قانون مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت توسط زوجه پیش از طلاق

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده


قانون مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت توسط زوجه پیش از طلاق

سوال: با توجه به مطلبی تحت عنوان مطالبه اجرت المثل قبل از طلاق در سایت موسسه حقوقی مهر پارسیان که حدود یک سال پیش درج شده، می خواستم از مدیر گروه وکلای مهر بپرسم که مستند قانونی این مقاله چیست؟ آیا امکان مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت بعد از طلاق و بعد از 40 سال زندگی مشترک وجود داره؟

پاسخ: با سلام خدمت دوست عزیزی که سوال رو مطرح کردند، قانون مدنی در ماده 307 تعیین تکلیفی کرده بود که این موضوع با الحاقیه ای که در سال 1385 به تصویب مجلس رسید اصلاح شد. با تصویب قانون الحاق یک تبصره به ماده (336) قانون مدنی مصوب 1307 به شرح زیر:

قانون الحاق یک تبصره به ماده (336) قانون مدنی مصوب 1307 که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ نهم مرداد‌ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و با توجه به ایراد شورای نگهبان در جلسه 23/10/1385 مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب نهایی رسیده و طی نامه شماره 173544/320 مورخ 11/11/1385 مجلس شورای اسلامی وصول شده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.

رئیس جمهور – محمود احمدی نژاد

قانون الحاق یک تبصره به ماده (336) قانون مدنی مصوب 1307 ماده واحده – یک تبصره به ماده (336) قانون مدنی مصوب 18/2/1307 به شرح زیر الحاق می‌گردد:

قانون مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت توسط زوجه پیش از طلاق

تبصره: چنانچه زوجه کارهایی را که شرعا به عهده او نبوده و از نظر عرف برای آن کار اجرت‌ المثل مقررشود، به دستور زوج و با عدم قصد تبرع انجام داده باشد و برای دادگاه نیز ثابت شود، دادگاه، اجرت‌ المثل کارهای انجام گرفته را محاسبه و به پرداخت آن حکم می ‌نماید.

وکیل طلاق توافقی در تهران

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ نهم مرداد ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 23/10/1385 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر تهران

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *