نمونه رای اثبات زوجیت


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی نمونه رای اثبات زوجیت پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

وقوع عقد نکاح در مواردی که بدون ثبت رسمی ازدواج انجام می‌ شود، ممکن است موجب تردید در نوع عقد ازدواج شود.

در مقام تردید در دائمی یا موقت بودن ازدواج، فرض بر ازدواج دائم است و ازدواج موقت یا صیغه فرع است.

به این معنی در مواردی که دعوای اثبات زوجیت مطرح می‌ شود و برای قاضی دادگاه خانواده مشخص نیست که نوع ازدواج دائم است یا موقت، اصل بر وقوع ازدواج دائم بین طرفین است.

اما عقد ازدواج مانند سایر عقود، جنبه شرعی و رسمی دارد که جنبه شرعی عقد ازدواج از جنبه رسمی آن جداست.

به این معنی که اگر شخصی مدعی شود که بدون عقد رسمی ازدواج نموده و مراتب ازدواج وی در دفتر رسمی ازدواج ثبت نشده است و مدعی زوجیت باشد، هر چند که عمل وی ممکن است در شرایط جرم باشد ولی میتواند با تقدیم دادخواست اثبات ازدواج، و اقامه ادله محکمه پسند در دادگاه خانواده نسبت به احقاق حق اقدام نماید.

اگر ازدواج دائمی از سوی مرد ادعا شود و توسط مرد با توجه به تکلیف قانونی مندرج در قانون حمایت خانواده جدید رسما در دفاتر رسمی ازدواج ثبت نشده یاباشد علاوه بر الزام مرد به ثبت واقعه نکاح در دفتر رسمی ازدواج، به مجازات عدم ثبت نکاح دائم نیز محکوم خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نمونه رای اثبات زوجیت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نمونه رای دادگاه درباره اثبات زوجیت

رای دادگاه

در خصوص دعوی خانم سهیلا ف با وکالت آقای حسن ب به طرفیت آقای موسی ن با وکالت آقای محمدرضا مهری متانکلائی به خواسته اثبات زوجیت دائم بین طرفین و الزام خوانده به ثبت آن با تعیین مهرالمثل مخلص اظهارات وکیل خواهان بدین شرح است که موکل در تاریخ 24/04/1387 به مدت یک سال و با مهریه 24 عدد شاخه گل رز به عقد موقت خوانده درآمده لیکن ارتباط زناشویی پس از انقضا مدت نکاح موقت تا کنون ادامه داشته است و با توجه به انحلال نکاح موقت پس از انقضا و حمل بر صحت عمل مسلم و اینکه در مقام اختلاف و تردید در طبیعت نکاح بین دوام و انقطاع اصل بر دوام است.

تقاضای صدور حکم بر موضوع دعوی و خواسته را دارم متقابلا وکیل خوانده آقای محمدرضا مهری متانکلائی، در مقام دفاع در قبال طرح دعوی مطروحه اظهار داشته است:

پس از انقضا مدت نکاح موقت بین طرفین رابطه زوجین بین ایشان وجود نداشته و لیکن در مواردی موکل بنا به درخواست خواهان و با ادعای مشارالیها مبنی بر اینکه بستگانش اطلاعی از موقتی بودن نکاح نداشته اند به منظور حفظ آبرو و حرمت وی در مجالس خانوادگی ایشان شرکت می کرده تا این که مدارک سجلی ارائه شده خوانده وی در تاریخ 20/12/1388 مبادرت به ازدواج دائم نموده و با تهدیدهای مکرر خواهان و اقدامات ایذایی وی در جهت از هم پاشیدن زندگیش مواجه شده است.

کما اینکه در مقام اختلاف و تردید در طبیعت نکاح بین دوام و انقطاع به اصل دائمی بودن نکاح مراجعه می‌ شود در حالی که در موضوع متنازع فیه تردیدی در وجود و انعقاد نکاح موقت سابق بین طرفین وجود ندارد.

چنانچه تردیدی در خصوص وضعیت شرعی و قانونی ارتباطات بعدی طرفین وجود داشته باشد، بنا بر اصل استصحاب، چنانچه فرضا زوجیت متصور باشد نکاح منقطع استصحاب می‌ گردد.

توجها به محتویات پرونده اعم ازمستندات ارائه شده توسط طرفین و وکلای ایشان و اظهارات مشارالیهم و شهودشان در جلسه رسیدگی با توجه به اینکه وکیل خواهان جهت اثبات دعوی خود مبنی بر وقوع عقد دائم بین طرفین به شهادت شهود استناد نموده است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نمونه رای اثبات زوجیت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نمونه استشهادیه پرونده اثبات زوجیت

در حالی که اظهارات شهود صرفا مبتنی بر حضور خوانده در منزل خواهان در مواعیدی پس از انقضا عقد موقت بین ایشان و بعضا بیتوته وی در محل خاص به اتفاق خواهان می‌ باشد، که با توجه به اظهارات و اقرار شخص خواهان در جلسه رسیدگی مورخ 13/05/1389 مبنی بر اینکه ما بارها صیغه عقد را از روی رساله و به زبان فارسی به اتفاق یکدیگر می خواندیم و حمل و نقل مسلم بر صحت نهایتا دلالت بر محرمیت های مقطعی طرفین و نکاح های موقت داشته هر چند که با توجه به عدم تعیین مهر در این مواعید و بطلان نکاح منقطع بدون تعیین مهر صحت این نکاح ها نیز محل تردید می‌ باشد.

لذا با توجه به مراتب، نظر به اینکه دلیل و مدرک موجهی در خصوص وقوع نکاح دائم بین طرفین به دادگاه ارائه نگردیده است لذا دعوی مطروحه غیر وارد تشخیص داده شده و با توجه به ماده 1257 قانون مدنی حکم به رد دعوی صادر و اعلام می‌ گردد.

رای صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز قابل تجدیدنظر در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه 266 دادگاه خانواده تهران

مدارک لازم جهت تقدیم دادخواست اثبات زوجیت

استشهادیه شهود و مطلعین.
عکس و فیلم های مشترک و عنداللزوم تهیه استشهادیه از محل زندگی مشترک.
شناسنامه و کارت ملی.
سایر دلایل و مستندات قانونی.

شکایت عدم ثبت ازدواج دائم

با توجه به اینکه بر اساس قانون جدید حمایت خانواده ثبت ازدواج دائم لازم است و تخطی از این مقررات، موجب محکومیت کیفری زوج خواهد بود.

از طرفی عدم ثبت ازدواج دائم، جرم عمومی است و در صورتی که دادگاه خانواده، رای به اثبات زوجیت صادر نموده و رای قطعی شده باشد، با تشکیل بدل پرونده، جهت تعقیب کیفری زوج، پرونده به دادسرای عمومی محل وقوع جرم ارسال می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نمونه رای اثبات زوجیت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل پرونده اثبات زوجیت و الزام زوج به ثبت واقعه نکاح در تهران

گروه وکلای مهر با همکاری دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی بهترین وکیل خانواده در تهران و ایران، با قبول پرونده‌ های خانواده ایرانیان خارج از کشور و با در اختیار داشتن وکلای بین‌ المللی خانواده در همه کشورها، امکان ارائه دقیق ترین مشاوره حقوقی در همه موضوعات خانواده را به عزیزان دارد.

تنظیم دقیق دادخواست در پرونده اثبات زوجیت و دفاع از دعوای اثبات زوجیت که من غیر حق مطرح شده است را در نمونه رای اثبات زوجیت که از پرونده‌ های موفق گروه وکلای مهر می‌ باشد ملاحظه فرمودید.

در صورت نیاز به وکیل خانواده در تهران و ایران و نیاز به مشاوره با بهترین وکیل خانواده در تهران و ایران با گروه وکلای مهر تماس حاصل فرمایید.

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری اثبات زوجیت، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری خانواده، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری توسط وکلای متخصص خانواده امکان پذیر است.
جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 الی 18 و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13 با دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.
021-88663925
021-88663926
021-88663927
021-88663628

شماره تماس همراه

09120067661
09120067662
09120067663
09120067664
09120067665
09120067669
گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله
وکیل تغییر نام شناسنامه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *