اعتراض به رای اثبات زوجیت


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی نحوه اعتراض به رای اثبات زوجیت پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

اعتراض به رای اثبات زوجیت

نمونه لایحه اعتراض به رای اثبات زوجیت

قضات محترم دادگاه تجدیدنظر استان تهران
موضوع: لایحه تجدیدنظر خواهی
با سلام و احترام
موکل اینجانب م الف، بنا به دلایلی که در ادامه شرح خواهم داد، نسبت به صدور دادنامه (حکم) غیابی شماره 970997—–00831 صادر شده از شعبه 273 دادگاه خانواده تهران در پرونده شماره 97009980—–00423 معترضم و تقاضای نقض دادنامه و صدور حکم به بطلان دعوی خواهان، خانم پ را دارم.

شرح مختصری از پرونده:
خواهان، توسط وکلای خود، دادخواستی به خواسته اثبات زوجیت، با استناد به دلایلی از جمله؛ درخواست جلب نظر کارشناس، شهادت شهود و مطلعین، تحقیقات محلی، استشهادیه، سند عادی اجاره نامه، تقدیم شعبه 273 دادگاه خانواده تهران نمود.

دادگاه در اولین جلسه رسیدگی، بدون ورود به ماهیت دعوی و رسیدگی به دلایل خواهان، به صورت غیابی، حکم به اثبات زوجیت موکل اینجانب و خواهان صادر نمود که حکم دادگاه، علی رغم ثبت نام اینجانب در سامانه ابلاغ ثنا، توسط دفتر دادگاه، به سامانه ارسال نشده و با حضور در دفتر دادگاه، موفق به دریافت حکم صادره شده ام.

حال با توجه به سهل انگاری دفتر دادگاه، طبق گواهی واحد رایانه مجتمع قضایی خانواده 2 تهران، هر چند که قائل به رسیدگی واخواهی در مهلت مقرر پس از اطلاع از متن حکم می باشم، ولی با عدم پذیرش احتمالی واخواهی (اعتراض به حکم غیابی) از سوی شعبه، تقاضا دارم با قبول این نوشتار، به عنوان لایحه تجدیدنظر خواهی، نسبت به بررسی موضوع و صدور رای مقتضی (مناسب) اقدام فرمایید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه اعتراض به رای اثبات زوجیت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دلایل اعتراض به رای بدوی (نخستین)
اول: عدم رسیدگی به دلایل خواهان
در ستون دلایل و منضمات دادخواست، از سوی وکلای خواهان، درخواست جلب نظر کارشناس شده است و در شرح دادخواست، توضیح داده نشده که جلب نظر کارشناسی، از چه بابی ضرورت داشته و کدام موضوع مورد استناد خواهان را اثبات می نمود.

وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران

حال آنکه دادگاه بدون تصمیم درباره این دلیل و مستند و رد یا قبول درخواست وکلای خواهان و جلب نظر کارشناسی، که احتمالا جهت اثبات وقوع نزدیکی بین بنده و خواهان می‌ باشد و مرجع کارشناسی در این موضوع، ارجاع به پزشکی قانونی می‌ باشد، مبادرت به صدور رای نموده است.

استحضار دارید که در اینگونه موارد، دادگاه موظف است مستدل و مستند نسبت به پذیرش یا رد درخواست، قرار صادر نماید.
دوم: عدم مطابقت سند عادی شماره 7–2 مورخ 07/06/1395 با متن دادخواست
وکلای خواهان، در متن دادخواست مدعی شدند که اجاره نامه ای پیوست دادخواست می‌ باشد و حکایت از اجاره ملکی توسط این جانب جهت زندگی مشترک بنده با خواهان دارد.

ملاحظه می فرمایند که سند استنادی، اجاره نامه نیست و فقط رسید دریافت اجاره آپارتمان مبله از خانم پ (خواهان) می‌ باشد و مستند مذکور هیچ ارتباطی به موکل بنده ندارد و تخلف وکلای خواهان در قلب حقیقت و عدم توجه قاضی محترم به این که مستند مذکور در اثبات ادعای خواهان تاثیری ندارد، محرز و مسلم می‌ باشد.
سوم: عدم اعتبار استشهادیه شهود جهت اثبات عقد نکاح (ازدواج)
استشهادیه ای که پیوست دادخواست شده است، از سوی دو مرد و یک خانم امضاء شده و حکایت از این دارد که خواهان در زوجیت بنده بوده و در مدت اقامت در ایران در منزل مشترکی واقع در نیاوران سکونت داشته ایم و خواهان از بنده باردار شده اند!!!

شهود محترم در هر ساعت از شبانه روز از خیابان استخر تهرانپارس و رسالت به نیاوران مراجعه نموده و ملاحظه می فرمودند که ما در منزل مشترک سکونت داریم؟؟؟

ثبت ازدواج مجدد بدون مجوز

شهود به نوع عقد نکاح (ازدواج) اشاره ای ننموده اند، شهود مدت اقامت در منزل مشترک را توضیح نداده اند – تاریخ شروع و اتمام اقامت تعیین نشده – وقوع رابطه جنسی و اطمینان شهود از اینکه بارداری خواهان بر اثر رابطه جنسی با بنده بوده، چگونه احراز می‌ شود؟

آیا شهود آزمایش دی ان ای انجام داده اند یا هنگام نزدیکی و بارداری در محل حضور داشته اند؟

قضات محترم، آیا مطلبی جز القاء به شهود و ارائه شهادت کذب از این استشهادیه استنباط می‌ شود؟ آیا اساسا اثبات زوجیت و تعیین نوع آن نیاز به صراحت ندارد؟ در موارد اختلاف در نوع زوجیت دائم یا موقت، اصل کدام است؟ آثار حقوقی ازدواج دائم با موقت یکسان است؟
چهارم: صدور رای خارج از موضوع خواسته:
خواسته خواهان در شرح دادخواست تقدیمی، صدور حکم مبنی بر تنفیذ (تائید) رابطه زوجیت موقت در مدت خاصی می‌ باشد که در آخرین سطر دادخواست، به صراحت نوشته شده است.

اما دادگاه محترم به صورت مطلق حکم به اثبات زوجیت، بدون تعیین نوع نکاح (ازدواج)، در صورت موقت بودن، زمان شروع و خاتمه آن، داده است. صدور حکم خارج از خواسته خواهان، نیز موجب بی اعتباری رای صادر شده خواهد بود.
بنا به دلایل فوق و به دلیل عدم توجه قاضی محترم به دلایل استنادی، صدور حکم خارج از موضوع خواسته خواهان، مستدل (همراه با دلیل) و مستند نبودن رای دادگاه و عدم اعتبار شهادت شهود بنا به دلایل پیش گفته، تقاضای رسیدگی و نقض حکم دادگاه را دارم.
منوط به نظر عالیست.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه اعتراض به رای اثبات زوجیت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل پرونده اثبات زوجیت در تهران

صبغه بین‌ المللی گروه وکلای خانواده مهر در تهران، موجب شده است تا موکلینی که خواهان انجام پرونده طلاق توافقی برای زوجین مقیم خارج از ایران، مطالبه مهریه در پرونده‌ های خارج از ایران، درخواست ممنوع الخروجی زوج (مرد) یا زوجه (زن) خارج از ایران و پرونده‌ های خانواده برای ایرانیان مقیم خارج از کشور به این گروه حقوقی ارجاع شود.

وکیل خانواده غرب تهران

مشاوره آنلاین با برترین وکیل خانواده در ایران و عضو گروه وکلای مهر با مراجعه به وب سایت تخصصی حقوق خانواده و همچنین تماس با شماره های موسسه و تعیین وقت مشاوره امکان پذیر است.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر تهران

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *