وکیل خانواده در زعفرانیه

وکیل خانواده در زعفرانیه

وکیل خانواده در زعفرانیه


با معرفی وکیل خانواده در زعفرانیه همراه شما هستیم.

جستجوی وکیل خانواده برای مناطق شمال شهر تهران به واسطه امکان اخذ وکیل آنلاین خانواده مقدور شده است.
با توجه به اقدام درخور سپاس قوه قضاییه، از این به بعد جهت اعطای وکالت دادگستری به وکیل نیازی به حضور در دفتر وکیل ندارد.
ثبت قرارداد وکالت دادگستری به صورت الکترونیک مقدور شده است.

از این رو دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل تخصصی دادگاه خانواده شمال تهران نیز این امکان را برای کاربران و موکلین عزیز فراهم نموده است.
برای مشاوره با وکیل خانواده در زعفرانیه با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در تماس باشید.
در ادامه اطلاعات حقوقی و قضایی مفید برای عزیزان خواهد امد.

منع اشتغال زوجه

جلوگیری از اشتغال زن به واسطه حکم دادگاه

چکیده:

در فرضی هم که شغل زوجه منافی مصالح خانواده تشخیص داده نشود اگر زوجه بدون رضایت و اذن شوهرش جهت اشتغال به کار از منزل خارج شده ناشزه محسوب و در آن صورت مستحق نفقه نیست.

نفقه به مخارج و هزینه‌های متعارف زندگی زن گفته می‌شود که به موجب ازدواج بر عهده مرد می‌باشد و در صورت عدم پرداخت، مرد مرتکب جرم ترک نفقه شده است و مجازات کیفری در پی خواهد داشت.

تاریخ رای نهایی: 1393/12/18
شماره رای نهایی: 9309970223002075

رای بدوی دادخواست منع اشتغال زوجه

در خصوص دادخواست تقدیمی خواهان آقای غ.ج. به طرفیت خوانده خانم ک.الف. به خواسته منع اشتغال زوجه، بدین شرح که خواهان بیان می‌دارد:
خوانده دعوی به عنوان زوجه در شغل پرستاری مشغول فعالیت می‌باشد و به مدت سیزده سال زوجه مشغول فعالیت پرستاری در بیمارستان است.

شغل ایشان مشکلات خاصی در داخل زندگی اشتغال زوجه ایجاد نموده است.

قوی ترین وکیل خانواده شمال تهران

خوانده دعوی در جلسه دادرسی نزد این دادگاه حاضر شد. طی دفاع بیان داشت در شغل پرستاری نزد بیمارستان و تهران مشغول می‌باشم و به کارهای منزل هم رسیدگی می‌کنم و چندین سال متمادی در شغل پرستاری به‌سر می‌برم.

مشاوره حقوقی سقط جنین جنایی

دادگاه با توجه به ماده 1117 قانون مدنی که بیان می‌دارد:

شوهر می‌تواند زن خود را از حرفه یا صنعتی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیت خود یا زن باشد منع کند و نظر به اینکه شغل زوجه پرونده پرستاری می‌باشد و این شغل بر حسب عرف جامعه ایران منافی مصالح خانوادگی و یا برخلاف حیثیت زن تلقی نمی‌گردد دعوی خواهان را منطبق با قانون ندانسته و به استناد ماده 1117 قانون مدنی و ماده 197 قانون آیین دادرسی مدنی حکم به بطلان دعوی صادر می‌گردد.

رأی صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی از ناحیه طرفین نزد دادگاه تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

رئیس شعبه 251 دادگاه عمومی خانواده تهران
وکیل خانواده در زعفرانیه

رای دادگاه تجدید نظر منع اشتغال زوجه

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای غ.ج. به طرفیت همسرش خانم ک.الف. نسبت به دادنامه شماره 1852- 20/10/93 صادره از شعبه 251 دادگاه عمومی تهران که به‌موجب آن دعوی تجدیدنظرخواه (زوج) به خواسته منع اشتغال به کار زوجه منافی با مصالح خانوادگی و یا خلاف حیثیت وی تشخیص داده نشده و حکم بر بطلان دعوی صادر گردیده است.

با توجه به مندرجات پرونده و مستندات رأی و استدلال دادگاه و لوایح اعتراضی و دفاعی تجدیدنظرخواهی با هیچ یک از جهات مندرج در ماده 348 قانون آیین دادرسی انطباق ندارد و دادنامه تجدیدنظرخواسته مطابق قانون و دلائل موجود در پرونده صادر شده و مخالفت آن با موازین شرعی محرز نیست.

سهم ارث جنین

لذا با استناد به ماده 358 قانون آیین دادرسی مدنی ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه مذکور تأیید می‌شود.
النهایه درصورتی‌که زوجه بدون رضایت و اذن شوهرش جهت اشتغال به کار از منزل خارج شده ناشزه محسوب و در آن صورت مستحق نفقه نخواهد بود، این رأی قطعی است.

رئیس شعبه 30 دادگاه تجدیدنظر استان تهران- مستشار دادگاه

وکیل خانواده در زعفرانیه

مطالبه نفقه و تمکین

 چکیده:
مطالبه نفقه توسط زوجه (زن) پس از صدور حکم تمکین و اجرائیه، منوط به اعلام تمایل وی به تمکین به دادگاه است.
شماره دادنامه قطعی: 9409972130500476
تاریخ دادنامه قطعی: 1394/03/31

رأی دادگاه بدوی
شماره دادنامه: 9409972208000115
تاریخ: 1394/01/30

رأی دادگاه

در خصوص دادخواست ن. ع. با وکالت ن. ه. د. به طرفیت س. خ. با وکالت م. خ.م. نظر به اینکه از سوی خواهان دلائل موجه و مدارکی که دعوی وی را اثبات نماید ارایه نگردیده و با توجه به دادنامه‌های الزام به تمکین زوجه که قطعی گردیده و زوجه تاکنون دلیلی بر تمکین ارایه نداده است و با توجه به مدارک ارایه شده توسط خوانده لذا دادگاه خواسته خواهان را موجه تشخیص نداده و به استناد ماده 1257 قانون مدنی حکم به بی‌حقی خواهان را صادر و اعلام می‌نماید.

طلاق زن باردار

رأی صادره حضوری و قابل تجدیدنظرخواهی ظرف مدت بیست روز پس از رؤیت در دادگاه تجدیدنظر استان می‌باشد.
رئیس شعبه 259 دادگاه عمومی خانواده ‌تهران/رمضان حسینی سعیداوی

رأی دادگاه تجدیدنظر استان درباره نفقه بدون تمکین

در خصوص تجدیدنظرخواهی خانم ن. ع. با وکالت آقای ن. ه. و خانم الف. د. به طرفیت آقای س. خ. نسبت به دادنامه شماره 115 مورخه 30/1/94 صادره از شعبه 259 دادگاه خانواده تهران که به موجب آن حکم به بی حقی دعوی تجدیدنظرخواه به خواسته نفقه معوقه از 27/12/90 صادر شده است.

تجدیدنظرخواه در این مرحله دلیلی که موجب نفض دادنامه شود ارایه نکرده است.

با توجه به اینکه حکم تمکین 30/5/90 صادر شد و قطعی گردید و از طرفی زوجه 5/12/90 تقاضای طلاق کرده بود که حکم به رد صادر شده. زوجه پس از صدور حکم تمکین و اجرائیه باید به دادگاه صادرکننده تمایل خود را اعلام می کرد که اقدامی ننموده است.

با توجه به مندرجات پرونده و لایحه اعتراضیه و توضیحات طرفین و مستندات رأی و استدلال دادگاه، دادنامه تجدیدنظرخواسته مطابق قانون و دلائل موجود در پرونده صادر شده و مخالفتی نیز با موازین شرعی ندارد.

لذا به استناد ماده 358 قانون آیین دادرسی مدنی ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه مذکور تأیید می‌شود. این رأی قطعی است.
شعبه 60 دادگاه تجدیدنظر استان تهران – رییس  و مستشار /عبدالغفار آل حبیب – علی محمد علیخانی

وکیل خانواده در زعفرانیه

در چه مواردی سقط جنین جرم است؟

جرم سقط جنین
تعریف سقط جنین

سقط جنین یعنی خارج کردن غیرطبیعی جنین از رحم زن باردار قبل از موعد طبیعی وضع حمل، به‌وسیله‌ی مادر یا هر کس دیگر، به‌ قصد نابود کردن جنین.

اقسام سقط جنین

به‌طور کلی، سقط جنین به سه شکل «جنایی»، «درمانی» و «خودبه‌خودی» امکان‌پذیر است.
سقط جنایی نوعی از سقط جنین است که شرعاً حرام و قانوناً جرم است و مجازات دارد. این نوع سقط غیرقانونی، معمولا در مراکز غیرمجاز و اصطلاحاً به‌صورت زیرزمینی انجام می‌شود.

سقط درمانی نوعی از سقط جنین است که برای حفظ جان مادر و با رعایت شرایط و ضوابطی که در قانون بیان شده، انجام می‌شود. این نوع از سقط، مجاز است و کیفری ندارد.

مشاوره تخصصی پرونده طلاق

منع اشتغال زوجه

سقط خود‌به‌خودی معمولاً بر اثر اختلال جسمی و ناتوانی مادر آبستن برای نگه‌داری جنین در رحم خود، بدون خواست و دخالت پزشک یا مادر و در واقع بدون هیچ اراده و اختیاری به‌صورت ناگهانی رخ می‌دهد. سقط خودبه‌خودی گاهی نیز ممکن است بر اثر یک حادثه‌ی غیرعمدی مانند سر خوردن و سقوط زن حامله در راه‌پله یا … رخ دهد. این نوع از سقط نیز جرم نیست و مجازات ندارد.

در ادامه، به بررسی سقط جنایی از دیدگاه قانون می‌پردازیم:

سقط جنایی

زنان بارداری که به هر دلیل تمایلی به نگه‌داری و زنده به دنیا آوردن فرزند خود ندارند، معمولاً در ماه‌های دوم و سوم حاملگی، با توسل به شیوه‌هایی همچون استفاده از داروهای خاص یا خوردن موادی مانند عصاره‌ی غلیظ زعفران یا استعمال ابزار و وسایل مخصوص (مانند تزریق مایع با فشار توسط سرنگ و…) به بارداری خود خاتمه می‌دهند. این اقدام معمولاً از سوی اشخاص ناآگاه یا پزشکان متخلف یا خود فرد انجام می‌شود.

گاهی نیز ممکن است که جنین بدون تمایل مادر بر اثر ضربه‌ی فیزیکی یا روحی که شخص ثالثی عمداً یا سهواً وارد می‌کند، سقط شود. مثلاً ممکن است شخصی به شکم مادر باردار لگد بزند یا او را با صدای مهیبی بترساند و فرزند او ساقط شود. هم‌چنین ممکن است در یک تصادف رانندگی که نوعاً غیرعمدی است، جنینی از بین برود.
وکیل خانواده در زعفرانیه

مجازات‌ سقط جنین جنایی

به‌محض آن‌که بر اثر ورود اسپرم مرد به رحم زن، نطفه‌ی یک انسان جدید بسته می‌شود، جنین مورد حمایت قانون قرار می‌گیرد و هرچه بر عمر او افزوده می‌شود، حمایت‌های قانون‌گذار هم به‌تدریج افزایش می‌یابد.

هرگاه بر اثر ورود جنایت بر مادر آبستن، فرزند درون شکم او از بین برود، شخص بزه‌کار قصاص نمی‌شود، اما مکلف است دیه یا ارش صدمات واردشده به مادر و نیز دیه‌ی جنین را (بسته به این‌که در چه مرحله‌ای از رشد باشد) پرداخت کند و علاوه بر آن، به مجازات تعزیری نیز محکوم می‌گردد.

دیه‌ی جنین سقط‌ شده بر اساس مدت عمر جنین به ترتیب زیر است: (ماده‌ی ۷۱۶ ق.م.ا.)

۱- دیه‌ی نطفه‌که در رحم مستقر شده است، دوصدم دیه‌ی کامل است.
۲- دیه‌ی علقه یعنی جنینی که به‌صورت خون بسته درآمده، چهارصدم دیه‌ی کامل است.
۳- دیه‌ی مضغه یعنی جنینی که به‌صورت توده‌ی گوشتی درآمده، شش‌صدم دیه‌ی کامل است.
۴- دیه‌ی عظام یعنی جنینی که به‌صورت استخوان درآمده، لکن هنوز گوشت بر آن روییده نشده، هشت‌صدم دیه‌ی کامل است.
۵- دیه‌ی جنینی که گوشت و استخوان‌بندی آن تمام شده، ولی روح در آن دمیده نشده است، یک‌دهم دیه‌ی کامل است.

وکیل خیابان دارآباد

۶- جنین پس از حلول روح، مانند انسان زاده‌شده است. بنابراین دیه‌ی جنینی که روح در آن دمیده شده است، اگر پسر باشد، دیه‌ی کامل و اگر دختر باشد، نصف آن است و اگر جنسیت آن معلوم نباشد، سه‌چهارم دیه‌ی کامل است. دمیده شدن روح در جنین معمولاً در چهار و نیم ماهگی یا پنج ماهگی که مادر حرکات جنین را در شکم خود حس می‌کند، رخ می‌دهد. اگر قتل چنین جنینی در یکی از ماه‌های حرام (یعنی محرم، رجب، ذی‌القعده و ذی‌الحجه) واقع شود، مرتکب باید علاوه بر دیه‌ی کامل، یک‌سوم دیه‌ی کامل را نیز به‌عنوان تغلیظ دیه پرداخت کند.

نحوه پرداخت دیه در سقط جنین جنایی

برای سقط جنین جنایی، علاوه بر دیه، پاره‌ای مجازات‌های تعزیری نیز ّ شده که بسته به نحوه‌ی اسقاط جنین متفاوت است. این مجازات‌ها به‌شرح زیر است:

۱. اگر خود مادر عمداً موجب سقط جنین شود، به پرداخت دیه‌ی جنین محکوم می‌شود.

۲. هر کس عالماً و عامداً به‌واسطه‌ی ضرب یا اذیت و آزار زن حامله، موجب سقط جنین وی شود، علاوه بر پرداخت دیه، به تحمل یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد. (ماده‌ی ۶۲۲ ق.م.ا.)

۳.اگر پزشک یا ماما یا داروفروش (یا اشخاصی که به‌عنوان‌ مشاغل مذکور اقدام می‌کنند) وسایل ‌سقط جنین را فراهم سازند یا خود اقدام به اسقاط جنین نمایند، به‌ تحمل دو تا پنج سال حبس محکوم خواهند شد. (ماده‌ی ۶۲۴ ق.م.ا.)

سقط جنین بعد از رابطه نامشروع

۴. سایر اشخاصی که با دادن دارو یا وسایل دیگر موجب ‌سقط جنین شوند، به تحمل شش ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند و هر کس که زن حامله‌ای را به استعمال دارو یا وسایل دیگر سقط جنین راهنمایی کند، به حبس از سه ماه تا شش‌ ماه محکوم خواهد شد. (ماده‌ی ۶۲۳ ق.م.ا.)

در هیچ‌یک از سه مورد اخیر، رضایت یا عدم رضایت مادر تأثیری در تحقق جرم ندارد و در نتیجه، رضایت مادر موجب معافیت ساقط‌کننده‌ی جنین از مجازات قانونی نمی‌شود. همچنین هیچ فرقی بین اسقاط جنینِ ناشی از رابطه‌ی جنسی مشروع و نامشروع وجود ندارد و سقط جنین در هر دو حالت، ممنوع و مستوجب کیفر است.

۵. هرگاه جنین بر اثر حادثه‌ی رانندگی سقط شود، راننده‌ی مقصر علاوه بر پرداخت دیه، به دو ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود. (ماده‌ی ۶۲۳ ق.م.ا.)

وکیل خانواده در زعفرانیه

دیه‌ی سقط جنین به چه کسی باید پرداخت شود؟

اگر مادر موجب سقط جنین شده باشد، دیه‌ی جنین را باید به پدر و در صورت نبود پدر به سایر ورثه بپردازد و اگر پدر موجب سقط جنین شده باشد، دیه را باید به مادر بدهد و اگر شخص دیگری مسبب سقط باشد، باید دیه را به پدر و مادر بدهد.

 وکیل در قیطریه

دریافت مشاوره از وکیل متخصص خانواده در امور خانوادگی همچون ازدواج، مهریه، نفقه، ارثیه، حضانت و نگهداری کودکان و به طور کلی تمام مواردی که در دادگاه خانواده رسیدگی می‌شوند، علاوه بر افزایش سطح آگاهی از امور حقوقی موجب تسریع در روند طرح دعوا و رسیدگی به آنها می‌شود.

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و با سابقه قضاوت، دارای وکلای متخصص در تمام دعاوی حقوقی، کیفری، ملکی، ثبتی و خانوادگی می‌باشد و آماده ارائه هرگونه خدمات حقوقی در تمام موارد به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

تلفن های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین خانواده در شمال تهران

وکیل جرم سقط جنین

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *