حقوق خانواده در اتریش

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده


بهترین وکیل خانواده در این نوشتار به بررسی موضوع حقوق خانواده در اتریش پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

ازدواج و طلاق

در قانون مدنی اتریش اصل تفکیک اموال در طول دوره ازدواج مورد استناد قرار می گیرد. یعنی هر همسر میتواند یک ملک را برای خود به دست آورد. آن ها آزاد هستند تا در هنگام ازدواج اموال خود را به صورت مستقل مالک باشند و مسئولیت بدهی های یکدیگر را نداشته باشند. این امر بطور طبیعی میتواند نتایج بسیار نامطلوبی‌ را در نقطه ای که ازدواج شکسته می‌ شود به وجود آورد. زیرا اموال در هنگام طلاق میبایست تقسیم گردد و اموالی که در زمان جدایی تا طلاق به دست آورده اند مشمول  این تقسیم قرار نمی گیرند.

دادگاه خانواده اتریش، اختیار گسترده ای در این دستورالعمل ها دارد. با این وجود تقریبا همه مسائل با رضایت متقابل حل می‌ شود. بطور طبیعی همه چیز با مذاکره در دستورالعمل های قانون قرار می گیرد. قراردادهای قبل از ازدواج نیز اغلب مورد استفاده قرار می گیرند. هر چند پیروی از آن ها به هیچ وجه شبیه به قوانین کشورهایی مانند آلمان نیست. بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، احکام فردی به عنوان روشی کلی برای موارد مشابه در اتریش استفاده نمی‌ شود.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل خانواده در خصوص حقوق خانواده در اتریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

سیستم دادگستری

دادگاه خانواده در اتریش نهاد مستقلی نیست. دادگاه های منطقه (Bezirksgerichte) دارای مجوز اولیه در مورد امور خانوادگی و بخش های تخصصی خانواده هستند.

شکایت از خواننده پاپ

صلاحیت قضایی

الزامات اصلی برای دادگاه های محلی جهت داشتن صلاحیت در رابطه با طلاق، اموال و کودکان چیست؟

در طلاق

قانون حاکم بر صلاحیت دادگاه‌ های اتریش (JN)، صلاحیت بین‌ المللی دادگاه های اتریش را تعیین می‌ کند. دادگاه‌ های اتریش در موارد طلاق، لغو یا عدم محکومیت ازدواج و تصمیمات مربوط به اعتبار یک ازدواج صلاحیت دارند، اگر یکی از شرایط زیر را رعایت کنند:

  • یکی از طرفین دعوی دارای ملیت اتریشی باشد.
  • محل اقامت خوانده (یا حداقل یکی از خواندگان) در اتریش باشد.
    • محل اقامت خواهان در اتریش باشد و آخرین آدرس مشترک محل اقامت دائم همسر وی در اتریش بوده باشد.
  • زمانی که ازدواج یا مشارکت ثبت شده است، ملیت خواهان اتریشی بوده باشد.

همچنین دادگاه های داخلی در مورد پرونده‌ های مربوط به توزیع دارایی ها در روابط زناشویی و پس انداز زناشویی صلاحیت دارند، اگر یکی از طرفین یک مهاجر به اتریش باشد یا محل اقامت وی در اتریش باشد.

حضانت فرزندان

در مورد پرونده‌ های والدین و فرزند، صلاحیت دادگاه های اتریش بستگی به این دارد که:

  • آیا ملیت فرزند اتریشی است؟
  • اقامت دائمی (یا در موارد فوری، محل اقامت موقت) در اتریش دارد یا خیر؟
  • اگر اختلاف در مورد دارایی ها باشد، دارایی ها در اتریش واقع شده اند یا خیر؟

در عین حال، صلاحیت دادگاه‌ های اتریش تحت شرایط مقررات اتحادیه اروپا، زمانی که پرونده‌ های مربوط به کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا مطرح هستند، تحت کنترل است.

اگر ازدواج مطابق قانون در اتریش معتبر باشد، اثرات قانونی ازدواج تحت قانون اتریش محاکمه می‌ شود. اگر همسران بیشتر به یک کشور ثالث مرتبط هستند، قانون کشور سوم به جای قانون اتریش استفاده می‌ شود. اگر هیچ کدام از این شرایط اعمال نشود، طلاق با توجه به محل سکونت همسر خواهان در زمان طلاق انجام خواهد شد.

شرط تنصیف دارایی

اعتبار موافقت نامه های قبل و بعد از ازدواج در قوانین اتریش

در اتریش متفاوت از آنچه در کشورهای دیگر است، اشخاص به ندرت به توافقات قبل از ازدواج وارد می شوند. قوانین مربوطه از تاریخ 1 ژانویه 2010 به منظور تسهیل ورود به قراردادهای قبل از ازدواج اصلاح شد. موافقتنامه های قبل و بعد از ازدواج میتواند برای موارد زیر استفاده شود: پیامدهای قانونی ازدواج، نگهداری و کمک به درآمد ازدواج همسر، توزیع اموال ازدواج و ترتیبات دیگر در صورت جدایی یا طلاق. موافقت نامه های قبل و بعد از ازدواج فقط ممکن است توسط همسران یا نایب آن ها تنظیم شود و مربوط به دوران ازدواج نباشد. اگر قرارداد معتبری قبل یا بعد ازدواج در خارج از کشور ثبت شده باشد، در اتریش شناخته شده است.

همچنین در حقوق اتریش حق اقامت همسر در رابطه با دیگر همسر در صورت انحلال ازدواج در توافق نامه ها مجاز است. همچنین در توافقنامه های قبل و بعد از ازدواج از حقوق قانونی برای محافظت از دارایی های یک همسر، استفاده می‌ شود که شامل لغو تمام حقوق قانونی همسر از باقیمانده اموال همسر دیگر است.

در کشور اتریش دادگاه ها بهترین منافع هر کودک را در زمان طلاق در نظر می گیرند. هرگونه توافقنامه قبلی مربوط به کودکان تنها به عنوان بیان آرزوهای همسران پذیرفته شده است، اما دادگاه چنین خواسته هایی را در صورتی که بهترین منافع فرزندان نیز مورد توجه قرار گیرد، می‌ پذیرند.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل خانواده در خصوص حقوق خانواده در اتریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

تکلیف دارایی ها پس از طلاق

اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی

پس از طلاق، لغو ازدواج یا اعلام نامعلوم بودن ازدواج، توزیع پس اندازات ازدواج و دارایی های متقابل میتواند توسط همسران با توافق انجام شود و یا توسط دادگاه به درخواست یک همسر تعیین شود. حقوق خانواده در اتریش درخواست برای توزیع اموال پس از طلاق باید در مدت یک سال از تاریخی که انحلال ازدواج نهایی شده است ارائه شود در غیر این صورت نمیتواند مورد تجدیدنظر قرار گیرد و دادگاه میتواند دارایی ها را انتقال دهد یا یکی از همسران را مجبور به پرداخت یک مبلغ به همسر دیگر خود کند.

عوامل موثر در اجرای قدرت دادگاه، تقسیم عادلانه دارایی هایی است که در طول ازدواج بین همسران به دست آمده است.

پس اندازهای متقابل، دارایی ها و اموال غیرمنقول که هر دو در طول ازدواج استفاده می نمودند، به عنوان مثال: لوازم خانگی یا پس اندازهای دوران ازدواج که معمولا برای بهره برداری در طول ازدواج به دست می آیند، به ویژه پول نقد، سپرده های پس انداز، اوراق بهادار و یا آثار هنری، بدهی های نقدی، در صورت وجود، باید به عنوان دارایی ها تنظیم شوند. تنها دارایی هایی که در طول ازدواج به دست می آید طبق حقوق خانواده در اتریش توزیع می شوند.

 دو تاریخی که دارایی های زوجین مطابق آن مورد توزیع قرار می گیرد، عبارت است از؛ تاریخ ازدواج و تاریخی که روابط زناشویی متوقف شده است. نکته همه آن که دارایی هایی که یک همسر به ارث می برد یا به عنوان یک هدیه دریافت می‌ کند توزیع نمی‌ شود. به عنوان مثال: یک همسر خانه مادری خود را برای ازدواج به ارمغان آورد، آن را به ارث برده یا آن را به عنوان یک هدیه دریافت کرده است، همین امر در مورد عوارض خانگی مانند: مبلمان و وسایل خانگی برای استفاده روزانه نیز صادق است.

دفتر وکالت خانواده در پاسداران

 یکی از ویژگی های حقوق خانواده در اتریش، این است که دارایی متعلق به یک شرکت یا سهام در یک شرکت، بعد از طلاق توزیع نمی‌ شود، مگر اینکه برای اهداف سرمایه گذاری برگزار شود.

دارایی های موجود فردی که موظف به پرداخت هزینه نگهداری فرزند خواهد شد، مورد توجه قرار می گیرد. همسرانی که خود درآمد ندارند، حق 33٪ از درآمد خالص همسر دیگر خود را دارند. همسرانی که پول خود را به دست می آورند 40 درصد درآمد مشترک دارند. اگر تعهدات اضافی برای حفظ فرزندان یا دیگر همسران سابق وجود دارد، تامین مخارج نگهداری را از 3 درصد به 4 درصد کاهش می دهد. تعهدات نگهداری زمانی پایان می یابد که همسر سابق برای نگهداری، مجددا ازدواج می‌ کند. در صورت توافق زوجین در اعمال شرایط دیگری پس از طلاق، اگر توافق نامه عادلانه باشد مطابق آن عمل خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل خانواده در خصوص حقوق خانواده در اتریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل آشنا به حقوق خانواده در اتریش

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از 100 وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌ الملل آماده ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌ باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می‌ باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا با توجه به امور تخصصی مشاوره در خصوص حقوق خانواده در کشور اتریش، معرفی وکیل خانواده در اتریش، معرفی وکیل ایرانی در اتریش، اجرای احکام دادگاه خانواده اتریش در ایران، شما عزیزان میتوانید با وکلا و مشاورین زبده موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت نمایید و اطلاعات لازمه را از ما دریافت نمایید.

قوانین طلاق در اتریش

نشانی موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

امتیاز دهی به مقاله

12 دیدگاه

  • سلام من حدود یک ماه پیش از طریق همسرم ک مقیم اتریش هستند وارد کشوراتریش شدم الان بعلت مشکلاتی میخام از همسرم جدابشم درصورت طلاق تکلیف من چ خواهد بود ایا باید برگردم ب ایران یا میتونم همونجا بمونم؟

    • سلام در صورت جدایی از همسرتون در اتریش که پرونده شما به پرونده ایشون وابسته است، و در صورت عدم تبدیل نوع اقامت و ویزاتون، باید خاک اتریش رو ترک بفرمایید.
      دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

    • با سلام من خانوم و ٢ سال میشه که ابه اتریش اوردم
      و در اتریش مهاجر هستم. والان به مشکلاتى خوردیم که میخواهیم جدا شیم .
      ایا من باید مهریه بدم به خانومم یا نه نباید بدم ؟

      • سلام اگه خانمتون بر اساس قوانین ایران مطالبه مهریه داشته باشه و دادگاه حکم صادر کنه مکلف به پرداخت مهریه هستید

  • سلام من حودود 6 ماه قبل خانمم را از افغانستان به اتریش آوردم الان نظر به مشکلاتی که ما داریم میخواهیم از همدیگر جدا شویم در صورتی جدا شدنی ما من باید پولی برای وی بپردازم بعد از جدا شدن یا اینکه او را دوبار به افغانستان میفرستن؟؟

  • سلام من 2سال وهشت ماهه که ازهمسرم جدا زندگی میکنم من اتریش هستم وایشون یه کشوردیگه… چطورمیتونم غیابی طلاق بگیرم

    • سلام میتونین با تقدیم درخواست طلاق و اثبات زندگی جدا از دادگاه خانواده اتریش درخواست طلاق کنید.
      قبل از تقدیم دادخواست با وکلای خانواده مسلط به قوانین اتریش و ایران مشاوره بفرمایید

  • سلام من و دوست پسرم 2ماه میشود جدا شدیم چون من را لت و کوب میکرد و کار های خلاف میکند و یک طفل یک ساله هم داریم طفل به نام هر دوی ما است من تبعه سویدن استم طفل هم پاسپورت اطریش هم سویدن را دارد
    حال که میخواهیم جدا شویم و طفل به کی داده میشود ؟
    تشکر

  • با عرض سلام و خسته نباشید بنده پنج سال است که در اتریش زندگی میکنم قصد دارم ازدواج کنم و خانم خودم و از ایران به اتریش بیارم ، سوالم اینه که اگر قصد اون خانم از ازدواج با من فقط بخاطر اقامت اتریش باشه و ازدواجش صوری باشه قانون اتریش چه حکمی در رابطه با این میده من اون خانم و نمیشناسم و ازدواج سنتی هست اگر مجبور به طلاق شدیم اون خانم مجبور هست خاک اتریش و ترک کنه یا نه اجازه موندم رو داره ؟
    با تشکر از شما

    • سلام قادر به پاسخگویی به این سوال بدون جزییات و مشاوره با وکیل تخصصی خانواده در اتریش نیستیم
      در صورت تمایل میتونین وقت مشاوره رزرو و سوالات رو از وکیل بپرسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *