وکیل برای تنظیم لایحه ماده 477

وکیل برای تنظیم لایحه ماده 477

وکیل برای تنظیم لایحه ماده 477


با موضوع وکیل برای تنظیم لایحه ماده 477 همراهتان هستیم.

در این مطلب که توسط تیم پژوهشی، گروه وکلای مهر پارسیان تنظیم و ارائه می‌گردد، به شرح و بیان یکی از موضوعات حقوقی تحت عنوان وکیل برای تنظیم لایحه ماده ۴۷۷ خواهیم پرداخت.

در صورتی که تا پایان این مطلب همراه تیم پژوهشی گروه وکلای مهرپارسیان باشید، به پاسخ پرسش‌های زیر دست خواهید یافت.

وکیل اعاده دادرسی دادگاه خانواده

مواردی که در خصوص تنظیم لایحه ماده 477 می‌بایست مد نظر قرار دهید عبارت است:

  • اعاده دادرسی (رسیدگی مجدد) چیست؟
  • منظور از اعمال ماده ۴۷۷ چیست؟
  • نحوه عملی ماده ۴۷۷ چگونه است؟
  • بهترین وکیل برای تنظیم لایحه ماده 477 کیست؟
  • درخواست اعمال ماده 477 چگونه است؟

تحریر ترکه

با توجه بدین موضوع که اعمال ماده 477 نیازمند بررسی پرونده و سپس تنظیم لایحه با توجه به خلاف شرع بین دارد بهتر است قبل از هر اقدام مدارک و مستندات خود را به وکیل متخصص اعمال ماده 477 ارائه نمایید.

وکیل خوب خانواده تهران

موسسه حقوقی مهرپارسیان با دارا بودن وکلای متخصص در خصوص اعاده دادرسی ماده477 جهت دریافت مشاوره و پذیرش پرونده به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌گردد.

اعاده دادرسی چیست؟

اعاده دادرسی یکی از شیوه‌های فوق العاده اعتراض به آرای قضایی محسوب می‌شود.

در امور حقوقی و کیفری پس از آنکه حکم به مرحله قطعیت رسید، در صورتی که جهات قانونی اعاده دادرسی موجود باشد، می‌توان از طریق راهکار اعاده دادرسی به حکم قطعیت یافته اعتراض نمود.

در نظام حقوقی ایران اعاده دادرسی می‌توان از طریق عادی (اعاده دادرسی با استناد به جهات قانونی که در قانون آیین دادرسی مدنی و قانون آیین دادرسی کیفری تصریح شده است) انجام گیرد و یا از طریقه اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ تقدیم مرجع قضایی صالح شود.

منظور از جهات قانونی، ارائه دلیل قانونی برای اعاده دادرسی می‌باشد، این جهات و دلایل در دعاوی حقوقی و کیفری متفاوت می‌باشند.

دعاوی حقوقی ناشی از اختلافات در رابطه بین دو طرف مانند قرارداد می‌باشد و دعوای کیفری، دعاوی هستند که ناشی از ارتکاب جرم می‌باشند.

جهات یا دلایل اعاده دادرسی دعوی حقوقی و کیفری در برخی موارد مشترک می‌باشند اما دلیل اعاده دادرسی فوق‌العاده که در ماده 477 پیش‌بینی شده است فقط یک مورد است و آن هم مخالف بودن رای با شرع است.

وکیل اعاده دادرسی جرایم اخلاقی

خوب است بدانید، محدوده اعاده دادرسی از طریق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری در مقایسه با اعاده دادرسی عادی موضوع همان قانون و قانون آیین دادرسی مدنی بسیار وسیع‌تر می‌باشد.

به نحوی که اعاده دادرسی عادی صرفاً در خصوص احکام قطعیت یافته ممکن خواهد بود، اما اعاده دادرسی از طریق ماده ۴۷۷ در خصوص کلیه آرای قطعی قضایی اعم از حکم و قرار قابل اعمال می‌باشد.

وکیل برای تنظیم لایحه ماده 477

منظور از اعمال ماده ۴۷۷ چیست؟

در قسمت اول این نوشتار توضیحات کلی در خصوص ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ دادیم. در حقیقت، اعمال ماده ۴۷۷ یکی از طرق اعاده دادرسی در نظام حقوقی ایران می‌باشد. از طریق اعمال ماده ۴۷۷ می‌توان، در خصوص تمامی آرای قطعی قضایی اعم از حکم و قرار مراتب اعتراض و اعاده دادرسی خود را تقدیم مقامات و مرجع قضایی صالح نمود.

وکیل پایه یک دادگستری دربند

فرایند رسیدگی از طریق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری به چه صورت است؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت: ابتدا متقاضی ماده ۴۷۷ باید لایحه اعتراضی و سایر اسناد و مدارک خود را تحویل مراجع دارای صلاحیت دهد.

پس از کارشناسی در صورتی که رئیس قوه قضاییه رای مورد اعتراض را خلاف بین شرع تشخیص دهد (منظور خلاف مسلمات فقه شیعه می‌باشد) موضوع به منظور رسیدگی به شعب خاص در دیوان عالی کشور ارجاع داده می‌شود. شعب خاص در دیوان عالی کشور سابقاً از سوی رئیس قوه قضائیه تشکیل شده است.

رسیدگی در شعب خاص به چه نحوی است؟

پس از آن‌که رئیس قوه قضاییه رای مورد اعتراض را خلاف بین شرع تشخیص داد، اعمال ماده ۴۷۷ مورد پذیرش قرار گرفته و پرونده به منظور رسیدگی به شعب خاص ارسال می‌شود. شعب خاص رسیدگی مجدد می‌کند.

رای صادره توسط شعب خاص قطعی و لازم‌الاجرا خواهد بود. اصولاً رسیدگی‌های دیوان عالی کشور به صورت شکلی یعنی فقط به دادخواست و مواردی که در آن باید رعایت شود رسیدگی می‌کند.

اما شعب خاص که به منظور رسیدگی به پرونده‌های اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری تشکیل شده است علاوه بر رسیدگی شکلی رسیدگی ماهوی یعنی همان محتوا و دلایل و مستندات رای صادر شده نیز رسیدگی می‌کند.

همچنین آرای صادره توسط شعب خاص قطعی و لازم‌الاجرا خواهد بود.
وکیل برای تنظیم لایحه ماده 477

نحوه عملی اعمال ماده ۴۷۷ چگونه است؟

سابقاً اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ با مراجعه حضوری به ساختمان دیوان عالی کشور طبقه همکف ممکن بود.

وکیل اعاده دادرسی و ماده 477

اما همانطور که در بالا نیز گفتیم، پذیرش درخواست اعمال ماده ۴۷۷ از طریق ساختمان دیوان عالی کشور دیگر میسر نیست. در ادامه این مطلب همراه تیم پژوهشی گروه وکلای مهرپارسیان باشید، تا بدانید به منظور اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری باید به کجا مراجعه نمود.

همه چیز درباره تعلق گرفتن نصف دارایی مرد به زن در هنگام طلاق

در صورتی که بخواهید از آرای قطعی صادر شده از دادگستری استان تهران درخواست اعمال ماده ۴۷۷ نمایید، باید به ساختمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه واقع در تهران، خیابان ولیعصر، خیابان جامی، خیابان کسری مراجعه کنید.

شما می‌توانید با به همراه داشتن لایحه اعتراض و سایر اسناد و مدارک خود به صورت حضوری به نشانی مزبور مراجعه نموده و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ خود را ثبت کنید. در صورتی که رای قطعی صادره از دادگستری سایر استان‌های ایران (به غیر از تهران) صادر شده باشد؛

شعبه 275 دادگاه خانواده تهران

می‌بایست با لایحه اعتراضی و سایر اسناد و مدارک خود به صورت حضوری به دفتر رئیس کل دادگستری استان مراجعه کنید، تا از این طریق درخواست اعمال ماده ۴۷۷ ثبت شود.

به منظور اعمال ماده ۴۷۷ وکیل خود را چگونه انتخاب کنیم؟

در پاسخ به این پرسش می‌گوییم: شما می توانید وکیل خود را از بین هر یک از وکلای عضو کانون‌های وکلای دادگستری ایران انتخاب کنید.

گروه وکلای مهرپارسیان متشکل از وکلای مجرب و متخصص عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با داشتن تجربه و دانش در پرونده‌های مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری به عنوان وکیل یا مشاور در کنار شما خواهد بود.

گروه وکلای مهرپارسیان تمامی سعی و تلاش خود را به کار می گیرد، تا در راستای قانون در پرونده های مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ حقوق قانونی شما تضییع نشود.

لایحه چیست و چه اهمیتی در دعاوی قانونی دارد؟

وکیل دادگاه تجدیدنظر خانواده

لایحه نوعی متن نوشتاری است که می‌تواند به صورت اظهارات و یا درخواست باشد که شاکی و یا خوانده در طی رسیدگی به پرونده چه در زمینه حقوقی و یا کیفری، به دادگاه و یا دادسرا تقدیم می‌کند که در واقع به این نوع لایحه، لایحه تسلیمی نیز می‌گویند.

مدلی دیگر از لایحه، لایحه دفاعیه می باشد که توسط یک فرد وکیل برای دفاع نمودن از موکل خویش و روشن نمودن حقیقت‌هایی در خصوص پرونده، به رشته تحریر درآمده و به دادگاه تقدیم می‌شود.

مشاوره حقوقی اثبات اعسار مهریه

در دعاوی قانونی برای این که خواهان و یا خوانده بتواند، ادعا و اظهارات خود را به اثبات برساند، می بایست مطابق با روند خاصی پیش رود که در طی این روند علاوه بر شکایت اولیه ممکن است، درخواست دیگری به صورت لایحه نویسی و یا در مواردی به صورت اظهارات شفاهی، برای تجدیدنظر در رای دادگاه و یا ارائه مدارک و اسناد جدید داشته باشند.
وکیل برای تنظیم لایحه ماده 477

چگونه یک لایحه قانونی بنویسیم که بیشترین تاثیر را در روند دادرسی و همچنین نتیجه رای نهایی داشته باشد؟

در ادامه برای پاسخ به این سوال نکات مهمی را که در زمان تحریر لایحه می بایست رعایت شود، را مورد بررسی قرار می‌دهیم:
اگر می‌خواهید تحریر دادخواست را خودتان انجام دهید و میل ندارید، در این زمینه از وکیل کمک بگیرید بهتر است، با کسی که به زبان قانونی و حضور در دادگاه آشنا هستید، این کار را انجام دهید، در غیر این صورت بهتر است، تحریر دادخواست را به فردی با تجربه در این زمینه بسپارید.

لایحه اعاده دادرسی طلاق

تحریر لایحه و دادخواست قانونی، تنها نیازمند قلمی روان و شیوا نیست، بلکه می‌بایست با زبان قانونی و مفاد آن نیز کاملا آشنا باشید و درخواست‌هایی که در این دادخواست مطرح می‌کنید، می‌بایست با زبانی رسمی و متقاعد کننده مطرح گردد.

همچنین به این موضوع نیز دقت داشته باشید که زیاده‌گویی در دادخواست‌های دادگاهی، نمی‌تواند مزیت و ملاک خوبی محسوب گردد، بلکه درخواست‌ها می‌بایست به صورت روان و مختصر بیان شود.

بهترین راه برای تنظیم بهترین لایحه برای ماده 477 چیست؟

بهتر است، وکیلی را برای تحریر لایحه خود انتخاب کنید که از ابتدای پرونده در جریان تمامی مراحل و جزئیات آن بوده باشد، انتخاب چنین وکیلی برای تحریر دادخواست، قطعا انتخاب مناسب و درستی بوده و فقط شما خواسته‌هایی را که می‌خواهید در دادخواست گفته شود، را به او اعلام کنید.
شما عزیزان می‌توانید برای تنظیم لوایح در رابطه با موضوع خود با موسسه مهرپارسیان مشورت و همکاری نمایید.

تاثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت فرزند

اعاده دادرسی چیست؟

یکی از شیوه‌های فوق‌العاده اعتراض و رسیدگی به رای می‌باشد که با اعمال آن پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه بازگردانده می‌شود.

لایحه ماده 477 چیست؟

منظور ماده 477 آیین دادرسی کیفری می‌باشد که با تنظیم لایحه از رییس قوه قضاییه خواستار احقاق حق خود ضایع شده خود، می‌شوند.

وکیل اعاده دادرسی خانواده

_

نشانی دفتر وکالت وکیل وکیل برای تنظیم لایحه ماده 477 در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (75 امتیاز)

21 دیدگاه

  • سلام آیا رای صادره از دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری خلاف شرع بیّن می باشد یا نه؟ شامل ماده 477 هست؟

    • باسلام.
      دادگاه انتظامی کانون کارشناسان، مرجع قضایی نیست بلکه مرجعی انتظامی می‌باشد، بنابراین شامل ماده 477 نمی‌باشد. مطابق ماده 16 لایحه قانونی مربوط به استقلال کانون کارشناسان، رای صادره از دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی قطعی می‌باشد. به جز در مورد محرومیتهای موقت و دائم از کارشناسی که رای بر علیه او صادر گردیده، می‌توانید پس از ابلاغ، ظرف ده روز تقاضای تجدید نظر نمایید. مرجع تجدید نظر دادگاه عالی انتظامی قضات می‌باشد و رای دادگاه مزبور قطعی است.

  • سلام. وقت بخیر سوال دارم رای صادره از دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری شامل مقررات ماده 477 خلاف شرع میشود یا نه؟

    • سلام دوست عزیز
      مطابق ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، رئیس قوه قضائیه رای قطعی صادره از هریک از مراجع قضایی را خلاف بین شرع تشخیص دهد، اعاده دادرسی را مقرر می‌نماید. اما دادگاه انتظامی کانون کارشناسان، مرجعی انتظامی می‌باشد، بنابراین شامل ماده 477 نمی‌شود.

    • سلام دوست عزیز
      از شرایط اعمال ماده 477: رای قطعی صادر شده در هر شهر و استانی که باشد، باید برای تقدیم لایحه دفاعیه ماده ۴۷۷ به مرکز همان استان و ریاست کل دادگستری استان مراجعه نمایید. و اگر رای قطعی صادر شده به پرونده حقوقی و یا کیفری از طریق دادگاه نظامی باشد، باید لایحه اعمال ماده ۴۷۷ قانون را از طریق رییس دستگاه قضایی نیروهای مسلح اقدام کنید و اقدام در مراجعه مستقیم به دیوان عالی کشور، تاثیری در روند دادرسی ندارد. با گروه وکلای مهر به شماره 09120067664، در خصوص مشاوره با وکیل متخصص ماده 477 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر آیا شما فقط انجام لایحه برای اعاده دادرسی می‌پذیرید من تماس گرفتم با مجموعه گفتن باید مشاوره بشید من نیازی به مشاوره ندارم

    • سلام وقت شما بخیر
      برای انجام هر امری در مجموعه مهر پارسیان رویه به صورت بررسی توسط وکیل متخصص آن امر میباشد. همانطور که یک پزشک متخصص قبل از ویزیت بیمار نمیتواند هیچ نظر کارشناسی اعلام و یا نسخه ای صادر کند، یک وکیل با تجربه و متخصص نیز قبل از مشاوره امکان ارائه نظر کارشناسی را ندارد. انجام هر عملی خارج از این روال کاملا غیر اصولی میباشد.

  • با سلام و وقت بخیر، اگر یکبار درخواست اعاده دادرسی با اعمال ماده 477 بدهیم و درخواست در دادگستری استان رد شود آیا مجدد امکان اعمال این ماده از طریق مراجع دیگر که در قانون مشخص شده امکان پذیر است؟ منظور دادستان کل کشور و یا رییس قوه و یا با جهاتی متفاوت با درخواست قبلی و چند بار امکان پذیر است؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر بی نتیجه خواهد ماند، چون در سامانه قضایی، سابقه یک بار رسیدگی ماده 477 برای شما ثبت گردیده است. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره یا وکیل متخصص در امور اعمال ماده 477 با شماره 02188663926 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام اگر قرار منع تعقیبی بر اساس گزارش و نظریه خلاف واقع کارشناس صادر شده باشد و نواقص در نظریه کارشناسی را با لایحه به بازپرس اعلام کردیم .خلاف شرع بین است و به استناد ماده 477 یا 474 برای اعاده دادرسی اقدام کنیم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اصولا برای قرارها از جمله قرار منع تعقیب تقاضای اعاده دادرسی صورت نمیگیرد ولیکن اگر قرار منع تعقیب به جهت عدم کفایت دلیل صادر شده باشد پس از کشف دلیل جدید، فقط یکبار دیگر میتوان متهم را به خاطر کشف دلیل جدید، مورد تعقیب و رسیدگی مجدد قرار داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق میتوانید، با گروه وکلای مهر 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر
    من یک پرونده مطالبه وجه دارم و در دادگاه بدوی و تجدید نظر رای به نفع من صادر شده و طرف مقابلم اعاده دادرسی کرده و این اعاده قبول شده من میخواستم بدونم در این مرحله نیاز که وکیل بگیرم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در این مرحله جلسه رسیدگی مجددی برگزار نمی‌گردد ولیکن شما می‌توانید به وکیل وکالت دهید تا در این خصوص لایحه‌ای را برای شما تنظیم نماید.

  • سلام من برای یک ملک میخوام اقدام کنم برای ماده 477 و الان این مورد باید چطور اقدام کنم بحث فروش مال غیر ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام وقت شما بخیر
      برای اظهار نظر تخصصی نیاز به بررسی مدارک و آرا قضایی شما توسط وکیل تخصصی این امر می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *