دادگاه تجدیدنظر طلاق

دادگاه تجدیدنظر طلاق

دادگاه تجدیدنظر طلاق


امروز با موضوع دادگاه تجدیدنظر طلاق با شما مخاطبان گرامی همرا هستیم.

در صورتی که دادگاه حکم به طلاق زن دهد شوهر می‌تواند از تاریخ صدور حکم تا مدت ۲۰ روز در دادگاه تجدیدنظر به حکم صادر شده اعتراض و درخواست کند که مجددا به دعوای طلاق آنها رسیدگی شود.

در صورتی‌که دادگاه تجدیدنظر پس از بررسی، بار دیگر حکم به طلاق زن بدهد یا اینکه شوهر از مدت ۲۰ روزه خود برای اعتراض به حکم استفاده نکند، حکم طلاق قطعی می شود.

یعنی اینکه زن می‌تواند اجرای صیغه طلاق را درخواست کند و رسما جدا شود.
حکم دادگاه مبنی بر طلاق زن قابل فرجام‌خواهی هم است.

وکیل تخصصی اجرای احکام حقوقی

طلاق به درخواست زوجه (زن) و یا درخواست طلاق از سوی زوج (مرد)، با صدور رای بدوی (نخستین) و اعتراض طرفین به دادگاه تجدید نظر استان ارسال می شود و در صورتی که طرفین بعد از رسیدگی دادگاه تجدید نظر باز هم به حکم اعتراض داشته باشند می توانند فرجام خواهی خود را در دیوان عالی کشور ثبت کنند.

یعنی شوهر یا زن می‌تواند پس از صدور حکم طلاق از سوی دادگاه تجدیدنظر به دیوان‌عالی کشور مراجعه و درخواست می‌کند که برای مرحله سوم به دعوای طلاق آنها رسیدگی شود.

حکم دیوان‌عالی کشور نهایی است و در صورتی که دیوان، حکم طلاق دادگاه تجدیدنظر را تایید کند، شوهر نمی‌تواند برای بار دیگر رسیدگی به دعوای طلاق را بخواهد.

نکات مهم دادگاه تجدیدنظر طلاق

دادگاه تجدیدنظر طلاق کجاست؟

وکیل طلاق توافقی اندرزگو

بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر طلاق در تهران کیست و چگونه قابل دسترسی است؟
جستجوی نمونه حکم دادگاه طلاق در مرحله تجدید نظر چگونه است؟
دعوی تنفید (تایید) طلاق چیست و در کدام دادگاه مطرح می شود؟

نمونه دادخواست تنفیذ (تأیید) طلاق نامه

ریاست محترم دادگستری شهرستان

احتراما  با تقدیم تصاویر مدارک و مستندات پیوست به استحضار می رساند با توجه به اینکه اینجانب در برابر طلاق نامه مورخ 10/9/96  از خوانده طلاق گرفته ام و حاصل این زندگی مشترک دو فرزند (دختر ۶ ساله و پسر ۹ ساله ) بوده که حضانت (نگهداری) آنها با خوانده است.
لذا تقاضای تنفیذ (تأیید) طلاق نامه را خواستارم.

گردشکار
در تاریخ 10/5/97 دو برگ ابلاغ نامه یک برگ اوراق قضایی به پیوست به کلانتری ۱۳ گلستان  تردید تا به آقای ع. خ ابلاغ شود.
ابلاغ تعیین وقت او در تاریخ 14/5/97 به خواهان ابلاغ شد.
در تاریخ 20/5/97 به خوانده ابلاغ حضوری شد.
جلسه یا جلسه های دادرسی (اظهارات اصحاب دعوا و وکلای ایشان)

آشنایی با مراحل طلاق توافقی

در تاریخ در وقت فوق العاده جلسه شعبه ۱ دادگاه خانواده شهرستان امضا کننده تشکیل شده است پرونده کلاسه فوق تحت نظر است  مشاور محترم در جلسه حاضر است.

طرفین پرونده حاضر هستند اظهار می دارد مطابق صورتجلسه عادی مورخ 10/9/96  میان من و خوانده طلاق واقع شده است و به امضای شهود هم رسیده و از اتباع افغانستان هستیم بخشیده ام و حکم طلاق صادر شد.

2 فرزند به نام م و ب بر عهده پدر قرار داده شدن دادگاه خطاب به خوانده چه مطلبی و دفاعی دارید این صورتجلسه عادی طلاق را من امضا کردم و قبول دارم به خاطر فرزندانم خواهان مجددا به زندگی برگردد.

رای دادگاه درباره دادخواست تنفیذ (تأیید) طلاق

خانم ل. م فرزند محمد به طرفیت م.ع فرزند غلامحسین دادخواستی به خواسته تنفیذ (تأیید) طلاق تقدیم نموده و اظهار نموده است که با سند عادی عقد نکاح (ازدواج) دائم میان وی و خوانده منعقد شده است  و  زندگی مشترک دو فرزند به نام های م و ب می باشد.

همچنین به استناد  طلاق نامه عادی مورخ 10/9/96  بین اینجانب خوانده طلاق با شرایط مقرر در سند عادی صورت گرفته است فلذا تنفیذ طلاق منعقده را دادگاه خواستارم.

ابطال سند طلاق

ملاحظه می شود طرفین هر دو تبعه کشور افغانستان میباشند و کارت اقامت دارند.
خوانده در دادگاه دفاعی ننموده است و ادعاهای خواهان را تایید نموده.

نهایتاً دادگاه با عنایت دادخواست خواهان اوراق پیوست با توجه به اقرار خواهان و خوانده رابطه زوجیت آنها محرز و مسلم است و با توجه به قانون مدنی افغانستان که قانون حاکم بر احوال شخصیه زوجین می باشد برای صیغه طلاق و مطلقه نمودن زوجه (زن) بدون تشریفات نیز ممکن است.

زوجین اقرار بر وقوع طلاق نموده‌اند.

اینکه سند عادی حاوی امضای شهود مبنی بر حضور شهود در هنگام اجرای صیغه طلاق است دادگاه ادعای خواهان را منطبق با واقع تشخیص داده با عنایت به نظر موافق مشاور محترم دادگاه و مستند به مواد ۱۳۷ و ۱۳۹ و ۱۴۱ و بند ۳ ماده   ۱۴۶ قانون مدنی افغانستان و ماده ۱۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی حکم به تایید تنفیذ طلاق جاری شده، صادر و اعلام میدارد حضانت  فرزندان  با خوانده است.

رای صادره حضوری بوده ظرف مهلت ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان سمنان می باشد.
دادگاه تجدیدنظر طلاق

طلاق اتباع ایرانی در سوئد

نظر  مشاور
با توجه به دادخواست خواهان و اوراق پیوست نظر به اینکه با توجه به اقرار خواهان و خوانده  رابطه زوجیت سابق آنها محرز و مسلم است  و با توجه به قانون مدنی افغانستان که قانون حاکم بر احوال شخصیه زوجین میباشد اجرای صیغه طلاق و مطلقه نمودن زوجه (زن) بدون تشریفات نیز ممکن است.

در واقع ماده 1133 قانون مدنی ایران حاکم نیست و اظهارات خوانده و وی در جلسه دادگاه ادعای خواهان منطبق با واقع بوده و با استناد به مواد ۱ و دو و ۱۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی به تایید و تنفیذ طلاق جاری شده در تاریخ 10/9/96 اعلام نظر می گردد.

با توجه به این ایرادات به نظر میرسد تعریف برخی از حقوقدانان از دلیـل در مقایسـه بـاتعریف قانونی از جامعیت و مانعیت بیشتری برخـوردار باشـد. بـه موجـب ایـن تعریـف:

وکیل دادسرای سعادت آباد

دلیل عبارت است از امری که دلالت بر وجود موضوعی سبب حقـی مـی کنـد و نـه خـود  رای

مثال در دعوای اثبات نسب فرزندی، خواهان جهت اثبات مـدعای خود باید سبب نسب، یعنی وجود رابطه خونی مشروع با خوانده را به اثبات برساند، زیرا با اثبات سبب نسب ، خود نسب، اثبات و حقوق و تکـالیف مت عـددی متوجـه طـرفین رابطـه نسبی میشود.

این تعریف، علیرغم اختصار تا حد زیادی از ایرادات پیشین مصون اسـت ؛ به ویژه که دلالت دلیل را منوط به وجود دعو ا نکـرده و امـور حکمـی نیـز از دایـره بحـث خارج شده اند.

نکته مهمی که در مبحث ارائه دلیل جدید در مرحله تجدیدنظر باید بـه آن توجـه داشـت، تمیز (تشخیص) سبب دعو ا و دلایل اثبات آن است.

وکیل شکایت از مزاحم خیابانی

بررسی مفهوم سبب دعو ا یکـی از پیچیـده تـرین مباحث است که نیازمند تحقیقی مبسوط و مجزا ا ست، اما در مقام مقایسـه ایـن دو بایـد توجه داشت که تغییر سبب دعوا برخلاف دلایل اثبات دعو ا در مرحلـه تجدیـدنظرممنوع است.

زیرا با فرض اینکه در اثر تغییر سبب، دعوا نیز تغییر خواهد کرد باید پذیرفت که با استناد به سبب جدید، تجدیدنظرخواه ادعای جدیـدی مطـرح کـرده است در تمیز سبب دعوا از دلایل اثبات آن گفته شده است که سـبب دعـوا امری است که حق مورد نزاع (درگیری) از آن ناشی شده است.

به بیان دیگر، اساس و مبنای دعوا سبب آن است و وسایلی که برای اثبات و توجیه آن مبنا به کـار مـی رود، دلایـل اثبـات دعوا است.

تغییر مبنـای دعـوا موضـوع دادرسـی را دگرگـون مـی سـازد و در نتیجـه، دعوایی که با سبب جدید اقامه مـی شـود بـا دعـوای پیشـین متفـاوت اسـت.

اکراه چه تاثیری در نقض رای بدوی دارد؟

مطابق این توضیحات، اگر خواهان برای اثبات بطـلان عقـد در مرحلـه بـدوی (نخستین) بـه اکـراه متوسل شده باشد، میتواند در مرحله تجدیدنظر برای اثبات اکراه دلایـل جدیـدی اقامـه کند چون سبب دعوا حفظ شده و فقط ادله اثبات تغییر کرده است.

چـون تغییـر سـبب دعـوا در مرحلـه تجدیدنظر ممنوع است. وقتی مدعی جهت رعایت بند 4 ماده 51 قانون آیین دادرسی مدنی جهات اسـتحقاق خود را به طور منجز معین میکند، مسأله حقوقی مورد نزاع بر آن مبنا قرار میگیـرد و دعوا بدین صورت در می آید که آیا جهت مزبور تحقق یافته است یـا نـه؟

دفتر وکالت تخصصی طلاق

طبیعـی اسـت حکمی که در این باره صادر میشود، بر پایه ویژگی همـین مسـأله اسـت و تنهـا در آن حدود اعتبار دارد در نتیجه، دعوا نیـز در حـدود همـین سـبب در مرحلـه

تجدیدنظر امتداد می یابد و تغییر سـبب باعـث مـی شـود کـه موضـوع رسـیدگی دادگـاه
تجدیدنظر با موضوع رسیدگی دادگاه بدوی متفاوت باشد.

ضـابطه احـراز جدیـد بـودن ادعا نیز به این صورت بیان شده است که هر وقـت در مرحلـه پـژوهش ادعـایی عنـوان شود که اگر آن ادعا به عنوان یک دعوای بدوی (نخستین) در مرحله نخستین اقامه میشـد، نسـبت به آن ممکن بود ایـراد اعتبـار قضـیه محکـومٌ بهـا کـرد.

در ایـن صـورت ادعـای جدیـد محسوب نمیشود ؛ ولی برعکس، هر وقت در مرحله پژوهش (تجدیدنظر)، ادعایی بشـود کـه اگـر در مرحله پژوهش نبود، یعنی چنانچه در مرحله نخستین بـود، نسـبت بـه آن ایـراد اعتبـار قضیه محکومبها مورد نداشت، آن باید ادعای جدید تلقی شود.

مفهوم جدید بودن دلیل در تجدیدنظرخواهی

دادگاه تجدیدنظر طلاق

به عنوان قاعده کلی، در حقوق ایران، ابراز دلایل جدید در مرحله تجدیدنظر جـایز اسـت.

در حقیقـت، عـدم امکـان اسـتماع (شنیدن و رسیدگی) ادعـای جدیـد در مرحلـه تجدیـدنظر، ریشـه در اصـل رسیدگی ماهوی در دو درجه دارد که رسیدگی به ماهیت هر دعـوا در مرحلـه بـالاتر را منوط به رسیدگی قبلی به آن در دادگاه نخسـتین مـی کنـد و بـا عنایـت بـه ایـن کـه ایـن محدودیت در مورد دلایل مقرر نشده است باید قائل به امکان طرح عناصر اثبـاتی جدیـد در این مرحله شد.

علیرغم صراحت ایـن بنـد و منـع اقامـه دلیـل جدیـد در مرحلـه تجدیـدنظر  به عنوان اصل اولیه، رویه قضایی به صورت محدود با اتکا به بند یک قاعده یـک کـه بـه هدف و روح حـاکم بـر ایـن قواعـد اشـاره دارد، دلایـل جدیـد را در مرحلـه تجدیـدنظر  میپذیرد. به موجب این بند، هدف کلـی قواعـد فـوق، رسـیدگی بـه دعـاوی بـه صـورت

وکیل طلاق توافقی در سعادت آباد

عادلانه است که سایر قواعد باید با توجه به این هـدف کلـی، تفسـیر و اجـرا شـوند.

در دعوای که مصونیت پارلمانی خوانده محل اختلاف بـود، بـه ایـن موضـوع اشاره و گفته شد این ضـابطه یعنـی عادلانـه بـودن دادرسـی، دادگـاه تجدیـدنظر را در پذیرش دلیل جدید یا رد آن هدایت میکند.

آنچه با ملاحظه ایـن دو رویـه متفـاوت، نیازمند توضیح بیشتر و عمیق تر است، این است که چه دلیلی را میتوان جدید نامیـد و آیا قصور یا تعمد (عمد) در عدم ارائه دلیل در مرحله بـدوی، وصـف جدیـد بـودن را از دلیـل سلب خواهد کرد؟

در این رابطه با توجه به مواد مختلف قانون آیین دادرسی مدنی و نیز آرای دیوان عالی کشور دو معیار قابل ارائه است.

دفتر وکالت وکیل آنلاین دادگاه تجدیدنظر طلاق در تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.
امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.
معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.
معرفی بهترین وکیل ملکی.
معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.
معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی

مشاوره حقوقی تنفیذ وصیت نامه

نشانی و تلفن بهترین وکیل خانواده تهران
تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد9.

02188663925
02188663926
02188663927
02188799562
02188796143

شماره موبایل وکیل خانواده متخصص و با تجربه

09120067661
09120067662
09120067663
09120067664
09120067665
09120067669

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل تجدید نظر خانواده

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف 24 ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.
دفتر وکیل دادگاه تجدیدنظر طلاق

5/5 - (51 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *