قوانین طلاق در کانادا


بهترین وکیل در حوزه بین الملل در این نوشتار به بررسی قوانین طلاق در کانادا پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

قوانین طلاق در کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در نظام قانونگذاری، دارای قوانین منسجمی است که با توجه به تقسیم بندی این کشور به ایالات متعدد، هر ایالت در زمینه‌ قانونگذاری، مستقل از بقیه ایالات، تصمیم‌ گیری و عمل می‌ کند.

در امور مربوط به خانواده، نظام قانونگذاری کانادا، اهمیت بسیار ویژه ای را قائل شده است و برای همین، هر ایالت قوانین مخصوص و مرتبط به خود را در زمینه‌ی امور خانواده داراست.

یکی از بخش‌ های مهم موارد خانواده، طلاق زوجین از یکدیگر می‌ باشد و هر یک از زوجین با توجه به اختیارات قانونگذاری، میتوانند تحت شرایط خاص، اقدام به طلاق نمایند و از یکدیگر جدا شوند.

در سال های گذشته با توجه به افزایش درخواست مهاجرت، به جهت دریافت اقامت دائم کانادا، جمعیت کثیری از اشخاص در سرتاسر دنیا، مخصوصا اتباع ایرانی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا اقدام می نمایند.

با این وجود اتباع ایرانی که در کانادا ازدواج کرده اند و یا اینکه با همسر خود، در کانادا اقامت داشته اند، ممکن است که به دادگاه کانادا درخواست طلاق بدهند و به دادخواست آن ها رسیدگی و بر اساس آن حکم مقتضی (مناسب) صادر نماید.

قوانین طلاق در کانادا، در مورد همه اشخاص متقاضی طلاق لازم الاجرا خواهد بود و بر اساس قوانین طلاق در کانادا، سایر حقوق مالی و غیر مالی زوجین مشخص می‌ گردد.

در این مقاله به آشنایی شما عزیزان در مورد قوانین طلاق در کانادا، انواع طلاق در قوانین کانادا، نحوه رسیدگی به طلاق توافقی مطابق با قوانین کانادا نسبت به اتباع ایرانی که توسط موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به مدیریت جناب آقای محمدرضا مهری متانکلائی منتشر می‌گردد، پرداخته می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در کانادا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شرایط لازم برای طلاق مطابق با قوانین طلاق در کانادا

قوانین طلاق در کانادا، مطابق با مصوبه و قانون فدرال کانادا در زمینه‌ی طلاق تصویب و وضع گردیده است و از جهت رسیدگی و تشریفات دادرسی و اداری و همچنین قوانین با سایر ایالات متفاوت می‌ باشد.

مطابق با قوانین کانادا، اتباع ایرانی و زوجینی که در کانادا اقدام به انجام طلاق می‌ کنند، دادگاه کانادا بر خلاف قانون ایران تکلیفی به رسیدگی بر اساس قانون ایران ندارد و براساس قانون کانادا رسیدگی می‌ شود.

متقاضی طلاق باید با مراجعه به دادگاه کانادا دادخواست خود را تقدیم کند.

در این زمینه باید شرایطی را مدنظر داشته باشد:

– برای اینکه به درخواست طلاق رسیدگی شود، باید زن و مرد هر دو طبق قانون کانادا ازدواج کرده و ازدواج آن ها مطابق با مراجع قضایی تائید شده باشد.

همچنین در مورد اتباع ایرانی که در ایران ازدواج کرده اند، باید ازدواج آن ها به تائید دولت کانادا رسیده باشد.

– ازدواج آن ها رو به شکست عاطفی و دارای روابط سردی باشد.

– شخص و یا همسر وی در یکی از ایالت های کانادا یا جایی که شخص، به مدت یک سال تمام، زندگی کرده است درخواست طلاق می دهد.

انواع طلاق مطابق با قوانین طلاق در کانادا

با توجه به قوانین طلاق در کانادا برای اقدام جهت طلاق، دو مورد طلاق وجود دارد که بر اساس آن در صورت اثبات یکی، حکم طلاق صادر می‌ شود:

  • طلاق مبتنی بر عدم تقصیر: در این نوع طلاق، هیچ یک از طرفین، مرتکب تقصیر (کوتاهی) در انجام وظایف زناشویی خود از جمله مشمول زمینه های طلاق نگردیده و در واقع شرط لازم برای تحقق این نوع طلاق در کانادا، جدایی کامل و یک ساله زوجین از یکدیگر می‌ باشد.
  • طلاق مبتنی بر وجود تقصیر: در این نوع از طلاق، باید یکی از زمینه های لازم جهت طلاق وجود داشته باشد و طرفی که مدعی وجود آن می‌ باشد، آن را اثبات کند تا به آن ترتیب اثر داده شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در کانادا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

زمینه های لازم برای صدور حکم طلاق مطابق با قوانین طلاق در کانادا

بر اساس مصوبه قانون طلاق کانادا، در صورتی که ازدواج بر مبنای بدون تقصیر باشد، باید برای درخواست طلاق یکی از طرفین، اثبات کند که دارای روابط عاطفی سردی هستند و لازم است که تنها یکی از موارد و زمینه های لازم را اثبات کند:

– شخص یا همسر وی یک سال و یا بیش از یک سال از یکدیگر جدا زندگی کرده باشند.

– همسر شخص، خشونت فیزیکی و روانی با طرف مقابل خود داشته باشد.

– یکی از طرفین مرتکب خیانت و برقراری رابطه جنسی با شخص دیگری شده باشد.

آثار مالی و غیر مالی بعد از طلاق مطابق با قوانین طلاق در کانادا

براساس یک قاعده کلی در قوانین طلاق در کانادا، زوجین که اتباع ایرانی و مقیم کانادا هستند، زمانی میتوانند بر اساس قوانین طلاق در کانادا اقدام کنند که در کانادا حضور داشته باشند و زندگی کنند.

اگر شخص یا همسر او در کانادا مقیم نباشد و زندگی نکند، نمیتوانند بر اساس قوانین طلاق در کانادا اقدام کنند.

در صورتی طرفین یک طلاق توافقی داشته باشند، میتوانند نسبت به حضانت (نگهداری) فرزند خود توافق کنند و در صورتی که طلاق به صورت مشاجره و نارضایتی باشد، دادگاه تعیین تکلیف می‌ کند.

همزمان با صدور حکم طلاق در دادگاه، مطابق با قوانین طلاق در کانادا، بحث تقسیم اموال زوجین مطرح می‌ گردد.

بر اساس قوانین طلاق در کانادا، اموالی را که زوجین (زن و مرد) در دوران زوجیت خود به دست می آورند و تا زمانی که آن ها را تحت تملک خود دارند، قابل تقسیم به صورت مساوی بین آن ها خواهد بود؛

ولی اموالی را که آن ها، موقع ازدواج وارد زندگی کرده اند، قابل تقسیم نخواهد بود و هرگونه افزایش اموال، بعد از شروع زندگی مشترک، ملاک تقسیم خواهد بود.

تنها استثنایی که در مورد تقسیم اموال در زمان ازدواج وجود دارد، خانه متعلق به مراسم عروسی و برای شروع زندگی مشترک تهیه می‌ شود، می‌ باشد.

در واقع زمانی این را شامل می‌ شود که زوجین در زمان جدایی یا طلاق در آن خانه سکونت داشته باشند و اگر شخص خانه را از زمان ازدواج دارا بوده باشد، هیچ حقی نسبت به آن خانه، به طرف دیگر تعلق نمی‌ گیرد.

همچنین این شامل کسی که سند خانه به اسم‌ شان هم نمی‌ شود و به همین جهت، هر دوی آن ها حق ماندن در آن خانه را دارا خواهند بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در کانادا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مقایسه قوانین طلاق در ایران و کانادا

مطابق قوانین طلاق در کانادا، طلاق میتواند از جانب هر کدام از طرفین به دادگاه داده شود و برای زن این محدودیت با توجه به قوانین ایران وجود ندارد.

 خیانت زوجین چه زن و چه مرد در قانون ایران نمیتواند از موجبات و زمینه های قطعی برای طلاق باشد؛ در حالی که در قوانین کانادا چنین محدودیتی وجود ندارد.

 در مورد حضانت (نگهداری) فرزند، در قوانین طلاق در کانادا، قانون تعیین شده‌ ای مانند ایران وجود ندارد و طرفین در این مورد توافق می‌ کنند.

 بحث تنصیف (نصف اموالی که در حین زندگی مشترک به دست آورده‌ اند) اموال مطابق با قوانین طلاق در کانادا، به صورت مطلق اجرا می‌ شود؛

در حالی که در قوانین ایران، بحث تنصیف در صورت شرط و زمانی که درخواست طلاق از جانب مرد و با وجود تمکین (انجام وظایف زناشویی) زن باشد، مطرح خواهد بود.

امکان ثبت و اجرای حکم طلاق صادره از دادگاه کانادا در محاکم ایران

در صورتی که اتباع ایرانی مقیم در کانادا، درخواست طلاق خود را به دادگاه کانادا تقدیم کرده باشند، دادگاه کانادا اقدام به صدور طلاق می‌ کند و ایرانیان مقیم کانادا در صورتی میتوانند این حکم را در ایران ثبت و اجرا کنند، که مطابق با شرایط ذیل باشد:

هرگاه ایرانیان مقیم خارج از کشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاکم و مراجع صالحیتدار محل اقامت خویش مطرح کنند، احکام این محاکم یا مراجع در ایران اجرا نمی‌ شود مگر آنکه دادگاه صلاحیتدار ایرانی این احکام را بررسی و حکم تنفیذی (تائید) صادر کند.

ثبت طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور در کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران به درخواست کتبی زوجین (زن و مرد با هم) یا زوج (مرد) با ارائه گواهی اجرای صیغه طلاق توسط اشخاص صلاحیتدار که با پیشنهـاد وزارت امور خارجه و تصویب رئیس قوه قضائیه به کنسولگری ها معرفی می شوند امکان پذیر است.

حکم از کشوری صادر شده باشد که براساس قوانین خود یا عهود (عهدنامه‌ ها) یا قراردادها احکام صادره از دادگاه های ایران در آن کشور قابل اجراء باشد یا در مورد اجرای احکام معامله متقابل نماید.

 مفاد (محتوا) حکم مخالف با قوانین مربوط به نظم عمومی یا اخلاق حسنه نباشد.

حکم کشور که صادر شده قطعی و لازم الاجرا بوده و به علت قانونی از اعتبار نیفتاده باشد.

 از دادگاه های ایران حکمی مخالف حکم دادگاه خارجی صادر نشده باشد.

رسیدگی به موضوع دعوی مطابق قوانین ایران اختصاص به دادگاه‌ های ایران نداشته باشد.

 دستور اجرای حکم از مقامات صلاحیتدار کشور صادر کننده حکم صادره شده باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در کانادا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل متخصص طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، با بهره گیری از تیم وکلای تخصصی در زمینه‌ موضوعات حقوقی داخلی و بین‌ الملل خصوصی و مهاجرت، و همچنین تسلط به قوانین کشور کانادا در امور خانواده و حقوقی و قوانین طلاق در کانادا، آماده مشاوره و راهنمایی شما عزیزان و قبول پرونده خانواده اتباع ایرانی مقیم کانادا در امور حقوقی متعدد می باشند.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.
جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

موارد سقوط ارث

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

5/5 - (17 امتیاز)

3 دیدگاه

  • سلام بعد از٢٣ سال زندگی و فرزند ٢٢ ساله که هر سه چند سال است پاسپورت کانادایی داریم و فرزندم و خانمم در مونترال بودند ( ٣-۴ سال) حدود سه سال پیش خانمم به ایران امد وبا ایجاد دعوا و فحاشی زد و خورد درست کرد و از پزشکی قانونی نامه جراحت به دادگاه برد و رای ضرب و شتم گرفت که طبق قانون ایران ۴/۶ میلیون دیه دادم. پس از ان خانمم مهریه کامل و نفقه و جرتالمثل ایام زوجیت و حتی کرایه خانه ده سال منزل مشترک گرفت و با گذاشتن وصیقه در دادستانی ، دوماه پیش به مونترال رفت. که من تقاضای طلاق در ایران کردم و با توافق وکیلش سند طلاق اخذ کردم. هم اکنون خانمم در مونترال تقاضای طلاق کانادایی و تنصیف اموال من در ایران کرده. چکار میشود کرد؟ آیا دارایی خانمم که منزل در شیراز است و بخاطر مهریه از من گرفت شامل حال من میشود؟ آیا شما وکالتدفاع را قبول میکنید ؟ هزینه وکالت در مونترال شما چقدر است؟ تشکر

    • سلام لطف بفرمایید با موسسه تماس بگیرید تا وکیل متخصص طلاق در کانادا بهتون معرفی بشه. موضوع شما نیاز به مشاوره تخصصی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *