نمونه رای مطالبه مهریه

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی نمونه رای مطالبه مهریه پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

نمونه رای مطالبه مهریه

بسیاری از سایت های حقوقی و دفاتر وکالت وکلای متخصص دعاوی خانواده در تهران، در ارائه مطالب به بازدید کنندگان سایت ها، بدون توجه به قوانین روز و تغییرات جدید در قانون حمایت خانواده و سایر قوانین مرتبط با نحوه مطالبه مهریه در تهران، صرفا با کپی کردن مطالب سایت ها و باشگاه های خبری، مطالب و اطلاعات نادرستی به مخاطبان خود منتقل نموده و باعث بروز مشکلاتی از قبیل؛ صرف وقت در دادگاه‌ های خانواده و تحمیل هزینه‌ های سنگین دادرسی به موکل، بدون اخذ نتیجه مطلوب می شوند. بر اساس قانون برنامه توسعه پنج ساله ششم، مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا، قابلیت پذیرش ابتدایی در اداره اجرای اسناد رسمی ثبت را دارد. اما آیا این امر نفی کننده صلاحیت دادگاه خانواده به عنوان مرجع رسمی تظلمات و دادخواهی در امور خانواده می‌ باشد؟ بهترین وکیل خانواده در تهران با همراهی دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی بهترین وکیل مطالبه مهریه در دادگاه خانواده تهران، به بررسی موضوع نحوه مطالبه مهریه در دادگاه خانواده تهران و معرفی بهترین وکیل مطالبه مهریه از اجرای ثبت در تهران را با بررسی نمونه رای مطالبه مهریه قطعی، صادر شده از شعبه 12 دادگاه تجدیدنظر استان مازندران درباره نحوه وصول مهریه از دادگاه خانواده و اجرای ثبت، برای شما عزیزان تهیه نموده و در وب سایت رسمی گروه وکلای مهر، دپارتمان تخصصی حقوق خانواده موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، منشر نموده است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نمونه رای مطالبه مهریه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

متن نمونه رای مطالبه مهریه

اثبات رابطه نامشروع با اقرار یکی از طرفین

خانم شیوا- ح با وکالت آقای محمد- الف وکیل پایه یک دادگستری، دادخواست مطالبه مهریه به تعداد ششصد سکه طلای تمام بهار آزادی به شعبه اول دادگاه حقوقی شهرستان عباس آباد تقدیم نمود.

رئیس شعبه اول دادگاه خانواده عباس آباد مازندران، با توجه به اطلاق بند ب ماده 113 قانون برنامه ششم پنج ساله توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مطالبه مهریه و سایر مطالبات بر اساس اسناد رسمی لازم الاجرا را ابتدا در صلاحیت اداره اجرای اسناد رسمی مقدور و میسور می داند، و خواهان روند پیش بینی شده در قانون پیش گفته را رعایت ننموده است، لذا به دلیل عدم طرح دعوی به شکل صحیح و قانونی به استناد ماده 2 قانون آئین دادرسی مدنی، قرار عدم استماع دعوا صادر نموده است.

دادگاه تجدیدنظر که با اعتراض خواهان به قرار عدم استماع دعوا در مقام رسیدگی به تجدیدنظر خواهی خواهان قرار دارد، بنا به دلایل زیر، تجدیدنظر خواهی خواهان را وارد می داند، زیرا اول: حق دادخواهی و مراجعه به دادگاه صالح، از حقوق بشر و حق شهروندی هر فردی می‌ باشد و هر شخصی میتواند جهت احقاق حق و تظلم خواهی و همچنین فصل خصومت، به دادگاه خانواده مراجعه نماید.

این حق در قانون جدید حمایت خانواده و اسناد بین‌ المللی حقوق بشر و اصل 34 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، و ماده 10 اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب 1948 و بند 2 ماده 19 اعلامیه اسلامی حقوق بشر 1990 قاهره و بند 1 ماده 14 میثاق بین‌ المللی حقوق مدنی و سیاسی مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوب 1966 که دولت ایران در سال 1354 بدون حق شرط به تصویب مجلس شورای ملی رساند و در واقع بر اساس ماده 9 قانون مدنی، در حکم قانون داخلی محسوب می‌ شود، مواد 2 و 3 اصول مبنایی راجع به استقلال قوه قضاییه مصوب 1985 مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز بر اجرای این حق تصریح و تاکید دارد.

گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم

رعایت حقوق بشر و پایبندی دولت‌ ها به الزامات جامعه بین‌ المللی شرط عضویت دولت‌ ها در جامعه بین‌ المللی است و افزون بر آن دولت ها در تامین حق های رویه ای، وظیفه فوری در رسیدگی به درخواست شهروندان دارند. در اصل 159 قانون اساسی و ماده 3 قانون آئین دادرسی مدنی سال 1379، دادگاه‌ های دادگستری را مرجع عام تظلم خواهی اعلام نموده و هرگونه اقدام سلبی و ایجابی از سوی دولت ها و حاکمیت جهت جلوگیری از حق دادخواهی بر خلاف موازین داخلی و بین‌ المللی موضوع اسناد یاد شده مورد پذیرش کشورهاست.

دوم: هر چند به موجب قانون برنامه چنج ساله ششم یاد شده، مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا که مطالبه مهریه موضوع سند ازدواج هم در عداد آن هاست، اما پذیرش این امر از سوی قانونگذار بر سیاق قوانین سابق، دلالت بر نفی صلاحیت عام محاکم قضایی و برخورداری اشخاص از رسیدگی به دعاوی آن ها در مراجع قضایی، از زمره حقوق بنیادین می‌ باشد، نبوده و به دلالت عقلی رجوع به مراجع ثبتی، نافی صلاحیت محاکم عام نمی‌ باشد. بدیهی است تا زمانی که قانونگذار به صورت صریح، محاکم قضایی را از رسیدگی به این دعاوی منع ننماید، صلاحیت عام محاکم، از پشتوانه قانونی و حقوق اساسی و مدنی لازم برخوردار بوده و رسیدگی به دعاوی شهروندان در مراجع قضایی از جمله حقوق آن ها می‌ باشد.

سوم: بر خلاف باور دادگاه نخستین، بند ب ماده 113 قانون توسعه، چنین محدودیتی جهت دادخواهی اشخاص لحاظ نشده بلکه اختیار خواهان به مراجعه به اداری اجرای ثبت اسناد رسمی و یا دادگاه خانواده مورد حکم قانونگذار قرار گرفته است. در این پرونده نیز خواهان مراجعه به دادگاه خانواده را جهت تظلم خواهی انتخاب نموده که با روح قانون نیز سازگار است. لذا به استناد قوانین و اسناد یاد شده و با اجازه حاصل از ماده 353 قانون آئین دادرسی مدنی، ضمن نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته، پرونده جهت رسیدگی ماهوی به دادگاه نخستین اعاده می‌ گردد.

وکیل طلاق در تهران | بهترین وکیل طلاق در تهران

رای دادگاه به استناد ماده 365 قانون مذکور قطعی است.

شعبه 12 دادگاه تجدیدنظر استان مازندران

جهت دریافت مشاوره در خصوص نمونه رای مطالبه مهریه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نحوه مطالبه مهریه در دادگاه خانواده تهران

جهت مطالبه مهریه در دادگاه خانواده تهران، تنظیم و تقدیم دادخواست مطالبه مهریه، اولین گام می‌ باشد. حهت تنظیم دادخواست مطالبه مهریه در تهران، توسط بهترین وکیل خانواده در تهران، امکان مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری وجود دارد. جهت جستجوی بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران، از سایت کانون وکلای دادگستری مرکز و بخش جستجوی وکیل، اقدام فرمایید. پس از تنظیم دادخواست، مراجعه به یکی از دفاتر الکترونیک خدمات قضایی در تهران به همراه عقدنامه و شناسنامه و پرداخت هزینه دادرسی گام بعدی است.

نحوه مطالبه مهریه از طریق اداره اجرای اسناد رسمی تهران

اداره اجرای اسناد رسمی تهران، به نشانی: تهران- میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- چهارراه جهان کودک می‌ باشد.

جهت درخواست صدر اجراییه برای مطالبه مهریه در تهران، لازم است ابتدا به دفتر رسمی ازدواج که عقد در آنجا انجام شده مراجعه نموده و اجراییه به نشانی زوج ارسال شود. در صورت عدم پرداخت مهریه در مهلت مقرر اجراییه ثبتی دفتر ازدواج، امکان مراجعه به اداره اجرای اسناد رسمی و تشکیل پرونده مطالبه مهریه وجود دارد. در صورت محکومیت زوج به پرداخت یکجای مهریه بر اساس اجراییه ثبتی، امکان تقدیم دادخواست اعسار از اجراییه ثبتی به محاکم عمومی دادگستری وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بهترین وکیل خانواده در تهران و همکار گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

حقوق مالی زوجه در ازدواج موقت

بهترین وکیل خانواده در تهران و ایران

نمونه رای مطالبه مهریه بر اساس آخرین تغییرات قانون حمایت خانواده و نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه خانواده و اجرای اسناد رسمی ثبت جهت مطالعه عزیزان در سایت قرار گرفت. نقد نمونه رای مطالبه مهریه در جلسات هفتگی گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای خانواده در تهران مورد بررسی قرار گرفت. جهت تنظیم هرگونه دادخواست مطالبه مهریه، دادخواست طلاق توافقی، دادخواست طلاق از طرف زوج، دادخواست طلاق از طرف زوجه، دادخواست حضانت و سلب حضانت، دادخواست مطالبه نفقه و تهیه هرگونه لوایح حقوقی خانواده با بهترین وکلای خانواده تهران و ایران تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نمونه رای مطالبه مهریه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *