قوانین طلاق در انگلستان

بهترین وکیل در حوزه بین الملل در این نوشتار به بررسی قوانین طلاق در انگلستان پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

قوانین طلاق در انگلستان

کشور انگلستان به عنوان یکی از کشورهای متمدن، با توجه به اینکه سیستم قانونی آن ها کامن لا بوده، در زمینه‌ تنظیم قوانین خانواده، مخصوصا طلاق پیشگام بوده است و در این زمینه قوانین منسجمی را دارا می‌ باشد.

طلاق در قوانین انگلستان، مانند قوانین ایران، متضمن رعایت قواعد دادرسی و تقدیم دادخواست برای شروع جریان طلاق می‌ باشد.

با توجه به اینکه قوانین مربوط به خانواده و طلاق در هر کشوری مطابق با فرهنگ و عرف آن کشور تنظیم شده است، این طبیعی است که در زمینه‌ قوانین مربوط به طلاق، نظام حقوقی هر کشور با کشور دیگر متفاوت باشد.

قوانین طلاق در انگلستان با قوانین طلاق در ایران، به صورت کلی و حتی در رویه قضایی و دادرسی متفاوت است.

از جهتی دیگر اهمیت شناخت قوانین طلاق در انگلستان از آنجایی ناشی می‌ شود که بسیاری از ایرانیان مقیم در کشور انگلستان، ممکن است بخواهند به خاطر وجود اختلاف خانوادگی، دادخواست طلاق خود را در دادگاه انگلستان مطرح کنند.

 بر اساس قوانین طلاق در انگلستان نسبت به آن ها حکم صادر شود، به همین دلیل شناخت قوانین طلاق در انگلستان و مراحل وقوع طلاق در انگلستان برای اتباع ایرانی که می خواهند از طریق قوانین انگلستان اقدام به طلاق کنند، ضرورت بسیار پیدا می‌ کند.

با توجه به اهمیت شناخت قوانین طلاق در انگلستان برای ایرانیان مقیم انگلیس، در این نوشتار به قوانین طلاق در انگلستان، مقایسه قوانین طلاق در انگلستان و ایران، معرفی وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشورکه توسط موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی منتشر می‌ گردد، پرداخته می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در انگلستان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

زمینه‌ لازم برای اقدام جهت طلاق در انگلستان

با توجه به اینکه ایالات متعددی تحت حکومت کشور انگلستان هستند؛ ولی در این زمینه کشورهای اسکاتلند و ایرلند شمالی، با کشور انگلستان در زمینه طلاق متفاوت هستند.

در مورد اتباع ایرانی مقیم در انگلستان با توجه به قانون ایران، رسیدگی به موارد مرتبط با احوال شخصیه (اوصاف مربوط به شخصیت و هویت هر فرد) مانند طلاق، مطابق با قوانین ایران خواهد بود.

ولی این موضوع، قاضی رسیدگی کننده انگلستان به درخواست طلاق اتباع ایرانی را، مکلف به رسیدگی به طلاق اتباع ایرانی مطابق با قوانین طلاق در ایران نمی‌ کند.

بنابراین آن را مطابق با قوانین طلاق در انگلستان بررسی می‌ کند. به همین خاطر شرایط لازم برای رسیدگی به درخواست طلاق، مطابق با قوانین طلاق در انگلستان به شرح ذیل می‌ باشد:

در ابتدا، برای ارائه درخواست طلاق (از طرف اتباع ایرانی) باید رابطه اولیه آن ها بر اساس ازدواج بوده و به ثبت رسیده باشد و نه بر اساس روابط آزاد آن ها.

ازدواج آن ها مطابق با قانون انگلستان ثبت و تائید شده و در مورد اتباع ایرانی هم سند رسمی ازدواج آن ها که در ایران ثبت شده، به تائید کنسولگری رسیده باشد.

اگر اتباع ایرانی در انگلستان ازدواج کرده باشند، ازدواج آن ها به تائید دولت انگلستان برسد.

 از مدت ازدواج آن ها حداقل یک سال سپری شده باشد.

رابطه عاطفی و ازدواج زن و شوهر در حال فروپاشی و شکست است و این نیاز به اثبات آن دارد.

این شرایط برای اتباع ایرانی هم قابل اجرا خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در انگلستان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

انواع طلاق مطابق با قوانین انگلستان

بطور کلی، برای خاتمه دادن به رابطه عاطفی زوجین و اتمام آن، سه طریق وجود دارد:

1-جدایی؛ در این مورد هرگاه یکی از طرفین خواهان جدایی نباشد، میتواند بدون اینکه درخواست طلاق و به نوعی به ازدواج خاتمه دهد، از شریک زندگی خود جدا شود و به صورت جداگانه زندگی کند.

2-طلاق

3- به صورت توافقی در این مورد طرفین هرگاه در زمینه‌ نگهداری و حضانت (نگهداری) فرزندان و مخارج آن ها، اموال و مالکیت و دلایلی که موجب طلاق می‌ شود، توافق کنند، معمولا این اجازه در این زمینه به آن ها داده می‌ شود که بدون جلسه رسیدگی و استماع (شنیدن) دادخواست طلاق آن ها، حکم به طلاق صادر شود.

بنابراین در زمان صدور حکم طلاق و اثبات زمینه های آن، دادگاه حضانت (نگهداری) فرزندان و تکلیف اموالی که زوجین در مدت زوجیت به دست آورده اند را مشخص می‌ کند، مگر اینکه در این مورد توافق کنند.

زمینه های لازم برای پذیرش درخواست طلاق در دادگاه خانواده انگلستان

بر اساس قوانین طلاق در انگلستان، برای اینکه ازدواج و زندگی مشترک طرفین به پایان برسد، باید زمینه های آن مستعد (فراهم) باشد.

هرگاه یکی از طرفین بخواهد دادخواست طلاق بدهد، باید یکی یا چند مورد از زمینه ها را به اثبات برساند:

1- خیانت: هر کدام از زوجین، رابطه‌ جنسی با شخص دیگری داشته باشند.

2- رفتارهای غیر منطقی: هرگاه خانم یا مرد، مرتکب رفتارهایی شود که نمیتوان به صورت منطقی از طرف دیگر برای ادامه زندگی با شخص، انتظار داشت و زندگی با طرف دیگر را غیر قابل تحمل می‌ کند.

این رفتارها شامل:

  • خشونت فیزیکی و ضرب و شتم (کتک زدن و آسیب دیدن).
  • سو معاشرت، به صورت توهین و تهدید.
  • اعتیاد یکی از طرفین به الکل یا استعمال موادمخدر.
  • خودداری از پرداخت نفقه.

3- ترک زندگی مشترک: زمانی که خانم یا مرد، اقدام به ترک زندگی مشترک از زمانی که شش ماه با یکدیگر زندگی کرده باشند، سپری شده و شامل موارد ذیل می‌ شود:

  • بدون توافق.
  • بدون دلیل موجه.
  • خاتمه دادن به روابط.
  • بیشتر از دو سال ترک صورت گرفته باشد.

4- زمانی که طرفین برای بیشتر از دو سال جدا شده باشند:

اگر طرفین برای بیشتر از دو سال جدا شده باشند و همدیگر را ترک کرده باشند و هر دو برای طلاق توافق داشته باشند، میتوانند درخواست طلاق بدهند.

5- زمانی که طرفین برای حداقل پنج سال از یکدیگر جدا شده باشند:

اگر طرفین برای حداقل پنج سال از یکدیگر جدا شده باشند و حتی اگر زن یا مرد و یکی از آن ها برای طلاق موافق نباشد، میتوان درخواست طلاق داد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در انگلستان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مقایسه قوانین طلاق در انگلستان با قوانین طلاق در ایران

در مورد مقایسه قوانین طلاق در انگلستان با ایران، بحثی که مطرح است، این است درخواست طلاق به دلیل عسر و حرج (در سختی و مشقت بودن) در قانون ایران فقط از جانب زن با اثبات یکی از موارد امکان پذیر می‌ باشد؛

در حالی که قوانین طلاق در انگلستان، این اجازه را هم به مرد و هم به زن می دهد که در صورت اثبات یکی از موارد عسر و حرج (سختی غیرقابل تحمل)، درخواست طلاق بدهد و بین مرد و زن هیچ تفاوتی نمی‌ باشد.

در قوانین طلاق در انگلستان، بر خلاف قانون ایران، طلاق نمیتواند بدون هیچ دلیلی فقط از جانب مرد مطرح گردد؛ بلکه هر یک از زوجین در صورت وجود دلیل منطقی میتوانند درخواست طلاق بدهد.

یکی از دلایلی که به هر یک از زوجین اجازه درخواست طلاق می دهد، خیانت یکی از آن ها و رابطه جنسی با شخص دیگر می‌ باشد در حالی که در قانون ایران، ازدواج مجدد مرد بدون رضایت همسر، این اجازه را به زن می دهد تا درخواست طلاق کند.

در قانون ایران، در صورت شرط ضمن عقد ازدواج، هرگاه مرد بدون دلیل موجه به مدت شش ماه اقدام به ترک منزل و همسر خود بدون دلیل موجه نماید، زن میتواند درخواست طلاق کند.

در حالی که در قوانین طلاق در انگلستان، چنین عملی به صورت مطلق برای هر یک از زوجین، اجازه درخواست طلاق را صادر می‌ کند.

اجرا و ثبت حکم طلاق از دادگاه خانواده انگلستان در مراجع ثبت ایران

هرگاه زوجین ایرانی که در دادگاه های خانواده انگلستان، اقدام به طلاق کرده اند و حکم طلاق آن ها در انگلستان مطابق با قوانین طلاق در انگلستان، صادر شده باشد، بخواهند آن را در ایران اجرا و ثبت کنند، محاکم ایران آن ها را تحت شرایط ذیل به اجرا می گذارد:

 اسناد مزبوره به علتی از علل قانونی از اعتبار نیفتاده باشد.

 مفاد (محتوا) رای مخالف با قوانین مربوط به نظم عمومی یا اخلاق حسنه‌ ایران نباشد.

 کشوری که اسناد در آن جا تنظیم شده، به موجب قوانین خود یا عهود (عهدنامه‌ ها)، اسناد تنظیم شده در ایران را نیز معتبر بشناسد.

 نماینده‌ سیاسی یا کنسولی ایران در کشوری که سند در آن جا تنظیم شده یا نماینده‌ سیاسی و کنسولی کشور مزبور در ایران تصدیق کرده باشد که سند موافق قوانین محل، تنظیم یافته است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قوانین طلاق در انگلستان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل متخصص طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، با بهره گیری از تیم وکلای تخصصی در زمینه‌ موضوعات حقوقی داخلی و بین‌ الملل خصوصی و مهاجرت، و همچنین مسلط به قوانین کشور انگلستان در امور خانواده و حقوقی، آماده مشاوره و راهنمایی شما عزیزان و قبول پرونده خانواده اتباع ایرانی مقیم انگلستان در امور حقوقی متعدد می باشند.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

مشاوره حقوقی حجر

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

4.9/5 - (63 امتیاز)

8 دیدگاه

  • سلام ببخشید در مورد ی نکته اشاره نکردید اینکه کسی با ویزای ازدواج آمده و هنوز ویزای دائمی نگرفته ولی بنا بر دلایلی زندگی شان از هم می پاشه و دیگه ادامه دادن به این زندگی درست نیست چه شرایطی براش وضع میشه آیا باید برگرده به کشورش؟

  • سلام من در اسکاتلند از همسرم جدا شدم و پنج سال جدا زندگی میکنم در شرف طلاق اسکاتلند هستم آیا می‌توانم این طلاق را در ایران تنفیذ کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام دوست عزیز
      بله این مورد امکان پذیر است. زوجین ایرانی ساکن کشور اسکاتلند برای انجام مراحل طلاق توافقی در ایران نیازی به مراجعه به ایران ندارند. دو طرف امکان انتخاب وکیل پایه یک دادگستری از طریق ارسال وکالتنامه تنظیم شده در سفارت را دارند. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من یه سال پیش در ایران با همسرم که مقیم انگلیس بود ازدواج کردیم والان ایشون 8ماه است به رحمت خدا رفته .ایشون در انگلیس خانه ماشین وحقوق بازنشستگی وهمسر دارد .الان میخواستم لطف کنید راهنمایی که تکلیف من بعداز فوت ایشون چیست نسبت به اموالش .با تشکر ازشما

    • سلام و عرض احترام خدمت شما
      وقتی ایشون همسر دارن دیگه حقی برای شما متصور نیست.
      طبق قانون ارث تا زمانی که یک نفر از ورثه در طبقه بالاتر زنده باشه نوبت به طبقه بعدی نمیرسه.
      بنابراین با فرض داشتن همسر، شما هیچ حق و تکلیفی ندارید.

  • سلام وقتتون بخیر
    درباره جدا شدن بعد از ورود با ویزای الحاقی سوال داشتم
    ممکنه ویزا باطل شه و به ایران برگردونن؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در مواردی که فرد با ویزای پیوست از ایران خارج می‌گردد با جدایی ویزا ابطال می‌گردد مگر در موارد خاصی که امکان اقداماتی مفروض است. برای بررسی این مورد می‌توانید با وکیل متخصص این امر مشاوره شوید. جهت هماهنگی زمان مشاوره با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *