وکیل پایه یک دادگستری دارآباد

وکیل پایه یک دادگستری دارآباد

وکیل پایه یک دادگستری دارآباد


امروز با موضوع وکیل پایه یک دادگستری دارآباد با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

توی این اوضاع که افزایش  قیمت ملک توی دارآباد از سرعت موشک هم بالاتر رفته باید حتما حواسمون باشه که معامله ملکیمون را محکم کنیم،کلاهبرداری ملکی یکی از انواع رایج کلاهبرداری است که به علت قیمت بالای ملک، خسارات زیادی را برای مال‌باختگان به‌همراه دارد.

ما در این مطلب تنها به شایع‌ترین شیوه‌های کلاهبرداری ملکی اشاره کردیم.

برای آشنایی با جزییات هرکدام از این موارد، مراحل طرح شکایت و پیگیری پرونده تا مرحله ردّ مال و مجازات مجرم، لازم است مشاوره حقوقی کلاهبرداری را دریافت نمایید. باتوجه به ‌این‌که کلاهبرداری جرمی با پیچیدگی‌های خاص است و تنها مشاوران حقوقی زبده توانایی حل مشکلات مال‌باختگان را دارند،

مشاوره حقوقی کلاهبرداری در همه انواع این جرم به‌کار می‌آید.

نوعی از کلاهبرداری که رواج زیادی هم دارد، هنگام انجام معاملات املاک روی می‌دهد.

کلاهبرداری ملکی، ممکن است در هنگام خرید، رهن یا اجاره یک ساختمان یا معامله یک قطعه زمین اتفاق بیفتد.

به‌دلیل بالا‌بودن میزان خسارت مال‌باختگان در این نوع از کلاهبرداری، آشنایی با جزییات این جرم ضروری می‌نماید.

در این مطلب قصد داریم شما را با کلاهبرداری ملکی، روش‌های رایج آن و اهمیت دریافت مشاوره حقوقی کلاهبرداری در آن آشنا نماییم.

 وکیل در فرمانیه

اگر به دنبال بهترین وکیل پایه یک دادگستری هستید ما به شما محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می‌نماییم.

جهت رزرو وقت مشاوره با محمدرضا مهری می‌توانید با خطوط ثابت یا تلفن های همراه موسسه حقوقی مهرپارسیان تماس حاصل نمایید.

نکات مهم وکیل پایه یک دادگستری دارآباد                 

دفتر وکیل پایه یک دادگستری دارآباد کجاست؟

چیکار کنیم توی خرید ملک کلاه سرمون نره؟

کلاهبرداری ملکی را چجوری شکایت کنیم؟

 کلاهبرداری به زبان ساده

کلاهبرداری یکی از شایع‌ترین جرائم علیه اموال و مالکیت افراد است.

کلاهبرداران با قصد مجرمانه و توسل به مانور متقلبانه، مال غیر را می‌برند.

قربانیان این جرم، تحت تأثیر حیله و تقلب مجرم، مال خود را ناآگاهانه و با رضایت تسلیم وی می‌کنند و کلاهبردار از مال قربانی، انتفاع مالی کسب می‌کند.

اثبات وقوع جرم کلاهبرداری کار آسانی نیست و نیاز به دانش حقوقی خاص خود دارد.

در چه صورت کلاهبردار دچار تشدید مجازات می‌شود؟

اگر فرد کلاهبردار برخلاف واقع خود را از کارمندان قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و… معرفی کند یا اینکه‌ جرم با استفاده از تبلیغ عامه از طریق وسایل ارتباط‌جمعی از قبیل رادیو، تلویزیون، روزنامه و مجله یا نطق در مجامع و یا انتشار آگهی چاپی یا خطی ‌صورت گرفته باشد یا مرتکب از کارکنان ‌قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و مأمورین به خدمت عمومی باشد، علاوه بر ردّ اصل مال به صاحبش، از دو تا ده سال و انفصال ابد از خدمات ‌دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.

عنصر قانونی جرم کلاهبرداری

ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری بیان می‌کند:

هرکس از راه حیله و تقلب… وجوه و یا اموال یا اسناد یا حواله‌جات یا قبوض یا مفاصاحساب و امثال آن‌ها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد،‌ کلاهبردار محسوب و علاوه بر ردّ مال به صاحبش، به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم ‌می‌شود.

وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران

کلاهبرداری ملکی چیه

اگر فردی با مانور متقلبانه مانند جعل سند، جعل عنوان خود و… اقدام به فریب‌دادن فرد دیگری در معاملات ملکی کند، مرتکب جرم کلاهبرداری ملکی شده است. مجازات مجرمان این‌گونه پرونده‌ها، حسب نوع کلاهبرداری ساده یا مشدد و جرائمی که به‌قصد فریب قربانی مرتکب شده‌اند، در هر مورد متفاوت و تعیین آن برعهده قاضی است.

این جرم به‌شیوه‌های مختلف انجام می‌شود که انجام مراحل قضایی در هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد.

با دریافت مشاوره حقوقی کلاهبرداری تیم وکلای مهر پارسیان در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

کلاهبرداری ملکی از طریق  انتقال مال غیر

اگر فردی ابتدا با تنظیم بیع‌نامه‌ تعهد دهد در ازای دریافت وجهی، ملک را به شخص الف منتقل کند، اما به‌جای انجام تعهد خود، آن ملک را دوباره با بیع‌نامه‌ی عادی یا سند رسمی به شخص ب منتقل نماید، مرتکب جرم انتقال مال غیر شده است. کسی که مال غیر را با علم به این‌که مال غیر است، به نحوی از انحاء، عیناً یا منفعتاً بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند کلاهبردار محسوب می‌شود. اگر فردی که مال به او منتقل شده، از این موضوع آگاه باشد او هم کلاهبردار است و هردو به جرم کلاهبرداری ملکی مجازات می‌شوند.

وکیل پایه یک دادگستری دارآباد

در خرید خانه‌های درحال ساخت معمولاً چه نوع کلاهبرداری ملکی صورت می‌گیرد؟

برخی افراد به‌قصد خرید خانه‌ای نوساز، پس‌انداز خود را برای خرید خانه در طرح‌های پیش‌فروش اختصاص می‌دهند. به‌این ترتیب با دادن بخشی از وجه فرصت می‌یابند تا انتهای پروسه ساخت، باقی‌مانده وجه را آماده نمایند. متأسفانه عده‌ای از سودجویان از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند و نوعی از کلاهبرداری ملکی صورت می‌گیرد. رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری در این مورد، فروش یک واحد به چند نفر است. کلاهبرداران بعد از جذب تعداد زیادی خریدار ازطریق تبلیغات فریبنده، با تنظیم قراردادهای داخلی درقالب اسناد عادی چون قول‌نامه یا بیع‌نامه، هر واحد را به چند متقاضی می‌فروشند و بعداز معامله متواری می‌شوند. پیش‌فروش خانه‌های درحال ساخت با متراژهای دروغین شیوه دیگری از کلاهبرداری ملکی است.

 وکیل در قیطریه

کلاهبرداری ملکی با وعده وام یا تسهیلات بانکی به چه صورت انجام می‌شود؟

این گروه از کلاهبرداران، آگهی‌ها و تبلیغات وسوسه‌کننده‌ای با مضمون اعطای وام کم‌بهره یا تسهیلات خرید مسکن را در سایت‌ها یا حتی روزنامه‌ها منتشر می‌کنند. افرادی نیز فریب می‌خورند و بعد از مراجعه حضوری با افراد موجهی روبه‌رو می‌شوند که در دفاتر مجهز اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. در این شیوه ارتکاب جرم، کلاهبرداران با جعل سربرگ سازمان‌هایی چون تأمین اجتماعی، بنیاد شهید یا سایر ادارات دولتی، اعتماد قربانیان را جلب و مبالغی را از آنان درخواست می‌کنند.

 کلاهبرداری ملکی رهن و اجاره

گاهی برخی از مستأجران خود را صاحب ملک معرفی نموده و با جعل سند، اقدام به رهن یا اجاره‌دادن خانه فرد دیگر می‌کنند. دراین‌موارد معمولاً کلاهبرداران آگهی‌هایی منتشر می‌کنند که در آن، قیمت رهن یا اجاره کمتر از حد معمول تعیین شده است. درنتیجه با بهانه‌هایی چون احتیاج فوری به پول، قربانیان را فریب می‌دهند و آن‌ها را برای معامله ترغیب می‌کنند. قربانیان که تصور می‌کنند ملک را از صاحب آن رهن یا اجاره ‌می‌کنند، سرمایه خود را در یک لحظه به کلاهبرداران تسلیم می‌نمایند. شیوه دیگر این نوع کلاهبرداری ملکی این است که یک ملک به‌طور همزمان به چند نفر رهن یا اجاره داده می‌شود.

لازم است افراد درهنگام رهن یا اجاره، سند را دقیق رؤیت نمایند و مشخصات مندرج در سند را با مشخصات صاحب ملک تطبیق دهند. به‌علاوه به‌جای تنظیم قراردادهای دستی، حتماً معامله را در بنگاه‌های املاک به‌طور رسمی انجام دهند تا امکان پیگیری وضعیت ملک و مالک وجود داشته باشد. البته در مواردی مشاور املاک هم بدون مجوز و با کلاهبرداران هم‌دست است، بنابراین حتماً اعتبار جواز کسب آن‌ها باید بررسی شود.

وکیل آنلاین

افرادی که با این‌گونه تبلیغات مواجه می‌شوند، لازم است قبل از هرگونه اقدام و واریز وجه به حساب این مؤسسات، اولاً ازطریق سایت روزنامه رسمی اطلاعات شرکت را بررسی کنند، سپس از بانک مذکور در آگهی‌ها، صحت و سقم موضوع را پیگیری نمایند

آیا فروختن ملک در رهن بانک، کلاهبرداری ملکی محسوب می‌شود؟

معامله ملکی که در رهن بانک است، انتقال مال غیر نبوده و درنتیجه کلاهبرداری محسوب نمی‌شود.

زیرا براساس ماده 793 قانون مدنی

«رهن موجب خروج عین مرهونه از مالکیت راهن نمی‌شود و صرفا برای مرتهن نسبت به مال مرهونه حق عینی و حق تقدم ایجاد می‌کند که می‌تواند از محل فروش مال مرهونه طلب خود را استیفا کند.» بنابراین اگر فروشنده ملک، در رهن  بانک بودن آن را مخفی کند، صرف کتمان حقیقت مانور متقلبانه نیست و کلاهبرداری رخ نداده است. اما اگر فروشنده به‌جای معامله ملک با سند رسمی، از سند عادی مثل مبایعه‌نامه یا قول‌نامه استفاده کند و از این طریق قصد فریب خریدار را داشته باشد، عمل او از مصادیق کلاهبرداری ملکی است.

 آیا دریافت کد رهگیری در انجام معاملات، احتمال کلاهبرداری ملکی را کاهش می‌دهد؟

دریافت کد رهگیری در تمام قراردادهای ملکی شامل خریدوفروش، رهن و اجاره از سال 1387 الزامی است و اگر بنگاه‌های املاک، قراردادی تنظیم کنند ولی کد رهگیری صادر نکنند، مطابق ماده 28 قانون نظام امور صنفی، مرتکب تخلف شده‌اند.

کد رهگیری موجب افزایش امنیت معامله و کاهش احتمال کلاهبرداری ملکی می‌شود. زیرا با صدور آن، کدپستی ملک موردنظر در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت و از فروش ملک به چند نفر جلوگیری می‌شود. البته لازم است حتماً از صحت کدپستی ملک موردمعامله اطمینان حاصل شود. برای استعلام وضعیت ملک از شهرداری نیز این کد 13رقمی کاربرد دارد.

حقوق خانواده در اتریش

به‌علاوه این کد در مراجع قضایی دارای اعتبار است.

وکیل پایه یک دادگستری دارآباد

دفتر وکالت وکیل آنلاین پایه یک دادگستری دارآباد تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین خانواده در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.

معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران

معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.

معرفی بهترین وکیل ملکی.

معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی

نشانی و تلفن بهترین وکیل پایه یک دادگستری دارآباد

تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد9.

02188663925

02188663926

02188663927

02188799562

02188796143

شماره موبایل وکیل پایه یک دادگستری دارآباد

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل پایه یک دادگستری دارآباد

9120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف 24 ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک دادگستری دارآباد

5/5 - (52 امتیاز)

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *