شماره موبایل وکیل خانواده

شماره موبایل وکیل خانواده

شماره موبایل وکیل خانواده


با موضوع شماره موبایل وکیل خانواده همراهتان هستیم.

نوع حرفه و شغل وکالت به گونه ای است که وکلای دادگستری در بیشتر ساعات روز امکان پاسخگویی از طریق موبال را ندارند.

این امر گاهی باعث بروز سوء تفاهم های بیشماری بین وکیل و موکل می گردد. موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان با رویکردی کاملا متفاوت شماره موبایل وکیل خانواده را به صورت متمرکز در اختیار کارکنان این موسسه نهاده تا از آن طریق تماس دائمی با شماره موبایل وکیل خانواده میسر شود.

در صورت نیاز به مشاوره با وکیل خانواده با گروه وکلای خانواده مهر پارسیان همراه باشید.

بخشی از سوالات پاسخ داده شده توسط وکیل خانواده آنلاین

چنانچه شوهر شرط کند که زن در خانه شوهر شاغل شود و مزایا و حقوقش به اختیار شوهر باشد و بابت آن نیز تعهدی از زن بگیرد، آیا شوهر می‌تواند در آن تصرف داشته باشد؟

پاسخ

ماده ۱۱۱۸ قانون مدنی

زن مستقلا می تواند در دارایی خود هر تصرفی را که می خواهد بکند. از جمله آثار این اصل نفی قیمومت و سلطه مرد بر دارایی زن می باشد. مگر اینکه زوجین در این رابطه توافقی نموده باشند که تبعیت از توافق صورت گرفته بسیار بستگی به ماهیت حقوقی آن داشته؛ چه بسا مواردی که امکان برهم زدن توافق مزبور وجود داشته و زوجه از این حیث مسئولیتی نداشته باشد.

جرم ترک انفاق در موارد زندگی غیر مشترک

در ضمن اشتغال زوجه منوط به إذن شوهر نبوده تا در ازای آن حقوق وی را طلب نماید. بلکه زن می تواند در خارج از خانه کار نماید و شوهر صرفا در مواردی می تواند زوجه را از اشتغال منع نماید که شغل مزبور منافی مصالح خانوادگی یا حیثیات خود یا زن باشد.

اثر حقوقی حکم تعدیل اقساط مهریه چه می باشد؟

آیا به اقساط یا پیش قسطی که تاکنون پرداخت نشده است تسری دارد؟ در صورتی که محکوم در زندان باشد آیا با صدور حکم غیر قطعی تعدیل از زندان آزاد می شود؟ به عنوان

مثال چنانچه در حکم اعسار پنج عدد سکه کامل به عنوان پیش قسط ذکر شده و مقرر شده باشد محکوم هر سه ماه نیز یک سکه کامل در حق محکوم له بپردازد و در حال حاضر به لحاظ پیش قسط و اقساط معوقه در زندان باشد و در حکم تعدیل، سکه های پیش قسط حذف و مدت اقساط نیز هر شش ماه افزایش پیدا کند، آیا با صدور حکم تعدیل غیر قطعی، محکوم از زندان آزاد می شود؟

وفق نظریه مشورتی شماره 1398/09/13 7/98/608

شماره پرونده: 608-26-98 ح

پس از تقدیم دادخواست تعدیل اقساط، دادگاه وضعیت فعلی محکوم علیه را بررسی می نماید و بر همین اساس، حکم به تعدیل اقساط فعلی صادر می کند وعلی الاصول حکم تعدیل اقساط، قابل تسری به ماقبل نیست؛ زیرا دادگاه نمی تواند نسبت به زمان پیش از تقدیم دادخواست تعدیل اقساط، رسیدگی نموده و راجع به آن رأی صادر نماید.

بنابراین نسبت به زمان گذشته، حکم تقسیط قبلی به قوت خود باقی است و مسئولیت محکوم علیه نیز استصحاب می شود؛ مگر آنکه دادگاه راجع به اقساط معوق در رأی خود صریحاً تعیین تکلیف کرده باشد( و در صورتی که محکوم در زندان باشد با صدور حکم غیر قطعی تعدیل از زندان آزاد نمی شود).

وکیل دادگاه تجدیدنظر خانواده

شکایت از خیانت همسر

به تازگی متوجه خیانت همسرم شدم. ایشون ماساژور هستند و قبلا در استخر خانمها را ماساژ می دادند. اما با دیدن گوشی  متوجه شدم که به تازگی آقایان را ماساژ می دهد و به من خیانت می کند چگونه می توانم شکایت کنم؟

پاسخ:

در رابطه نامشروع هرگاه زن و مردی که بین آنها زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عملی از قبیل بوسیدن یا همبستری و همخوابگی شوند به شلاق تا 99 ضربه محکوم می شوند و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود(مجازات شلاق تعزیری معمولا 75 ضربه شلاق است). در ضمن از مکالمات و چت ها در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام می توان به عنوان مدرک برای دادگاه استفاده کرد.

ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی به صورت موقت

یک مرد عراقی با زن ایرانی ازدواج موقت کرده است. صیغه نامه در عراق تنظیم شده است. حال مدتی است که این مرد عراقی نیست و زن هم ساکن ایران است. طبق عمومات زن میتواند برای مطالبه مهریه خود در محل سکونت خویش با توجه به صیغه نامه، مطالبه مهریه نماید؟ به عبارت دیگر کدام دادگاه صالح به رسیدگی است؟

پاسخ

منعی برای مطالبه در محل اقامت زن وجود ندارد ماده ۱۲ قانون حمایت خانواده سال ۱۳۹۱ هم شامل این موضوع می گردد.

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور

من و همسرم در حال گرفتن طلاق توافقی هستیم، کلیه کارهای دادگاه انجام و گواهی عدم امکان سازش هم صادر و وقت دفترخانه هم تعیین شد ، اما ایشان برای کاری به ترکیه رفتند که با بسته شدن مرزها به دلیل بیماری کرونا نمی توانند در تاریخ مقرر برای اجرای طلاق حاضر شوند، باید چکار کنم ؟

جرم بی حجابی

پاسخ

نظریه شماره ۲۳۱۲/۹۲/۷ – ۵/۱۲/۱۳۹۲ اداره کل حقوقی قوه قضاییه

در خصوص چگونگی اعمال ماده ۳۵ قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۱ در فرض عدم حضور زوجه در دفترخانه، موارد زیر قابل ذکر است:

با توجه به اطلاق ماده ذکر شده، مقررات این ماده قانونی شامل گواهی عدم امکان سازش با هر نوع منشای میباشد، خواه ناشی از طلاق توافقی بوده، خواه ناشی از درخواست طلاق از ناحیه زوج باشد. به علاوه توافق در طلاق نمی‌تواند معنایی جز این داشته باشد که زوجین اعلام داشته اند هر دو متقاضی طلاق می‌باشند و دادگاه با رعایت کلیه مقررات مربوط، گواهی عدم سازش صادر می‌کند.

وفق نص ماده ۳۵ قانون حمایت از خانواده در صورتی که زوجه ظرف یک هفته در دفتر خانه حاضر نشود، سردفتر به زوجین اخطار می‌کند برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفترخانه، حاضر شوند، در صورت عدم حضور زوجه، صیغه طلاق جاری و پس از ثبت بوسیله دفترخانه، مراتب به اطلاع زوجه می‌رسد.

ابطال وکالت بلاعزل طلاق

چطور می شود وکالت بلاعزل را باطل نمود و متوجه شد آیا این وکالت به کسی داده شده است یا نه ؟ ( مادربزرگم نمی داند که ایا یکی از فرزندانش وکالت بلاعزل از او گرفته است یا نه ؟ فقط می داند دفترخانه رفته و متنی را امضا نموده است) ؟

در خصوص راه‌های برطرف شدن وکالتِ بلاعزل باید راه‌های مختلفی را بیان داشت . فوت یکی از طرفینِ وکالت و انجام موضوع وکالت توسط موکل از جمله این راه‌هاست. همچنین ضمِ وکیل ( اضافه کردن وکیلِ دیگر ) راهی است که می‌توان به وسیله آن محدودیت‌هایی برای وکیل بلاعزل ایجاد کرد. در مورد قسمت دوم پرسش نیز باید بیان داشت بهتر است به دفترخانه مراجعه نمایید و از طریق کد ملی از وجود یا عدم وجود وکالت نامه مطلع شوید.

وکیل جرایم پزشکی | وکیل قصور پزشکی

آیا دعوای الزام به تمکین خاص از سوی زوجه علیه زوج به علت تفرق جسمانی زوج و عدم مراجعه به منزل قابل استماع است؟

نظر به این که بر خلاف صدور حکم مبنی بر نشوز زوجه که دارای آثار مستقیم از جمله سقوط حق نفقه می باشد؛ بر صدور حکم مبنی بر نشوز زوج اثر مستقیم بار نیست و قیاس زوجین با یکدیگر ؛ قیاس مع الفارق است ؛ از سوی دیگر مفروض آن است زوجه بدون اخذ رأی مبنی بر محکومیت زوج به تمکین می تواند دعوای الزام وی به طلاق به دلیل غیر و خرج ناشی از عدم رعایت تکالیف شرعی و قانونی را مطرح کند و به عبارتی با فرض ثبوت نشوز زوج اثر خاصی بر این دعوا متصور نیست لذا دعوای یاد شده قابل پذیرش به نظر نمی رسد.

دراینخصوص نظریه شماره ۷/۹۸/۱۷۰۷مورخ  ۱۳۹۹/۲/۶ وجود دارد.

تصویب نحوه تأمین بار مالی افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه تأمین اجتماعی

اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه تأمین بار مالی افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه

دولت به منظور تعیین تکلیف درخصوص مرجع تأمین اعتبار پرداخت حقوق و مزایای ناشی از افزایش سه ماهه مرخصی زایمان و جلوگیری از طرح شکایات ذی نفعان در مراجع قضایی ناشی از ابهام در موضوع مورد اشاره، با الحاق یک تبصره به بند (۱) آیین نامه اجرایی تأمین بار مالی افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه موافقت کرد.

به موجب تبصره الحاقی فوق، سازمان تأمین اجتماعی موظف است در اجرای مصوبه دولت در خصوص افرادی که این سازمان موظف به پرداخت کمک بارداری (مرخصی زایمان) به آنها می باشد، نسبت به پرداخت کمک بارداری (مرخصی زایمان) از ۶ ماه به ۹ ماه اقدام و هزینه های ناشی از اجرای آن را هر ساله به منظور پیش بینی در لوایح بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نماید.

وکیل انحصار وراثت شمال تهران

در صورت عدم پیش بینی و یا عدم تخصیص اعتبار، هزینه های مذکور به عنوان دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی در صورت های مالی سازمان یاد شده لحاظ خواهد شد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (16 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *