وکیل حقوقی طلاق

وکیل حقوقی طلاق

وکیل حقوقی طلاق


با موضوع وکیل حقوقی طلاق در خدمت شما عزیزان هستیم.

متاسفانه زوجین بسیاری هستند که زندگی مشترک خود را به خوبی شروع می‌کنند و تصور می‌کنند که هیچوقت با مسئله طلاق روبرو نخواهند شد.

اما بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک، کم‌کم با اختلاف سلیقه و یا مشکلات دیگری مواجه می‌گردند، تصمیم می‌گیرند که از یکدیگر جدا شوند و طلاق بگیرند.

چرا که اعتقاد دارند جدایی بهتر از زندگی کردن با یکدیگر و تحمل سختی‌ها است. به همین دلیل به دنبال راهی می‌گردند تا بتوانند هم از حق و حقوق خود مطلع شوند و هم از تکالیف خود در مقابل همسرشان.

بهترین کسی که می‌تواند آن‌ها را در این زمینه کمک کند، یک وکیل با تجربه و متخصص در این زمینه می‌باشد که اطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق و کامل در اختیار آن‌ها قرار دهد و مسیر را برایشان مشخص کند.

نمونه لایحه پرونده الزام به ثبت ازدواج

اگر شما عزیزان به دنبال دریافت مشاوره از وکیل متبحر و با تجربه در زمینه طلاق می‌باشید، موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، آماده ارائه خدمات در این زمینه می‌باشد.

جهت برقراری ارتباط با وکیل باتجربه در زمینه طلاق و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند تماس حاصل نمایید تا اقدامات لازم جهت این امر صورت بگیرد.

ابطال سند طلاق

ما نیز در این مقاله قصد داریم تا موضوع وکیل حقوقی طلاق را با شما مخاطبان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

سوالات مهم در زمینه وکیل حقوقی طلاق

1 . معنی و مفهوم طلاق چیست؟
2 . درخواست طلاق از طرف زن چگونه است؟
3 . در چه مواردی زوجه امکان ارائه دادخواست طلاق دارد؟
4 . بهترین و با تجربه‌ترین وکیل حقوقی طلاق کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟
5 . آیا داشتن وکیل در زمینه طلاق الزامی می‌باشد؟

درخواست طلاق از طرف زن چگونه است؟

طلاق حقی است که قانون‌گذار برای مرد در نظر گرفته است اما زن می‌تواند در هنگام ازدواج این حق را برای خود بگیرد به این صورت که ضمن سند ازدواج وکالت در طلاق را دریافت نماید.

همچنین زن در صورتی که یکی از شروط 12 گانه ضمن عقد ازدواج را داشته باشد و یا عسر و حرج (سختی غیر قابل تحمل) خود را اثبات کند، می‌تواند در جهت ارائه دادخواست طلاق اقدام نماید. در ادامه به بررسی این شروط خواهیم پرداخت.

شروط 12 گانه ضمن عقد نکاح (سند ازدواح):

۱) استنکاف (خودداری) شوهر از دادن نفقه (هزینه و مخارج زندگی) زن به مدت شش ماه به هر عنوان و عدم امکان الزام او به تائید نفقه و همچنین در موردی که شوهر سایر حقوق واجبه زن را به مدت شش ماه وفا نکند و اجبارا ایفا هم ممکن نباشد.

۲) سوء رفتار و یا سوء معاشرت زوج (مرد) به حدی که ادامه زندگی را برای زوجه (زن) غیر قابل تحمل نماید.

۳) ابتلاء زوج (مرد) به امراض صعب العلاج به نحوی که دوام زناشویی برای زوجه (زن) مخاطره آمیز باشد.

الزام به تمکین

وکیل حقوقی طلاق

۴) جنون (دیوانگی) مرد در مواردی که فسخ (پایان دادن به ازدواج) نکاح شرعا ممکن نباشد.

۵) عدم رعایت دستور دادگاه در مورد منع اشتغال زوج (مرد) به شغلی که طبق نظر دادگاه صالح منافی با مصالح خانوادگی و حیثیت زوجه (زن) باشد.

۶) محکومیت شوهر به حکم قطعی به مجازات پنج سال حبس یا بیشتر یا به جزای نقدی که بر اثر عجز از پرداخت منجر به پنج سال بازداشت شود یا به حبس و جزای نقدی که مجموعا منتهی به پنج سال یا بیشتر بازداشت شود و حکم مجازات در حال اجرا باشد.

۷) ابتلاء مرد به هر گونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خلل آورد و ادامه زندگی برای زن دشوار باشد.

۸) مرد زندگی خانوادگی را بدون عذر موجه ترک کند و یا شش ماه متوالی بدون عذر موجه از نظر دادگاه غیبت نماید.

۹) محکومیت قطعی مرد در اثر ارتکاب جرم و انجام هر گونه مجازات اعم از حد (مجازاتی که شرع تعیین نموده است) و تعزیر در اثر ارتکاب جرمی که مغایر با حیثیت خانوادگی وشئون زوجه باشد.

۱۰)  در صورتیکه پس از گذشت پنج سال زن از شوهر خود به جهت عقیم بودن و یا عوارض جسمی دیگر مرد صاحب فرزند نشود.

۱۱) در صورتی که مرد مفقودالاثر شود و ظرف شش ماه پس از مراجعه زن به دادگاه پیدا نشود.

۱۲) مرد همسر دیگری بدون رضایت زن اختیار کند یا به تشخیص دادگاه نسبت به همسران خود اجرای عدالت ننماید.

بر اساس ماده 1130 قانون مدنی

در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج (سختی) زن باشد، وی می‌تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند.

فرجام خواهی حکم طلاق

چنان چه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می‌تواند مرد را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زن به اجازه حاکم شرع طلاق داده می‌شود.

عسر و حرج موضوع این ماده عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه‌ی زندگی را برای زن با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد و موارد ذیل در صورت احراز توسط دادگاه صالح از مصادیق عسر و حرج محسوب می‌گردد:

۱) ترک زندگی خانوادگی توسط مرد حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه.

۲) اعتیاد مرد به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلا وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است.

۳) محکومیت قطعی مرد به حبس پنج سال یا بیشتر.

۴) ضرب و شتم یا هرگونه سوءرفتار مستمر مرد که عرفاً با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

۵) ابتلای مرد به بیماری‌های صعب‌العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه‌ی صعب‌العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید.

موارد مندرج در این ماده مانع از آن نیست که دادگاه در سایر مواردی که عسر و حرج زن در دادگاه احراز شود، حکم طلاق صادر نماید.

آیا داشتن وکیل در زمینه طلاق الزامی می‌باشد؟

داشتن وکیل در زمینه طلاق الزامی نمی‌باشد. ولی دارای اهمیت بسیار زیادی است، چرا که ازدواج آثار مالی همچون نفقه زن و فرزندان و مهریه و آثار غیر مالی همچون حضانت و نگهداری فرزندان را در پی خواهد داشت.

وکیل متخصص طلاق

یک وکیل حاذق و مجرب به فرد کمک می‌کند تا نسبت به مسیری که در آن قدم برداشته آگاه شود و با اطلاعات دقیق و کامل در این زمینه قدم بردارد تا به هدف مورد نظر خود برسد.

بنابراین داشتن وکیل در زمینه طلاق الزامی نمی‌باشد. ولی باعث می‌شود که این امر در زمان کوتاه‌تری و با سرعت بیشتری انجام گیرد. و همچنین فرد امکان بیشتری برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود دارد.

نمونه رای طلاق به دلیل عسر و حرج زوجه

بهترین و با تجربه‌ترین وکیل حقوقی طلاق کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

بهتر است در مورد مسئله طلاق با وکیلی صحبت کنیم که هم تسلط کاملی بر روی قوانین مورد نیاز در این زمینه داشته باشد و هم دارای تجربه کافی در این زمینه باشد. او می‌تواند با ارائه یک مشاوره تخصصی در این زمینه، فرد را نسبت به اقداماتی که باید صورت گیرد، آگاه کند.

به همین دلیل ما به شما عزیزان، موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم، که دارای بهترین و با تجربه‌ترین وکلا در زمینه طلاق می‌باشد.

جهت برقراری ارتباط با وکیل حاذق در زمینه طلاق و همچنین دریافت نوبت مشاوره، فقط کافیست تا با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند تماس حاصل نمایید.

همکاران ما شما را به بهترین شکل راهنمایی  می کنند.

عسر و حرج چیست؟ عسر و حرج در لغت به معنی مشقت و سختی است و در حقوق منظور شرایط سخت و غیرقابل تحمل در زندگی مشترک برای زن است که زن به ارائه آنها به دادگاه می‌تواند طلاق بگیرد و از همسر خود جدا شود.

ده وکیل برتر خانواده در تهران

در چه مواردی زن می‌تواند دادخواست طلاق دهد؟ در صورتی که به موجب سند رسمی یا ضمن سند ازدواج وکالت در طلاق گرفته باشد و همچنین در صورت وجود هر یک از شرایط 12 گانه مندرج در سند ازدواج.

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (30 امتیاز)

11 دیدگاه

  • سلام ببخشید سوال من اینه که اگر موردی که برای عسر و حرج ذکر شده در حکم تا زمان اجرای صیغه طلاق برطرف بشه میشه جلو اجرای حکم طلا را گرفت یا نه ؟

    • سلام
      طبق ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، یکی از مواردی که زن می تواند تقاضای طلاق کند، وجود عسر و حرج برای زن در صورت دوام زوجیت است.
      طبق این ماده در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می‌تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند. چنان چه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می‌تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می‌شود.
      مبنای این طلاق، عسر و حرج برای زوجه است، بنابراین باید این عسر و حرج در زمان طلاق وجود داشته باشد.
      اما سازوکار اجرایی این ماده در قانون حمایت خانواده به گونه‌ای است که ممکن است حتی با فرض برطرف شدن عسر و حرج در زمان طلاق، صیغه طلاق جاری شود. امری که خلاف مبنای وضع این ماده و خلاف احکام شرعی در خصوص طلاق است.
      در ماده ۳۳ قانون حمایت خانواده، در این خصوص آمده است که «مدت اعتبار حکم طلاق، شش ماه پس از تاریخ ابلاغ رای فرجامی یا انقضای مهلت فرجام ‌ خواهی است.» زن باید در این بازه زمانی، حکم طلاق را به دفترخانه طلاق تسلیم کند و اگر پس از اخطار به زوج، او برای طلاق دادن حاضر نشود، صیغه طلاق توسط سردفتر جاری می‌شود.
      همان طور که ملاحظه می‌کنید مهلت قابل توجهی از تاریخ ابلاغ رای نهایی فرجامی برای اجرای این حکم وجود دارد.
      گاه در این مهلت، شوهر اصلاح شده است و عملاً عسر و حرج زن برطرف شده است اما راهکاری قانونی برای نقض حکم وجود ندارد وممکن است حکم طلاقی به واسطه عسر و حرج اجرا شود که هرچند در زمان صدور حکم، عسر و حرج وجود داشته است؛ اما در زمان اجرای صیغه طلاق اصلاً عسر و حرجی وجود نداشته است. لذا علیرغم این که نظر قانون مدنی ارجحیت دارد لیکن پیشنهاد می کنیم برای دریافت مشاوره با وکیل متخصص خانواده با شماره 09120067661 تماس حاصل نمایید

  • سلام برای من به خاطر عدم پرداخت مهریه و نفقه حکم جلب صادر شده میخواستم بدونم اگه من اعتیاد به مواد مخدر داشته باشم آیا مجازاتی برای استفاده از مواد برای من صادر میشه؟ اگر زندانی باشم به خاطر مواد مخدر هم مجازات میشم ؟

    • سلام وقت به خیر
      جلب شما برای عدم پرداخت مبلغی است که در محکومیت مالی باید پرداخت می کردید.
      مرجع رسیدگی به جرائم مواد مخدر دادگاه انقلاب هست که بدون رسیدگی در دادسرای انقلاب و داشتن شاکی خصوصی و یا گزارش ضابط اقدامی نمی کنند.
      علاوه بر اینکه مصرف مواد مخدر جرم نیست و برای ترک مواد در صورت لزوم به مراکز ترک اعتیاد معرفی خواهید شد.

  • سلام همسرم ده سال پیش فوت شده الان میخوام مهریه ام رو بگیرم و اجرا بذارم که مبلغی پول است. ایا میتونم بگیرم و اینکه به چه صورت حساب میشه؟

  • سلام من ۱۰ سال پیش با همسرم ازدواج کردم من همسر دوم ایشون هستم و با اجازه همسر اول ایشون باهاشون ازدواج کردم ما بهمن ماه طلاق گرفتیم و گفتن طلاق شما بائن و الان بعد ۵ ماه همسرم اصرار دارن مجدد باهم عقد کنیم آیا باید مجددا از همسر اول اجازه گرفته بشه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. اجازه برای ازدواج مجدد فقط برای یک بار میباشد و برای ازدواج مجدد حتی با همان فرد قبلی نیاز به اخذ اجازه جدیدی میباشد.

  • با سلام وعرض ادب، من از همسرم میخوام جداشم. ایشون املاکی هم دارند، یک ملک با سند رسمی و دو ملک با ثبت در دفتر اسناد دارد که کارهای سند انجام شده ولی هنوز سند ندارد در صورتی که من مهریه ام رو به اجرا بزارم، آیا ملکی که سند رسمی ندارد توقیف می‌شود؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، ملک فاقد سند رسمی، تحت شرایطی قابل توقیف است. بهتر است قبل از انجام کاری با وکیل متخصص مشورت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور خانواده با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *