ادعای زوجیت از سوی زن بر خلاف واقع


 

امروز با بررسی جرم ادعای زوجیت از سوی زن بر خلاف واقع با شما هستیم.

داشتن رابطه در قالب ازدواج سفید و زندگی مشترک با اصطلاح رایج همخونه، از معضلاتی است که تمایلی برای پرداختن و حل آن در جامعه احساس نمی شود.

در پرسش های متعددی که با دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا  مهری بهترین وکیل خانواده در تهران مطرح می شود، تعیین تکلیف زوجه در ازدواج سفید و همخوابگی بدون ثبت ازدواج مطرح می شود که در بعضی موارد با توجه به بارداری خانم، مشکل پیچیده تر خواهد بود.

در این بین تعدادی از وکلای محترم دادگستری، شخص را به طرح دعوای اثبات زوجیت در دادگاه خانواده ترغیب و راهنمایی می کنند، در صورتی که همین موضوع می تواند محکومیت کیفری برای شخص به دنبال داشته باشد.

نکات مهم در بررسی جرم ادعای زوجیت از سوی زن بر خلاف واقع

  • برای شکایت از ادعای زوجیت از سوی زن بر خلاف واقع چه اقدامی لازم است؟
  • اشخاص ذینفع جهت طرح شکایت موصوف چه کسانی هستند؟
  • مستند قانونی برای تعقیب جرم ادعای زوجیت از سوی زن بر خلاف واقع چیست؟
  • بهترین وکیل جهت پرونده اثبات زوجیت یا انکار زوجیت در تهران کیست؟
  • نمونه شکواییه جرم ادعای زوجیت از سوی زن بر خلاف واقع چگونه قابل دسترسی است؟
رابطه پیامکی با زن شوهردار

ماده 52 قانون حمایت خانواده 91 

هرکس در دادگاه زوجیت را انکار کند و سپس ثابت شود این انکار بی‌اساس بوده است یا برخلاف واقع با طرح شکایت کیفری یا دعوای حقوقی مدعی زوجیت با دیگری شود به حبس تعزیری درجه شش و یا جزای نقدی درجه شش محکوم می شود.

این حکم در مورد قائم مقام قانونی اشخاص مذکور نیز که با وجود علم به زوجیت، آن را در دادگاه انکار کند یا علی رغم علم به عدم زوجیت با طرح شکایت کیفری یا دعوای حقوقی مدعی زوجیت گردد، جاری است.

این ماده قانونی به عنوان مستند تعقیب کیفری جرم ادعای زوجیت از سوی زن بر خلاف واقع قابل استفاده است و سایر قوانین قبلی نسخ شده اند.

جرم ادعای زوجیت از سوی زن بر خلاف واقع

همانطور که در ماده قانونی فوق مشاهده فرمودید، انکار زوجیت از سوی زن یا مرد و اثبات خلاف آن و ادعای زوجیت از سوی زن یا مرد و اثبات خلاف آن به شرطی که در مرجع قضایی ارتکاب یافته باشد، جرم انگاری شده و مشمول مجازات قانونی حبس و یا پرداخت جزای نقدی معرفی شده است.

قائم مقام قانونی اشخاص که شامل ورثه و یا قیم محجور یا طفل هستند نیز در صورتی که ادعای زوجیت یا انکار آن را در دادگاه داشته باشند مشمول همین حکم خواهند بود.

بنابراین صرف ادعای همسری و زوجیت بدون طرح شکایت کیفری و یا دعوای حقوقی مبنی بر مطالبه حقوقی مالی و غیر مالی و یا اثبات زوجیت در دادگاه، نمی تواند موجب تعقیب کیفری شود.

جرم ازدواج مجدد مرد

جرم ادعای زوجیت از سوی زن بر خلاف واقع نیاز به طرح شکایت از سوی ذینفع و شاکی خصوصی دارد و با گذشت شاکی قابل موقوفی تعقیب است.

نمونه شکواییه ادعایزوجیت از سوی زن بر خلاف واقع

دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان….

با سلام و احترام، مشتکی عنه که مدتی به عنوان دوست اجتماعی با اینجانب در رفت و آمد بوده و مراوداتی مانند شرکت در مهمانی های دوستانه و رفتن به کافی شاپ و رستوران داشته ایم، با ارسال اظهارنامه رسمی به نشانی اینجانب مدعی زوجیت شده است.

اخیرا در دادگاه خانواده تهران، دادخواستی مبنی بر اثبات زوجیت تقدیم نموده است و جلسه اول رسیدگی نیز شهودی دروغین را به دادگاه معرفی نموده است.

در تاریخی که شهود مشتکی عنها در دادگاه خانواده تاریخ عقد رسمی ما عنوان نموده اند، طبق مهر خروج که در گذرنامه بنده موجود است، در کشور چین بوده ام و اصلا در ایران نبودم تا بتوانم ایشان را به عقد خود در آورم.

با توجه به اینکه ادعای زوجیت از جانب مشارالیهما مبتنی بر توهم و واهی بوده و اینجانب نیز شواهد و مداکری در دست دارم که شهود وی به دروغ ادای شهادت نموده اند، تقاضای تعقیب کیفری و در نهایت محکومیت ایشان به تحمل مجازات قانونی را دارم.

وکیل متخصص اثبات زوجیت

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

وکیل برای کم کردن سن در شناسنامه

021-88796143

021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *