نقض حکم محکومیت دادگاه ارشاد

نقض حکم محکومیت دادگاه ارشاد

نقض حکم محکومیت دادگاه ارشاد


با موضوع نقض حکم محکومیت دادگاه ارشاد همراهتان هستیم.

جرایمی وجود دارد که می باست وفق قانون مستقیماً در یکی از شعب دادگاه ارشاد برای تحقیق و رسیدگی ارجاع شود و پرونده به هیچ عنوان در دادسرا مطرح نخواهد شد.
در این موارد دادسرا عهده دار تحقیق و تعقیب متهم و یا متهمان نخواهد بود.

با این وصف مشخص می گردد که حتی دادسرای ویژه امنیت اخلاقی نیز حق تحقیق و بررسی اینگونه موارد را نخواهد داشت. در این موارد پرونده پس از ثبت شکایت به یکی از شعب دادگاه ارجاع می گردد.

طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر

برای شکایت در دادگاه ارشاد می بایست در وهله نخست اقدام به ثبت نام در سامانه ثنا که سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه می باشد با حضور در یکی از دفاتر خدمات قضایی اقدام نمایید و در صورت دار بودن این سیستم و یا ثبت نام با حضور در دفتر خدمات قضایی، به ثبت شکایت با ارائه اطلاعات کامل خود به عنوان شاکی و همچنین اطلاعات کامل طرف دعوی به عنوان مشتکی عنه (کسی که از او شکایت می‌شود) اقدام نمایید.

امکان ثبت شکایت توسط وکیل دادگستری موسسه حقوقی مهر پارسیان در صورت وجود وکیل مذکور نیز میسر است و با حضور وکیل دیگر نیاز به حضور شما نخواهد بود. در هر صورت برای تاثیرگذاری هرچه بهتر شکایت بایستی مدارک و مستندات مورد ادعا به پیوست پرونده با شرح کامل آن ضمیمه شکایت گردد.

وکیل خانواده دیوان عالی کشور

ماده  102 از قانون آیین دادرسی کیفری (اصلاحی 24/3/1394)

مطلب جدیدی را بیان نموده است:

« انجام هر گونه تعقیب و تحقیق در جرایم منافی عفت (برخلاف عفت و پاک‌دامنی) ممنوع است و پرسش از هیچ فردی در این خصوص مجاز نیست، مگر در مواردی که جرم در مرئی و منظر عام واقع شده و یا دارای شاکی یا به عنف )زور و  غلبه) یا سازمان یافته باشد که در این صورت، تعقیب و تحقیق فقط در محدودۀ شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضایی انجام می شود.

همچنین در تبصره1 ماده مذکور آمده است:

در جرایم منافی عفت (برخلاف عفاف و پاکدامنی)  هرگاه شاکی وجود نداشته باشد و متهم قصد اقرار داشته باشد، قاضی وی را توصیه به پوشاندن جرم و عدم اقرار می کند.

نقض حکم محکومیت دادگاه ارشاد

نقض حکم کیفری
نحوه رسیدگی دادگاه ارشاد
موارد لازم برای شکایت در دادگاه ارشاد
نحوه دفاع در دادگاه ارشاد
شکایت از خیانت همسر

روند رسیدگی در دادگاه ارشاد

در حال حاضر، رویه غالب در مجتمع قضایی ارشاد بر این است که شاکی را اعم از خصوصی و مدعی العموم (دادستان) در نظر می گیرند. این برداشت از ماده قانونی واجد ایراد بوده و با ماده 64 قانون آیین دارسی کیفری (جهات قانونی شروع به تعقیب) که شاکی را مجزا از دادستان دانسته و در خصوص دادستان از عبارت اطلاع دادستان از وقوع جرم استفاده کرده  مغایرت دارد. مضافا اینکه چنین دیدگاهی با اصل تفسیر مضیق (محدود) قوانین جزایی و اصل تفسیر به نفع متهم در تعارض به نظر می رسد.

شعبه 1099 دادگاه کیفری ارشاد

صلاحیت دادگاه ارشاد

دادسرای امنیت اخلاقی (دادسرای ناحیه 38 تهران) در تهران، که تا مردادماه 1398 با عنوان دادسرای ناحیه 21 یا همان دادسرای ارشاد فعالیت می کرد، اکنون عنوان دادسرای امنیت اخلاقی یا دادسرای ناحیه 38 را دارد. جرایمی که در دادگاه ارشاد رسیدگی می‌شوند:

  • تجهیزات دریافت از ماهواره،
  • خرید، فروش، تهیه، توزیع، تکثیر و تجارت محصولات سمعی و بصری مستهجن و مبتذل،
  • قاچاق مشروبات الکلی،
  • ایجاد مزاحمت برای زنان یا اطفال در معابر یا انظار عمومی،
  • دایر کردن (ایجاد کردن) مرکز فساد و فحشا
  • و یا ترغیب به آن،
  • شرب خمر (مصرف مشروبات الکلی)
  • جرایم منافی عفت و اخلاق عمومی،
  • قمار و جرایم مرتبط با آن،
  • قاچاق انسان،
  • رانندگی با حالت مستی،
  • ساخت، نگهداری و حمل مشروبات الکلی،
  • جریحه دار نمودن عفت عمومی،
  • تهدید به انتشار تصاویر خصوصی اشخاص
  • عمده‌ترین جرائم و اتهاماتی است که در این دادسرا مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وکیل رابطه نامشروع

نقض حکم محکومیت دادگاه ارشاد

رابطه نامشروع

مادۀ 637 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات): هرگاه زن و مردی که بین آنها علقۀ (رابطه) زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا (رابطه جنسی) از قبیل تقبیل (بوسیدن) یا مضاجعه (همخوابی) شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف (غلبه و زور) و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر (مجازات) می شود.

روابط نامشروع به‌وضوح نشان‌دهنده یک ترکیب پیچیده از میل، غم و اندوه و نیاز به نزدیکی و برقراری رابطه است. افراد به‌ ندرت بدون درگیری و حتی ناراحتی وارد این روابط می‌شوند. ممکن است روابط نامشروع محصول یا علت پایان رابطه و طلاق باشد.

راه های اثبات خیانت مرد

هر زن و مردی که وارد رابطه نامشروع می‌شود امیدوار است که زندگی زناشویی و جنسی خود را بهبود ببخشد. ممکن است از بسیاری فعالیت‌های متقابل دیگر لذت ببرند، اما به هر دلیلی، از س*ک*س با همسر خود راضی نیستند.

صمیمیت عاطفی می‌تواند تقریباً به همان اندازه رابطه جنسی برای یک رابطه قانع‌کننده باشد. اکثر  افراد به دنبال کمبود محبت و نیاز عاطفی وارد رابطه نامشروع شدند،یا به این دلیل که احساس می‌کردند که ارتباط خوبی با همسر خود ندارند.

انواع روابط نامشروع

ممکن است رابطه نامشروع را با نام های رابطه عاشقانه، خیانت عاطفی و عیاشی یا روابط خارج از ازدواج شنیده باشید. برخی از افراد به سادگی آن را بی وفایی یا خیانت نیز می نامند. شایع ترین انواع روابط نامشروع به شرح زیر است:

خیانت سطحی

رابطه سطحی یک رابطه فیزیکی و اغلب عاطفی بین دو شخصی است که ممکن است با هم رابطه جنسی داشته باشند. با این وجود، آن ها اغلب این کار را بدون انتظار برای داشتن رابطه رسمی تر انجام می دهند.

وکیل رابطه نامشروع در شیراز

نقض توافقات در پرونده طلاق

خیانت عاطفی

یک رابطه افلاطونی نیز ممکن است یک خیانت عاطفی خوانده شود. این رابطه فاقد صمیمیت جنسی است، اما صمیمت عاطفی شدید و ماندگاری بالایی دارد. خیانت عاطفی می تواند به سادگی تبدیل به یک خیانت جنسی شود و به اندازه دیگر روابط ذکر شده بالا ممکن است برای روابط تهدید آمیز باشد.

حتی وقتی این نوع از رابطه نامشروع، مرز رابطه فیزیکی را رد نمی کند، اثر آن برای ازدواج می تواند به همان اندازه مخرب باشد، زیرا صمیمیتی که در خیانت عاطفی وجود دارد، می تواند به اندازه یک رابطه جنسی برای ازدواج خطرناک باشد.
نقض حکم محکومیت دادگاه ارشاد

خیانت اینترنتی به همسر

یک خیانت اینترنتی به صورت آنلاین رخ می دهد. این روابط ممکن است به شکل ناشناس بین دو شخصی باشد که اطلاعات خیلی ابتدایی در مورد یک دیگر مانند نام یک دیگر دارند، اما هرگز یک دیگر را ملاقات نکرده اند. یا ممکن است این رابطه بین اشخصی باشد که در زندگی واقعی یک دیگر می شناسند. غالبا، یک خیانت اینترنتی موضوع جنسی یا عاطفی دارند، که از طریق چت کردن، وب کم، ایمیل، پیامک و سایر راه های ارتباطی انجام می شود. افرادی که درگیر خیانت اینترنتی هستند، ممکن است هرگز از نزدیک یک دیگر را ملاقات نکنند، اما ارتباط عاطفی و احساسی رابطه نامشروع می تواند روابط متعهدانه یکی از آن ها و یا هر دو شخص را تحت تاثیر قرار دهد.

خیانت عاشقانه

رابطه نامشروع امکان دارد  عاشقانه باشد، که آن را رابطه عاشقانه می نامند. این رویداد گاهی اوقات به شکل رابطه جنسی در بین مردان و زنانی که با شخصی دیگر ازدواج کرده اند یا ازدواج نکرده رواج رخمی دهد، اگرچه همیشه این گونه نیست. برخی دیگر از فرم ها یا نام های آن چند همسری است.

وکیل ملک ورثه ای کلاردشت

وکیل آنلاین کیفری زنا و روابط نامشروع

خیانت محدود شده

این نوع از رابطه های نامشروع، ممکن است بخشی از توافق نامه ازدواج در بین ازدواج های «آزاد» (یا یک رابطه آزاد) باشد. در یک خیانت محدود شده، زوجین توافق می کنند که چه نوع رابطه ای با کسی به غیر از شریک زندگی خود داشته باشند که شامل خوش گذرانی، قرار ملاقات های عاشقانه، چند همسری و زندگی سه نفری است. یک ازدواج آزاد باید بر طبق قوانینی باشد که توسط هر دو طرف مورد توافق قرار گرفته است، وگرنه این نوع روابط نامشروع نیز می تواند به اندازه سایر روابط نامشروع اثرات مخربی داشته باشد.

اثرات مخرب روابط نامشروع

موردی که در تمام روابط نامشروع مشترک است، این است که برای همه طرف های درگیر این موضوع امری کاملا شخصی است. آن ها می توانند روابط دراز مدت و پیچیده شما را از هم بپاشند و بسته به موقعیت و دیدگاه شما، یک سری درگیری های احساسی و اتفاقات ناگوار را برای شما به همراه داشته باشند. حتی برخی از افرادی که درگیر چنین رابطه هایی هستند برخی اوقات متوجه می شوند که چنین رابطه هایی ناامید کننده است و ارزش آسیب عاطفی که بر روی عواطف و ازدواج شان را می گذارد را ندارد.

نحوه برخورد با خیانت

مانند هر رابطه شخصی دیگری، هیچ جواب درست و یا غلطی در هنگام سر و کار داشتن با یک رابطه نامشروع در یک ازدواج یا رابطه تعهد بین افراد وجود ندارد. این روابط گاهی اوقات می تواند منجر به شکست در ازدواج ها شود، در حالی که در برخی از موراد نیز ممکن است آثار مخرب این روابط باعث پشیمانی افراد شده و باعث شود که قدر داشته ها و زندگی خود را بیش تر بدانند.
نقض حکم محکومیت دادگاه ارشاد

خیانت در زندگی زناشویی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شکایت در دادگاه ارشاد

  • کارت شناسایی اعم از کارت ملی یا شناسنامه و…
  • کارت بانکی جهت پرداخت هزینه دادرسی
  • تنظیم شکواییه
  • سایر مستندات و مدارک می باشد.
  • تلفن های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران
_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *