مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار

وکیل متخصص امور خانواده در این نوشتار به بررسی میزان مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار

 قانون رفتار اشخاصی را که بین آن ها رابطه و علقه زوجیت نباشد و اقدام به برقراری روابط نامشروع اعم از زنا و یا غیر زنا می نمایند، بر نمی تابد و به همین خاطر آن ها را قابل مجازات می داند.

از این رو روابط نامشروع اشخاص با یکدیگر با توجه به مصادیق متعددی که دارد متفاوت و گوناگون می‌ باشد که بسته به نوع آن ها، مجازات روابط نامشروع هم متفاوت خواهد بود.

حالت دیگر از روابط نامشروع که قانونگذار مجازات بسیار سخت تری را وضع نموده، روابط نامشروع زن شوهردار با شخص نامحرم دیگری است که در پی این عمل، مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار را در قانون تعیین نموده است. با ازدواج و پیوند زناشویی، زوجه در علقه زوجیت و حصان زوج قرار می گیرد و به همین خاطر موظف به رعایت عفت و وفاداری نسبت به شوهر خود می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص میزان مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار، بسته به نوع خیانت جنسی زن، متفاوت و متعدد است که بسته به هر کدام، مجازات آن هم تعیین می‌ شود.

بحث رابطه نامشروع زن شوهردار از جمله؛ جرایم جنسی مربوط به منافی عفت می‌ باشد که اگر چه در صورت ارتکاب آن نمیتوان در این مورد اعلام جرم نمود، مگر در صورت وجود شاکی خصوصی، و با توجه به اینکه از جهتی روابط زناشویی به زوج هم مربوط می‌ شود و رابطه نامشروع زوجه، از جهتی موجب ایجاد آسیب به زوج و زندگی مشترک او می‌ گردد، به همین دلیل میتواند اقدام به اعلام رابطه نامشروع زوجه خود کند و از قانون انتظار اعمال مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار را داشته باشد.

وکیل خانواده طلاق توافقی

متاسفانه با توجه به وجود پرونده‌ های قضایی در این زمینه، در این عنوان سعی می‌ شود تا به جنبه های کیفری رابطه نامشروع زن شوهردار و مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار و شرایط تعقیب کیفری آن که توسط موسسه‌ حقوقی مهر پارسیان، منتشر می‌ گردد، پرداخته شود.

مصادیق رابطه نامشروع زن شوهردار

بطور کلی بحث جرائم منافی عفت، به جهت گسترده بودن مصادیق آن، شامل موارد بسیار متعددی می‌ باشد. از همین رو زیر مجموعه جرائم منافی عفت، روابط نامشروع است که به دو گروه جرائم زنا و مادون زنا تقسیم می‌ شود.

هرگاه روابط نامشروع زن شوهردار به معنای خاص در قالب روابط نامشروع مادون زنا شامل مواردی از جمله؛ بوسیدن و یا بغل کردن و تماس فیزیکی بدون نزدیکی و مقاربت مرد نامحرم با زن شوهردار باشد، با اثبات این موارد، میتوان شکایت و مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار را از دادگاه درخواست نمود.

بارزترین مصداق رابطه نامشروع چیست؟

مصادیق رابطه نامشروع که در قانون احصا شده محدود به این موارد نیست و هرگونه ارتباط فیزیکی زن شوهردار با مرد نامحرم که از روی شهوت باشد، مصداق بارز رابطه نامشروع غیر زنا با زن شوهردار خواهد بود.

با توجه به گسترش وسایل ارتباطات جمعی و مخابراتی، رابطه اینترنتی زن شوهردار با مرد نامحرم مصداق رابطه نامشروع نخواهد بود، مگر اینکه نوع مکالمات آن ها حاکی از برقراری رابطه عاطفی و مشمول ارتباطات فیزیکی نامشروع باشد که با توجه به قراین و امارات قوی، میتواند موجب علم قاضی برای وقوع رابطه نامشروع زن شوهردار با مرد نامحرم باشد.

شکایت فریب در ازدواج بین المللی

مصداق دیگری از رابطه نامشروع زن شوهردار به معنی اعم، برقراری رابطه جنسی به صورت زنا با زن شوهردار توسط مرد نامحرم است که در صورت اثبات رابطه جنسی منجر به ارتکاب زنای محصنه خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص میزان مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار

با توجه به دامنه متعدد مصادیق روابط نامشروع، مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار هم متعدد خواهد بود. بر همین اساس مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار به صورت ذیل خواهد بود:

1- شلاق تعزیری به عنوان مجازات

در صورتی که رابطه نامشروع زن شوهردار به صورت روابط مادون زنا و از موارد تماس فیزیکی، مضاجعه و تقبیل و غیره و از روی شهوت باشد، به عنوان مجازات شلاق درجه 6 دارای مجازات از 31 تا 74، و تا 99 ضربه شلاق تعزیری می‌ باشد.

2- اعدام

در صورتی که رابطه نامشروع زن شوهردار به معنی اعم و به شکل جرم جنسی زنا باشد، با توجه به اینکه زنا، به دلیل شوهردار بودن زن محصنه محسوب می‌ شود، مجازات وی رجم است.
در صورت عدم امکان اجرای رجم، با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضائیه در صورت اثبات جرم با بینه، موجب اعدام زن شوهردار و مرد نامحرم اگر زن دار بوده، می‌ شود. ولی اگر مرد نامحرم محصن نبوده باشد، مجازات وی 100 ضربه شلاق حدی می‌ باشد.

3- رجم

هرگاه امکان مجازات زنا، مبنی بر رجم و یا اعدام وجود نداشته باشد و جرم رابطه نامشروع زن شوهردار به صورت زنا، در حالت و موقعیتی از قبیل؛ حیض، حبس، بیماری مانع مقاربت یا بیماری موجب خطر برای طرف مقابل مانند: ایدز و یا سفلیس باشد، و به همین خاطر از احصان خارج گردند، مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار 100 ضربه شلاق حدی خواهد بود.

رسیدگی به دعوای نفقه

4- قتل

مطابق قانون، هرگاه رابطه نامشروع زن شوهردار به صورت زنا با مرد نامحرم باشد و شوهر وی هر دوی آن ها را در حال ارتکاب زنا مشاهده نماید، در صورت تمایل زن به رابطه نامشروع با مرد نامحرم، میتواند هر دو را به قتل برساند و یا در صورت عدم تمایل زن و در حالت اکراه و اجبار، فقط مرد نامحرم را به قتل برساند.
این اقدام او از موانع مسئولیت کیفری به جهت جلوگیری قصاص شوهر محسوب می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص میزان مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مرجع صالح جهت رسیدگی به جرم رابطه نامشروع زن شوهردار

اگر چه مرجع تحقیقات مقدماتی در مورد رسیدگی به همه جرائم، با دادسراها می‌ باشد، ولی در مورد جرائم منافی عفت و از جمله آن رابطه نامشروع زن شوهردار، دادسرا از انجام هرگونه تحقیقات منع شده است، و جرم رابطه نامشروع زن شوهردار بسته به ارتکاب مصادیق آن (زنا یا مادون زنا)  مستقیما در دادگاه کیفری 1 یا 2 مطرح می‌ شود.

بنابراین با توجه به ممنوعیتی که قانون مطلقا در مورد انجام تحقیقات مقدماتی در مورد جرم رابطه نامشروع زن شوهردار دار توسط مرجع رسیدگی قضایی وضع نموده، هرگاه زن شوهرداری با مرد نامحرم رابطه نامشروع (اعم از زنا یا مادون زنا) داشته، شوهر او میتواند به عنوان شاکی خصوصی شکایت خود را به دادگاه کیفری 1 یا 2 بر حسب ادله ابرازی، تسلیم کند.

هرگاه شوهر ادله کافی نداشته باشد، زن وی میتواند بر حسب اتهامی که شوهر او به او وارد ساخته، به جرم قذف (اگر اتهام زنا باشد) یا افترا (اگر اتهام رابطه نامشروع به معنی خاص و غیر مادون زنا باشد) شکایت کند.

فریب در ازدواج

مجازات رابطه نامشروع مرد زن دار

در مجازات رابطه نامشروع، هیچ تفاوتی بین مرد زن دار و زن شوهردار نخواهد بود و مجازات های قانونی از جمله؛ رجم و اعدام و یا شلاق حدی و تعزیری اعمال می‌ شود. (غیر از مورد آخر) ولی از جهتی دیگر باید به این موضوع اشاره کرد که اگرچه زن شوهردار در صورت برقراری رابطه نامشروع محکوم به مجازات آن می‌ شود.

ولی در رابطه با مجازات مرد زن دار به دلیل رابطه نامشروع با زن نامحرم، مرد میتواند به صرف اظهار و ارائه دلیل مبنی بر وجود رابطه زوجیت بین زن نامحرم، از جمله؛ صیغه عقد موقت، رابطه نامشروع خود را بی اثر نماید و مجازات رابطه نامشروع مرد زن دار منتفی گردد.

هر چند همسر مقدم او میتواند به جهت کشف ازدواج مجدد او و با توجه به شرط موجود در سند ازدواج مبنی بر عدم وجود اجازه از همسر اول برای ازدواج مجدد، دادخواست طلاق بدهد و حکم طلاق او صادر شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص میزان مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

گروه وکلای مهر

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

دفتر وکیل خانواده تهران

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

امتیاز دهی به مقاله

7 دیدگاه

  • سلام داشتن رابطه چت تلگرامی که در آن از اندامهای خصوصی تناسلی هم اسم برده میشود مابین زن شوهر دار با یک مرد غریبه ( عکس و فیلم گرفته شده ) برای زن چه حکمی دادگاه میدهد ؟ سوال دوم آیا مرد میتونه ادعای غرامت مادی کند بدلیل لطمات روحی و روانی ناشی از دیدن این پیامهای قبیح ؟ سوال سوم برای آن مرد غریبه چه حکمی میبرند . ممنون و سپاسگزام

    • سلام رابطه نامشروع مادون زنا در صورت اثبات عنوان اتهام خواهد بود که مجازات شلاق برای زن و مرد به دنبال دارد.
      امکان دریافت خسارت در صورت اثبات رابطه و محکومیت متهمین وجود دارد.

  • سلام اگر زنی شوهردار با مردی مجرد به شوهر خود خیانت کند و شوهر مدرکی از چت کردن زن خود با ان مرد و قرار بیرون رفتن ان ها و گشت و گذار انها در چت امده باشد و عکس دو نفره ان ها در دسترس مرد باشد و خطی ک زن با ان خیانت میکرده به اسم شوهر خود باشد میتواند خیانت زن خود را اثبات کند؟

      • سلام وققتتونن بخیر
        من پسری بیست وچارساله بازن شوهرداری که سی ودوسالست ازطریق واتاپ ارتباط داشتم و زنا یا رابطه جنسی نداشتم و بعضی اوقات تماس تلفنی بوده وپیامک ولی بیشتر ازطریق واتساپ ارتباط وملاقات هم باحضور فرزند زن بوده وتماس فیزیکی نداشتیم ومن ازایشون کوچکترم ازلحاظ سنی و رابطه به زور واجبار نبودهه ومن مجرد هستم ودرچت های واتس از کلماتی مثل سکس و.. نام برده شده ولی صادقانه به عمل نرسیده ،ایا حبس،اعدام ،شلاق یاسنگسارداره ،برای من چه جرمی داره؟
        برای زن شوهردار چه جرمی ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *