طلاق قبل از ازدواج

وکیل خانواده خیابان باهنر

وکیل خانواده خیابان باهنر


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی طلاق قبل از ازدواج پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

به منظور جلوگیری از طلاق قبل از ازدواج، شناسایی اختلافات احتمالی قبل از ازدواج با استفاده از تجربه و دانش وکیل متخصص خانواده و مشاور خانواده، امری دور از ذهن نیست.

به راحتی میتوان با مشاور خانواده مسلط به قوانین و دارای تجربه در پرونده‌ های خانواده، مشکلات و اختلافات احتمالی را پیش بینی نموده و با تصمیم درست و منطبق بر واقع بدون هیچگونه اغراق و یا کم بینی، یا ساده انگاری، تصمیم مورد اقتضا را اخذ نمایند.

دستیابی به شناخت کامل زوجین از یکدیگر، قبل از ازدواج، هر چند که تقریبا امکان پذیر نیست، اما امکان بستن راه های ایجاد اختلاف، از قبیل ندادن وعده های تو خالی درباره مهریه، محل زندگی و یا هر موضوعی که فاقد صحت و اصالت می‌ باشد، میتواند از اختلافات بعدی جلوگیری نماید.

طلاق قبل از ازدواج

در صورت دادن وعده های دروغ قبل از ازدواج و شکل گیری ازدواج بر مبنای دروغ های گفته شده، وضعیت ازدواج چگونه است؟ آیا در اینگونه موارد هم میتوان از طلاق قبل از ازدواج استفاده کرد؟

گروه وکلای خانواده مهر، با مشاوره مستقیم محمدرضا مهری متانکلائی، وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در حقوق خانواده و همچنین ارائه دهنده نظریه طلاق قبل از ازدواج، پاسخگوی سوالات حقوقی درباره حقوق خانواده و طلاق قبل از ازدواج هستند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق قبل از ازدواج با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

طلاق قبل از عقد

در مواردی، طرفینی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، طرف مقابل را به امور غیر واقعی فریفته و با وعده های شیرین، اقدام به اغفال طرف مقابل می نمایند.

پیشنهاد محمدرضا مهری متانکلائی، وکیل پایه یک دادگستری، به طرفین، در هنگام خواستگاری، که به عنوان ایده طلاق قبل از ازدواج، معروف شده است، این است که در صورتی که قصد تشکیل خانواده و ادامه زندگی مشترک بدون تنش و اختلاف را دارند، از ابتدا تمامی مسائل مالی، اخلاقی و تحصیلی را به صورت واضح بیان فرمایند و به طرف مقابل حق انتخاب صحیح بدهند.

هر موضوعی که بین طرفین ناگفته بماند، قطعا در آینده کشف خواهد شد و موجب بهانه جویی طرف مقابل را فراهم می آورد.

بطور مثال، خانواده های زوجین با عبارت، مهریه را کی داده و کی گرفته، با عدم ذکر نداشتن تمکن مالی پسری که هنوز اندوخته مالی ندارد، اقدام به پذیرش مهریه های سنگین می نمایند.

حال در صورت بروز اختلاف، آیا زوجه، اولین اقدامی که انجام می دهد، مطالبه همان مهریه کی داده وکی گرفته، نیست؟

طرح مساله در اینجاست، که اگر طرفین واقعیت را بدانند، اصولا حاضر به عقد و ازدواج نخواهند شد و طلاق قبل از ازدواج، شکل خواهد گرفت. یعنی بدون اینکه عقدی در کار باشد، و بدون تحمل هزینه‌ های سنگین مالی و حیثیتی از هم جدا می شوند.

طلاق قبل از عروسی

رسم بر این است که پس از عقد، مدتی دو زوج، تا زمان تهیه جهیزیه و تامین مسکن مناسب، جشن عروسی نمی گیرند و به صورت نامزد با هم در ارتباط هستند. در این مدت که کمی شناخت ها با قرار گرفتن موقتی زیر یک سقف مشخص می‌ شود، ممکن است که طرفین دچار اختلافاتی شوند.

در صورت طلاق در این گونه موارد یعنی طلاق قبل از عروسی، اگر زوجه مدخوله نباشد، نصف مهریه به وی تعلق می گیرد. اگر زوجه در این مدت، مدخوله شده باشد و از باکره بودن خارج شده باشد، تمامی مهریه به وی تعلق می گیرد.

طلاق قبل از ازدواج

واژه طلاق قبل از ازدواج در مثال های بالا توضیح داده شد. بهترین راه جلوگیری از اختلافات در ابتدای امر صداقت است.

اما در مرحله بعدی طرفین میتوانند، در هنگاه عقد نکاح، داور مرضی الطرفین برای اختلافات احتمالی تعیین نمایند تا به عنوان میانجی و حاکم، در مواردی که ارجاع می‌ شود، نظر وی مورد پذیرش طرفین قرار گیرد.

طلاق قبل از ازدواج، راهکاری صحیح برای ازدواجی موفق است که در صورتی که طرفین پیش از هر اقدامی با وکیل متخصص خانواده مشاوره نمایند، میتوانند به راه‌ های آن دست یابند. استعلام از اداره ثبت احوال، استعلام بابت سوابق احتمالی طرفین، میتواند به طلاق قبل از ازدواج کمک شایانی نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق قبل از ازدواج با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

طلاق توافقی قبل از ازدواج

طلاق توافقی قبل از ازدواج، هیچ تفاوتی با طلاق پس از ازدواج ندارد. منظور از ازدواج در این قسمت، برگزاری مراسم عروسی و شروع زندگی مشترک زوجین است و با مفهوم طلاق قبل از ازدواج،که در بالا توضیح داده شد، متفاوت است. در این صورت زوجین میتوانند به هر امری توافق نموده و توافقات مالی و غیر مالی خود را همراه با دادخواست طلاق توافقی به دادگاه ارائه نمایند.

طلاق ترافعی قبل از ازدواج

طلاق ترافعی قبل از ازدواج، یا طلاق به درخواست مرد است و یا درخواست طلاق از طرف زن، در دادگاه مطرح می‌ شود. در هر صورت بر اساس مسائل پیش گفته، امکان درخواست طلاق از طرف زن یا مرد وجود دارد و دادگاه با بررسی موضوع رای مقتضی صادر خواهد کرد.

مشاور خانواده

مشاور خانواده به کسی اطلاق می‌ شود که علاوه بر دانش روانشناسی در امور خانواده و ارائه صحیح مشاوره خانواده به زوجین، به مسائل حقوقی نیز آگاه باشد و یا حداقل از نظر کارشناس حقوق خانواده در مشاوره خانواده بهره مند شود.

مشاور خانواده، امکان پیش بینی اختلافات احتمالی را با برگزاری جلسات مشاوره خانواده قبل از نامزدی، قبل از خواستگاری و در حین عقد ازدواج دارد. نقش مشاور خانواده در تشخیص لزوم طلاق قبل از ازدواج، در کنار مشاور حقوقی خانواده غیر قابل انکار است.

وکیل متخصص خانواده

عبارت وکیل متخصص خانواده، میتواند برای تمامی وکلای پایه یک دادگستری به کار رود. موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با بهره گرفتن از توان وکلای با تجربه در امر مشاوره خانواده، امکان تشریح شرایط طلاق قبل از ازدواج، و ارائه کامل ترین خدمات حقوقی خانواده را به عزیزان دارد.

گروه وکلای مهر با مشاوره مستقیم بهترین مشاوران خانواده  و برترین گروه وکلای دادگستری در تهران و شهرستان ها را دارد.

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

نمونه لایحه پرونده الزام به ثبت ازدواج

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق قبل از ازدواج با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *