وکیل بین المللی خانواده

وکیل بین المللی خانواده

وکیل بین المللی خانواده


با بررسی موضوع وکیل بین المللی خانواده همراهتان هستیم.

وکالت حرفه و شغلی تخصصی می‌باشد و قوانین داخلی هر کشوری با کشور دیگر بسیار متفاوت هستند و حتی چگونگی رسیدگی دادگاه‌ها به موضوعات حقوقی در کشورهای مختلف نیز، متفاوت می‌باشد.

در گروه وکلای مهاجرتی و حقوقی مهرپارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل بین المللی خانواده پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های گروه وکلای مهاجرتی و حقوقی مهرپارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع وکیل بین المللی خانواده:

1. چه وکیلی صلاحیت رسیدگی به دعاوی مطرح شده در کشورهای خارجی را دارد؟
2. وکالت چیست و وکیل بین المللی کیست؟
3. آیا فردی که در خارج از ایران ساکن است و دعوایی در خصوص ازدواج و طلاق مطرح می‎‌کند، می‌تواند از وکیل ایرانی کمک بگیرد؟
4. در دعاوی خانوادگی ایرانیان مقیم خارج از کشور دادگاه چه کشوری صلاحیت رسیدگی دارد؟
5. بهترین و باتجربه ترین وکیل بین‌المللی خانواده کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

چه وکیلی صلاحیت رسیدگی به دعاوی مطرح شده در کشورهای خارجی را دارد:

منظور از صلاحیت داشتن وکیل این است که چه وکیلی می‌تواند به موجب قانون به عنوان وکیل در یک پرونده اعلام وکالت کند و پیگیر مسائل مربوط به آن پرونده شود.

در حوزه حقوق داخلی کشورها و در رابطه با حقوق بین اشخاص حقیقی (مثل انسان)، غالبا فقط حقوق داخلی آن کشور اجرا می‌شود و ورود و دخالت وکیل بین المللی جایز نیست.

می‌توان گفت که فرد در کشوری که مسئله و مشکل حقوقی‌اش در آن کشور واقع شده، باید به دنبال وکیل بگردد.

به عنوان مثال، شخصی که رسیدگی به مشکل حقوقی او در دادگاه های ایران است، الزاما باید یک وکیل ایرانی برای خود انتخاب کند که قطعا بهتر است این وکیل در زمینه دعاوی و مشکلات ایرانیان مقیم خارج از کشور، متخصص و ماهر باشد.

وکیل بین المللی با آگاهی نسبت به قواعد حقوق بین الملل می‌تواند اشخاص را راهنمایی کند.

اما واژه وکیل بین المللی حکایت از این ندارد که این وکیل بتواند در هر کجای دنیا قبول پرونده انجام دهد.

شکایت فریب در ازدواج بین المللی

هنگامی که فرد در ایران مشکلی راجع به رابطه زناشویی با همسر خود و یا مشکل ملکی یا مالی دارد، پرونده او دارای جنبه بین المللی نیست و فرد فقط با قانون ایران سر و کار دارد و باید به دنبال وکیل در ایران باشد.

اما اگر یک زوج ایرانی بخواهد در اروپا ازدواج یا طلاق داشته باشد، موضوعشان جنبه بین المللی هم دارد.

برخی مواقع، بین مقررات دو کشور تعارض ایجاد می‌شود.

مانند این که زن و شوهری هم دارای تابعیت ایران باشند و هم دارای تابعیت یک کشور خارجی (تابعیت مضاعف) و ازدواج خود را هم در کشور ایران ثبت نموده باشند و هم در کشور خارجی.

در این مورد هم قانون ایران می‌تواند به اختلاف خانوادگی رسیدگی نماید و هم قانون آن کشور دیگر.

بنابراین، فرد هم باید یک وکیل در ایران انتخاب نماید و هم یک وکیل در کشوری که تابعیت آن را دارد، انتخاب نماید.

وکیل بین المللی خانواده در ادامه مقاله وکیل بین‌المللی خانواده به بررسی تفاوت وکیل در ایران و وکیل بین‌المللی پرداخته است.

وکالت چیست و وکیل بین المللی کیست:

براساس ماده 656 قانون مدنی: وکالت عقدی (قراردادی) است که به موجب آن یکی از طرفین قرارداد طرف دیگر را برای انجام امری نایب (نماینده و جانشین) خود می نماید. تحقق قرارداد وکالت منوط به قبول وکیل می‌باشد.

در مورد دعاوی داخلی که کاملا واضح است، موکل می تواند با تنظیم قرارداد وکالت با یک وکیل پایه یک دادگستری در ایران وکیلی را نایب (نماینده) خود قرار دهد تا از طرف او به انجام امور مربوط به خواسته اش بپردازد.

بنابراین، وکیل مورد نظر باید بر قوانین داخلی اشراف کامل داشته باشد و همچنین به موضوع دعوایی که در ایران مطرح می‌باشد و موکل و طرف مقابل او نیز ایرانی و ساکن ایران هستند نیز، بپردازد.

اما درمورد وکالت در دعاوی بین المللی ابهاماتی وجود دارد که با ارائه تعریفی از این نوع وکالت، می‌توان این امر را نیز روشن و واضح نمود.

طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج

وکیل دعاوی بین المللی وکیلی است که پروانه وکالتش را از کانون وکلای دادگستری ایران دریافت نموده است و علاوه بر تخصص و تسلط بر حقوق و مواد قانونی حاکم در ایران، نسبت به قوانین و مقررات کشورهای دیگر و همچنین قواعد حقوق بین الملل خصوصی نیز آشنایی دارد.

به گونه‌ای که در صورت تعارض قوانین ایران و کشورهای دیگر، بتواند این تعارض را حل نماید.

لازم به ذکر است که در عمل یک وکیل در ایران نمی‌تواند نسبت به قوانین داخلی تمام کشورها تسلط و اشراف کامل داشته باشد.

ولی با این حال در بعضی از موضوعات مانند دعاوی و پرونده‌های تجاری بین المللی، قوانین و کنوانسیون‌های واحد و متحدالشکلی در دنیا حاکم می‌باشد. وکیل بین المللی خانواده

آیا فردی که در خارج از ایران ساکن است و دعوایی در خصوص ازدواج و طلاق مطرح می‎‌کند، می‌تواند از وکیل ایرانی کمک بگیرد؟

بر اساس ماده 6 قانون مدنی: قوانین مربوط به احوال شخصیه (اوصاف مربوط به شخصیت هرکس)، از قبیل نکاح (ازدواج) و طلاق و اهلیت (توانایی انجام امری) اشخاص و ارث در مورد کلیه اتباع ایران ولو اینکه مقیم در خارج باشند، قابل اجرا خواهد بود.

طبق این قاعده در صورتی که فرد ایرانی که در خارج از ایران سکونت دارد، درخواستی در خصوص ازدواج و طلاق مطرح نماید، می تواند از وکلای ایرانی جهت پیگیری دعوای خود استفاده کند.

چرا که بر اساس اصل شخصی بودن قوانین ایران، در صورتی که فردی تبعه ایران باشد ولی دعوایی با موضوع احوال شخصیه مثل ازدواج و طلاق در خارج از ایران مطرح نماید.

طبق قانون ایران باید به آن رسیدگی شود که در این موارد تبعه ایران می تواند با تنظیم قرارداد وکالت با وکلای ایران هر چه زودتر به هدف خود دست پیدا کند.

براساس ماده ۵ قانون مدنی:

کلیه سکنه (ساکنین) ایران اعم از اتباع خارجه و داخله مطیع قوانین ایران خواهند بود مگر در مواردی که قانون استثناء کرده باشد.

مطابق ماده ۷ قانون مدنی:

اتباع خارجی مقیم در خاک ایران از حیث مسائل مربوط به احوال شخصیه و اهلیت (توانایی انجام برخی امور) خود و همچنین از حیث حقوق ارثیه در حدود معاهدات (تعهدات بین‌المللی) مطیع قوانین و مقررات دولت متبوع خود (کشوری که تابعیت آن را دارند) خواهند بود. وکیل بین المللی خانواده

بنابراین، اتباع خارجی که در ایران ساکن می‌باشند، باید مطیع قوانین ایران باشند (البته به جز امور مربوط به احوال شخصیه) که در این صورت باید از یک وکیل آشنا به قوانین داخلی و خارجی کمک بگیرند.

در دعاوی خانوادگی ایرانیان مقیم خارج از کشور دادگاه چه کشوری می‌تواند به دعوی رسیدگی نماید؟

در دعاوی خانواده در مواردی که زن یا شوهر یا هر دو مقیم کشور خارجی هستند، تفاوت‌هایی با سایر موارد دارد، که دارا بودن تجربه کافی و دانش حقوقی وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور ضروری است.

زن و مرد ایرانی که خارج از ایران ساکن هستند، اگر ازدواج آنها مطابق قانون ایران ثبت شده باشد، قانون ایران، دادگاه ایران را صالح به رسیدگی به اختلافات خانوادگی آن ها می داند.

در مواقع بسیاری نیز کشور محل اقامت به طور موازی قانون خود را صالح به رسیدگی به اختلافات خانوادگی آن ها می داند.

وکیل خانواده ایرانیان مقیم خارج

کمکی که یک وکیل بین‌المللی خانواده در ایران برای حل دعاوی خانوادگی ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌تواند ارائه کند، این است:

در صورت به وجود آمدن اختلاف، بدون نیاز به حضور فیزیکی زن و مرد (فقط با مراجعه ایشان به سفارت یا کنسولگری و دادن وکالت به وکیل دادگستری) موضوع را در مراجعی که بر اساس قانون صالح رسیدگی به این امر است، پیگیری نماید.

بهترین و باتجربه ترین وکیل بین‌المللی خانواده کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

اگر به دنبال کسب اطلاعات دقیق و جامع در مورد مسائل بین المللی خانواده و دریافت مشاوره در این زمینه هستید، ما به شما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه مسائل بین المللی خانواده است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان نیز، تماس حاصل نمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

وکیل بین المللی خانواده

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (30 امتیاز)
عیوب موجب فسخ نکاح کدامند؟

3 دیدگاه

  • سلام خواهرم میخواد از شوهرش جدا بشه ولی خودش ایران نیست اما شوهرش اومده ایران .الان سوالم اینه برای طلاق وقتی یکی از طرفین خارج از ایران باشه به چه شکل باید اقدام کرد؟ و میشه یه وکیل بین المللی معرفی کنید.

    • سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه فقط یکی از طرفین خارج از ایران سکونت دارد، یکی از طرفین (شوهر خواهرتان) که در ایران است، می‌تواند در دادگاه و اماکن اداری حاضر گردد و خواهر شما که خارج از ایران می‌باشد، می‌تواند با مشاوره از وکیل متخصص در طلاق برای ایرانیان خارج از کشور اقدام و پیگیری امور را انجام دهد، که با شماره 09120067664 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *