ازدواج موقت با دختر باکره

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی ازدواج موقت با دختر باکره پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

ازدواج موقت با دختر باکره

پدیده ازدواج سفید با دختر باکره و زنان مطلقه که به تازگی در جامعه ایرانی مرسوم شده است، تا چه حد شبیه به ازدواج موقت با دختر باکره و صیغه دختر باکره بدون دخول در مهبل می‌ باشد؟

سوال یکی از کاربران شبکه های اجتماعی موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، جواز ازدواج موقت با دختر باکره و ازدواج موقت دختر باکره بدون اذن پدر از سوی یکی از فقها و مراجع تقلید بود.

اما صیغه دختر باکره در مواقعی که پاسخ خواستگاری از سوی خانواده دختر مثبت است، جهت محرم شدن دختر و پسر که قصد مراجعه به آزمایشگاه و خرید لوازم برگزاری عقد رسمی را دارند به صورت عرفی نا نوشته در آمده است.

اگر در حین این مدت، رابطه جنسی انجام شود و در انقضای مدت ازدواج موقت، پسر از انجام به تعهدات و عدم تسلیم به ازدواج دائم استنکاف کند، تکلیف چیست؟

جهت دریافت مشاوره در خصوص ازدواج موقت با دختر باکره با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ازدواج موقت مرد متاهل با دختر باکره

وصف متاهل بودن مرد در ازدواج موقت، مانع از تحقق آن نخواهد بود. ازدواج موقت مرد متاهل با دختر باکره امکان خارجی دارد و هیچ منعی وجود ندارد.

قصور پزشکی

اما بحث بر سر اینکه آیا ازدواج موقت مرد متاهل با دختر باکره یا زن مطلقه و بیوه دیگر، حق طلاق برای همسر دائمی وی ایجاد خواهد کرد یا نه، مورد اختلاف حقوقدانان قرار گرفته و این موضوع چالشی در عرف قضایی قضات دادگاه خانواده به صورت متفاوت دیده می‌ شود.

محمدرضا مهری متانکلائی، قاضی سابق دادگاه خانواده، نظر بر تحقق حق وکالت در طلاق زوجه در صورت ازدواج موقت مرد متاهل دارد.

چرا که بنا به اطلاق بند 12 از مواردی که زن میتواند با مراجعه به دادگاه خانواده تقاضای صدور اجازه طلاق نماید، اگر زوج همسر دیگری اختیار کند، یا بنا به تشخیص دادگاه بین همسران خود عدالت را رعایت نکند، این حق برای زن محقق می‌ شود.

در متن شرط و نیز در صورتی که ازدواج موقت مرد با زن دیگری، در زمانی که همسر اول هیچ مانعی برای نزدیکی ندارد، توجیه پذیر نیست و همسر، اعم از همسر دائمی یا موقت است.

بنابراین بهتر است در اینگونه موارد قایل به داشتن حق طلاق زن باشیم.

ازدواج موقت با دختر باکره با اذن پدر

تنها موردی که بین فقها در بحث ازدواج موقت هیچ اختلاف نظری وجود ندارد، مشروعیت ازدواج موقت با دختر باکره با اذن پدر است.

با توجه به اینکه ثبت اجباری ازدواج موقت فقط محدود به موارد مندرج در قانون حمایت خانواده جدید شده است، ازدواج موقت بدون ثبت در شناسنامه انجام می‌ شود.

گاهی نیز در خانواده هایی که رعایت مسائل شرعی در آن ها اولویت دارد، پس از قبول خواستگاری و توافق طرفین، جهت انجام تشریفات اداری و قانونی، ازدواج موقت با دختر باکره با اذن پدر انجام می‌ شود.

وکیل با تجربه طلاق توافقی

در اینگونه موارد اگر رابطه جنسی انجام شود و بکارت دختر از بین برود و در پایان مدت صیغه، پسر از انجام تعهدات و انجام عقد دائم استنکاف نماید هیچ ضمانت اجرایی جهت جبران موضوع وجود ندارد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ازدواج موقت با دختر باکره با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ازدواج موقت دختر باکره بدون اذن پدر

بر اساس فتوای مشهور اکثر مراجع تقلید، ازدواج موقت دختر باکره بدون اذن پدر جایز نیست و حتما اجازه پدر لازم است.

حتی دختر مجردی که از طریق زنا، استمناء، ورزش یا هر موضوعی غیر از دخول شوهر، بکارت وی از بین رفته باشد، برای ازدواج دائم یا موقت نیاز به اذن پدر و در غیاب پدر اجازه جد پدری دارد.

تعداد کمی از فقها اعتقاد دارند که ازدواج موقت دختر باکره بدون اذن پدر در صورتی که دختر رشیده باشد و با تشخیص مصالح خانوادگی و آینده خود و اینکه احتمال فریب خوردن وی در بین نباشد، صحیح است.

اما دختری که قبلا ازدواج کرده و دخول انجام شده است ولی بکارت وی از بین نرفته باشد، دختر باکره محسوب نمی‌ شود و برای ازدواج موقت نیازی به اذن پدر ندارد.

تکلیف مطالبه مهریه در ازدواج موقت در صورت عدم دخول از جلو

اگر به محض وقوع عقد ازدواج موقت، شوهر بقیه مدت را به زوجه ببخشد و دخول انجام ندهد، مکلف به پرداخت نصف مهریه به زن می‌ باشد. اما بذل باقی مدت پس از دخول، امکان مطالبه مهریه کامل در ازدواج موقت را به زن می دهد.

نحوه قرارداد بستن با پرستار سالمند

بنا به نظر حضرت امام خمینی (ره) در تحریر الوسیله، در صورتی که زن پس از نکاح موقت و جاری شدن صیغه، از تمکین به رابطه جنسی استنکاف ورزید، شوهر میتواند نسبت به ایامی که تمکین نشده است مهریه را نپردازد.

اما اگر بعد از عقد موقت، با توجه به تمکین زن، مرد تمایلی به سکس و دخول نداشت، مکلف به پرداخت کامل مهریه به همسر می‌ باشد.

در صورت کشف فساد در عقد ازدواج موقت مانند ازدواج موقت با زن شوهردار، ازدواج موقت با مادر زن، ازدواج موقت همزمان با دو خواهر، اگر زن از فساد عقد اطلاعی نداشته و دخول انجام شده باشد مستحق مهرالمثل است و نه مهریه تعیین شده و اگر اطلاع از فساد ازدواج موقت داشت، حتی در صورت دخول هم مستحق هیچ مهریه‌ ای نیست.

حق طلاق زن در صورت ازدواج موقت شوهر

موضوع ایجاد حق طلاق زن در صورت ازدواج موقت شوهر، در بند مربوط به جواز ازدواج موقت مرد متاهل با دختر باکره مورد بحث قرار گرفت با توجه به اختلافی بودن این موضوع، لازم است در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی در این موضوع دارید، با بهترین وکیل خانواده در تهران به صورت حضوری و آنلاین مشاوره فرمایید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ازدواج موقت با دختر باکره با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل خانواده تهران

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

شکایت از خواننده پاپ

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

امتیاز دهی به مقاله

4 دیدگاه

  • سلام منو پسری خیلی همو دوس داریم اما فعلا شرایط ازدواج را نداریم ومیخواهیم صیغع موقت کنیم اما اذن پدر نیاز دارد وما میخواهیم بدون اذن پدر صیغه کنیم که مدت ببشتری باهم باشیم واشناییت بیشتری داشته باشیم واسه این کارباید چیکار کرد؟؟

  • دختر خانم خارجی که مسیحی هستند و با هم نامزد هستیم می خواهند به ایران بیایند تا با هم بیشتر آشنا بشویم.جهت هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی که می خواهیم با هم بیرون برویم می توانیم صیغه موقت بخوانیم تا رسمی باشد و به مشکل قانونی برخورد نکنیم.چه شرایطی دارد.پدرشان فوت کرده و ایشان در ایران تنها هستند.البته بالغ و رشیده هستند. می توانیم به دفاتر ازدواج رفته و صیغه موقت بکنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *