نمونه دفاع در برابر طلاق به درخواست زوج

نمونه دفاع در برابر طلاق به درخواست زوج

نمونه دفاع در برابر طلاق به درخواست زوج


با ارائه نمونه دفاع در برابر طلاق به درخواست زوج در گروه وکلای مهر همراهتان هستیم.

در اکثر موارد طرح دادخواست طلاق به درخواست زوج، خانم ها و یا بعضا وکلای آن ها می پندارند که از پیش محکوم این دعوی هستند.

لذا در این نوشتار سعی کردیم طرحی نو به عنوان نمونه دفاع در برابر طلاق به درخواست زوج را به شما مخاطبان ارائه نمائیم.

دفاع را بر اساس استناد به اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق بین‌ المللی حقوق مدنی و سیاسی و قوانین داخلی، استوار نمودیم.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نمونه دفاع در برابر طلاق به درخواست زوج با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

اعتراض به رای اثبات زوجیت

ریاست محترم  شعبه —— دادگاه خانواده مجتمع قضایی —— تهران

با سلام و اهدای تحیات

احتراما اینجانب ————— با تقدیم وکالتنامه شماره ——- ضمن معرفی خویش به سمت وکیل خانم فاطمه —- (خوانده) در خصوص کلاسه پرونده شماره ——- که وقت رسیدگی آن برای یوم جاری ——— مورخه ——— مقرر گردیده است، دفاعیات را از طرف موکله به شرح ذیل معروض می دارم.

شرح ما وقع نمونه دفاع در برابر طلاق به درخواست زوج

خواهان آقای محمدحسین —– و موکله در  تاریخ 06/04/1398 پیمان زناشویی خویش را بنا نهادند، مع الاسف موکله که دختری (باکره) جوان و دانشجو است با دیدن ابلاغیه دادخواست خواهان محترم به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش، دچار آسیب روحی شدید ناشی از این اقدام گردیده است و هنوز در بحط  و حیرت و ناباوری است و دائما در بیانات خود از زوج گله مند است که چرا علی رغم علاقه شدید و انس و الفتی که به وی دارد یکباره آن هم با گذشت کمتر از یکسال و اندی از وقوع عقد، چنین اقدامی کرده است.

دفتر وکیل خانواده و دفتر وکیل طلاق

آیا دیه زن و مرد برابر می شود؟

شایان ذکر است که زوجین در حال تدارک مقدمات جشن ازدواج بوده اند که زوج  به طرز عجیبی تغییر رفتار داده است و بیکباره موکله را که نو عروسی در آستانه رفتن به خانه بخت است (و در تکاپوی تهیه جهیزیه بوده  است) بدون هیچ دلیلی در نظر دوستان و آشنایان و مطلعین  با ننگ شرافتی ناشی از طرح دعوی طلاق مواجه ساخته است.

هرچند که رخ دادن سوء تفاهم در میان زوجین آن هم در بدو ازدواج امری اجتناب ناپذیر و بدیهی است لیکن هیچ فرد متعارفی نمی پذیرد که یکی از زوجین بدون هیچ دلیل محکمه پسندی بخواهد با سوء استفاده ازظرفیت های قانونی طرف دیگر را با آسیب شدید روحی، مالی و شرافتی مواجه سازد.

وکیل الزام زوج به طلاق

صرف نظر از صحت و سقم خواسته خواهان محترم، با صدور گواهی عدم امکان سازش در این محکمه، زوجه با ضرر حیثیتی روبرو خواهد شد و آنکه از این رهگذر دعوی باطل و عجولانه، متضرر زیان های جبران ناپذیر می گردد قطعا و یقینا زوجه خواهد بود، لذا از قاضی محترم و مشاورین گرانقدر دادگاه خانواده کمال تدقیق و مساعدت در پیشگیری از گستتن بنیان یک خانواده نوپا را استدعا دارم.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نمونه دفاع در برابر طلاق به درخواست زوج با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

از رویه قضایی که طلاق را تسریع می بخشد انتقاد کنید

با عنایت به شرح ماوقع، علی رغم عادت رویه قضایی در مراجعه خودکار به ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی و پذیرش محض درخواست طلاق از سوی زوج و علی رغم اطلاق ظاهری روایات در این خصوص (به ویژه روایت اطلاق بید من اخذ بالساق)، دست کم در شرایط فوق الاشعار  اعمال حق طلاق زوج به لحاظ عواقب سنگین آن برای موکله عادلانه و شرعی نخواهد بود و صدور آن مصداق بارز استفاده سوء از حق است.

نمونه دادخواست ، لایحه و شکواییه نفقه

همانگونه که مستحضرید از دیگر سو، مقررات حاکم بر طلاق، پتانسیل و تاب آوری کافی در انسداد باب سوء استفاده زوج از حق طلاق را بنا به مبانی آتی الذکر دارد و بنظر امکان آن میسر است که مقام محترم قضایی در راستای کشف حقیقت از پاشیدن مبانی خانواده ای جلوگیری نماید.

مشاوره حقوقی آنلاین حذف نام همسر از شناسنامه

دادگاه را به چالش راستی آزمایی ادعای زن و شوهر دعوت کنید

بدواً پیش از ورود به دفاع ماهوی از دادگاه محترم راستی آزمایی ادعای خواهان را در قالب برگزاری یک جلسه رسیدگی، استماع اظهارات دو تن از مطلعین تعرفه شده از ناحیه موکله به نام های (—————————-) را استدعا دارم.

حقوق بشر خواهان حق برابر برای زوجین است

۱- به موجب ماده ۱۶ اعلامیه جهانی حقوق بشر «۱-…در تمام مدت زناشویی و هنگام انحلال آن، زن و شهر در کلیه امور مربوط به زوجیت دارای حق مساوی می باشند»؛

میثاق های بین المللی هم طراز با قانون هستند

۲- به موجب بند ۲ ماده ۲۳ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که به موجب قانون «اجازه الحاق دولت ایران به میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی» که در زمره مقررات الزام آور داخلی بوده و با ملاحظه عدم وجود دلیلی بر خروج کلی یا جزئی از آن؛«دولت های طرف این میثاق تدابیر مقتضی به منظور تساوی حقوق و مسئولیت های زوجین در مورد ازدواج در مدت زوجیت و هنگام انحلال آن اتخاذ خواهند کرد»

اعاده دادرسی در جرائم امنیت اخلاقی

مع الوصف چه از حیث نفس وجود چنین مقرره ای و لزوم جمع میان مقررات (مواد فوق و نیز اصل ۴۰ قانون اساسی از یکسو؛ و ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی در سوی دیگر)، چه از حیث برتری ذاتی دو مقرره اخیرالذکر بر هر مقرره دیگری به واسطه مبنای ابتکار عمل تقنین چنین مقرراتی و نیز اهمیت موضوع مقررات مذکور، بنظر بستر تفسیر مقررات در راستای مبنای مد نظر فراهم است؛

حقوق اساسی هم می تواند مبنایی برای دفاع در دعاوی خانواده باشد

۳- بموجب بخشی از مقدمه قانون اساسی:

«… زنان … استیفای حقوق آنان بیشتر خواهد بود…». با این وصف این محمل وجود دارد که مقررات فعلی حوزه طلاق، در مقایسه با قانون مربوطه پیش از آن (به موجب ماده ۸ قانون حمایت خانواده ۱۳۵۳ «در موارد زیر زن یا شوهر حسب مورد می تواند از دادگاه تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش نماید و دادگاه در صورت احراز آن موارد، گواهی عدم امکان سازش صادر خواهد کرد؛ … ۳- عدم تمکین زن از شوهر، ۴- سوء رفتار یا سوء معاشرت هر یک از زوجین …، ۵- ابتلای هر یک از زوجین به امراض، … ۶- جنون …، …») اگر از حیث تجدید اقتدار محض زوج در اعمال حق طلاق، پیشرفته تر نبوده دستکم چندان پایین تر نباشد؛

سند امنیت قضایی مصوب 1399 را نیز مستمسک قرار دهید

۴- به موجب بند ۱۴ اصل سوم قانون اساسی

خلع ید شوهر از ملک مشترک

«دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است به تامین امنیت قضایی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون» و یا این وصف در مقام مراعات اصل تساوی افراد در برابر قانون و با وجودی که به شرح آتی و قبل، بنظر محمل آن وجود دارد و تحمیل مساوات به حقوق زن و مرد در انحلال رابطه زوجیت منطبق با قانون اساسی است؛

۵- به موجب اصل ۱۰ قانون اساسی

«از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است همه قوانین و مقررات در جهت پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی باشد» و مع الوصف تفسیر مقررات عادی در راستای همسانسازی حقوق زوجین در انحلال رابطه زوجیت همسو با قانون اساسی است؛

اعمال نامحدود حقوق برگرفته از شخصیت انسان صحیح نیست

۶- با عنایت به اینکه در مناسبات انسانی هیچ حق مطلق، محض و نامحدودی وجود ندارد لذا در اصطکاک حق طلاق زوج با تمامیت عرضی و عاطفی زوجه (و حتی حق اولاد)، استدعا دارم رای به تحدید حق طلاق زوج داده شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نمونه دفاع در برابر طلاق به درخواست زوج با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

قاعده لاضرر در اکثر دعاوی کاربرد دارد

۷- همانگونه که مستحضرید:

به موجب اصل ۴۰ قانون اساسی،

«هیچکس نمی تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر از تجاوز به منافع عمومی قرار دهد» و البته صدق «سوء استفاده» از حق دارای سه ملاک است:

1- یک وجود عمد و سوء نیت در اعمال حق،

2- دوم ملاک مندرج در ماده ۱۳۲ قانون مدنی یعنی حقی که اجرایش مستلزم رفع حاجت یا دفع ضرر نبوده و اما به دیگری ضرر بزند،

3- و آخری بی توجهی و بی مبالاتی نسبت به عواقب سنگین اجرای حق در عین عدم جلب نفع قابل توجه می باشد.

وکیل مهریه جنوب تهران

در خصوص مورد دعوی حاضر هر سه ضابطه  بر موضوع پرونده صدق می کند چون حسب وقایع فوق الذکر اجرای حق طلاق از سوی زوج عواقب آسیب زننده ای برای موکله  دارد. و البته عدم اعمال آن حسب قرائن برای زوج قابل تحمل است.

(از جمله رابطه زوجیت طرفین به مدت بیش از 18 ماه دوام داشته و گسست چنین رابطه ای، ولو رابطه مذکور در این اواخر رابطه متزلزلی شده، اما لطمه هیجانی سنگینی به موکله  وارد می کند، همچنین زوجه نوعروس است و کم سن و سال بوده و با وجود اینکه هم اکنون باکره است، شرایط سنی وقوع طلاق جنبه ای سنگین از آسیب حیثیتی به وی در نزد اطرافیان وارد می کند،)

مطالبه اجرت‌ المثل ایام زوجیت

انتقاد از تفسیر مضیق ماهیت عقد و ایقاع در نکاح

8- همانگونه که مستحضرید رابطه زوجیت در شروع، عقد بوده و با تراضی دو اراده شکل گرفت. در جریان و تداوم رابطه زوجیت بطور نسبی مساوات برقرار شد.

(از جمله از طریق تقابل تمکین و انفاق، تقسیم حضانت بر اولاد بین زوجین؛ حق زوجه بر نصف اموال، حق بر مهریه، حق حبس در وصول مهریه، تکلیف زوجین بر حسن معاشرت و غیره)

لذا بنظر با آزاد گذاشتن مطلق زوج در طلاق در عین تحدید زوجه در طلاق، برخلاف تعادل درونی عقد نکاح، روند ناصوابی صورت می پذیرد.

اختیار شوهر در طلاق دادن باید محدود باشد

9- همانگونه که آن عالی مقام واقف اند:

در صورت عدم برقراری محض اختیار برای دادگاه در بازرسی حق طلاق در این صورت وصف قضایی طلاق خالی از فایده می شود چون وجود ارکان عمومی جهت اجرای حق طلاق (قصد انشا و احراز رابطه زوجیت) از سوی سردفتر و جاری کننده صیغه طلاق نیز مقدور بوده و لزومی به مداخله دادگاه نیست لذا بنظر مداخله دادگاه در تحدید اختیار زوج به عنوان نهاد توزیع کننده نظم عمومی امری موجه می باشد.

وکیل آنلاین ارث و وصیت شمال تهران

10- طلاق از مصادیق ایقاع بوده و بموجب ماده ۹۷۵ قانون مدنی محدود و مقید به نظم عمومی و اخلاق حسنه است و حتی در ایقاع، وجه اولویت وجود چون ایقاع ذاتاً ابراز تحمیل اراده به دیگری و نوعی پذیرش ولایت است (دکتر کاتوزیان، ایقاع، شماره های ۷۸ و ۷۹).

در خصوص مورد هیچ تفسیری از اخلاق حسنه (در معنای مرتبه والای اخلاقی که صرف بی اخلاقی را نپذیرفته بلکه مروج نوعی از اخلاق برتر است) نمی پذیرد که زوج به‌منظور نیل به فوایدی که بطور متعارف وی را در موقعیت چندان برتری قرار نمی‌دهد ایقاعی انجام دهد که عواقب سنگین نامطبوع دارد؛

نگاهی به مبانی فقهی در دفاع در برابر طلاق به درخواست شوهر 

11- در فقه اسلامی نیز مبنای اقناع آوری یافت می شود. از جمله در حدیث «سمره بن جندب» علی رغم اهمیت حق مالکیت در فقه اسلامی و پذیرش اصل تسلیط اما بواسطه اعمال نابجای حق که به حد بی محابایی در استفاده از آن می رسد حق اتمام یافته تلقی و زائل می شود؛

عشق و علاقه و عواطف انسانی در دعاوی خانواده محترم است.

12- زوجه علاقمند به همسر خویش است و تمایل دارد تا کدورت ها برطرف شود. و زوجیت ایشان دوام یابد مع الوصف تا کنونی موکله دیناری از حقوق مالی نکاح(مهریه، نفقه و…) را دریافت نکرده است و به هیچ وجه رضایتی بر وقوع طلاق ندارد.

لذا با عنایت به اینکه بنظر خواسته خواهان دست‌کم در چارچوب شرایط حاضر قابل قبول نبوده، حال به استناد مواد ۱۶ اعلامیه جهانی حقوق بشر، ۲۳ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، (ملاک) مادتین ۱۳۲ و ۹۷۵ قانون مدنی و اصول ۱۰ و ۴۰ قانون اساسی، صدور حکم به بطلان دعوای مشارالیه و ارشاد زوجین به مشاوره خانواده و پیشگیری از وقوع  طلاق را محضر مبارکتان استدعا دارم.

قانون مطالبه اجرت المثل ايام زوجيت توسط زوجه پیش از طلاق

با تجدید احترام

معرفی بهترین وکیل پرونده طلاق شمال تهران

جهت دریافت مشاوره در خصوص نمونه دفاع در برابر طلاق به درخواست زوج با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

تنظیم و نوشتن نمونه دادخواست طلاق از طرف مرد به چه صورت می باشد؟

تنظیم و نوشتن نمونه دادخواست طلاق از طرف مرد باید مشخصات زوج و زوجه خواسته یعنی تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش همچنین توانایی یا عدم توانایی مالی زوج برای پرداخت حقوق مالی زوجه درج شده است.
آیا هم زمان با دادخواست طلاق میتوان دادخواست اعسار از مهریه هم داد؟
میتوان درخواست اعسار از مهریه را همزمان با دادخواست طلاق یا بطور جداگانه و بعد از آن داد.
_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (20 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *