نکات مهم طلاق توافقی

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی نکات مهم طلاق توافقی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

نکات مهم طلاق توافقی

راه حل اساسی مشکلات مربوط به خانواده، به ویژه در سال های اولیه زندگی مشترک، گفتگو بر اساس منطق و بر اورده کردن خواسته های معقول طرفین است. گاهی با توجه به شرایط پیش آمده بر اساس اختلاف فرهنگی، اختلاف طبقاتی و حتی اختلافات چهره و ظاهر، موضوع ادامه زندگی مشترک با چالش جدی روبرو می‌ شود، به نحوی که امکان ادامه زندگی مشترک وجود ندارد. نکات طلاق توافقی، شرایط طلاق توافقی، مراحل طلاق توافقی، تبلیغ طلاق توافقی در دو روز کاری، طلاق توافقی بدون دریافت حق الوکاله و سایر تیتر هایی که سعی در جذب مخاطب پرونده‌ های خاص خانواده دارند، در فضای مجازی که گاهی امکان نظارت ندارند، مشغول فریب و کلاهبرداری به نام وکیل دادگستری و موسسه حقوقی معتبر هستند. محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری کانون وکلای دادگستری مرکز، پاسخ سوالات درباره طلاق توافقی، شرایط طلاق توافقی و مراحل طلاق توافقی را در مجموعه ای گرد آوری نموده است. حاصل مراجعات موکلین گروه وکلای مهر درباره شرایط طلاق توافقی، به صورت اختصاری در ادامه خواهد آمد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نکات مهم طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

لزوم مراجعه طرفین به دادگاه خانواده در طلاق توافقی

سوال: در مواردی که زن و شوهر برای طلاق توافقی به نتیجه رسیدند، فقط باید به دفتر طلاق مراجعه کنند یا اینکه باید ابتدا به دادگاه خانواده مراجعه نمایند؟

پرسش و پاسخ آنلاین با وکیل خانواده

پاسخ: با توجه به اینکه قانون حمایت خانواده سال 1353 منسوخ شده است و آخرین تغییرات طلاق توافقی در قانون حمایت خانواده سال 1391 مراجعه زوجین به دادگاه خانواده و اخذ گواهی عدم امکان سازش به منظور اجرای صیغه طلاق را الزامی می داند، قبل از مراجعه به دفاتر رسمی طلاق، حتما باید از دادگاه خانواده رای لازم را دریافت کرد. بنا بر این ثبت طلاق توافقی در دفتر رسمی طلاق منوط به صدور رای از جانب دادگاه خانواده است.

صورتجلسه توافقات در طلاق توافقی

سوال: وقتی طرفین در انجام طلاق توافقی مذاکره کردند، نتیجه توافقات مابین را در کدام مرجع باید ارائه نمایند. آیا ارائه صورتجلسه توافق به دادگاه خانواده لازم است یا هنگام مراجعه به دفاتر اسناد رسمی طلاق، توافقات ارائه می‌ شود؟

پاسخ: صورتجلسه توافقات انجام شده بین زوجین در طلاق توافقی که شامل توافق در امور مالی، تعیین تکلیف حضانت و ملاقات فرزندان، نحوه اجرا و ثبت صیغه طلاق و نوع طلاق می‌ باشد، میتواند در زمان تقدیم دادخواست در یکی از دفاتر خدمات قضایی، یا در جلسه دادگاه، تقدیم شعبه رسیدگی کننده به پرونده طلاق شود. معمولا دادگاه بر اساس توافقات انجام شده گواهی عدم امکان سازش صادر می‌ کند.

وکالت بلاعزل در طلاق توافقی

سوال: اگر زوج با اعطا وکالت بلاعزل طلاق به همسرش وکالت دهد که بتواند به دادگاه مراجعه نموده و خود را مطلقه نماید، آیا باز هم حضور مرد در دادگاه خانواده ضرورت دارد؟

پاسخ: با توجه به اینکه وکالت بلاعزل طلاق توافقی، در دفتر اسناد رسمی تنظیم می‌ شود و مراجعه وکیل مدنی به دادگستری مورد پذیرش دادگاه نیست، در اینگونه موارد، زوجه مکلف است با انتخاب وکیل پایه یک دادگستری از طرف همسر، نسبت به تقدیم دادخواست طلاق توافقی از یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام نماید. با توجه به اینکه زوج وکالت کامل اعطا نموده است، حضور وی در هیچ یک از مراحل طلاق توافقی لزومی ندارد. البته شرط اجرا و ثبت صیغه طلاق بدون حضور زوج، داشتن این اختیارات در وکالت طلاق است. دقت داشته باشید که قبل از اخذ وکالت بلاعزل طلاق توافقی با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص امور حقوق خانواده مشاوره فرمایید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نکات مهم طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مهلت اجرای رای طلاق توافقی

سوال: اگر رای طلاق توافقی صادر شود و در مهلت اعلام شده، یکی از زوجین حاضر به اجرای صیغه طلاق نشود تکلیف چیست؟

طلاق به دلیل عدم پرداخت نفقه

پاسخ: با توجه به اینکه گواهی عدم امکان سازش جهت ثبت طلاق توافقی، حداکثر تا سه ماه بعد از ابلاغ رای قطعی و یا قطعیت حکم، زوجین باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی طلاق مراجعه و نسبت به ثبت صیغه طلاق اقدام کنند، در صورت عدم مراجعه هر یک از آن ها حالات مختلفی متصور است.

اگر زن از حضور در دفتر اسناد رسمی طلاق استنکاف ورزد، مرد میتواند با ارائه حکم دادگاه از سردفتر بخواهد که همسرش را برای اجرای صیغه طلاق دعوت کند. در صورت دعوت از زن و انقضاء مهلت یک هفته که توسط سردفتر تعیین می‌ شود، میتوان طلاق را به صورت غیابی اجرا نمود و با زن ابلاغ کرد.

اگر مرد از حضور در دفتر رسمی طلاق خودداری کند، و زن وکالت یا نمایندگی در اجرای صیغه طلاق داشته باشد، نیازی به حضر مجدد مرد نیست. در غیر این صورت اجرای صیغه طلاق با مشکل مواجه شده و امکان پذیر نیست.

راه حل مشکل این است که در هنگام توافقات طلاق توافقی، هر کدام از طرفین شرط التزام به حضور در دفتر رسمی طلاق را نیز در توافقات قید کنند تا عینا در رای دادگاه، تصریح به نمایندگی و وکالت زوجه در اجرای صیغه طلاق بشود تا اجرا نیز با مشکل مواجه نشود.

حضانت فرزندان در طلاق توافقی

سوال: در صورتی که طرفین در پرونده طلاق توافقی، بر حضانت فرزندان صورتجلسه ای تنظیم کنند و این صورتجلسه مورد وافقت دادگاه قرار گیرد، بعد از طلاق توافقی شخصی که حضانت با اوست از انجام وظایف خودداری کند تکلیف چیست؟

وکیل اجازه خروج فرزند از کشور

پاسخ: موارد مندرج در حکم طلاق توافقی که از آن به گواهی عدم امکان سازش تعبیر می‌ شود، در حکم سند رسمی و غیرقابل عدول است. اگر شخصی که حضانت به وی سپرده شده است مانع ملاقات طفل با طرف دیگر شود، امکان پیگیری بعدی وجود دارد. علاوه بر جرم انگاری موضوع از طریق حقوقی نیز قابل پیگیری است. جهت دریافت مشاوره دقیق تر درباره وضعیت حضانت فرزند پس از طلاق توافقی با بهترین گروه وکلای خانواده تهران تماس بگیرید.

نحوه تنظیم توافقات در طلاق توافقی

سوال: آیا تنظیم توافقات در طلاق توافقی فرم مخصوصی دارد؟ یا میتوان به هر نحوی توافقات را صورتجلسه کرد؟ توافقات شامل چه اموری باید باشد؟

پاسخ: هر توافقی که طرفین در طلاق توافقی بین خودشان تنظیم کنند برای دادگاه معتبر است و فرم توافقات طلاق توافقی وجود ندارد. اما برای اطمینان از غیرقانونی نبودن توافقات و رعایت نظم عمومی، بهتر است که توافق توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص حقوق خانواده تنظیم شود.

توافقات طلاق توافقی شامل توافق بر چگونگی پرداخت یا بذل مهریه، قبول بذل از سوی زوج یا وکیل وی، تکلیف استرداد جهیزیه، تعیین تکلیف درباره نفقه فرزند و نحوه ملاقات فرزند بعد از طلاق، نحوه اجرای صیغه طلاق، و هر موضوع دیگری که طرفین مدنظر دارند، می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نکات مهم طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

رجوع پس از ثبت طلاق توافقی

سوال: آیا پس از طلاق توافقی، مرد حق رجوع به همسرش را دارد؟ وصول مهریه پس از طلاق توافقی چگونه امکان پذیر است؟ اگر زن با بذل بخشی از مهریه، موافقت مرد را برای طلاق توافقی جلب نماید، و پس از اجرا و ثبت صیغه طلاق، مرد از پرداخت مهریه مشخص شده امتناع ورزد، تکلیف چیست؟

درخواست صدور حکم رشد

پاسخ: طلاق توافقی معمولا در قالب طلاق خلع اجرا می‌ شود که از اقسام طلاق غیرقابل رجوع است. اگر زن در مدتی که قانونا عده طلاق محسوب می‌ شود، به مهریه بخشیده شده رجوع کند، در همان زمان عده، برای مرد هم حق رجوع به همسر سابق ایجاد می‌ شود. نکته مهم این است که خارج از این زمان، نه زن و نه مرد، حق رجوع نخواهند داشت، مگر اینکه مجددا با عقد جدید با هم ازدواج نمایند.

در صورتی که وصول بخشی از مهریه به بعد از اجرای طلاق توافقی موکول شود، با سند طلاق، از طریق دفتر رسمی طلاق و یا دادگاه خانواده و در مواردی که مهریه کمتر از بیست میلیون تومان باشد، از طریق شورای حل اختلاف نسبت به مطالبه و وصول مهریه اقدام خواهد شد.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

021-88663925

021-88663926

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *