قوانین طلاق در اتریش

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده


بهترین وکیل در امور بین الملل در این نوشتار به بررسی موضوع قوانین طلاق در اتریش پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

قانون خانواده در اتریش سه نوع طلاق را به رسمیت می شناسد:

  • طلاق به موجب تقصیر یکی از همسران.
  • طلاق پس از جدایی برای حداقل سه سال.
  • طلاق با رضایت. ( طلاق توافقی).

همسر میتواند تحت شرایط زیر دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه خانواده اتریش نماید، اگر ازدواج به نحوی ناپایدار به علت یک تقصیر جدی یا رفتار غیرقابل انکار یا غیراخلاقی از طرف دیگر از بین رفته است. اگر زن و شوهر به مدت سه سال زندگی می‌ کنند، هر دو همسر میتوانند تقاضای طلاق را به دلیل اینکه ازدواج بدون نقص بوده است، رد کنند. اگر رابطه زناشویی حداقل شش ماه وجود نداشته باشد، هر دو اعتراف می‌ کنند که ازدواج  آن ها بی نهایت شکسته شده است و آن ها با طلاق موافقت می‌ کنند، در نتیجه میتوانند تقاضای طلاق توافقی از طریق وکیل خانواده در اتریش ارائه نمایند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در اتریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دلایل قانونی طلاق در اتریش

طلاق ممکن است به دلیل یک مشکل جدی در ازدواج و رفتار یک شریک ایجاد شود، به خصوص اگر یک همسر ناسازگاری یا خشونت فیزیکی یا رنج جدی عاطفی بر دیگری داشته باشد در این صورت، همسر دیگر میتواند از طریق وکیل خانواده در اتریش، برای طلاق اقدام کند. حتی اگر رفتار وی نتواند به عنوان گسستگی ازدواج محسوب شود. زیرا این امر به دلیل اختلال روانی است. یعنی ازدواج، تا حدی شکسته شده است که بازسازی رابطه ای را که اساسا معادل با ازدواج است نمیتوان انتظار داشت همچنین ممکن است همسر دچار بیماری روانی یا یک بیماری بسیار عفونی یا مسری شده باشد یا بیماری ای داشته باشد که موجب عصبانیت وی می‌ شود.

وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران

در همه این موارد، درخواست تقاضای همسر برای طلاق باید زمینه های مورد تائید را ثابت کند. با این حال، اگر همسران به مدت سه سال از هم جدا باشند، نیازی به ادعا و تشخیص رابطه زناشویی نیست.

آثار حقوقی طلاق در قانون اتریش

آثار قانونی طلاق در رابطه با:

  1. روابط شخصی میان همسران (مانند نام خانوادگی):

به عنوان مثال: هر دو همسر، نام خانوادگی را که در هنگام ازدواج از آن استفاده می کردند، حفظ می‌ کنند. اما اگر هر یک از همسران نام خانوادگی دیگر همسر را در ازدواج پذیرفته باشد، متواند به استفاده از نام قبلی خود بازگردد.

  1. آثار طلاق در تقسیم مالکیت همسران:

در اصل، همسران میتوانند به خواست خود اموال را تقسیم کنند. این ممکن است با رضایت متقابل انجام شود به این معنی که تفکیک قانونی اموال در طول ازدواج یا پس از ازدواج با تقسیم مالکیت به دست آمده از طریق قرارداد و یا انتقال مالکیت از یک همسر به دیگر حل و فصل شود. اگر همسران در مورد اموال خود به توافق برسند، هر یک از آن ها ممکن است از دادگاه تقاضای تقسیم مالکیت خاص متعلق به هر دو همسر را بدهند. آنچه که به عنوان “دارایی های مادی” و “پس انداز در ازدواج” شناخته می‌ شود بین آن ها تقسیم می‌ شود. “دارایی های متقابل”، خانه های خانوادگی و وسایل خانگی و سایر مواردی است که هر دو همسر در زندگی روزمره خود در هنگام ازدواج از آن استفاده می کردند.

هر چیزی که همسران به ارث برده اند یا توسط شخص ثالث به آن ها تسلیم شده است، از تقسیم مالکیت حذف می شوند. دادگاه باید دارایی را بطور عادلانه با توجه به تمام شرایط مربوطه توزیع کند و توجه ویژه ای به اهمیت و اندازه سهم هر دو همسر برای دستیابی به دارایی های زناشویی و انباشت پس اندازها و رفاه فرزندان داشته باشد. کمک به زندگی، نگهداری خانواده مشترک و مراقبت و پرورش فرزندان و هرگونه کمک زناشویی دیگر به عنوان یک کمک در نظر گرفته می‌ شود.

آثار وکالت در طلاق

3.  آثار طلاق در ارتباط با فرزندان:

در صورت طلاق، هر دو همسر معمولا مسئولیت مشترک فرزندان زیر سن قانونی خود را حفظ می‌ کنند. با این حال، اگر والدین مایل به حفظ کامل مسئولیت فرزندان مشترک باشند، همانطور که ازدواج کرده اند، باید در مورد محل اقامت اولیه کودک با دادگاه در یک حد معقول و معین، توافق کنند. والدین همچنین ممکن است در یک دادگاه به توافق برسند که یکی از والدین تنها مسئولیت خود را به مسائل خاص محدود کند. برای آگاهی از وضعیت حضانت فرزندان در اتریش با وکیل خانواده در اتریش مشاوره فرمایید.

از سال 2013 قانون اصلاح قانون کودکان (Kindschaftsrechts-Änderungsgesetz) بیان می دارد اگر مسئولیت مشترک والدین در بهترین منافع فرزند نباشد، دادگاه باید تصمیم بگیرد که والدین هر یک تنها مسئولیت فرزندان را به عهده بگیرند.

اگر یکی از همسران از لحاظ قانونی ناتوان، ناخودآگاه یا موقتا دارای اختلال ذهنی در هنگام عقد باشد یا اگر ازدواج تنها یا بطور عمده به منظور کسب نام خانوادگی دیگر همسر و یا به دست آوردن ملیت همسر، بدون هیچگونه قصد ایجاد رابطه تاهل باشد، ازدواج نیز غیرقانونی است.

همچنین ازدواج میتواند به موجب حکم دادگاه لغو شود، در صورتی که پس از پایان ازدواج، یکی از همسران به ازدواج رضایت نداشته باشد یا یکی از همسران به خاطر هویت همسر دیگر اشتباه شده باشد یا به دلیل غیرقانونی مجبور به ازدواج شده اند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در اتریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دادگاه صالح به رسیدگی دعوی طلاق در اتریش

اظهارنامه حضانت و سرپرستی فرزند یا فرزندان

اختلافات مربوط به طلاق یا لغو یا وجود یا عدم وجود ازدواج در صلاحیت دادگاه های محله (Bezirksgerichte) قرار دارد. اگر در زمانی که دادخواست طلاق ثبت شده است، هیچکدام از همسران ساکن این ناحیه نبودند و یا اگر اقامت دائم مشترک در اتریش نداشته باشند، دادگاه ناحیه ای که خواهان در آن اقامت دائم دارد صالح است و اگر خوانده محل اقامت در اتریش نداشته باشد، دادگاه ناحیه ای صالح  است که همسر تقاضای اقامت دائم دارد.

 در غیر این صورت، دادگاه منطقه مرکزی وین (Bezirksgericht Innere Stadt Wien) تنها صلاحیت را دارد. چنین اختلافاتی در صلاحیت داخلی دادگاه های اتریش وجود دارد. اگر همسر، یک ملیت اتریشی داشته باشد یا در صورتی که خوانده یا در صورت تقاضای طلاق توافقی، حداقل یکی از آن ها بطور منظم در اتریش ساکن باشد یا اگر خواهان بطور عادی در اتریش اقامت دارد و هر دو همسر آخرین محل اقامت مشترک خود را در اتریش داشته اند و یا متقاضی یک فرد بدون سرپرست است و وقتی که ازدواج می‌ کند، یک مهاجر اتریشی است.

درخواست طلاق باید با عناوین کلی تقاضانامه مطابقت داشته باشد. تقاضانامه برای طلاق با رضایت، باید توسط همسران امضا شود. در تمام موارد، گواهی ازدواج باید محرمانه باشد. همچنین توصیه می‌ شود اسناد دیگری را که از پرونده حمایت می‌ کنند، پیوست کنید.

وکیل خانواده در اتریش

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از 100 وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌ الملل آماده ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌ باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می‌ باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا با توجه به امور تخصصی مشاوره در خصوص قوانین طلاق در کشور اتریش، شما عزیزان میتوانید با وکلا و مشاورین زبده موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت و اطلاعات لازمه را از ما دریافت نمایید.

جرم تدلیس در نکاح

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در اتریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (15 امتیاز)

25 دیدگاه

  • سلام
    آیا این قوانین تنها برای ایرانیانی هستند که پاسپورت اتریش دارند؟
    برای کسانی که ویزای دانشجویی دارند امکان طلاق و مطالبه مهریه در اتریش وجود دارد؟
    با سپاس

    • سلام اگر هر دو نفر ساکن اتریش باشند می توان از طریق دادگاههای اتریش اقدام کرد
      دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

  • اگر همسر خیانت کند و قبل از طلاق با یک مرد دیگر در ارتباط باشد. و ضمنن خودش درخواست طلاق بدهد، آیا دادگاه مرد را مقصر میداند و زن برگ برنده را در دادگاه دارد یا خیر؟

  • من و خانمم بعد از دو ماه ذندگی مشترک در اتریش از هم جدا شدیم بخاطر مشکلات شخصی حالا مدت یک سال است که از هم جدا ذندگی میکنیم آیا من میتانم تقاذایی طلاق بدهم یا ۳ سال منطزر باشم مرسی
    متین

      • سلام من پاس اتریشی دارم همسرم اقامت سه ساله و یک بچه داریم میخواستم بپرسم وقتی طلاق بگیریم هم مهریه به قانون ایران بدیم هم به قانون اتریش سرمایه مان تقسیم کنیم بعد همسر اجازه داره بچه را بعد طلاق از شوهر دور کنه یعنی ببره ایران یا واسه سفر چند ماهه ممنون

  • باسلام،
    من‌ و همسرم سال ۲۰۱۵ تو‌دادگاه اتریش طلاق رسمی گرفتیم. وقتی خواستم از سفارت ایران در اتریش درخواست پاسپورت کنم، گفتن به عنوان زن باید امضا و‌ رضایتنامه همسرت باشه. گفتم‌ما طلاق رسمی گرفتیم، قبول نکردن‌ و گفتن طلاق باید تو‌ایران انجام بشه و طلاقنامه اتریشی قابل قبول نیس!
    همسر سابقم هم به هیچ عنوان برای ثبت طلاق در ایران همکاری نمیکنه!
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  • علی از وین.
    سلام من می‌خواهم خانمم را طلاق بدهم ولی صاحب چهار فرزند هستم ، بعد از طلاق ماهانه چقدر حق بچه هایم را پرداخت کنم

  • سلام. من اقامت اتریشی دارم وهمسرم در کشور دیگری زندگی می‌کند.ما سه ونیم سال است که جداهستیم و ایشان حاضر به طلاق توافقی وهمکاری نیستند…آیا طلاق غیابی نیازمند اثبات موضوع خاصی هست و روند آن چگونه است؟ ممنونم

  • سلام. من یک سال پیش توسط ویزای ازدواج یک ساله (rot weiß rot karte plus) آمدم اتریش. متاسفانه به مشکل برخوردیم و الان میخوام از شوهرم طلاق بگیرم. آیا میتونم تو دادگاه های اتریش درخواست مهریه کنم؟ مهریه رو به رسمیت میشناسند؟ بعد از طلاق وضعیت اقامتم چطور میشه؟ چون به خاطر شوهرم به من ویزا دادن و الان داریم از هم جدا میشیم!
    متشکرم

    • سلام بله مهریه رو میتونین مطالبه کنین ولی اجرای رای مهریه اتریش در ایران باید تنفیذ بشه پس بهتریه که مهریه رو از ایران اقدام کنید.
      وضعیت اقامت بعد از طلاق هم باید خودتون اقدام کنید که اسپانسر باشید.
      حتما برای اقامت با وکیل مشورت کنید

  • سلام…من ازاتریش برای طلاق غیابی اقدام کرده ام و مدت چهارسال هست که همسرم جدا در کشور دیگری زندگی میکند وکیل من گفتن که این پروسه یک ونیم سال طول میکشه… این مدت زمان برای من بسیار طاقت فرسا هست ودچار مشکلات جدی روحی شده ام…چیکار میتونم برای تسریع در روند این پرونده؟ آیا از طریق وکلای شما میشه زودتر تمامش کرد؟

    • سلام بعیده که یکسال و نیم طول بکشه. در این موضوع حتما باید با جناب وکیل محمد رضا مهری مشاوره بفرمایید

  • سلام من حدود ۵ ساله اتریش هستم و همسرم تو افغانستان مفقود شده بود و امسال پیدا شده و ازدواج کرده .حدود پنج سال من هیچ کاندک با این آقا نداشتم و تنها تو اتریش زندگی مکنم و مخواهم طلاق بگیرم و خیلی دنیا برام خسته کن شده .لطفان یک مشوره بدید تو اتریش میشه کاری کرد ک طلاق بگیرم

  • سلام من میخواستم بدونم کسی ک خانومشو دعوت کنه از ایران و خانومش بعد یک سال زندگی در اتریش بخواد جدا بشه و بگه میخاد مهریه شو بگیره میتونه برای مهریه اقدام کنه و اینجا حق مرد ضایع نمیشه ک اون خانوم رو دعوت کرده ولی فهمیده ک قصد داشته فقط بیاد اروپا و بدونه ک حقوق زن تو اروپا بالاست سو استفاده بکنه

    • سلام مهریه حق مشلم و قانونی خانم هست و در صورت مطالبه طبق توافقی که در سند ازدواج درج شده لازم الاجراست.

  • سلام.ببخشید من از طریق پیوست همس اومدم اتریش۶ماه میشه ک اومدم و همسرم اذیتم میکنه وهمش تحقیر و فوش و ناسزا و میتونم‌ازش جدا بشم؟امکان دیپورت من ب ایران هست؟شنیدم میگن باید۲سال زندگی کرده باشی تا بتونی و جدا بشی و ایران دیپورتت نکنه؟؟میتونم جدا بشم الان ک۶ماه شده اومدم؟؟

  • سلام.من۶ماه شده از طریق پیوست ب همسر اومدم‌اتریش.و شوهرم خیلی اذیتم میکنه فوش میده و خرج خونه ام ب زور و منت میده و تحقیر میده سر هر چیزی میگه برو. من میتونم الان طلاق بگیرم؟میتونه شوهرم منو دیپورت کنه ایران؟شنیدم میگن باید۲سال زندگی کرده باشی ک بخای طلاق بگیری نتونه شوهرت دیپورتت کنه درسته؟؟؟

    • سلام وقت به خیر
      لطفا با شماره ای که اعلام میشه جهت تعیین وقت و مشاوره با وکیل تماس بگیرید.
      09120067669

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *