.

ب. طلاق مبتنی بر عدم تقصیر:

وفق قوانین کانادا، زمانی که طلاق بر مبنای عدم وجود تقصیر باشد، یکی از طرفین باید اثبات نماید که طرف مقابل دارای روابط سردی می‌باشد.

برای این امر لازم است یکی از موارد زیر را اثبات نماید:

  1. همسر وی، اعم از زوج و یا زوجه به مدت یک سال و یا حتی بالغ بر یک سال از او جدا زندگی کرد باشد.
  2. همسر او دارای خشونت روانی و یا فیزیکی باشد.
  3. یکی از زوجین به طرف خود خیانت کرده و با غیر از همسر خویش رابطه جنسی برقرار نموده باشد.

قوانین طلاق در کانادا

آیا طلاق ایرانی‌ها در کانادا نیازمند وکیل است؟

با توجه به این نکته­ مهم که در این نوع از دعاوی طلاق، معمولا با قوانین و نظام حقوقی دو کشور مواجه خواهیم شد. در اکثر موارد، اختلافات مبنایی و شدید در قوانین دیده می­‌شود.
برای اینکه بدانیم در چه زمانی، مطابق چه قانونی عمل نماییم و چگونه دادگاه را مجاب نمود، باید از تخصص وکیلی که نسبت به قوانین هر دو کشور تسلط داشته باشد استفاده نماییم.
بنابراین اهمیت وجود وکیل در این نوع از دعاوی که در سطح بین المللی با قوانین مختلف به وجود می‌آید، بدون تردید است و باید نسبت به آن دقت داشت تا با نتیجه­ی مطلوب روبرو گشت.

دانستنی های ازدواج موقت

بهترین وکیل متخصص در زمینه طلاق ایرانی ها در کانادا کیست؟

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع طلاق ایرانی‌ها در کانادا هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.
بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه طلاق ایرانی ها در کانادا، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

ایرانی های مقیم کانادا برای طلاق باید چه اقداماتی در ایران انجام دهند؟

با توجه به سهولت طلاق توافقی و امکان وکالت دادن به وکیل می­توان از طریق وکیل اقدام کرد.

قوانین طلاق در کانادا چیست؟

هر کشوری با توجه به ظرافت های فرهنگی و اجتماعی خود قانونگذای می­کند؛ قوانین طلاق در کانادا در متن مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل طلاق ایرانی­ ها در کانادا

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (16 امتیاز)

3 دیدگاه

  • سلام جناب من در یوکان سکونت دارم و همسرم برای دیدن خانواده به ایران اومدن و الان حاضر به برگشت نیستن و من رو بابت مهریه ممنوع الخروج کردن من چه کاری انجام بدم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      پیشنهاد می‌گردد برای الزام ایشان به تمکین و پرداخت مهریه اقدام نمایید. می‌توانید با وکیل متخصص این امر آقای دکتر مهری جلسه مشاوره‌ای داشته باشید. جهت هماهنگی زمان مشاوره با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *