آیا دیه زن و مرد برابر می شود؟


 

امروز با پاسخ به این سوال که آیا دیه زن و مرد برابر می شود یا خیر با شما خواهیم بود.

بحث بر سر تساوی دیه زن و مرد و یا تساوی حقوق زن و مرد در جامعه ما از سالهای دور وجود داشته و هنوز اجماعی برای تثبیت برابری دیه زن و مرد در مجلس شورای اسلامی به دلیل اختلاف نظر بین فقها و منع شرعی موضوع صورت نگرفته است.

در اصلاح قانون جدید ارث مساوی اموال زن و مرد از یکدیگر اصلاحاتی صورت گرفته و قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان در پژوهشی نظر صاحب نظران حقوقی از جمله محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی خانواده را جویا شده است که در ادامه خواهید خواند.

 

نکات مهم در پاسخ به سوال آیا دیه زن و مرد برابر می شود؟

  • موانع تصویب قانون دیه مساوی بین زن و مرد در مجلس و شورای اسلامی چیست؟
  • برای جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی خانواده در تهران چه اقدامی لازم است؟
  • چگونه می توان برای مطالبه دیه از بیت المال اقدام نمود؟

برابری دیه زن و مرد

بررسی لایحه برابری دیه زن و مرد نیاز به تایید مراجع تقلید دارد.

یحیی کمالی پور نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به پیشنهاد لایحه «برابری دیه زنان و مردان» در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت:

استرداد جهیزیه در طلاق

?در مورد برابری دیه زن و مرد با یک سری اشکال شرعی روبرو هستیم و باید مراجع تقلید در رابطه با این موضوع نظر بدهند تا مبتنی بر نظر آنها بتوان قانون را اصلاح کرد.

? چنانچه مراجع تقلید تساوی دیه زن و مرد را بلامانع بدانند، راه باز می‌شود برای اینکه بتوان در قالب تصویب قانون این کار را انجام داده و این مساوات را اجرایی کرد.

 

?منعی برای اصلاح شروط طلاق وجود ندارد.

در مورد پیشنهاد لایحه «اصلاح برخی از شروط طلاق» در این معاونت، تاکنون هیچ طرح یا لایحه‌ای برای اصلاح شروط طلاق به مجلس ارسال نشده است و قطعا اگر خلاهایی در این مورد وجود داشته یا نیاز باشد که مواردی به این شروط اضافه شود و ضرورت هم ایجاب کند، مانعی وجود ندارد که این اصلاحات در قانون اعمال شود.

? اگر لایحه‌ای به مجلس فرستاده شود که مشکلات بخش اعظمی از جمعیت کشور را حل کند و نیاز به قانونگذاری جدیدی وجود داشته باشد، قطعا در این راستا اقدام خواهیم کرد و با بررسی نظر کارشناسان در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

?در پاسخ به این پرسش که کدام شروط طلاق نیاز به اصلاح دارد، البته بعد از مشاهده لایحه ارسال شده از سوی دولت می‌توان گفت که باید چه شروطی و بر اساس چه معیارهایی اصلاح شوند، اما هیچ منعی در این جهت وجود ندارد که شروط طلاق اصلاح شوند.

 

بهترین وکیل خانواده ایران

برای دریافت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

چگونه سند بخشش مهریه را ابطال کنیم؟

21-88795408

021-88796143

09120067665

 

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *