وکیل مهریه در کانادا


 

امروز با موضوع معرفی وکیل مهریه در کانادا با شما هستیم.

اگر که به سبک ایرانی ازدواج کرده‌اید و در حال حاضر بنا به هر دلیلی قصد جدایی از همسرتان را در خاک کانادا دارید و یا به هر شکل قصد دارید حقوق مالی ازدواج از جمله مهریه را در خاک کشور کانادا مطالبه نمایید، خواندن این مقاله برای شما خالی از فایده نخواهد بود، قوانین کانادا و بسیاری از کشورهای غربی با رویکردی لائیسیته نسبت به مسایل انسانی تصویب می‌شوند.

از این روی سنت‌های کهن دینی و قومی اشخاص چندان تحت حمایت قوانین اینگونه کشورها نخواهد بود، مهریه برای ایرانیان مقیم کانادا از این دست مسایل است که به شکل اعجاب انگیزی مورد اعتنای (توجه) محاکم انصاف قرار نمی‌گیرد.

قضات کشور کانادا با توسل به این دیدگاه که قوانین کانادا منصفانه تر و منطقی‌تر است، از صدور حکم الزام به پرداخت مهریه پرهیز می‌نمایند.

با ما همراه باشید تا در طی پرسش و پاسخ‌های این مقاله مهریه در کانادا را بهتر از پیش بشناسید.

نکات مهم  مهریه در کانادا

  • آیا امکان مطالبه مهریه طبق قانون ایران در کانادا امکان پذیر است؟
  • آیا امکان مطالبه مهریه طبق قانون کانادا وجود دارد؟
  • وصول مطالبه برای اتباع ایرانی مقیم خارج به چه صورت انجام می‌گیرد؟
  • بهترین وکیل مهریه در کانادا چه کسی است ؟
  • بهترین وکیل مطالبه مهریه در کانادا کیست ؟

نظر محاکم کانادا در خصوص پرونده مطالبه مهریه سنگین چه بود؟

مهریه‌های ایرانی اغلب شامل صدها و گاهی هزاران سکه طلاست که معمولا در صورت طلاق باید از طرف شوهر به زن داده شود اما اگر طرفین بخواهند در کانادا طلاق بگیرند، این سکه های طلا به یک مسئله بزرگ تبدیل می شود.

در پرونده‌ای با موضوع مطالبه مهریه به تعداد 3000هزار عدد سکه تمام بهار آزادی که به بازخوانی آن پرداختیم متوجه شدیم پس از حدود 26 روز رسیدگی و استماع (شنیدن) ادعاهای طرفین در دادگاه، قاضی دادگاه اعلام کرد که نمی تواند حکم به پرداخت آنچه را که به زن قول داده شده بود، یعنی سه هزار سکه طلا بدهد.

قاضی دادگاه اینگونه استدلال کرد که دارایی مرد هرگز به چنین رقمی حتی نزدیک نمی شود، و در نتیجه به موجب قوانین روابط خانوادگی کانادا Family Relations Act «منصفانه» نخواهد بود که از وی خواسته شود چنین رقمی را تهیه کند.

وصول مطالبه برای اتباع ایرانی مقیم خارج به چه صورت انجام می‌گیرد؟

در صورتی که طلاق در کانادا صورت گرفته باشد، برای مطالبه مهریه در دادگاه ایران، لازم است که حکم طلاق دادگاه کانادا به تنفیذ (تایید) دادگاه ایران برسد.

در این حالت برای تنفیذ (تایید)، هم زوجین شخصاً می‌توانند اقدام نمایند.

به منظور تنفیذ (تایید) حکم طلاق در دادگاه ایران، گواهی جاری شدن صیغه اسلامی طلاق صادره از سوی کنسولگری ایران لازم است.

پس از تنفیذ (تایید) حکم طلاق، دادگاه در ایران به موضوع مهریه و طبق قوانین وصول مهریه ایران، رسیدگی می‌نماید.

شرایط صدور حکم طلاق از سوی دادگاه ایران برای ایرانیان مقیم کانادا به چه نحو است؟

در صورتی که ایرانیان مقیم کانادا، از همان ابتدا دادخواست طلاق خود را در دادگاه ایران و با حضور وکیل (در صورتی که امکان حضور در ایران را نداشته باشند) طرح کرده باشند، موضوع مطالبه (دریافت) مهریه را نیز بدون نیاز به تنفیذ (تایید) حکم طلاق، در دادگاه ایران طرح می‌نمایند.

در صورتی که ازدواج ایرانیان به سبک کانادا بوده و در کنسولگری ایران ثبت و تایید نشده باشد، دادگاه ایران صالح به رسیدگی به موضوع طلاق و مطالبات مالی بعد از طلاق نمی‌باشد.

از آثار مهم طلاق، مسئله مربوط به مطالبه و پرداخت مهریه است. ایرانیانی که طلاق خود را در کانادا به ثبت رسانده باشند، در خصوص تبعات مالی نیز باید طبق قوانین کانادا عمل نمایند. اما این موضوع تنها در صورتی اجباری است که ازدواج هم طبق قوانین به ثبت کانادا رسیده باشد.

در این حالت تنها دادگاه‌های کانادا صالح به رسیدگی به موضوع طلاق هستند.

اما اگر ازدواج به سبک ایرانی صورت گرفته و در دفاتر اسناد رسمی در ایران و یا در کنسولگری ایران در کانادا به ثبت رسیده باشد، زوجین هم در دادگاه‌های کانادا امکان طرح دادخواست طلاق دارند و هم در دادگاه‌های ایران.

بعد از طلاق، نوبت به تصمیم‌گیری در مورد مسایل مالی زوجین است.

بدین نحو اگر دادخواست مطالبه مهریه به دادگاه‌های کانادا ارجاع داده شود، چه ازدواج به سبک ایرانی باشد و چه کانادایی، طبق قوانین کانادا، اموال زن و مرد به صورت مساوی تقسیم می‌گردد.

اگر  ازدواج شما به سبک ایرانی باشد و در ایران یا در کنسولگری ایران در کانادا ثبت شده است، آیا دادگاه کانادا به موضوع مهریه شما رسیدگی می‌کند؟

دادگاه‌های کانادا تحت شرایطی  به موضوع مهریه به عنوان یک تعهد مالی مندرج در قرارداد با در نظر گرفتن سند ازدواج به عنوان یک قرارداد رسیدگی می‌نمایند.

اما با توجه به اینکه این موضوع به ندرت رخ داده و اکثریت قضات در کانادا موضوع را به دادگاه ایران ارجاع می‌دهد، بنابراین توصیه این است که موضوع مطالبه مهریه خود را در ایران مطرح نمایید.

وکیل مهریه در کانادا

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل مهاجرت به کانادا، وکیل ازدواج و طلاق در کانادا، وکیل طلاق توافقی کانادا با موسسه حقوقی مهرپارسیان دکتر محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با موسسه حقوقی مهرپارسیان

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه

09120067661
09120067662
09120067663
09120067664
09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با دکتر محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

امتیاز دهی به مقاله
خسارت تاخیر تادیه مهریه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *