نمونه دادخواست ، لایحه و شکواییه نفقه


نمونه نمونه دادخواست ، لایحه و شکواییه نفقه را برای شما مخاطبان گرامی در این نوشتار قراردادیم.

بعضا دیده شده است در برخی از سایت‌ها نمونه دادخواست‌ها و لوایح را به اسم دادخواست تنظیمی می‌فروشند و صرفا به جای گذاری نام طرفین دعوی اکتفا می‌نمایند.

حال آنکه هر دعوی شرایط خاص خود را دارد و باید نسبت به شرح ماوقع (آنچه اتفاق افتاده) لایحه تنظیم شود.

شایان ذکر است پیش از تنظیم دادخواست و یا لایحه و شکواییه نیاز است که با وکیل متخصص مشاوره بشوید تا وکیل بتواند از تمام نکات لازم برای رسیدن به مقصود حقیقی شما کمال بهره را ببرد.

هرگز گول تبلیغات فضای مجازی برای این نحوه تنظیم لایحه را نخورید.

موسسه حقوقی مهرپارسیان سعی داشته است تا نمونه دادخواست‌ها و لوایح حقوقی و کیفری را به جهت بالا بردن آگاهی مخاطبین و نمایش توانمندی های وکلای حاذق موسسه بر روی سایت ارایه نماید.

لذا به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌گردد که بدون مشاوره با وکیل از نمونه لوایح به عنوان نسخه‌ای ثابت استفاده نمایید.

این پندار که قاضی لایحه را نمی‌خواند و یا دادخواست را نمی‌خواند باوری غلط است، پس این مرحله از ارائه دادخواست را جدی بگیرید و تنظیم این قبیل موارد را به متخصصین امر بسپارید.

در موسسه حقوقی مهرپارسیان لوایح توسط توانمندترین وکلایی که دارای سوابق قضاوت در دادگستری هستند تنظیم می‌گردد.

برخی برای صرفه جویی مالی به دنبال تنظیم لوایح توسط عریضه نویس و .. هستند متاسفانه بارها به کرات دیده‌ایم عریضه نویسان سرنوشت پرونده را به بدترین شکل ممکن رقم زده‌اند.

مطالب مهم نمونه دادخواست، لایحه و شکواییه نفقه

  • در دادخواست نفقه چه چیزهایی باید بنویسیم؟
  • بهترین وکیل برای گرفتن نفقه را از کجا پیدا کنیم؟
  • نفقه کیفری چیست؟

نمونه دادخواست نفقه        

خواهان: ………

خوانده: ………

خواسته مطالبۀ نفقه معوقه و آتی (گذشته و آینده) ایام زوجیت از تاریخ وقوع عقد (ازدواج) (21/2/1388)الی (1/4/93) فعلا مقوم به 000/000/ ریال با جلب نظرکارشناس

2-خسارت دادرسی و حق الوکاله وکیل                                                                              

دلایل:کپی مصدق (تایید شده) نکاحنامه (سند ازدواج) شماره دفتر رسمی ازدواج شماره تهران

شرح دادخواست

با سلام واهدای تحیّات ؛ احتراماً عرض می‌نمایم:

1-برابر سند نکاحیه (سند ازدواج) شماره — دفتر رسمی ازدواج شماره تهران در تاریخ 21/2/1388 علقه (رابطه) زوجیت بین موکله وخوانده محرز و مسلم می باشد

2-برابر با اظهارات موکل (خانم)، خوانده (کسی که دادخواست بر علیه او تنظیم شده است در اینجا مرد) محترم از تاریخ ازدواج تا کنون هیچگونه نفقه (مخارج و هزینه زندگی زن) به مشارالیها (نامبرده در اینجا خانم) پرداخت ننموده است.

لذا از مقام محترم قضایی درخواست نفقه معوقه و آتی بانضمام (به همراه) کلیه خسارات قانونی از جمله هزینه های دادرسی ،حق الوکاله وکیل ،دستمزد کارشناس و …… مستدعی است.

 با تجدید احترام

نمونه لایحه حقوقی نفقه

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه — دادگاه عمومی خانواده شهید محلاتی تهران

با سلام و اهدای تحیات (درودها)؛ احتراماً اینجانب با تقدیم وکالتنامه شماره — ضمن معرفی خویش به سمت وکیل خانم ……. موضوع کلاسه پرونده به شماره (و به شماره بایگانی شعبه) که برای یوم جاری (امروز) ساعت 13:00وقت رسیدگی مقررگردیده؛

در تکمیل دادخواست تقدیمی مطالب ذیل را معروض می دارم:

موکل (خانم) به موجب سند نکاحنامه (ازدواج) شماره — -دفتر اسناد رسمی ازدواج شماره -تهران در مورخه 21/2/1388 با مهریه 106 قطعه سکه تمام بهار ازادی به عقد دائم زوجیت خوانده در آمده است.

پس از استنکاف (خودداری) از پرداخت مهریه و اتمام تشریفات قضایی منتهی به صدور دادنامه (حکم) قطعی شماره از شعبه محترم دادگاه خانواده تهران شهید باهنر له (به نفع) موکله (خانم) صادر شد.

(کپی مصدق (تایید شده) دادنامه (حکم) به پیوست لایحه تقدیم حضور می گردد)

در این راستا متاسفانه خوانده محترم به سبب در تنگنا و عسرت (سختی و نداری) گذاردن موکل (خانم)، مشارالیها (نامبرده) را مورد ضرب وشتم (کتک زدن و مجروح کردن) و آزارهای بدنی گذاشته که دادنامه (حکم) قطعی شماره — از شعبه محترم —- دادگاه کیفری 2 تهران موید (تایید کننده) این مدعاست.

(کپی مصدق (تایید شده) دادنامه (حکم) به بپیوست لایحه تقدیم حضور می باشد)

متعاقبا به جهت فرار از (پرداخت) دین و عدم پرداخت مهریه کلیه اموال خود را بعضا به نامهای فرزندان صغیر (کوچک) خود نموده است.

(کپی مصدق (تایید شده) انتقال پلاک ثبتی —بخش هفت تهران به پیوست لایحه تقدیم حضور می گردد)

خودروی سواری اسپورتیج را در تاریخ 15/11/92 به صورت صوری (غیرواقعی) به خواهرزاده خود منتقل نموده است.

(کپی مصدق (تایید شده)  استعلام راهور ناجا مبنی بر فک (ازادی) پلاک خودروی موصوفه که بنام خواهان بوده است به پیوست لایحه تقدیم حضور می باشد)

در نهایت در اثر متواری بودن (فراردی بودن) خواهان (مرد) به سبب استنکاف (نپرداختن) از پرداخت دین قطعی خود (مهریه ) و دیه محکوم شده است.

(ضرب وجرح (کتک زدن و مجروح کردن) بدنی موکله ) متعاقباً خوانده در یک عملکرد ناگهانی و فوری ظرف چند ساعت که موکله جهت امور روزمره به خارج از منزل رفته پس از مراجعه به منزل مشترک به نشانی خاقانی پلاک 71 مواجه با درب آکاردونی نصب شده وتعویض قفلهای درب ورودی می شود.

(کپی مصدق صورتجلسه نصب درب آکاردونی وگزارش پلیس 110مبنی بر ممانعت از ورود موکل به منزل مشترک به پیوست لایحه تقدیم حضور است ).

موکله ناگزیر طرح شکایت کیفری مبنی بر ممانعت از اعمال حق در شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 4 رسالت تحت کلاسه 9–0 می شود.

بدین سبب قرار تامین کیفری (تضمین مجازات) علیه خوانده صادر و منجر به صدور قرار مجرمیت و متعاقبا کیفر خواست (خواستار مجازات) گردید.

به شعبه 1103دادگاه عمومی جزایی شهید مدرس تهران ارجاع شده است (کپی مصدق قرار مجرمیت به پیوست لایحه تقدیم حضور می باشد).

با عنایت به اینکه نشوز (ناسازگاری زن با مرد) و عدم تمکین (خودداری از انجام وظایف زناشوئی) موکله که در همین شعبه محترم؛توسط خوانده (مرد) تحت کلاسه پرونده 9–9 (به شماره بایگانی شعبه 930) مطرح رسیدگی بوده است.

متعاقبا توسط آن قاضی بصیر منتهی به صدور دادنامه شماره 93—70 له (به نفع) موکله گردیده (بطلان دعوی) که کپی مصدق دادنامه (حکم) اصداری (صادر شده) به پیوست لایحه تقدیم حضور می‌باشد.

نمونه دادخواست ، لایحه و شکواییه نفقه

موافق قواعد فقهی مِن جمله؛ اصلِ عدم،که دلالت بر عدمِ پرداخت نفقه توسط خوانده محترم می نماید.

مضافاً آنکه به دلیل دادنامه های اصداری (احکام صادرشده) و قرائن حاکم (دلایل موجود) بر پرونده و مانع شدن از ورود به منزل مشترک، طرفین در زیر یک سقف زندگی مشترکی را ندارند.

که خود دلالت بر عدمِ پرداخت نفقه توسطِ خوانده مینماید.

صدور حکم موافق ستون خواسته با جلب نظر کارشناس بعلاوۀ خسارات دادرسی اعم از هزینه دادرسی، حق الوکاله وکیل ،دستمزد کارشناس و … مورد استدعاست.

با تجدید احترامات فایقه

نمونه شکوییه ترک انفاق

برای اطلاع عموم عرض میکنم که شکواییه جایی مطرح می‌شود که جرمی اتفاق افتاده باشد، لذا ترک نفقه جنبه کیفری و مجازات نیز دارد و می‌توان شکوائیه نیز مطرح نمود.

دفتر وکالت خانواده زعفرانیه

شاکی: ……… ،

مشتکی عنه (کسی که از او شکایت شده است): ……… ،

اتهام:   ترک انفاق (نپرداختن هزینه‌ها و مخارج زندگی زن)

دلایل: 1-عندالاقتضاء (در صورت لزوم) تحقیقات محلی و شهادت شهود- محتویات پرونده کلاسه به شماره 2/1/6110/93 مطروحه در شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه

تاریخ ومحل وقوع جرم: 21/10/1392 –تهران، خ دماوند،

دادستان محترم عمومی و انقلاب دادسرای ناحیه

با سلام و اهدای تحیّات (درودها)؛

احتراماً اینجانب ……… به استناد یک جلد نکاحنامه (سند ازدواج) به شماره دفتر رسمی ازدواج شماره تهران ( که کپی مصدق (تایید شده) آن پیوست شکواییه تقدیم حضور است) در تاریخ 21/2/1388به عقد نکاح (ازدواج) دائم آقای ……… (مشتکی عنه (کسی که از او شکایت شده است)) در آمده ام.

عنایت به طرح دادخواست مطالبۀ مهریه در شعبه 282 دادگاه عمومی (خانواده) مجتمع قضایی شهید باهنر تهران و محکومیت نامبره به پرداخت مهریه مندرج در سند نکاحنامه (سندازدواج)؛ مشارُالیه (مرد) از دی ماه سال گذشته (1392) تا کنون از پرداخت نفقه استنکاف (خودداری) ورزیده و همین طور کلیۀ اموال خود را نیز جابه جا کرده است.

شکایتی پیرامون بزۀ (جرم) معامله به قصد فرار از دین (نپرداختن دینو تعهد) در شعبه 13 بازپرسی محترم همین دادسرا تحت کلاسۀ 1/9/6110/93 مطرح رسیدگی و بعلّت متواری بودنِ (فراری بودن) نامبرده پروندۀ مارالذکر (سابق گفته شده) مفتوح می باشد.

به هر حال ،نظر به تحقیقات مقدماتی صورت پذیرفته در پروندۀ مذکور، مشتکی عنه (کسی که از شکایت شده است)، فراری می باشد و از پرداخت نفقه خودداری می‌نماید.

مستدعی است در صورت امکان،تحقیقاتِ مقدماتیِ این جرم نیز به همان بازپرسی ارجاع تا روند تحقیقات مقدماتی تسریع گردد.

در پایان خواهشمند است مشتکی عنه (کسی که از او شکایت شده است) را تحت تعقیب قرار داده و مشارالیه (ایشان) را به سزای اعمال مجرمانه خود رسانید.

متعاقباً دادخواست مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم تقدیم حضور می گردد.

با تجدید احترام

نمونه دادخواست ، لایحه و شکواییه نفقه

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری متخصص در نمونه دادخواست، لایحه و شکواییه نفقه

راه‌های ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

شماره موبایل وکیل تخصصی خانواده

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

نشانی دفتر وکالت تخصصی خانواده در تهران

تهران- میدان ونک- گاندی جنوبی- خیابان 14- پلاک14- طبقه4- واحد 9- دفتر وکالت محمدرضا مهری

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *