بهترین وکیل خانواده منطقه دو

بهترین وکیل خانواده منطقه دو

بهترین وکیل خانواده منطقه دو


با معرفی بهترین وکیل خانواده منطقه دو همراهتان هستیم.

ارائه گواهینامه وکالت تخصصی در موسسه حقوقی مهر پارسیان چند سالی است آغاز شده است. طبق اساسنامه این موسسه امکان برگزاری کارگاه حقوقی برای وکلای پایه یک دادگستری را دارد. بر همین مبنا استفاده از تجربه قضات با تجربه و بازنشسته دادگاه خانواده تهران در دستور کار قرار دارد.

در کارگاههای آموزش گروه وکلای مهر پارسیان، تجربیات قضات و وکلا منتقل می شود. بر همین مبنا نیز گواهینامه وکالت تخصصی اهدا می شود.

دپارتمان حقوق و دعاوی خانواده نیز اقدام به شناسائی بهترین وکلای خانواده در هر منطقه تهران نموده است. بهترین لیست وکلای خانواده منطقه دو تهران را از ما بخواهید.

برای طرح و دفاع از دعوی و یا سازش در پرونده خانواده منطقه دو تهران با گروه وکلای خانواده مهر پارسیان تماس بگیرید.

سوالات مهم در معرفی بهترین وکیل خانواده منطقه دو تهران

مدت اعتبار حکم طلاق و گواهی عدم امکان سازش چقدراست؟

طبق ماده 33 قانون حمایت خانواده مدت اعتبار حکم طلاق شش ماه پس از تاریخ ابلاغ رای فرجامی یا انقضای مهلت فرجامخواهی است.

طبق ماده 34 قانون حمایت خانواده جدید، مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش هم برای تسلیم به دفتر رسمی ازدواج و طلاق سه ماه پس از تاریخ ابلاغ رای قطعی یا قطعی شدن رای است.

آیا زن و شوهر بعد از طلاق از هم ارث می برند؟

در طلاق توافقی یا طلاق خله که حق رجوع نیست ارث نمی برند. اما در طلاق رجعی تا پایان مدت حق رجوع اگر یکی از طرفین فوت کند طرف مقابل ارث خواهد برد.

نحوه تعیین سهم‌الارث وراث متوفی در قانون چگونه است؟

افرادی که از شخص متوفی ارث می‌برند، ورثه نامیده می‌شوند.
هرچند گاهی نیز شخص متوفی ( فوت شده ) در زمان حیاتش، برخی اموال خود را از طریق درج در وصیت‌نامه به دیگران می‌بخشد، اما در این میان اشخاص ذی‌نفع دیگری نیز غیر از وراث ( ورثه ها ) وجود دارند که از اموال متوفی، سهمی دریافت می‌کنند.

وکیل خیابان دارآباد

رد ترکه چیست و چه زمانی انجام می شود؟

بر اساس ماده 250 قانون امور حسبی، رد ترکه ( ارثیه ) باید در مدت یک ماه از تاریخ اطلاع وراث به فوت مورث به عمل آید و اگر در این مدت نامبرده در رد ترکه، نظری ارایه ندهد، در حکم قبول آن خواهد بود.

در صورتی که ورثه ترکه را قبول کنند( ورثه ارثیه را قبول کند )، هر یک مسئول پرداخت تمام دیون متوفی به نسبت سهم خود خواهند بود مگر اینکه ثابت کنند دیون متوفی زاید بر ترکه است و در صورت قبول نکردن ترکه، از پرداخت بدهی‌های متوفی، معاف خواهند بود.( ورثه ها بابد از محل ارثی که میبرند باید بدهی فرد فوت شده را پرداخت کنند )

دارایی‌های متوفی به دو بخش مثبت و منفی تقسیم می‌شود

بخش مثبت آن عبارت از حقوق، اموال و مطالبات متوفی از اشخاص دیگر بوده و بخش منفی آن، بدهی‌هایی است که متوفی به دیگران حتی وارثان خود دارد. این اموال در مجموع با عنوان ترکه تعیین می‌شود.

برای حفظ و رساندن ترکه به وارثان و دیگر صاحبان آن، اقداماتی از قبیل: مهر و موم ترکه، تحریر ترکه و اداره آن باید انجام شود که در صلاحیت دادگاه عمومی آخرین اقامتگاه متوفی است و در صورت نداشتن اقامتگاه در ایران، در صلاحیت دادگاه آخرین محل سکونت متوفی خواهد بود.

دادگاه صالح به درخواست ورثه یا نماینده آن‌ها یا طلبکار متوفی که دارای سند رسمی طلب یا حکم قطعی نسبت به آن باشد و وصی متوفی، فورا و با ابلاغ وقت مهر و موم ترکه به اشخاص ذی‌نفع، به مهر و موم ترکه اقدام می‌کند.

شرایط تحریر ترکه چیست و در کدام دادگاه انجام می شود؟

بر اساس ماده 206 قانون امور حسبی، تحریر ترکه، تعیین مقدار ترکه و بدهی‌های متوفی است. این کار به طور معمول بدون مراجعه به دادگاه توسط وارثان و طلبکاران متوفی انجام می‌شود.( یعنی وراث میتوانند بدون مراجعه به دادگاه خودشون مقدار اموال باقیمانده از فرد فوت شده و مقدار بدهی  وی را محاسبه کنند )

اگر اختلافی در این میان باشد. یا اینکه در میان وارثان شخص غایب یا محجوری (سفیه، دیوانه، کودک) باشد. از دادگاهی که آخرین اقامتگاه یا منزل متوفی در آن بوده است، درخواست تحریر ترکه می‌شود. البته این درخواست از ورثه یا نماینده قانونی آن‌ها مانند وکیل و وصی برای اداره اموال متوفی پذیرفته می‌شود.

پس از آن که ورثه ترکه را قبول کردند، هر یک از آن‌ها عهده‌دار پرداخت بدهی‌های متوفی به نسبت سهم خود خواهند بود. اگر میزان ترکه کفاف بدهی را ندهد باید این عدم کفایت را ثابت کنند.

تکلیف وراث در صورت قبول ترکه چیست؟

وارثی که ترکه را قبول کرده است، تا زمانی که تصرفی در ترکه نکرده باشد (مثلا مالی از آن را نفروخته باشد) می‌تواند ترکه را رد کند.

ورثه طی یک ماه از تاریخ اطلاع از فوت مورث، اگر بخواهند ترکه را رد کنند، باید نظر خود را کتبی یا شفاهی به دادگاه اطلاع دهند که اطلاع مربوط در دفتر مخصوص ثبت خواهد شد. در غیر این صورت پس از یک ماه مذکور فرض می‌شود که ترکه را قبول کرده‌اند. رد ترکه از سوی ورثه به معنای رد سهم‌الارث خود نیست.

مجازات جرم ارتشاء

همچنین در مورد نفقه باید گفت که مطابق ماده 1206 قانون مدنی، در هر حال زوجه می‌تواند برای نفقه زمان گذشته خود اقامه دعوی کند و طلب وی از بابت نفقه مزبور طلب ممتاز بوده و در صورت افلاس یا ورشکستگی شوهر، زن مقدم بر غرما (طلبکاران) خواهد بود یعنی اگر شوهر چند بدهی داشته باشد اول باید از اموالش مهریه و نفقه همسرش پرداخت گردد

تهیه جهیزیه بر عهده شوهر است

ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی

نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه‌های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض و حتی اگر زوج از تهیه نفقه که بخشی از آن اثاث منزل است، با وجود استطاعت مالی طفره رود مجازات کیفری نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است.

به طوری که برابر ماده ۵۳ قانون حمایت خانواده، هرکس با داشتن استطاعت مالی نفقه زن خود را در صورت تمکین ندهد. یا از تادیه نفقه سایر افراد واجب النفقه امتناع کند. به حبس تعزیری درجه شش محکوم می‌شود..

لذا زوج حق ندارد، زوجه را مجبور به آوردن جهیزیه کند. به همین دلیل است که زوجه می‌تواند هر وقت بخواهد جهیزیه خود را مسترد کند. و اگر با ممانعت زوج مواجه شد با طرح دادخواستی تحت عنوان استرداد جهیزیه این امر میسر  است.

آیا زن می تواند حقوق خود را خرج خودش کند؟

بهترین وکیل خانواده منطقه دو تهران پاسخ می دهد:
برابر ماده 1118 قانون مدنی، زن مستقلاً می‌تواند در دارایی خود هر تصرفی را که می خواهد انجام دهد.

بنابراین تهیه وسایل زندگی طبق ماده۱۱۰۷ قانون مدنی در شمول نفقه قرار دارد و بر عهده شوهر است. و برای زن در این مورد هیچ تکلیف شرعی و قانونی وجود ندارد.

‍ آیا ضمن عقد ازدواج زوجه میتواند شرط کند که زوج حق طلاق دادن او را نداشته باشد؟

زن نمی تواند در عقد ازدواج، شرط کند که شوهرش حق ندارد او را طلاق دهد. زیرا مطابق قانون، مرد می تواند هر وقت بخواهد زن خود را طلاق دهد. بنابراین اختیار طلاق از قوانین آمره بوده و شرط مذکور باطل است.

همچنین، زن نمی تواند شرط کند که حق دادن طلاق با او باشد. زیرا قانون حق طلاق را منحصراً به شوهر داده و از قوانین آمره می باشد، بنابراین چنین شرطی نیز باطل است.

اما زن می تواند، ضمن عقد ازدواج شرط نماید، که از طرف شوهر وکیل باشد که در موارد معینی یا در مدت معینی یا حتی بدون شرط یا مدت، بتواند خود را از قید زوجیت طلاق دهد، در این صورت زن به نمایندگی و به وکالت از شوهر، خود را طلاق می دهد، نه اینکه حق طلاق داشته باشد.

عواقب قانونی ضرب و جرح  زن توسط شوهرش

ضرب و جرح همسر با عنایت به مواد قانون مجازات اسلامی و قانون مدنی، از جمله عواقب کیفری و حقوقی زیر را به دنبال دارد.

حبس
ماده 614 قانون مجازات اسلامی

هر کس عمداً به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که موجب نقصان یا شکستن و یا از کار افتادن عضوی از اعضاء بدن یا منتهی به مرضی دائمی ‌یا از دست دادن یا نقص یکی از منافع، حواس یا زوال عقل مجنی‌علیه گردد چنانچه قصاص امکان نداشته باشد و در صورتیکه اقدام وی موجب اخلال در نظم‌ و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد.

اجرت المثل و نحله

در صورت درخواست مجنی‌علیه مرتکب ‌به پرداخت دیه نیز محکوم خواهد شد.

ایجاد حق طلاق برای زن

مطابق بند 4 ماده 1130 قانون مدنی، ایراد ضرب و جرح توسط شوهر یکی از مصادیق عسر و حرج زن می باشد که با استناد به آن می تواند درخواست طلاق خود را از دادگاه نماید.

چنانچه دو نفر برای گرفتن خسارت از بیمه اقدام به ایجاد تصادف ساختگی نمایند آیا مرتکب جرم شده اند؟

اقدام فوق طبق ماده ۶۱ قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵ جرم انگاری شده و چنانچه کسی با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه سازی صوری تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دریافت کند، به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می شود.

مهر المتعه چیست؟

تنها یکبار به ان اشاره شده است ماده 1093 قانون مدنی در خصوص مهر المتعه می گوید:
«هرگاه مهر در عقد ذکر نشده باشد (که درفقه اصطلاحابه آن مفوضه البضع گویند)و شوهر قبل از نزدیکی و تعیین مهر زن خود را طلاق دهد، زن مستحق مهرالمتعه است.»…

وکیل انحصار وراثت شمال تهران

مهر المتعه در اصطلاح حقوق به مالی گفته می شود که شوهر در صورت وقوع طلاق قبل از نزدیکی و تعیین مهریه با توجه به وضع اقتصادی و شرایط مالی خود به زن می دهد،در واقع برخلاف مهرالمثل که با اوضاع زن مشخص میشود در مهرالمتعه وضعیت مرد ملاک است.

و در پایان مهرالسنه که در واقع در قانون مسکوت مانده است. ولی درفقه امامیه همان مهری است که رسول اکرم (ص) برای همسرانشان یا دختر خود مقرر فرموده بودند، معادل ۵۰۰ درهم وقت، بیان شده است. تا بدانجا که مهر مازاد بر آن را عده ای مکروه می پندارند.

خروج زن از منزل بدون اذن شوهر چه حکمی دارد؟

بهترین وکیل خانواده منطقه دو تهران پاسخ می دهد:
همسر قانونی و شرعی اینجانب، متاسفانه مدتی هست بدون داشتن هیچگونه اختلاف و مشکلی بدون اذن و میل بنده منزل را ترک و به منزل پدر رفته است و در  دادگاه تمکین و زوجه حضور پیدا نکرد.
ایشان در دادگاه تمکین و هیچ دلیل موجهی مبنی بر ترک منزل نداشت.

تحریر ترکه

وکیل وی مدعیست زوجه قصد باز گشت به منزل را دارد. (حکم اعلامی عدم تمکین صادر شده)، در حال حاضر همسرم دادخواست استرداد جهیزه داده و لوازم منزل را برده و مشخص نیست قصد بازگشت داره یا خیر.

آیا مجدداً میتونم دادخواست عدم تمکین ثبت کنم؟
خیر در صورتی که حکم صادر شده است؛ صرفا حکم اجرا می شود.

آیا دستور موقت ملاقات فرزند قابل اجراست؟

دو فرزند پسر یکی ۸ ساله و یکی ۹ ماهه دارم. مدت ۴۰ روز است با خانمم مشکل داریم و جدا زندگی میکنیم. البته بدون طلاق. به هیچ عنوان اجازه ملاقات بنده با فرزندانم را نمیداد.

تا اینکه دادخواست ملاقات فوری دادم. حکم موقت برای پسر بزرگ هر پنجشنبه ساعت ۴ تا جمعه ساعت ۶ و پسر کوچک جمعه ساعت۴ تا ۷ صادر شد.

حکم به اجرای احکام رفت و با پاسگاه هماهنگ شد. وقتی برای دیدن بچه ها رفتم درب را بر روی بنده باز نکردند.

وکیل خانواده در گیشا

پلیس ۱۱۰ مربوط به همان پاسگاه هم آمدند ولی درب را باز نکردند. مامورین صورتجلسه کردند و رفتند و گفتند این دستور موقت را نمیتوان درست و حسابی حکم قابل قبولی دانست و راههای فرار زیادی دارد.

بهترین وکیل خانواده منطقه 5

آیا واقعا اینچنین است؟ بنده که بیش از ۴۰ روز است بچه هایم را ندیدم، چگونه میتوانم اقدام کنم؟

خیر دستور موقت به مانند حکم لازم الاجراست و بایستی اجرا شود. مامور اجرا موظف به همکاری در این زمینه است در غیر این صورت تخلف کرده است. برای رسیدگی به موضوع یه دائره اجرای احکام دادگاه صادرکننده رای مراجعه کنید.

منزل مشترک مناسب برای زندگی چگونه مشخص می شود؟

منزل مشترکی که شوهرم فراهم کرده  است. منزلی بالای یک مغازه است که ورود و خروج آن مجزا نیست و در راه پله ها اکثرا اجناس مغازه را مگذارند و بسیار سرو صدا زیاد است، در دادگاه الزام به تمکین، آیا می شود با استناد به همچین شرایطی که زوج برای منزل مشترک در نظر گرفته و گفت که باید زوج منزلی در شان زوجه تهیه کند تا به زندگی برگردد و تمکین کند؟ و دادگاه حکم به نشوز زن ندهد؟

بله امکان دارد. قاضی با توجه به دلایل و شواهد موجود در صورتی که این منزل را غیرمتعارف با شان و شخصیت شما بیابد حکم الزام شوهر به اختیار منزل متعارف برای شما را صادر می کند و ناشزه قلمداد نخواهید شد. بهترین وکیل خانواده منطقه دو

صدور حکم تمکین با وجود ضرب و جرح همسر ممکن است؟

شوهر من، هم ضرب و شتم میکند و هم بسیار سوء رفتار دارد و تحقیر و توهین فراوان میکند. و به دلیل رفتارهای اخیرش و عدم امنیت جانی و روانی من خانه را ترک کرده ام و دادگاه الزام به تمکین دادند.

میخواستم بدونم چطور میتونم این مسائل رو در دادگاه ثابت کنم تا ناشزه نشوم؟ واگر در دادگاه نتونستم اثبات کنم آیا میتونم بعدا درخواست طلاق بدم؟
از آنجایی که مهریه من 14 سکه است میتونم یه بخشی رو ببخشم، در عوض طلاق بگیرم؟

در هر حال در صورتی که نزد قاضی اثبات شود که با این شرایط تحمل ادامه زندگی غیرممکن است زوجه می تواند برای صدور حکم طلاق نزد دادگاه اقدام کند.

ضمنا با بخشش هر مقدار از مهریه و موافقت زوج صدور حکم طلاق توافقی امکان دارد و نیازی به اثبات اعسار نیست. برای اثبات اینکه ناشزه نبوده اید می توانید از شهادت شهود و علائم و جراحات بدنی و … به نحوی ادعای خود را اثبات کنید.

ازدواج دختر ایرانی با تبعه افغان چع حکمی دارد؟

سلام؛ با پسری که اتباع افغانستان هستند و از بچگی ایران زندگی میکنند، دوست بوده و تصمیم به ازدواج داریم.

میخواستم بدونم در صورت ازدواج با ایشون چه محدودیت هایی برای من ایجاد میشه و از لحاظ ثبت اموال غیر منقول یا بیمه تامین اجتماعی این امتیازها رو از دست میدهم؟

اتباع افغانستان در ایران محدودیت هایی از قبیل ثبت مالکیت اموال غیرمنقول و بیمه تامین اجتماعی و یک سری محدودیت های اجتماعی دیگر مثل اخذ پروانه کسب  و … دارند.

طلاق غیابی به درخواست زوجه

بهترین وکیل خانواده منطقه دو تهران پاسخ می دهد:
خانم من غیابی طلاق گرفته است حدوداً یک ماه پیش. میخواستم بدونم اگه در دوران عده همسرم از من باردار بشه چه اتفاقی میوفته؟
البته که شرعاً طلاق باطل میشه؛ ولی آیا واسه من از لحاظ قانونی مشکلی به وجود میاد؟

فسخ نکاح به دلیل کتمان بیماری

وکیل خوب خانواده منطقه شش

بهترین وکیل خانواده منطقه دو تهران پاسخ می دهد:
با سلام؛ در این نوع طلاق اصولا حق رجوع وجود ندارد و بلافاصله پس از صدور حکم طلاق رابطه زوجیت از بین رفته است و لذا نزدیکی پس از این نوع طلاق نزدیکی نامشروع هست و تبعات قانونی دارد.

آیا ازدواج قبلی را می توان از شناسنامه پاک کرد؟

با سلام، من به مدت 3.5 سال با خانمی در ارتباط هستم که قبلاً ازدواج کرده بودند و به خاطر اینکه شوهرشون وارد یک رابطه دیگه شدند و به ایشون توجهی نمیکردند با گذشتن از مهریه جدا شدند.

بنده هیچ مشکلی با این موضوع ندارم اما پدر و مادرم که از این موضوع اطلاع ندارند و فقط با پیش فرض اینکه ممکنه این خانم قبلا ازدواج کرده باشند کاملا مخالف حتی آشنایی هستند و با توجه به اینکه ایشون در یک شهر دیگه زندگی می کنند حتی برای تحقیق حاضر به اقدام نیستند.

وکلای دادگستری منطقه سه

با فرض اینکه بنده بتونم پدر مادرم رو راضی کنم، چطور میشه مسأله ازدواج قبلی ایشون رو به طور کامل از اسناد ازدواج حذف کرد و تا همیشه این موضوع رو مسکوت گذاشت تا والدین من از این موضوع مطلع نشوند حتی در محضر ثبت ازدواج؟ آیا امکان حذف نام از شناسنامه و سند ازدواج وجود دارد؟

با سلام؛ با توجه به ازدواج قبلی در هیچ صورتی ازدواج قبلی از شناسنامه حذف نمی شود.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

آیا مرد متاهل که زنش بچه دار نمیشود از لحاظ قانون میتواند زن دوم بگیرد؟

خیر باید رضایت همسر اول باشد در غیر اینصورت برای زن ایجاد حق توکیل در طلاق می دهد.

آیا دستور موقت ملاقات فرزند، فوری قابل اجراست؟

بله در اینگونه موارد مامور اجرا موظف به اجرای دستور موقت از طریق اجرای احکام دادگاه خانواده است.

5/5 - (24 امتیاز)

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *