طلاق به دلیل خیانت مرد

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی موضوع طلاق به دلیل خیانت مرد پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

طلاق به دلیل خیانت مرد

ازدواج اشخاص با یکدیگر و ادامه زندگی مشترک، مستلزم وفاداری و صداقت با طرف مقابل خواهد بود و بنابراین این تعهدی است که با توجه به ماهیت نکاح و روابط زناشویی شکل گرفته است. هیچ یک از طرفین نمیتواند ناسازگاری و عدم تفاهم در زندگی متاهلی و مشترک خود را دستاویزی برای برقراری رابطه غیر اخلاقی و نامشروع قرار دهد.

از همین رو خیانت هر کدام از زوجین به هر نحوی هم که باشد، موجب فروپاشی کانون خانواده خواهد بود و میتوان در بعضی از موارد موجب صدور حکم طلاق هم بشود.

طلاق به دلیل خیانت مرد، از سال های گذشته، یکی از موارد بسیار شایع پرونده ها در دادگاه‌ های خانواده بوده که بعضا رسیدگی در این مورد منجر به صدور حکم طلاق شده است.

اگر مرد تحت شرایطی قرار بگیرد که نیاز به ازدواج مجدد داشته باشد، میتواند این دادخواست را از دادگاه داشته و با توجه به شرایط مرد اجازه ازدواج مجدد به وی اعطا گردد و بدون اینکه اقدام و اجازه ازدواج مرد، بتواند موجب طلاق به دلیل خیانت مرد شود. به صورت کلی رابطه مرد با غیر همسر خود نمیتواند دلیلی به عنوان طلاق باشد ولی در بعضی موارد، خیانت مرد به عنوان دلیل طلاق با توجه به مصادیق آن ممکن است موجب طلاق به دلیل خیانت مرد باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل خیانت مرد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

موارد موجب صدور حکم طلاق به دلیل خیانت مرد

خیانت مرد، با توجه به عرف و موارد قانونی ملاک تشخیص می‌ باشد. بر همین اساس، خیانت مرد مصادیق متعددی دارد. نزدیک ترین مصداق شبیه به خیانت مرد، وجود رابطه نامشروع مرد با زن نامحرم است که میتواند به صورت زنا و یا در قالب جرائم و مصادیق رابطه نامشروع باشد و بر همین اساس رفتارهای غیر متعارف و غیر شرعی مرد در زندگی زناشویی که به شکل رابطه نامشروع می‌ باشد، در صورت تعدد و تکرر میتواند از موجبات اثبات سوء معاشرت مرد تلقی و در نتیجه موجب عسر و حرج زن گردد.

وکیل ازدواج و طلاق ونکوور

از جهتی دیگر، خیانت مرد میتواند به شکل دیگری با توجه به عرف مطرح شود و آن در صورتی است که مرد بدون اطلاع همسر خود، ازدواج با شخص دیگری داشته باشد و این امر اثبات شود.

شرایط امکان صدور حکم طلاق به دلیل خیانت مرد

با توجه به موارد و مصادیقی که به عنوان طلاق به دلیل خیانت مرد مطرح گردید، باید به این موضوع اشاره گردد که هرگاه خیانت مرد به شکل ایجاد و برقراری رابطه نامشروع از قبیل؛ زنا و یا غیر زنا و در قالب رابطه نامشروع باشد و این امر اثبات شود، نمیتواند موجب صدور حکم طلاق به دلیل خیانت مرد مطرح شود؛ چرا که در قانون زوجه با توجه به شرایط بسیار محدود و مضیقی تحت عنوان موارد عسر و حرج میتواند با اثبات آن برای طلاق اقدام کند.

مگر اینکه خیانت مرد یکی از مصادیق عسر و حرج در زندگی زناشویی تحت عنوان سوء معاشرت مرد و سوء رفتار وی با خانواده و همسر خود که به زن این اجازه را برای طلاق می دهد، باشد و به علاوه باید برای قاضی دادگاه محرز گردد که خیانت مرد به دلیل رابطه نامشروع موجب به وجود آمدن وضعیتی خواهد بود که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل خیانت مرد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

در غیر این صورت خیانت مرد به دلیل رابطه نامشروع نمیتواند موجب حکم طلاق باشد.

با توجه به شرط مندرج در سند ازدواج مبنی بر ازدواج بدون اجازه زوجه، هرگاه خیانت مرد در قالب ازدواج مجدد بدون اطلاع و رضایت همسر خود باشد، میتواند موجب صدور حکم طلاق به دلیل خیانت مرد شود و نوع ازدواج هم تفاوتی در مجوز برای جدایی ایجاد نمی‌ کند.

قانون بازنشستگی

البته نکته ای که باید به آن اشاره گردد این است که هرگاه زوجه بدون اجازه مرد منزل را ترک کرده باشد و یا اینکه از همسر خود تمکین نکند، در صورت اثبات و قطعیت عدم تمکین و نشوز وی و با وجود الزام به تمکین، از رای دادگاه تبعیت نکند، دادگاه میتواند به مرد اجازه ازدواج مجدد را بدهد که در صورت ازدواج، این امر از موارد خیانت مرد محسوب نمی‌ شود تا مجوزی برای صدور حکم طلاق به دلیل خیانت مرد قرار گیرد.

آثار ناشی از طلاق به دلیل خیانت مرد

هرگاه به تشخیص قاضی خیانت مرد به دلیل رابطه نامشروع، از مصادیق عسر و حرج زوجه نباشد و منجر به صدور حکم طلاق نشود، زوجه نمیتواند از همسر خود جدا شود؛ ولی اگر دچار کراهت و تنفر از زوج شده باشد، در صورت رضایت مرد و بخشش بخشی از مهریه یا معادل مهریه و یا بیش از مهریه، میتوانند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند.

ولی با احراز عسر و حرج زوجه در صورت خیانت مرد به جهت رابطه نامشروع، منجر به حکم طلاق می‌ شود و در این مورد مهریه در صورت مطالبه تماما پرداخت می‌ شود.

با ازدواج مجدد مرد، زن میتواند دادخواست طلاق بدهد و با صدور حکم طلاق، مرد مکلف به پرداخت نفقه در ایام عده خواهد شد و میتواند تمام مهریه خود را مطالبه کند ولی به دلیل اینکه دادخواست طلاق از طرف زن بوده، زن مستحق تملک نصف دارایی شوهر نمی‌ شود.

با خیانت مرد در صورت ازدواج مجدد و یا برقراری رابطه نامشروع، هرگاه دادخواست طلاق از جانب مرد باشد و در حالی که زوجه تمکین کرده است، زوجه مستحق تملک نصف دارایی شوهر می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل خیانت مرد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل دادگستری پرونده طلاق به دلیل خیانت مرد

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

فرجام خواهی زنای زن شوهردار

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

امتیاز دهی به مقاله

6 دیدگاه

  • سلام ایا بخاطر رابطه نامشروع وزنا غیرمحصنه زن میتواند طلاق بگیرد که محکومیت هم ۱۰۰ضربه شلاق و۹ماه تبعید دارم ایامیتواند طلاق بگیرد

    • سلام و عرض احترام
      امکان درخواست طلاق از سوی زوجه به دلیل محکومیت زوج به رابطه نامشروع وجود دارد.
      گروه وکلای مهر

  • سلام اگر پسر مجردی به خانه زنی وارشود فقط پارکینگ وفیلم دوربین هااین رانشان دهد ایا شوهر زن میتواند به عنوان رابطه نامشروع ازاوشکایت کنن ودر دادگاه پسر رامیخواهند؟وشوهر پسر رامیشناخته وقبلا میدانسته ک ب زن پیام وتماس داده و متقابلا اگر زن هم ازشوهرخودفیلم داشته باشد ک بادخترمجردی درحال رابطه است باتوجه ب اینکه زنش سه سال است مشکل زناشویی دارد وباکره است چه حکمی اجرامیشود ومهریه چگونه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *