اقدامات لازم پس از تصادفات جرحی

اقدامات لازم پس از تصادفات جرحی

اقدامات لازم پس از تصادفات جرحی


با بررسی اقدامات لازم پس از تصادفات جرحی همراهتان هستیم.

شلوغی کلانشهر ها منجر به وقوع تصادفات متعددی گردیده است. حجم بالای وسایل نقلیه در خیابان‌ها و افزایش تردد در معابر شهری همگی موجب شده تا همه روزه شاهد وقوع تصادفات باشیم. برخی از این تصادفات جرحی و برخی دیگر غیر جرحی می‌باشند که باید گفت در هر دو صورت خساراتی به افراد وارد می‌گردد. بنابراین اطلاع از اموری که می‌بایست پس از تصادف انجام دهیم در جهت به حداقل رساندن خسارات امری کاملا ضروری است.

همچنین اطلاع از مراحل شکایت تصادف منجر به جرح جهت روشن شدن پروسه زمانی شکایت بسیار مهم است. این موضوع تا جایی اهمیت دارد که اگر اقدامات اولیه توسط زیان دیده به صورت صحیح انجام نشود، گرفتن خسارت از طرف مقابل ماه ها به طول می‌انجامد و حتی امکان دارد شخص هیچ‌گاه نتواند به حق خود دست پیدا کند. بنابراین مراجعه به وکیل متخصص جهت شکایت کیفری در تصادفات منجر به جرح و همچنین اطلاع از مراحل شکایت بعد از تصادف جرحی امری است که به شدت توصیه می‌شود.

سوالات مهم اقدامات لازم پس از وقوع تصادفات جرحی

  • آیا درصورت گواهینامه نداشتن راننده، وی در هرصورت مقصر شناخته خواهد شد؟
  • اگر راننده مقصر فاقد بیمه نامه معتبر بود چه باید کرد؟
  • تفهیم کروکی به چه معناست؟
  • چه زمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنیم؟
  • اگر راننده آسیب دیده در تصادف فاقد گواهینامه باشد، بیمه خسارات وارده را پرداخت می‌کند؟
  • هزینه و حق الوکاله در پرونده های مربوط به تصادفات چه میزان است؟
  • ترخیص وسیله نقلیه به چه صورت است؟
دیه سقط جنین بر عهده چه کسی می‌باشد؟

اقدامات حقوقی لازم پس از وقوع تصادف

الف)تماس با پلیس و اورژانس

پس از قوع تصادف جرحی بلافاصله با پلیس تماس بگیرید و از هرگونه سازش با مقصر حادثه قبل از آمدن پلیس بپرهیزید. درواقع شما با این اقدام شانس ارزیابی صحیح را از خود می‌گیرید همچنین درصورتی که مدارک لازم را از راننده اخذ نکنید دیگر امکان اثبات ورود ضرر پس از برهم خوردن صحنه تصادف وجود نخواهد داشت.

حتی اگر فاقد گواهینامه هستید بازهم با پلیس تماس بگیرید چراکه نداشتن گواهینامه دلیل بر مقصر شناخته شدن شما نمی‌باشد. همچنین حتما با اورژانس تماس بگیرید تا مراتب در صورتجلسه اورژانس درج شود و فرد به قسمت تصادفی ها در بیمارستان منتقل شود چراکه در این صورت در آینده امکان اخذ مدارک پزشکی برای شما آسان تر خواهد بود.سآتئنت

ب)اطمینان از کشیدن کروکی توسط پلیس

پس از حضور عوامل پلیس در صحنه اطمینان حاصل کنید که کشیدن کروکی انجام شده است. این موضوع هم در تصادفات غیر جرحی و هم در تصادفات جرحی بسیار اهمیت دارد بنابراین از آن گذر نکنید چراکه در این صورت بعد از حادثه مسیر درازی در جهت اثبات نداشتن تقصیر در پیش دارید.

نکته مهم دیگر اینکه درصورتی که کروکی غیر سازشی ترسیم شد(تصادفات جرحی)، اطمینان حاصل کنید که افسر پلیس به بیمارستان نیز مراجعه کرده است. دلیل این موضوع آن است که در اینگونه تصادفات معمولا هردو طرف دچار آسیب می‌شوند و اگر راننده مقصر نیز دچار حادثه شده باشد مراجعه پلیس به بیمارستان خود تفهیم کروکی محسوب شده و بدین ترتیب از دردسر های بعدی جلوگیری خواهد شد.

توضیح آنکه بر اساس رویه موجود، کروکی غیر سازشی باید ابتدا به متهم تفهیم شود و سپس بقیه مراحل جهت اخذ خسارت شروع خواهد شد. تجربه ثابت کرده پس از ترخیص مقصر از بیمارستان، تفهیم کروکی به وی مدت ها به طول خواهد انجامید.

تست الکل و اثبات شرب خمر

ج)پیگیری ارجاع پرونده به دادسرا

تازمانی که پرونده در کلانتری باشد شما هیچ گونه پیشرفتی در احقاق حق خود نخواهید داشت. بنابراین می‌بایست با مراجعه مستمر به کلانتری، ارجاع پرونده به دادسرا را پیگیری نمایید. پس از ارجاع پرونده به دادسرا فرایند جلب مقصر جهت تفهیم کروکی آغاز خواهد شد. در این مرحله اگر رضایت بدهید دیگر به هیچ عنوان امکان پیگیری موضوع دیه وجود نخواهد داشت.

درصورتی که عدم رضایت خود را نیز اعلام نمایید فرایند جلب مقصر انجام خواهد شد. موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که در این نوع تصادفات هر دو وسیله نقلیه توقیف خواهد شد و وسیله نقلیه شما تا زمان تفهیم کروکی در پارکینگ باقی خواهد ماند.

د)پیگیری موضوع درصورت بیمه داشتن مقصر حادثه

در این حالت با در دست داشتن کروکی غیر سازشی و مدارک ذیل به بیمه مورد نظر مراجعه نمایید:

  • اصل یا کپی گواهی صورت جلسه مقامات انتظامی که در محل تنظیم شده است
  • اصل یا کپی کروکی غیرسازشی ترسیم شده توسط افسر پلیس راهنمایی رانندگی و یا پلیس راهور ناجا
  • کپی اوراق بازجویی طرفین حادثه تصادف
  • -ظریه هیأت کارشناسان رسمی دادگستری( در صورت اعتراض به نظریه اول یا پس از آن)
  • کپی سایر گزارش های تکمیلی در صورت وجود مانند گزارش پلیس و یا گزارش کارشناس رسمی دادگستری
  • کپی برگه تفهیم کروکی و تأییدیه قبول تقصیر توسط راننده مقصر حادثه ( در کروکی های غیرسازشی این حق برای طرفین وجود دارد که نسبت به مقصر بودن خود اعتراض داشته باشند. تا از تضییع شدن حقوق شرکت بیمه قبل از پرداخت خسارت جلوگیری گردد. بنابراین برگه قبول تقصیر و یا تفهیم کروکی می بایست در هنگام تشکیل پرونده در شرکت بیمه ضمیمه پرونده گردد.)

مدارک مورد نیاز تصادف جرحی

  • اصل و کپی گواهینامه رانندگان طرفین حادثه
  • کارت خودرو طرفین حادثه
  • بیمه نامه ثالث دارای اعتبار طرفین حادثه
  • سند مالکیت خودرو زیان دیده
  • فاکتور لوازم تعویضی ( در صورت نیاز برای کارشناس ارزیاب خسارت )
  • کوپن بیمه شخص ثالث خودروی مقصر
  • عکس های خسارت خودروها
  • گزارش نحوه پرداخت حق بیمه
  • فرم استعلام سابقه خسارت بیمه نامه ( ارائه گزارش استعلام خسارت بیمه نامه توسط کارشناس شرکت بیمه ارائه می گردد)
قانون جدید مستثنیات دین

همانطور که مشاهده نمودید پیگیری حقوق در صورت وقوع تصادفات جرحی بسیار زمان‌بر و موضوعی فوق‌العاده حساس می‌باشد. درواقع با انجام یک حرکت اشتباه امکان طولانی تر شدن روند پرونده و یا حتی به نتیجه نرسیدن پرونده وجود دارد.

مشاوره با وکیل تخصصی تصادفات در هنگام بروز این گونه حوادث امری است که از بسیاری از این موارد جلوگیری خواهد کرد و در نهایت سبب جلوگیری از تضییع حق خواهد شد. همچنین همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره شد، در تصادفات جرحی وسیله نقلیه هر دو طرف توقیف خواهد شد.

فرآیند ترخیص وسیله نقلیه نیز درصورت عدم آشنایی با قوانین و مقررات بسیار طولانی و زمان‌بر است. بنابراین توصیه می‌شود جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه خود حتما با وکیل متخصص مشورت نمایید.اقدامات لازم پس از وقوع تصادفات جرحی

چرا در پرونده های تصادفات، نیاز به وکیل داریم؟

همانطور که در قسمت های پیش به آن اشاره شد مراجعه به وکیل سبب خواهد شد تا روند پرونده شما بسیار سریع تر طی شود.

به خصوص به این علت که پرونده در ابتدا در کلانتری تشکیل شده است، مراجعه به وکیل جهت تسریع در انجام کارها امری کاملا ضروری است. با توجه به توافقی بودن حق الوکاله و تا قبل از بررسی پرونده امکان اعلام دقیق مبلغ وجود ندارد. لذا پیشنهاد می‌شود با مراجعه به تیم وکلای مهر پارسیان از تمامی موارد مطلع شوید.

نحوه جستجوی بهترین وکیل تصادفات جرحی در تهران

پرسش از اطرافیان

یکی از راه های جستجوی وکیل برای پرونده تصادفات جرحی، پرسیدن از اطرافیان است. در گروه وکلای مهر پارسیان باور ما بر این است که هر موکل، خود یک بنگاه تبلیغاتی برای خدمات بهترین گروه وکلای تهران است. چرا که رضایت موکلین قبلی از خدمات وکیل موجب معرفی به دیگران خواهد بود. بنابراین از اطرافین خود که تجربه کار با وکیل تخصصی ملکی دارند سوال کنید. شاید بتوانید بهترین گزینه برای سپردن امور وکالتی را پیدا کنید. اقدامات لازم پس از وقوع تصادفات جرحی

جستجو از طریق فضای مجازی

جستجوی وکیل در اینترنت و فضای مجازی کمی خطرناک است. بعد از پیدا کردن وکیل از طریق صفحات فضای مجازی حتما از داشتن پروانه وکالت وکلا مطمئن شوید. بسیاری از مدعیان انجام خدمات تخصصی وکالت ملکی در واقع کار را بعد از گرفتن از شما به وکیل می‌سپارند. یعنی بدون داشتن دانش حقوقی و با سوء استفاده از کارآموزان وکالت، با دریافت مبالغ سنگین و پرداخت کمی به وکیل مشکل جدیدی هم برای شما رقم می خورد.

ورود به منزل دیگری با تهدید و زور

چرا که با وقوع این موضوع، مشکل شما بیش‌تر خواهد شد علاوه بر مبارزه با کلاهبردار ملکی باید با متظاهرین به وکالت و کلاهبرداران مؤسسات حقوقی نیز مبارزه کنید! حقیقت این است که شما هرگز متوجه نخواهید شد پشت این سایت‌های زیبا و پر از اطلاعات (که البته شما هرگز متوجه نخواهید شد اطلاعات حقوقی آنها درست است یا خیر چون شما حقوقدان نیستید) چه افرادی وجود دارند.

طی سال‌های اخیر متأسفانه مؤسسات زیادی با سایت‌های مختلف به وجود آمده‌اند که حتی دفتر ندارند و حتی مؤسسین آن‌ها وکیل نیستند! اینجا لازم می‌دانیم مجددا خودمان را تبلیغ کنیم: مؤسسه حقوقی مهر پارسیان یک مجموعه کامل با دپارتمان‌های حقوقی و اداری است که می‌توانید رزومه برخی از وکلای ثابت مجموعه را در بخش رزومه‌ها مشاهده نمایید.

بعد از دانستن این موضوعات حتی اگر ما انتخاب شما نبودیم، به انتخاب شما احترام می‌گذاریم و فقط توصیه می‌کنیم؛ برای انتخاب وکیل حتما از داشتن و معتبر بودن پروانه وکالت مطمئن شوید.

برای ثبت شکایت جهت دریافت دیه چه باید کرد؟

پس از صورتجلسه شدن موضوع توسط پلیس، پرونده از طریق کلانتری به دادسرا ارجاع داده خواهد شد. بنابراین نیازی به تنظیم شکواییه مجدد برای طرح موضوع در دادسرا وجود ندارد اما پس از تشکیل اولین جلسه در شعبه بازپرسی، قاضی از شما در این خصوص سوالاتی خواهد پرسید که با توجه به اهمیت موضوع پیشنهاد می‌شود قبل از شروع پرونده حتما با وکلای دادگستری مشورت نمایید.

گرفتن دیه از مقصر حادثه چقدر زمان‌بر است؟

مدت زمان دقیق برای این موضوع قابل تعیین نیست چراکه این موضوع بستگی به پیگیری از پزشکی قانونی، دریافت مدارک پزشکی از بیمارستان، تفهیم کروکی به مقصر، آماده سازی مدارک و مستندات، زمان جلب متهم و بسیاری از موراد دیگر دارد. البته لازم به ذکر است در صورت معرفی وکیل مدت زمان مورد نیاز تا حصول نتیجه به حداقل خواهد رسید.

شکایت از قالیشویی
_

نشانی دفتر وکالت وکیل اقدامات لازم پس از تصادفات جرحی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (21 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *