بهترین وکیل طلاق ونک

بهترین وکیل طلاق ونک

بهترین وکیل طلاق ونک


در این نوشتار با معرفی بهترین وکیل طلاق ونک همراهتان هستیم.

تقدیم دادخواست طلاق از سوی زن، با توجه به قوانین موجود ایران، همیشه با مشکلاتی مواجه بود. تفسیر قوانین با توجه به سختی و مشقت زن ها در زندگی مشترک، توسط قاضی دادگاه خانواده در جهت احراز عسر و حرج، میتواند راهگشای درخواست طلاق از سوی زوجه در دادگاه خانواده باشد.

مجتمع قضائی خانواده دو تهران سال ها با نام دادگاه خانواده ونک شناخته می شد. 5 سالی است که این مجتمع قضائی مهم خانواده تهران، به محله ولنجک نقل مکان نموده است.

اما همچنان شورای حل اختلاف ویژه خانواده شمال تهران در ساختمان قدیمی دادگاه خانواده ونک مشغول فعالیت است.

هر چند پرداخت به موضوع طلاق از طرف زن، یا مرد یا طلاق توافقی، مورد توجه خاص وکلاء نیست. اما گروه وکلای خانواده مهر پارسیان در این نوشتار کوتاه به بررسی شرایط بذل مهریه و گرفتن حکم طلاق در دادگاه خانواده خواهد پرداخت.

رابطه بذل مهریه و عسر و حرج

اگر زوجه در قبال طلاق مقدار قابل توجهی از مهریه خود را بذل نماید، این امر نیز حاکی از کراهت شدید وی به ادامه زندگی است و عسر و حرج محسوب می شود.

طلاق به دلیل عقیم بودن مرد

داشتن پرونده های متعدد کیفری بین طرفین نیز موجب احراز عسر و حرج است. عدم پرداخت نفقه همسر و فرزندان با داشتن استطاعت مالی نیز موججبی برای درخواست طلاق است.

اگر زوج از رفتن سرکار و کسب درآمد امتناع کند زن می تواند تقاضای طلاق نماید.
با وکیل تخصصی طلاق و مهریه مهر پارسیان جهت ادامه موضوع همراه باشید.

نمونه پرونده طلاق مهر پارسیان

رأی خلاصه جریان پرونده
خلاصه جریان پرونده:
خانم م. م. با وکالت اقای م. ب. وکیل پایه یک دادگستری دادخواستی بطرفیت اقای ر. ا. را در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۱۷ به دادگاه تقدیم داشته و توضیح داده است.که بتاریخ ۱۳۸۶/۵/۱۱ با خوانده ازدواج کرده که ثمره این ازدواج دو فرزند می باشد. بلحاظ اینکه قادر به ادامه زندگی نمی باشد.

بر روی برگ دادخواست نیز نوشته شده مهریه غیر از ۱۴ سکه بذل می گردد. چون کراهت دارد. ( صفحه ۲ ) پرونده در شوراهای حل اختلاف شعبه *مطرح گردیده است.

که چون زوجین حاضر به سازش نشده اند پرونده به دادگاه ارسال شده است. ( صفحه ۸ ) وکالتنامه اقایان س. ج. و ع. خ. وکلای پایه یک دادگستری که به عنوان وکیل خانم م. م. معرفی شده اند پیوست می باشد. ( صفحه ۱۲ ) . وکالتنامه های م. ب. وکیل پایه یک دادگستری نیز پیوست گردیده است. ( صفحه ۱۹ ) .

پس از تعیین وقت و دعوت طرفین، دادگاه بتاریخ ۱۴۰۰/۹/۲۸ تشکیل جلسه داده و وکیل خواهان اظهار داشته تقاضای رسیدگی به شرح دادخواست می باشم. خوانده اظهار داشته خود و خانواده را دوست دارم. و دو فرزند داریم دوقلو یازده ساله چگونه می توانم جدا شوم خواهان اظهار داشته کل مهریه غیر از ۱۴ سکه را در قبال طلاق بذل می کنم کراهت دارم. خوانده اظهار داشته به هیچ عنوان طلاق نمی دهم به شدت مخالف طلاق هستم. ( صفحه ۲۳ ).

دفتر وکالت تخصصی طلاق

ارجاع پرونده به داور در پرونده طلاق ضرورت دارد.

اما در طلاق توافقی طبق قانون جدید حمایت خانواده نیازی به ارجاع به داوری نیست.

دادگاه قرار ارجاع امر به داوری صادر کرده است. ( صفحه ۲۴ ) . خواهان طی لایحه ای اقای م. ب. را از وکالت خود عزل کرده است. ( صفحه ۲۹ ) . سند رسمی مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ که ضمن ان اقای ر. ا. به اقای پ. ا. وکالت بلاعزل و بصورت مطلق داده است.که عنداللزوم با مراجعه به محاکم همسر وی را مطلقه نماید. نیز پیوست گردیده است. ( صفحه ۳۵ ) . داور زوجه نظر خود را که حاکی است. قادر به ایجاد صلح و سازش بین زوجین نشده است. را اعلام کرده است. ( صفحه ۳۸ ) . نظر داور زوج که حاکی است.

اختلاف ناچیز و قابل حل می باشد. نیز واصل شده است. ( صفحه ۴۲ ) . شعبه *پس از اعلام ختم رسیدگی بموجب دادنامه شماره *۰۰/۱۱/۱۹ بنا به دلایل احصایی و با ذکر دلایل مذکور در دادنامه گواهی عدم امکان سازش جهت مطلقه نمودن خواهان را به استناد مواد ۱۱۳۰ قانون مدنی و ۳۳۰-۳۳۴ قانون ایین دادرسی مدنی و سایر مواد مذکور در رای صادر کرده است. ( صفحه ۵۳ ) . خانم س. ج. وکیل پایه یک دادگستری بوکالت از سوی اقای ر. ا. معرفی شده است. ( صفحه ۵۸ ) . ایشان ب. لت از سوی اقای ر. ا. از این رای تجدیدنظرخواهی کرده است. ( صفحه ۶۵ ) . که شعبه *بموجب دادنامه شماره *۰۱/۲/۱۷ با استدلال منعکس در دادنامه رای تجدیدنظرخواسته را نقض کرده و خواسته را غیرقابل اجابت اعلامنموده است. ( صفحه ۱ پرونده پیوست ).

پرونده طلاق غیر توافقی سه مرحله ای است.

خانم م. م. از این رای درخواست فرجام کرده و توضیح داده است:

رجوع بعد از سه طلاقه کردن

اهمیت فرزندان برای مادر بیش از اهمیتی است که قضات محترم قایل می باشند. فرزندان در محیط پر از تنش و مناقشه آسیب روحی و جسمی بیشتری می بینند و اینجانب برابر قانون حق دارم برای رهایی خود در مقام اثبات کراهت بر آیم، عدم اشتغال زوج به کار معین و قطعی، کفاف زندگی چهار نفر را ندارد. ( صفحه ۲۹ جلد پیوست )

وکیل فرجام خوانده نیز با تقدیم لایحه ای تقاضای ابرام رای صادره را کرده است. مشروح لوایح مربوطه به هنگام شور قرائت می شود. پرونده به دیوان عالی کشور ارسال، رسیدگی به این شعبه ارجاع شده است. توضیحا دادنامه فرجام خواسته در تاریخ ۱۴۰۱/۲/۳۱ به وکلای فرجام خواه ابلاغ شده، فرجام خواه در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۱۷ دادخواست خود را تقدیم نموده است.

نمونه رای قطعی دیوان عالی کشور در خصوص احراز عسر و حرج زوجه با بذل مهریه

تاریخ دادنامه قطعی: 1401/06/23

رأی متن رأی
رای شعبه

در خصوص فرجامخواهی خانم م. م. نسبت به دادنامه فرجام خواسته که بموجب آن دعوی نخستین فرجام خواه بطرفیت اقای ر. ا. ( فرجامخوانده ) به خواسته طلاق در مرحله تجدیدنظر منتهی به صدور رای به غیر قابل اجابت بودن دعوی فرجام خواه منتهی شده است.

با عنایت به موارد ذیل حسب محتویات پرونده زوجین با یکدیگر اختلافاتی داشته اند که نمی توان انرا موضوعی عادی تلقی نمود. از جمله حسب قرار مورخ ۱۴۰۰/۸/۱۹ صادره از دادسرای ناحیه پنج شعبه *اقای ر. ا. از همسرش خانم م. م. و پدر وی اقای ح. م. شکایتی مبنی بر سرقت مطرح کرده است.

صرفنظر از نتیجه ان که قرار منع تعقیب بوده است. اصولا این امر حاکی از اختلاف عمیق زوجین می باشد.

طلاق توافقی چیست؟

۲-داوران زوج موفق به ایجاد صلح و سازش بین انان نشده اند. ۳-شورای حل اختلاف نتوانسته است بین زوجین تفاهم و سازش ایجاد کند.

۴-تلاشهای دادگاه نخستین برای ایجاد آشتی بین زوجین موفق نشده است. ۵ *تبصره ذیل ۱۱۳۰ قانون مدنی وضعیتی که در آن ادامه زندگی زوجین امکان پذیر نباشد. به عنوان عسر و حرج تلقی می شود. ۶-زوجه ( فرجامخواه ) در قبال طلاق مقدار معتنابهی از مهریه خود را بذل کرده است.

این امر نیز حکایت از کراهت شدید وی به ادامه زندگی و عسر و حرج محسوب می شود. لذا مستندا به بند ج ماده ۴۰۱ قانون ایین دادرسی مدنی دادنامه فرجامخواسته نقض و رسیدگی مجدد به شعبه دیگر از محاکم محترم تجدیدنظر *ارجاع می شود. تا چنانچه مساعی دادگاه در ایجاد سازش و تفاهم بین زوجین بی نتیجه ماند تصمیم مقتضی اتخاذ نمایند.

شعبه *
رییس: س. ب. مستشار: م. ا. مستشار: ح. م.

معرفی بهترین وکیل طلاق و مهریه ونک

مهر پارسیان با داشتن کادر تخصصی وکلای خانواده آماده مشاوره به شما عزیزان است. در صورت نیاز به مشاوره با بهترین وکلای طلاق و مهریه تهران با مهر پارسیان تماس بگیرید.

_

نشانی دفتر وکالت بهترین وکیل طلاق ونک در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (20 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *