مهریه در صورت خیانت مرد به زن

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی وصول مهریه در صورت خیانت مرد به زن پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

مهریه در صورت خیانت مرد به زن

با انعقاد عقد نکاح، تعهدات مالی که به حکم قانون ایجاد می‌ شود، برای شوهر متعدد است و یکی از تعهدات مالی بسیار شایع در این زمینه که دادگاه‌ ها و زوجین را مشغول خود کرده، بحث مهریه به عنوان تعهد مالی است که به زن حق مطالبه آن را در هر صورت و تحت هر شرایطی به مرد می دهد و این ذمه ای است مطلق که مرد در هر صورت مکلف به پرداخت آن می‌ شود و در صورت خودداری از پرداخت آن، میتوان حکم توقیف اموال و یا جلب مرد را درخواست و اجرا کرد.

غالبا، دادخواست مطالبه مهریه، زمانی تقدیم دادگاه خانواده می‌ شود، که زوجین دچار اختلاف و کراهت شدید از همدیگر شده اند و تمایلی به ادامه زندگی مشترک ندارند. یکی از مواردی که میتواند منجر به واکنش فوری زوجه برای ارائه دادخواست مهریه به دادگاه باشد، خیانت مرد به زن است که چون کراهت و تنفر شدیدی از زوج دارد، درصدد مطالبه مهریه خود خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وصول مهریه در صورت خیانت مرد به زن با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امکان مطالبه مهریه در صورت خیانت مرد به زن

در صورت تشکیل و انعقاد عقد نکاح، آثار مالی و غیرمالی متعددی از آن ایجاد می‌ شود و از جمله این آثار و تعهدات، تعهد مالی زوج مبنی بر پرداخت مهریه خواهد بود و به هر میزانی هم که با رضایت زوج باشد، قابل پرداخت است. با شروع عقد، مهریه به ذمه زوج قرار گرفته و در صورت رابطه زناشویی زوجه مستحق کل مهریه خواهد بود. حال اگر در طول مدت رابطه زناشویی مرد مرتکب خیانت به زوجه خود گردد و بخواهد به دلیل خیانت مرد دادخواست طلاق دهد، میتواند در ضمن دادخواست طلاق، مطالبه مهریه کند و مهریه به صورت کامل به وی قابل پرداخت خواهد بود و خیانت مرد دلیلی بر جلوگیری از مطالبه مهریه زوجه نخواهد بود.

استرداد مهریه در نکاح موقت

هرگاه زوجه از همسر خود علی رغم توانایی و امکان تمکین که برای او وجود دارد از تمکین خودداری کند و بر همین اساس مرد مرتکب خیانت به زن شود، و برای عدم تمکین او حکم به الزام به تمکین صادر و نهایتا ناشزگی او اثبات گردد، در این صورت عدم تمکین زوجه هم موجب سلب حق مطالبه کامل مهریه زوجه نخواهد شد و میتواند به موجب دادخواست، مهریه را مطالبه نماید و از اموال شوهر معادل مهریه را توقیف کند و مزایده بگذارد و اگر مالی وجود نداشت، اقدام به توقیف یک چهارم حقوق زوج و در صورت استنکاف شوهر، اقدام به جلب و بزداشت او کند. هر چند عدم تمکین زوجه موجب سلب حق نفقه او خواهد شد.

امکان مطالبه مهریه در صورت خیانت مرد به زن همراه با طلاق

در صورت اثبات خیانت مرد به زن در رابطه زناشویی، اگر زوجه بخواهد دادخواست طلاق دهد، میتواند ضمن آن هم مهریه خود را بطور کامل مطالبه و دریافت نماید. بنابراین اگر بخواهد به همراه دادخواست مطالبه مهریه، دادخواست طلاق هم بدهد، با توجه به نوع و خیانت مرد، امکان مطالبه مهریه در صورت خیانت مرد به زن متفاوت است. هرگاه دلیل زوجه برای طلاق از مرد، به عنوان خیانت و به جهت ازدواج مجدد بدون اجازه زوجه و یا دادگاه باشد، زن میتواند علاوه بر دادخواست طلاق دادخواست مهریه را بدهد و آن را بطور کامل دریافت کند اما اگر دلیل دادخواست زن برای طلاق تحت عنوان خیانت به جهت برقراری رابطه نامشروع باشد، اگر عسر و حرج زوجه به جهت خیانت مرد به دلیل برقراری رابطه نامشروع برای قاضی احراز نگردد و وی را مجاب ننماید که زوجه را در مشقت و وضعیتی قرار می دهد که ادامه زندگی مشترک برای وی دچار خسران می‌ شود، نمیتواند دادخواست مهریه به همراه طلاق را بدهد؛ مگر اینکه به دلیل کراهت و تنفر از زوجه بخواهد بخشی از مهریه، یا معادل و یا بیش از میزان مهریه را ببخشد که در صورت رضایت زوج، طلاق خلع صورت می گیرد.

مطالبه مهریه از ضامن

امکان مطالبه مهریه در صورت خیانت زن به مرد

هرگاه زن تحت هرگونه روابط نامشروع، نسبت به زوج در زندگی زناشویی مرتکب خیانت شود، مرد میتواند دادخواست طلاق را بدون نیاز به ذکر هیچ دلیلی بدهد و اگر چه هم دلیل طلاق مبنی بر خیانت زن به مرد هم احراز شود. در این صورت دادگاه ضمن صدور حکم طلاق، تکلیف تعهدات امور مالی زوج به زوجه را مشخص می‌ کند و باید مهریه را به صورت کامل به زوجه پرداخت کند و خیانت زن به مرد تحت هیچ شرایطی موجب سلب حق مطالبه مهریه نخواهد گردید. در صورت تنفر و کراهت زوجین از یکدیگر میتوانند به صورت توافقی از یکدیگر در مقابل بخشی و یا معادل کل مهریه جدا شوند و طلاق مبارات صورت خواهد گرفت.

خدمات حقوقی تیم وکلای موسسه‌ حقوقی و داوری بین‌ المللی مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری تعدادی از وکلای تخصصی و مجرب در امور حقوقی مرتبط با امور مالی خانواده و مهریه و همچنین در امور حقوقی، کیفری، ثبتی، مالیاتی، حسبی، قراردادی، تجاری و بین‌ المللی، به صورت تخصصی آماده مشاوره و راهنمایی، تنظیم قراردادهای حقوقی، دادخواست های حقوقی و قبول وکالت مراجعین محترم در امور متعدد و از جمله امور مربوط به دادخواست و مطالبه مهریه و امور مالی مربوط به خانواده می‌ باشد. بنابراین میتوانید به جهت تنظیم وقت قبلی برای مشاوره حضوری و یا تلفنی، با موسسه تماس حاصل فرمایید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وصول مهریه در صورت خیانت مرد به زن با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دپارتمان حقوقی خانواده گروه وکلای مهر تهران

مشاوره غیر حضوری با وکیل خانواده

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *