وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران

وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران

وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران


با معرفی وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

زرتشتیان تهرانی میتوانند از خدمات وکیل خانواده زرتشتیان در تهران بهره مند شوند.

در بسیاری از موارد با توجه به ضمانت اجراهای مالی دقیق برای طلاق، زوج های زرتشتی حتی در شرایط تنگای احساسی بیم آن را دارند که بخواهند از حق قانونی خود در طلاق استفاده نمایند و یا اصلا به حقوق قانونی خود برای طلاق آشنایی ندارند، وکیل خانواده زرتشتیان تهران میتواند در این زمینه بهترین گزینه برای ارائه راهنمایی و مشاوره به شما زرتشتیان گرامی باشد.

زرتشتیان ایرانی گرامی میتوانند پیش از ازدواج در خصوص مسایل حقوقی ازدواج نیز با وکیل خانواده زرتشتیان مشاوره شوند.

اگر به دنبال بهترین وکیل خانواده زرتشتیان هستید، ما به شما محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری را معرفی می نماییم.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

قوانین خواستگاری زرتشتیان

از هر دختر یا زن زرتشتی که شرط لازم برای زناشویی را داشته‌ باشد، میتوان خواستگاری کرد.

رضایت طرفین در زمینه خواستگاری و نامزدی شرط کافی برای پیمان زناشویی نیست.

وکالت دادن برای اجرای مراسم نامزدی و زناشویی در صورتی لازم است که حضور شخص موکل امکان نداشته‌ باشد.

قوانین نامزدی زرتشتیان

نامزدی را در زمانی میتوان اجرا کرد که دختر چهارده سال تمام و پسر شانزده سال تمام داشته‌ باشد.

پس از خواستگاری دختر یا زن و دریافت رضایت از او و والدینش میتوان او را به نامزدی اختیار کرد.

مراسم نامزدی عبارت است از؛ دو حلقه که پسر و دختر به‌ دست یکدیگر می کنند و هدایایی که خانواده آن ها به هم می‌ دهند.

جایگاه نامزدی به مانند زناشویی نیست که پسر و دختر آزادی کامل در امر زناشویی داشته‌ باشند.

نقض حکم محکومیت دادگاه ارشاد

تکلیف هدایای نامزدی در صورت بهم خوردن نامزدی

پس از فسخ نامزدی هر یک از نامزدها، میتوانند هدایایی را که خود یا والدین آن ها به طرف دیگر داده، درخواست کنند و چنانچه هدایا موجود نباشد، قیمت زمان درخواست آن ها دریافت خواهد شد.

در صورت فسخ نامزدی خساراتی که از جهت اعتماد در انجام زناشویی وارد آمده‌ است، با تائید کارشناس، قابل دریافت است.

در موردی که قبل از اجرای مراسم زناشویی یکی از نامزدها فوت کند و از سوی نامزد دیگر و خانواده‌ اش هدایایی که به عنوان نامزدی داده‌ شده‌ است میتواند درخواست شود، در صورتی که هدایا موجود نباشد قیمت زمان خرید هدایا دریافت خواهد شد مگر اینکه آن هدایا در سنت و آئین‌ ها استفاده‌ شده‌ باشند.

نکته: مدت گذشت زمان دعاوی ناشی از فسخ نامزدی از تاریخ وقوع فسخ دو سال است.

سن ازدواج زرتشتیان چند سال است؟

پیش از آنکه دختر به سن شانزده سالگی و پسر به سن هیجده سالگی برسد اجرای مراسم زناشویی جایز نیست.

پیش از پیوند زناشویی، گواهی پزشک برای سلامت عروس و داماد از بیماری‌ های جسمی و روانی، واگیردار و آمیزشی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشاوره ژنتیکی الزامی است.

اجرای مراسم زناشویی به روش دین مزدیسنی (زرتشتی) و با اجرای مراسم گواه‌ گیری (عقد) توسط موبد و با حضور دست کم هفت نفر از اعضای خانواده و افراد زرتشتی که کمتر از بیست و پنج سال نداشته‌ باشند انجام می‌ یابد و با شنیدن پاسخ آری، و از روی خشنودی که عروس و داماد خواهند گفت، با ثبت در دفتر ازدواج زرتشتیان، پیوند زناشویی تکمیل خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شرایط اجازه ازدواج توسط والدین زرتشتیان

اجرای مراسم زناشویی مادامی که دختر و پسر در سن کمتر از بیست و یک سالگی باشند علاوه بر خواست طرفین رضایت والدین پسر و دختر را نیز لازم دارد، در صورتی که یکی از والدین فوت کرده باشد رضایت پدر و یا مادر زنده شرط خواهد بود.

چنانچه از والدین هیچ یک زنده نباشند رضایت و اجازه جد و با نبودن آن ها اجازه جده لازم است.

شرایط ازدواج دوم زرتشتیان

برای هر مرد زرتشتی بیش از یک زن و برای هر زن زرتشتی بیش از یک شوهر جایز نیست.

مگر در صورتی که همسر او فوت شده باشد یا جدایی مطابق آئین‌ نامه روی داده‌ باشد.

موارد و موانع زناشویی زرتشتیان

زناشویی در میان خویشاوندان به شرح زیر ممنوع است:

الف: با پدر و اجداد و با مادر و جدات خود و همسر هر قدر بالا رود.

ارث بردن زن در ازدواج موقت

ب: با اولاد خود و همسر هر قدر پایین رود.

پ: با برادر و خواهر و اولاد آنان هر قدر پایین رود.

ت: با عمو ها و عمه‌ ها، خالد ها و خاله‌ ها.

ث: فرزند خوانده با پدر و مادر خوانده و برادر و خواهر خوانده و اولاد خوانده خود و همسر هر قدر پایین رود.

شرایط مهریه زرتشتیان

در آئین زرتشتی طلاق اختیاری نیست بنابراین در اجرای مراسم زناشویی مهریه تعیین و قید نمی‌ شود.

موارد امکان فسخ زناشویی یا طلاق زرتشتیان

هرگاه به هنگام اجرای مراسم زناشویی زن و یا شوهر دیوانه بوده یا اختلال حواس داشته در صورتی که همسر و خانواده‌ اش از جنون و اختلال حواس او آگاه نبوده‌ است و طبق تقاضای طرف دیگر ازدواج قابل فسخ است.

ولی چنانچه پس از زناشویی و آمیزش، زن جنون و یا بیماری درمان‌ ناپذیری پیدا کند که توانایی انجام وظایف زناشویی را نداشته، مدت دو سال به طول انجامد و پزشکان قادر به درمان او نباشند شوهر به استناد گواهینامه پزشک قانونی و به شرط نگهداری و پرداخت هزینه زندگی زن خود مجاز به اختیار یک همسر دیگر خواهد بود و در صورت فوت شوهر، هر یک از دو همسر به شرح این آئین‌ نامه در بخش ارث، بطور مساوی، از تمام دارایی شوهر، بهره‌ مند خواهند شد.

جنون (هر یک از زوجین) اگر بعد از مراسم ازدواج، حادث گردد و مدت دو سال، به طول انجامد و پزشکان قادر به درمانش نباشند، به استناد گواهی پزشک قانونی، از دلایل درخواست طلاق از جانب طرف دیگر خواهد بود.

هرگاه پس از ازدواج مشخص شود که شوهر یا زن یا هر دو توانایی بچه‌ دار شدن نداشته و با چاره جویی مدت حداقل سه سال درمان نشود و پزشک قانونی گواهی دهد که هر کدام درمان‌ پذیر نیستند، زن یا شوهری که درمان‌ پذیر است، میتواند درخواست طلاق‌ کند و چنانچه زن توانایی بچه‌ دار شدن نداشته باشد، شوهر با اخذ رضایت زن خود میتواند همسر دیگری اختیار کند.

ابتلاء زن و یا شوهر، به هرگونه موادمخدر با گواهی پزشک قانونی، که به اساس زندگی خانوادگی آسیب وارد کند و ادامه زندگی برای طرف دیگر دشوار باشد، از دلایل طلاق برای همسر او می‌ باشد.

در صورتی که شوهری به شرط تمکین زن در مدت دو سال مخارج زندگی را به زن خود نپردازد، در پی درخواست زن، طلاق مجاز است.

چنانچه اثبات شود که زن مرتکب زنا شده شوهر میتواند او را طلاق دهد و همچنین اگر ثابت شود با زن دیگر زنا کرده زن او میتواند درخواست طلاق نماید.

هرگاه ثابت شود که شوهر نسبت به زن خود به گونه‌ ایی ستم و بی‌ رحمی روا داشته که خطر جانی، مالی و شرافتی داشته و ادامه زندگی آنان پس از اندرزهای بزرگترها و رسیدگی شورای حل اختلاف انجمن زرتشتیان محل سکونت میسر نباشد، زن میتواند تقاضای طلاق کند و از شوهر خود جدا شود.

مطالبه مهریه در ازدواج موقت

در موردی که زن حداکثر دو سال جدایی اختیار کرده و در منزل دیگری اقامت کند شوهر وظیفه‌ دارد نسبت به درآمد خود و در خور شخصیت و احتیاج واقعی زن، مخارج او را در منزل جداگانه پرداخت کند.

هنگامی‌ که زن بخواهد تقاضای طلاق کند تا تکلیف او با رای دادگاه تعیین نشده‌ است با نظر دادگاه میتواند در زمانی که پرونده او در دادگاه مطرح است منزل جداگانه اختیار کند و مخارج زندگی خود را تقاضا و اخذ کند.

در مورد جدایی موقت زن مسکن او به رضایت طرفین اختیار شود و در صورت عدم توافق، تعیین آن با شورای حل اختلاف زرتشتیان محل سکونت و یا دادگاه خواهد بود.

اگر زنی نافرمان باشد و رفتار او، بیم خطرجانی، مالی و شرافتی برای شوهر داشته‌ باشد که نتوان با اندرز یا رسیدگی شورای حل اختلاف زرتشتیان محل سکونت این پدیده را برطرف کرد بر حسب درخواست شوهر طلاق پذیرفته می‌ شود.

در صورت نبودن توافق اخلاقی بین زن و شوهر، که زندگی آن ها، غیر ممکن و غیر قابل تحمل باشد و برحسب درخواست طرفین، با نظر شورای حل اختلاف زرتشتیان محل سکونت آنان با تقاضای طلاق موافقت می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مسائل حقوقی ازدواج مرد زرتشتی با زنان غیر زرتشتی

اگر مردی زرتشتی، زن غیر زرتشتی داشته، یا پس از ازدواج با زن زرتشتی، زن غیر زرتشتی انتخاب کند و حقیقت را پنهان کرده ‌باشد، همسر زرتشتی او بعد از اطلاع میتواند تقاضای طلاق کند، شوهر مکلف است یک دوم از کل دارایی خـود را به همسر زرتشتی پرداخت و انتقال دهد.

در صورت عدم آگاهی و عدم طلاق در طول زندگی زناشویی، پس از درگذشت شوهر نیز یک دوم از کل دارایی شوهر متوفی به همسر زرتشتی انتقال داده خواهد شد.

مسائل حقوقی تغییر دین زوج های زرتشتی

هنگامی که زن یا شوهر از دین زرتشتی به آئین دیگری روی آورد موجبات طلاق بین آن ها واقع شده و در این مورد طرفی که ترک دین کرده وظیفه‌ دارد در صورت طلاق یک دوم از کل دارایی خود را به طرف دیگر که در دین زرتشتی باقی مانده‌ است پرداخـت و انتقال دهد و در این صورت سرپرستی و تربیت فرزندان نیز به هزینه مرد به عهده طرفی است که در کیش زرتشتی باقی مانده‌ است.

طلاق از شوهر غایب مفقودالاثر زرتشتی

هرگاه شوهر پنج سال پی در پی غیبت کند و خبری از زنده بودن او نرسد، به منزله غایب مفقودالاثر تلقی می‌ شود و زن او میتواند درخواست طلاق کند.

وکیل پرونده طلاق

حق طلاق به واسطه سابقه کیفری

هرگاه یکی از طرفین به موجب رای قطعی دادگاه به پنج سال حبس محکوم و حکم مجازات در حال اجرا باشد، طرف دیگر میتواند، تقاضای طلاق کند.

هرگاه زن و شوهری به مدت 5 سال پی‌ در‌ پی از یکدیگر جدا زندگی کنند، به درخواست هر یک از طرفین میتوانند تقاضای طلاق کنند.

تکلیف هدایای زمان زندگی در موقع طلاق زرتشتیان

در موقع طلاق هرگونه کالا و هدایایی که از طرفین تا آن زمان به طرف دیگر داده‌ شده‌ است متعلق به طرفی است که به او هدیه شده‌ است.

زمان اجرای سبب طلاق شدن در حقوق زرتشتیان

طرفی که مقصر شناخته شود از نصف دارایی به محروم خواهد شد و فقط اثاثیه، اموال و بقیه دارایی شخصی خود را دریافت می‌ کنند.

شرایط ثبت طلاق زرتشتیان

پس از صدور حکم طلاق از دادگاه و پرداخت حقوق طرفین برابر آئین‌ نامه احوال شخصیه زرتشتیان، رویداد طلاق، (برابر مقررات ثبت احوال کل کشور)، در دفترخانه ویژه زرتشتیان ثبت خواهد شد.

در مورد فرزندان و نگهداری آن ها در حقوق زرتشتیان

نگهداری فرزند، از حیث معاش و تربیت بر عهده والدین است و در صورت فوت یکی از والدین بر عهده آن فرد که زنده است، خواهد بود.

در طول محاکمه بین زن و شوهر، در مورد طلاق، نسبت به نگهداری فرزند کمتر از 18 سال و یا در رحم، دادگاه ترتیبی عادلانه مقرر خواهد کرد و نیز در زمان صدور حکم طلاق، نسبت به نگهداری فرزند یا فرزندان کمتر از 18 سال تمام، دادگاه، با توجه به نظر شورای حل اختلاف زرتشتیان محل سکونت در مورد صلاحیت هر یک از والدین تصمیم منطقی اتخاذ خواهد کرد.

به هنگام فوت پدر، در صورتی که فرزندی زیر 18 سال داشته‌ باشد، مادامی که مادر زنده است و شوهر دیگری اختیار نکرده، نگهداری و پرورش فرزند به عهده اوست در غیر این صورت جد پدری و چنانچه نباشد جد مادری و اگر از اجداد هیچ کدام نباشد با نظر شورای حل اختلاف زرتشتیان محل و رعایت مصلحت فرزند صغیر، دادگاه قیم را تعیین خواهد کرد.

در مورد فوت فرزند خانواده در صورتی که از خود به اندازه کافی دارایی کافی نگذاشته باشد، چنانچه پدر زنده باشد نگهداری نوه بر عهده نام برده خواهد بود.

همچنین نسبت به همسر وی مادام که همسر اختیار نکرده است، هرگاه پدر فوت کرده باشد و سهم‌ الارث فرزند فوت شده به اندازه‌ ای نباشد که معاش و پرورش فرزند فوت شده و نگهداری همسر او کند با رعایت شرح فوق برعهده مادر و چنانچه مادر او بی‌ سرمایه یا فوت کرده باشد برعهده جد پدری است و در صورت فوت یا ناداری (عدم توانایی مالی) جد پدری برعهده اولاد جد پدری است.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران

دفتر وکالت وکیل آنلاین اقلیت ها در تهران

فسخ نکاح و پرداخت مهریه

دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمدرضا مهری متانکلائی بنا به مقتضیات روز جامعه تصمیم به اجرایی کردن سریع تر پروژه استارت آپ وکیل در ایران نموده است.

با توجه به ضرورت کم کردن حجم مراجعین به اماکن عمومی.

کم کردن رفت و آمدهای غیر ضروری شهروندان در سطح شهر.

کمک به متمرکز شدن امور اداری، حقوقی و مالیاتی شهروندان در سراسر ایران.

سایت جدید دفتر حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی با عنوان وکیل آنلاین آغاز به کار نموده است.

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تائید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

در صورت نیاز به خدمات مشاوره حقوقی، تهیه و تنظیم لوایح و دادخواست و شکواییه های حقوقی، تنظیم قرارداد های حقوقی، مالیاتی و اداری با دفتر حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی تماس بگیرید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین ملکی در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده خانواده تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده ازدواج و طلاق زرتشتیان تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (11 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *