اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی

اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی

اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی


با بررسی موضوع اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی همراهتان هستیم.

برخی افراد متاهل صاحب منصب دولتی به یکباره در صدد این بر می آیند که با توجه به موقعیتی که دارند اقدام به ازدواج مجدد نمایند و موجبات برقراری ارتباط با دیگر اناث را برای خود فراهم آورند، لذا از اختیارات خود در این راستا سوء استفاده می نمایند.

بخش زیادی از خانم های شاغل و حاضر در اجتماع هر روز با سایه نا امنی در محیط کار و یا اجتماع حاضر می‌ شوند.

جنس نا امنی که آن ها تجربه می‌ کنند نه ترس از تعدیل کار و عدم پرداخت به موقع حقوق، بلکه خشونتی است که صرفا به خاطر جنسیتشان تحمل می‌ کنند.

آزار در محیط کار و اجتماع که زیر مجموعه آزار در فضای عمومی هم محسوب می‌ شود امنیت شغلی، روانی و درآمدی زنان را به خطر می‌ اندازد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وضعیت ارث جنین حاصل از تلقیح مصنوعی

هر چند که آزار در بخش خصوصی بیشتر از مشاغل دولتی است. در واقع نبود نهاد نظارتی، ساعات کار طولانی، تعداد محدود کارمندان، فرصت جرم بیشتری را برای آزار دهنده‌ ها فراهم می‌ کند.

یکی از شرایطی که در بخش خصوصی و بعضا عمومی و یا حتی دولتی منجر به آزار آن ها می‌ شود قراردادهای کاری دو یا سه ‌ماهه است که کارکنان، به خصوص کارکنان زن را در موضع استیصال قرار می‌ دهد و آن ها را مقابل خواسته‌ های ناروای مدیران آسیب‌ پذیر می‌ کند.

جوان بودن، فعالیت در مشاغل سطح پایین، مجرد یا مطلقه بودن و تحصیلات کم، خصایصی است که اشخاص را بیشتر در معرض سوء استفاده قرار می‌ دهد.

مجازات شرکت در مهمانی مختلط

آزار جنسی زنان شاغل توسط مدیر دولتی

همچنین نوع شغل زنان و نوع ارتباط آن ها زمینه وقوع مشکلات را افزایش می‌ دهد.

این است که مشکلات معمولا از سوی افراد متاهل صاحب منصب دولتی، که دارای پایگاه اجتماعی و اقتصادی بالا و کارمند یقه ‌سفید هستند رخ می دهند.

گاهی اوقات فرد متاهل صاحب منصب دولتی پیشاپیش با پیشنهاد حقوق بیشتر و کار کمتر تلاش می‌ کنند که رابطه‌ ای را آغاز کنند و سعی در تطمیع (اطاعت) زنان دارند.

قانون مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت توسط زوجه پیش از طلاق

برخی دیگر در ظاهر پایبندی خود را به اصول اخلاقی و اعتقادی نشان می‌ دهند و چون متاهل هستند پیشنهاد صیغه شدن (ازدواج موقت) پنهانی را می دهند، اغلب این افراد متاهل صاحب منصب دولتی با نمایش رفتار موجه باعث می‌ شوند که هیچکس باور نکند که زنان مورد آزار جنسی آن ها قرار گرفته اند و یا حتی صیغه او شده اند.

برای مثال خانمی، 37 ساله، کارمند بخش دولتی در جلسه مشاوره به ما گفت:

فرد متاهل صاحب منصب دولتی از کلمات سنگین عربی استفاده می‌ کرد، از ظاهرش معلوم بود که می‌ خواهد مذهبی بودن خود را نشان دهد، وقتی کسی می‌ آمد رفتار سر به‌ زیری از خود بروز می‌ داد و با من مثل منشی برخورد می‌ کرد، اما وقتی تنها بودیم به آزار خود ادامه می‌ داد و مدام میگفت با ازدواج موقت مشکل من با تو حل می شود. گروهی دیگر از مردان متاهل هم با پیشنهاد صیغه یا ازدواج آزار می‌ رساندند.

نحوه برقراری ارتباط مدیران با زنان شاغل

به هر روی زنانی که خواسته و یا ناخواسته با فرد متاهل صاحب منصب دولتی وارد رابطه می شوند سعی دارند حداقل حقوق قانونی خود را از این ارتباط استیفا نمایند.

 اغلب با توجه به اینکه وعده های ازدواج دروغین را شندیده اند و تن به این رابطه داده اند حالا بعد از دلزدگی فرد متاهل صاحب منصب دولتی به دنبال نوعی گرفتن حق خویش از وی هستند که به این جهت به دنبال یکی از مسایلی که می روند بحث اثبات زوجیت (رابطه ازدواج) با فرد متاهل صاحب منصب دولتی است.

معمولا دیده ایم که خانم ها این قبیل دعاوی را علیه اشخاص ذیل مطرح می نمایند و مسیر سختی پیش رو دارند.

البته در برخی موارد معدود نیز اشخاصی سودجو هستند که قصد دارند برای افراد متاهل صاحب منصب دولتی پاپوش درست کنند و از این طریق به مقاصد شومی دست یابند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

عمده دعاوی اثبات زوجیت با مسئولین دولتی

اثبات زوجیت با شهردار متاهل،
اثبات زوجیت با بخشدار متاهل،
اثبات زوجیت با دهیار متاهل،
اثبات زوجیت با کارمند دولتی متاهل،
اثبات زوجیت با نماینده مجلس متاهل،
اثبات زوجیت با قاضی متاهل،
اثبات زوجیت با پزشک متاهل.

اثبات زوجیت

دعوای اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی

یکی از دعاوی قابل طرح در محاکم، دعوای اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی است که توسط یکی از زوج‌ های احتمالی علیه دیگری طرح می گردد.

اصولاً هرکس مدعی حقی بر دیگری است، باید ادعای خود را ثابت کند و این معنا مفاد روایات متعدد از معصومین بدین مضمون که “البینه علی المدعی و الیمین علی من انکر” (شخصی که در دادگاه ادعایی دارد باید دلیل ارائه دهد، در صورتی که دلیل نداشته باشد، طرف مقابل (منکر) باید سوگند بخورد) بوده و در قوانین هم به آن ها اشاره شده است.

دعوی اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی نیز از همین قاعده پیروی می کند. بنابراین، زن یا مردی که مدعی رابطه زوجیت هستند، باید ادعای خود را به کمک دلایل محکم به اثبات برسانند.

راهکار اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی

اگر شهادت شهود که وفق بند “د” ماده ۲۳۰ از قانون آئین دادرسی مدنی می توانند دو مرد یا یک مرد و دو زن باشند، بخواهد بر اثبات زوجیت قایم شود، وفق نظر فقهای شیعه و حنفیه کافی است که شاهد نسبت به اصل وقوع ازدواج شهادت بدهد بی آنکه نیاز به بیان شروط عقد باشد.

ولی فقهای حنبلی می گویند شهادت بر وقوع عقد به تنهایی کافی نیست بلکه باید شهود بر شروط نیز گواهی دهند زیرا مردم در مورد شروط نیز با هم اختلاف می کنند.

آیا ضبط کردن صدا یا فیلم دیگری جرم است؟

علاوه بر آن، ممکن است شرط در ضمن عقدی (قرارداد) وجود داشته باشد که مثلاً به دلیل خلاف مقتضا (ذات) عقد بودن و یا معلق ساختن عقد، آن را باطل سازد.

به هر حال، رویه عملی دادگاه های ما به تبع از فقه شیعه در جایی که عقدی مورد تعارض قرار گرفته باشد، این است که اول سراغ اثبات اصل عقد می روند و در صورتی که اصل عقد ثابت شد، از مدعی وجود شرط، دلیل مطالبه می کنند.

دلایل اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی

شکی نیست که اقرار مهمترین دلیل اثبات در حقوق ما محسوب شده است.

در اثبات زوجیت نیز می تواند دلیل متقن (استوار) و یا محکمترین دلیل به حساب آید.

لغو حضانت

بنابراین اگر اقرار با شرایط صحت آن که در قانون مدنی و قانون آئین دادرسی مدنی ذکر شده است واقع شود و حکم دادگاه مبتنی بر آن باشد چنین حکمی قابل تجدیدنظر خواهی و یا فرجام خواهی هم نخواهد بود برخی از فقها از حجیت (معتبر بودن) مطلق اقرار چنین استنباط نموده اند که حتی متعاقب اقرار حکم دادگاه نیز لازم نیست ولی ما در صورت تعارض و تنازع (اختلاف) حکم دادگاه را ضروری می دانیم.

از آنجا که اقرار در مورد اثبات رابطه زوجیت خصوصیتی ندارد، توضیح بیشتر را لازم نمی دانیم.

سند کتبی

ممکن است زن و مرد در بدو رابطه زناشویی مبادرت به تنظیم سند کتبی نموده باشند که در قالب سند عادی یا سند رسمی بوده باشد.

شکی نیست چنانچه سند رسمی ای برای زوجیت در قالب قباله نکاحیه (سند ازدواج) تنظیم شده باشد.

سند مزبور چنانچه مورد ادعای جعل قرار نگیرد، دلیل مهم برای اثبات رابطه زوجیت است.

این دلیل بنا به اقتضائات جامعه مدرن امروزی، مهمترین دلیل نیز شناخته می شود هر چند از نظر فقهی دلیل اهمیت سند کتبی به جهت صحت انتساب آن به صادر کننده (اقرار کننده) است و سند از این جهت اعتبار مستقلی در ورای (خارج از ) اقرار نخواهد داشت.

آیا ثبت رسمی ازدواج موقت لازم است؟

اما هر چند الزام قانونی برای ثبت واقعه ازدواج وفق قانون مجازات اسلامی وجود دارد، ولی این الزامات فقط در جنبه کیفری خلاصه می شود و ضمانت اجرایی مدنی ندارد.

با این شرح که شرط ثبت در دفترخانه شرط صحت (صحیح بودن) ازدواج نیست و چنانچه ازدواجی به ثبت نرسد، در خارج از مجازات کیفری پیش بینی شده در ماده فوق اثری بر آن مترتب نیست و ازدواج به ثبت نرسیده صحیح است.

وکیل تضمینی حضانت تهران

هر چند بروز مشکل برای ازدواج دائم به دلیل الزام قانونی به ثبت کمتر است، ولی برای ازدواج موقت که ثبت آن الزامی نیست، مشکل اثبات بطور جدی تری بروز می نماید.

در صورتی که برای اثبات رابطه زوجیت سند عادی نیز تنظیم شده باشد و چنین سندی مورد ادعای انکار، تردید و یا جعل قرار نگیرد، می تواند رابطه زوجیت را به اثبات برساند.

اقرار نامه کتبی نیز چنانچه صحت انتساب آن به مقر (اقرار کننده) مورد تکذیب قرار نگیرد، می تواند اثبات کننده رابطه زوجیت باشد.

شهادت شهود برای اثبات زوجیت

یکی از مهمترین دلایل اثبات دعوی در فقه اسلام، شهادت شهود است که عنوان “ببینه شرعیه” به خود گرفته است.

لذا چنانچه در هنگام عقد ازدواج شهود واجد شرایطی وجود داشته باشند و بتوانند در هنگام طرح دعوی به دادگاه بیایند و شهادت بدهند، رابطه زوجیت به این ترتیب نیز ثابت می گردد.

وکیل پرونده طلاق

تاثیر تغییر جنسیت بر رابطه زوجیت

اگر دو مرد ادعای زوجیت زنی را نمایند و هر کدام بر صحت ادعای خود شهودی را اقامه نمایند، حسب نظر برخی فقها کسی که تعداد شهودی بیشتری اقامه نموده، قسم می خورد و حکم به نفع وی می شود.

اگر در تعداد مساوی باشند، قرعه زده می شود و کسی که اسم وی با قرعه بیرون می آید باید قسم بخورد و اگر کسی که تعداد شهود بیشتری را بر صحت مدعای خود داشت و یا کسی که اسم وی با قرعه بیرون آمد، قسم یاد نکند، رابطه زوجیت ثابت نمی گردد، زیرا دو بینه (شهادت) به دلیل تعارض با هم، ساقط می شوند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا با سوگند امکان اثبات زوجیت وجود دارد؟

سوگند در بین دلایل خاص اثباتی ضعیف ترین دلیل بشمار می رود. اگر سوگند را به دو قسم سوگند مدعی و سوگند منکر (انکار کننده) تقسیم نماییم، موارد سوگند مدعی برای اثبات دعوی زوجیت بسیار محدود خواهد بود زیرا موارد قسامه و قسم استظهاری اساساً شامل این مورد نمی گردد و قسم جزء بینه (دلایل) نیز با منع مفهوم مخالف ماده ۲۳۰ قانون آئین دادرسی مدنی جدید مواجه است.

اثبات ضرب و جرح همسر بدون شاهد

بند ب این ماده مقرر می دارد؛ دعاوی مالی یا آنچه مقصود از آن مال می باشد را قابل اثبات با گواهی دو مرد یا یک مرد و دو زن دانسته و در ادامه چنین مقرر نموده که:”چنانچه برای خواهان امکان اقامه بینه (دلیل) شرعی نباشد می تواند با معرفی یک گواه (شاهد) مرد یا دو زن به ضمیمه (همراه) یک سوگند ادعای خود را به اثبات رساند.” وفق این ماده در دعاوی غیر مالی یا دعاوی که موضوع آن مال نیست، مثل رابطه زوجیت، نمیتوان یک قسم را جایگزین یک شاهد نمود.

البته انکار زوجیت با قسم ممکن خواهد بود زیرا قاعده کلی الیمین علی من انکر، در این مورد صادق بوده و ماده ۲۷۱ (آئین دادرسی مدنی برای نکاح (ازدواج) طلاق و رجوع سوگند شرعی را برای رد دعوای زوجیت کارآمد قلمداد نموده است.

معاشرت و مساکنت (سکونت داشتن)

در فقدان دلیل اثباتی دیگر جهت اثبات رابطه زوجیت، میتوان به معاشرت و مساکنت زوجین تحت سقف واحد اشاره نمود.

منظور از معاشرت و مساکنت، “همزیستی زن و شوهر وار” و “هم سکنایی زن و شوهر گونه” در محل واحد است.

در این ارتباط باید رفتار متقابل دو نفر زن و مرد به گونه ای باشد که زن و شوهر ها دارند مثلاً با همدیگر خلوت تام داشته و سخنان خصوصی و خیلی دوستانه بین آن ها رد و بدل شود.

مجازات قمار بازی

بهترین وکیل برای اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی

اگر در پی یافتن وکیل جهت شکایت آزار جنسی در محل کار هستید.
برای پیگیری پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران نیاز به وکیل دارید.
در طرح شکایت آزار جنسی توسط مدیران دولتی نگران هستید.
با دفتر وکالت و مشاوره حقوقی دکتر محمدرضا مهری متانکلائی تماس بگیرید.

سوالات متداول

دادگاه خانواده مرجع صالح به رسیدگی دعوای اثبات زوجیت است.

هر کس با علم به وجود رابطه زوجیت در دادگاه وجود این رابطه را منکر شود و ثابت شود که این انکار بی ‌اساس بوده؛ منکر به حبس تعزیری درجه ۶ و یا جزای نقدی درجه ۶ محکوم خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اثبات زوجیت با فرد متاهل صاحب منصب دولتی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (34 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام ببخشید با عکس و فیلم و صدا میشه اثبات زوجیت با یک نفر که شهردار بوده و میگفته با زن اولش مشکل داره را برا خاطر همین رابطه میخواسته ازم را اثبات کنم

    • سلام وقت شما بخیر
      در مدارکی از قبیل فیلم و عکس و صدا می تواند اماره بر زوجیت باشد لیکن دلیل محکمه پسند نمی باشد شهادت شهود، سند ، اقرار و مواردی از این دست می تواند وقوع زوجیت را اثبات نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *