ثبت طلاق ایرانیان مقیم کانادا


 

امروز با موضوع ثبت طلاق ایرانیان مقیم کانادا با شما هستیم.

با توجه به این نکته که در حال حاضر سفارت ایران در کانادا، تعطیل بوده و فعالیت ندارد، ایرانیان مقیم کانادا، برای انجام امور قانونی مانند ثبت طلاق، مجبور به مراجعه به کنسولگری‌های ایران در سایر کشورها غیر از کانادا هستند.

راه دیگر برای اتباع ایرانی مقیم کانادا، مراجعه مستقیم به اداره سجل و احوال شخصیه (ثبت احوال) وزارت امور خارجه در تهران می‌باشد.

در این بین یکی از موضوعات مهم احوال شخصیه مربوط به موضوع طلاق است.

گروه وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان با مقایسه قوانین طلاق ایران و کانادا اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان خود به ویژه اتباع ایرانی مقیم کانادا در مقاله، ثبت طلاق ایرانیان مقیم کانادا، قرار می‌دهد.

نکات مهم در بررسی موضوع ثبت طلاق ایرانیان مقیم کانادا

  • با توجه به نبودن سفارت ایران در کانادا، برای ثبت طلاق به کجا باید مراجعه کرد؟
  • برای ثبت طلاق ایرانیان مقیم کانادا، چه مدارکی لازم است؟
  • در چه زمانی مراجعه اتباع ایرانی مقیم کانادا به دادگاه‌های ایران جهت ثبت طلاق ضروری می‌گردد؟

برای ثبت طلاق ایرانیان مقیم کانادا چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

با توجه به این موضوع که در کانادا، سفارت و دفاتر کنسولگری فعالیت نمی‌کنند بنابراین:

ایرانیان برای انجام امور سجلی (ثبت احوال) و احوال شخصیه (امور و صفات مربوط به شخصیت هر کس) خود یا باید به سایر دفاتر کنسولگری ایران در کشورهایی غیر از کانادا مراجعه نمایند.

یا درخواست خود را به اداره سجل (ثبت احوال) وزارت امور خارجه ایران ارجاع دهند.

ایرانیانی که ازدواج آنها به سبک ایرانی بوده و مورد تأیید و تنفیذ دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق در ایران هستند، می‌توانند طلاق خود را به سبک ایرانی نیز جاری سازند.

در غیر این‌صورت می‌بایست به دادگاه‌های خانواده کانادا مراجعه نمایند و طلاق آنها مورد تنفیذ (تایید و امضا) دادگاه‌های ایران نخواهد بود.

حال فرض بر این است که ازدواج به سبک ایرانی بوده و بنابراین به مدارک مورد نیاز جهت ثبت طلاق اشاره می‌کنیم:

  • فرم تکمیل شده درخواست طلاق
  • اصل شناسنامه زن و مرد
  • اصل و کپی طلاق‌نامه شرعی صادره از مراکز اسلامی

برای جاری شدن صیغه اسلامی باید به مراکز و موسسات اسلامی مورد تایید ایران در کشور کانادا مراجعه کرد.

  • اصل و کپی طلاق‌نامه صادره از دادگاه‌های محلی (اصل و ترجمه)
  •  عکس جدید (4 قطعه) مرد و زن
  •  اصل و کپی مدرک اقامتی
  •  اصل و کپی سند ازدواج
  •  رسید پرداخت هزینه کنسولی
  •  کپی کارت ملی مرد و زن

نکته: برای ثبت طلاق شرعی، سپری شدن بازه زمانی سه ماه و ده روز از تاریخ جاری شدن صیغه طلاق اسلامی، ضرورت دارد.

در چه صورتی تنها دادگاه‌های ایران مجاز به صدور طلاق‌نامه و ثبت طلاق هستند؟

  • در صورت عدم توافق به ثبت طلاق رسمی در دفاتر نمایندگی ایران در خارج از کشور
  • در صورت عدم ارائه مدارک مورد نیاز و در نتیجه نقصی مدارک
  • در صورت عدم حضور یکی از طرفین (زن یا مرد) برای ثبت طلاق

گرفتن مهریه اتباع ایرانی مقیم کانادا

زن مقیم در کانادا در صورت درخواست طلاق برای دریافت مهریه خود از دو طریق می‌تواند اقدام نماید:

  • مراجعه به دادگاه کانادا و درخواست وصول (دریافت) مهریه
  • مراجعه به دادگاه خانواده در ایران جهت مطالبه و وصول مهریه

امور مالی مرتبط با ازدواج در ایران در قالب مهریه و در کانادا در قالب تقسیم اموال مکتسبه معین شده است.

به عبارتی اموال مکتسبه به عنوان شرط تنصیف، دارا شدن نصف اموالی که در زندگی مشترک به دست آورده‌اند، در قوانین ایران معین شده است.

بنابراین در صورت مطالبه حقوق مالی بعد از طلاق در دادگاه کانادا طبق قوانین کانادا مبنی بر تقسیم اموال مکتسبه (کسب شده) زوجین از زمان جاری شدن عقد نکاح (ازدواج) رأی صادر می‌شود.

در صورتی که به قوانین مهریه ایران در کانادا استناد شود، با بروز تعارض قوانین عموما قاضی، رسیدگی به موضوع را به دادگاه صالح یعنی دادگاه ایران ارجاع می‌دهد.

در مواردی نیز با در نظر گرفتن سند ازدواج به عنوان یک قرارداد و مهریه به عنوان تعهد مالی طبق قرارداد، به درخواست مطالبه و وصول مهریه رسیدگی می‌شود.

در هر کدام از این موارد معایب و مزایایی نهفته است که تنها وکیل مسلط به قوانین ازدواج و طلاق ایران و کانادا، از آن آگاه است.

بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی و به منظور احقاق حقوق خود به بهترین نحو، از مشورت با وکیل باتجربه غافل نمانید.

وکیل خانواده در کانادا

گروه وکلای مهر پارسیان، با حضور وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش و پیگیری امور کلیه دعاوی خانوادگی اتباع ایرانی در کانادا، می‌باشد.

ضمنا برای انتخاب وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور، پیگیری پرونده‌های موروثی ایرانیان خارج از کشور، وکیل متخصص اصل 49 برای ایرانیان خارج از کشور با موسسه حقوقی مهرپارسیان و دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با شماره‌های زیر تماس برقرار نمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

گروه وکلای مهر

5/5 - (21 امتیاز)
وکیل طلاق توافقی سوئیس

15 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر من و همسرم ساکن کانادا هستیم و قصد داریم که به صورت توافقی طلاق بگیریم آیا شما میتونید از ایران این مورد رو برای ما انجام بدین ؟ یا نیاز به حضور خودمان هست؟ چون ازدواجمان در ایران ثبت شده.

    • سلام دوست عزیز
      بله این مورد امکان پذیر است. زوجین ایرانی ساکن کشور کانادا برای انجام مراحل طلاق توافقی در ایران نیازی به مراجعه به ایران ندارند. دو طرف امکان انتخاب وکیل پایه یک دادگستری از طریق ارسال وکالتنامه تنظیم شده در سفارت را دارند. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر من و همسرم ساکن داوفین هستیم و قصد داریم که به صورت توافقی طلاق بگیریم ایا شما میتونید از ایران این مورد رو برای ما انجام بدین ؟

    • سلام دوست عزیز( مجدد)
      بله این مورد امکان پذیر است. زوجین ایرانی ساکن کشور کانادا برای انجام مراحل طلاق توافقی در ایران نیازی به مراجعه به ایران ندارند. دو طرف امکان انتخاب وکیل پایه یک دادگستری از طریق ارسال وکالتنامه تنظیم شده در سفارت را دارند. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام. من و شوهرم کانادا زندگی میکنیم الان میخوام از شوهرم جدا بشم. برای طلاق ایرانی در کانادا حتما باید وکیل داشته باشیم

    • سلام دوست عزیز( مجدد)
      می توانید خودتان مراحل طلاق را پیگیری نمایید. همچنین بله این مورد امکان پذیر است که زوجین ایرانی ساکن کشور کانادا برای انجام مراحل طلاق توافقی بدون نیاز به مراجعه به ایران با انتخاب وکیل پایه یک دادگستری از طریق ارسال وکالتنامه تنظیم شده در سفارت اقدام به ثبت طلاق نمایید. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام. از طریق ازدواجمون برای همسرم اقامت گرفتم ولی مشکلاتی پیش اومد که غیابی از طریق سفارت ایران در لاهه طلاق گرفتم. طلاق در شناسنامه ثبت شده ولی حکم طلاق را به من ندادند. برای گرفتن مهریه سند طلاق لازمه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، باید سند طلاق که مهریه در آن مشخص شده است را داشته باشید و برای مشاوره، در خصوص مطالبه مهریه در خارج از کشور با وکلای متخصص در این زمینه، با شماره 09120067669 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز خوش
    من در کبک هستم و همسرم ۱ سال به ایران برگشت و حاضر به زندگی نیست من قصدم جدایی حق و حقوق ایشون روهم پرداخت میکنم ولی آیا نیاز به وکیل در ایران هست؟ اگر بله معرفی بفرمایید

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. شما باید به وکیلی در ایران اعطا وکالت نمایید تا پروسه طلاق و سایر موارد به نمایندگی از طرف شما صورت پذیرد.
      شما میتوانید جهت هماهنگی برای رزرو تایم مشاوره با جناب آقای دکتر مهری با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و احترام. من و همسرم 12 سال است که در کشور کنادا زندگی میکنیم، بنده به دلیل یک سری مشکلات اخلاقی قصد جدایی دارم و به واسطه این جدایی میخوام به کشور انگلیس مهاجرت کنم . ممنون میشم بفرمایید بنده برای گرفتن طلاق و دریافت ویزا برای کشور انگیس باید چه اقداماتی انجام بدم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به این نکته که در حال حاضر سفارت ایران در کانادا، تعطیل بوده و فعالیت ندارد، ایرانیان مقیم کانادا، برای انجام امور قانونی مانند ثبت طلاق، مجبور به مراجعه به کنسولگریهای ایران در سایر کشورها غیر از کانادا هستند. با توجه به این موضوع که در کانادا، سفارت و دفاتر کنسولگری فعالیت نمیکنند بنابراین: ایرانیان برای انجام امور سجلی (ثبت احوال) و احوال شخصیه (امور و صفات مربوط به شخصیت هر کس) خود یا باید به سایر دفاتر کنسولگری ایران در کشورهایی غیر از کانادا مراجعه نمایند. یا درخواست خود را به اداره سجل (ثبت احوال) وزارت امور خارجه ایران ارجاع دهند. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بین المللی با شماره 02188663925 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *