نمونه دادخواست مطالبه مهریه از ضامن


 

امروز با ارائه نمونه دادخواست مطالبه مهریه از ضامن تنظیمی توسط گروه وکلای مهر با شماییم.

در مواردی که پرداخت بدون قید و شرط مهریه توسط ضامن پذیرفته شده باشد و یا با قید در صورت عدم پرداخت مهریه توسط بدهکار، ضمانت پرداخت مهریه توسط پدر شوهر و یا سایر اقوام و آشنایان پذیرفته شده باشد، امکان تقدیم دادخواست مطالبه مهریه از ضامن در دادگاه خانواده وجود دارد.

با توجه به اینکه ضمانت از مهریه معمولا در سند رسمی ازدواج قید و به امضای ضامن می‌رسد، به نظر محمدرضا مهری بهترین وکیل مطالبه مهریه در تهران، امکان مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت با درخواست زوجه و یا وکیل وی نیز وجود دارد که در ادامه این نوشتار به آنها نیز خواهیم پرداخت.

نکات مهم در تنظیم نمونه دادخواست مطالبه مهریه از ضامن

  • مرجع تقدیم دادخواست مطالبه مهریه از ضامن یا ضامنین کجاست؟
  • مزایای داشتن وکیل در پرونده مطالبه مهریه و سایر حقوق مالی زوجه چیست؟
  • توقیف اموال پدر شوهر یا مادر شوهر برای وصول مهریه در چه صورتی امکان پذیر است؟
  • برای مشاوره حقوقی جهت تنظیم دادخواست مطالبه مهریه از زوج و ضامن چه اقدامی لازم است؟

نمونه دادخواست مطالبه مهریه از ضامن

با توجه به اینکه تنظیم و ارسال دادخواست مطالبه مهریه از زوج و یا ضامن از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه و یا دفاتر وکلای پایه یک دادگستری امکان پذیر است، صرفا به درج متنی به عنوان نمونه در این بخش اکتفا می شود و سایر نکات در فرم های مخصوص دادخواست قید شده است.

وکیل دادگاه ترک نفقه

ریاست محترم دادگاه خانواده تهران

با سلام و احترام، به حکایت مندرجات سند رسمی ازدواج مابین موکل و خوانده ها، در تاریخ 30 مرداد 1387 عقد ازدواج دائم بین خواهان و خوانده ردیف اول به عنوان زوج منعقد گردید.

خوانده های ردیف دوم و سوم، به عنوان پدر شوهر و مادر شوهر، با امضای شرایط عقدنامه ضمانت نمودند که موکل، مهریه عندالمطالبه را به محض مطالبه از همسر و عدم پرداخت وی، بتواند از مشارالیهما وصول نماید.

طبق اظهارنامه رسمی شماره 111111 به تاریخ…. مبنی بر مطالبه مهریه عندالمطالبه به میزان دویست سکه طلای تمام بهار آزادی و ابلاغ در تاریخ…، مهلت زوج جهت پرداخت مهریه و ابراء ذمه سپری شده و مشارالیه تاکنون اقدامی جهت پرداخت مهریه به عمل نیاوردند.

با توجه به اینکه اموال زوج نیز برای پرداخت مهریه کافیست ولی به دلیل وجود عسر و حرج در صورت توقیف اموال وی توسط زوجه از ادامه پرونده منصرف گشته و به شرح صورتجلسه تنظیم شده در دفتر وکالت اینجانب که پیوست دادخواست تقدیم می گردد، تقاضای مطالبه مهریه از ضامن را دارد.

با تقدیم دادخواست حاضر و مستندات پیوست، ابتدا صدور قرار تامین خواسته جهت توقیف اموال ضامنین و اجرا قبل از ابلاغ و در ماهیت موضوع، صدور رای مبنی بر محکومیت خوانده ها به پرداخت دویست قطعه سکه تمام بهار آزادی، به انضمام هزینه ها و خسارات دادرسی و حق الوکاله وکیل مورد استدعاست.

مرجع رسیدگی به نمونه مطالبه مهریه از ضامن

دعوای مطالبه مهریه از زوج یا ضامن، دعوای مالی است و به صراحت قانون حمایت خانواده جدید در صلاحیت دادگاه خانواده محل سکونت زوجه، محل سکونت زوج و یا محل عقد قابل طرح است.

قوانین طلاق در هلند

در صورتی که مبلغ مهریه کمتر از بیست میلیون تومان باشد، شورای حل اختلاف ویژه خانواده صالح به رسیدگی است.

وکیل و مشاوره حقوقی پرونده مطالبه مهریه از ضامن

امکان تنظیم دادخواست مطالبه مهریه از ضامن و یا زوج و راهنمایی چگونگی تقدیم دادخواست و پیگیری پرونده توسط وکلای متخصص خانواده همکار ما نیز وجود دارد.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

021-88796143

021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *