راه های اثبات خیانت مرد


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی راه های اثبات خیانت مرد پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

راه های اثبات خیانت مرد

ازدواج اشخاص با یکدیگر و ادامه زندگی مشترک، مستلزم وفاداری و صداقت با طرف مقابل خواهد بود و بنابراین این تعهدی است که با توجه به ماهیت نکاح و روابط زناشویی شکل گرفته است.

هیچ یک از طرفین نمیتواند ناسازگاری و عدم تفاهم در زندگی متاهلی و مشترک خود را دستاویزی برای برقراری رابطه غیر اخلاقی و نامشروع قرار دهد.

از همین رو خیانت هر کدام از زوجین به هر نحوی هم که باشد، موجب فروپاشی کانون خانواده خواهد بود و میتوان در بعضی از موارد موجب صدور حکم طلاق هم بشود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص راه های اثبات خیانت مرد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

طلاق به دلیل خیانت مرد

از سال های گذشته، یکی دیگر از موارد بسیار شایع پرونده ها در دادگاه‌ های خانواده بوده که بعضا رسیدگی در این مورد منجر به صدور حکم طلاق شده است.

اگر مرد تحت شرایطی قرار بگیرد که نیاز به ازدواج مجدد داشته باشد، میتواند این دادخواست را از دادگاه داشته و با توجه به شرایط مرد اجازه ازدواج مجدد به وی اعطا گردد و بدون اینکه اقدام و اجازه ازدواج مرد، بتواند موجب طلاق به دلیل خیانت مرد شود.

صلاحیت شورای حل اختلاف در پرونده خانواده

به صورت کلی رابطه مرد با غیر همسر خود نمیتواند دلیلی به عنوان طلاق باشد ولی در بعضی موارد، خیانت مرد به عنوان دلیل طلاق با توجه به مصادیق آن ممکن است تحت شرایطی موجب صدور حکم طلاق برای زوجه باشد.

در صورت خیانت مرد، زن میتواند از طریق راه‌ های اثبات خیانت مرد، تخلف زناشویی او را اثبات کند و با اثبات خیانت مرد، میتواند تحت شرایطی دادخواست طلاق بدهد.

صور خیانت مرد

در جامعه و مطابق با عرف و عادت، خیانت مرد بر اساس صور متعددی قابل تصور است. از جمله مواردی که طبق عرف جامعه میتواند از صور خیانت مرد تلقی گردد.

ازدواج مجدد مرد بدون اینکه اجازه از همسر اول خود و یا دادگاه داشته، می‌ باشد و دیگری اینکه مرد دارای روابط دوستانه و غیر اخلاقی و یا داشتن روابط نامشروع با زن نامحرم باشد.

بر اساس قانون روابط نامشروع مرد با زن نامحرم تحت هر شکل و عنوانی از جمله زنا یا روابط مادون زنا باشد، از نظر قانون میتواند جرم تلقی گردد و قابل مجازات باشد و نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که در خیانت مرد به هر نحوی هم که باشد نمیتواند برای زوجه امکان صدور حکم طلاق را اثبات کند؛ چرا که در قانون صرف خیانت مرد در هر صورتی برای زن امکان صدور حکم طلاق را ایجاد نمی‌ کند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص راه های اثبات خیانت مرد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

راه‌ های اثبات خیانت مرد

راه‌ های اثبات خیانت مرد با توجه به صور و موارد آن، متعدد است و بستگی به نوع خیانت مرد دارد. یکی از موارد خیانت مرد ازدواج مجدد مرد بدون اجازه زوجه می‌ باشد و در این مورد ازدواج چه به صورت دائم و چه به صورت موقت باشد، در خیانت مرد هیچ تاثیری ندارد، ولی نحوه اثباتی آن متفاوت خواهد بود.

سقط جنین بعد از رابطه نامشروع

به این صورت که هرگاه خیانت مرد به صورت ازدواج و در قالب ازدواج دائم باشد، چون مستلزم ثبت در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق و همچنین شناسنامه مرد می‌ باشد، لذا به همین دلیل، ازدواج دائم مرد به عنوان یکی از راه‌ های اثبات خیانت مرد، محرز می‌ شود.

در مورد صورت دیگر خیانت مرد با توجه به عرف که در قالب ازدواج موقت مرد می‌ باشد، بعضا مرد اقدام به تنظیم صیغه نامه عقد نکاح موقت در دفاتر رسمی ازدواج می‌ کنند که هر چند مستلزم ثبت در شناسنامه مرد نیست و الزامی هم برای مرد نسبت به ثبت آن ایجاد نمی‌ کند؛ ولی در صورتی که کشف گردد یا در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق احراز شود، میتواند از جمله اسناد اثبات کننده و یکی از راه‌ های اثبات خیانت مرد تلقی گردد.

خیانت مرد از طریق صیغه موقت

در صورتی که زوجه موفق به ارائه صیغه نامه ازدواج موقت همسر خود به دادگاه نشود، میتواند با استناد به اینکه در دفترخانه ثبت گردیده، دادگاه را به دفتر ازدواج به جهت اثبات ازدواج موقت شوهر ارجاع دهد.

شکل دیگر خیانت مرد میتواند انجام روابط نامشروع و داشتن روابط نامشروع شوهر چه در قالب زنا و یا غیر زنا باشد و در صورتی میتواند اثبات و به عنوان خیانت مرد محسوب شود که دادگاه کیفری روابط نامشروع مرد را احراز و حکم مجازات آن را صادر کند و رای قطعی شود.

راه دیگری که میتواند ازدواج مجدد و نکاح موقت و در نتیجه خیانت مرد را، در صورتی که نه در دفاتر رسمی ازدواج ثبت شده و نه صیغه نامه ای موجود است، اثبات کند، به این نحو می‌ باشد که زوجه در صورت وجود دلایل کافی، میتواند با اعلام شکایت کیفری علیه شوهر به جهت داشتن روابط منافی عفت با شخص دیگر و احراز آن در دادسرا، خیانت مرد را ثابت کند و مرد به منظور جلوگیری از مجازات کیفری، اقرار به ازدواج موقت خود و ارائه صیغه نامه نماید و از این اقرار او و یا صیغه نامه برای دادگاه خانواده با اثبات خیانت مرد، به جهت صدور حکم طلاق اقدام کند.

شرایط درخواست مستمری از کارافتادگی

شرط دادخواست زوجه جهت طلاق در صورت اثبات خیانت مرد

در صورت احراز و اثبات خیانت مرد از طریق راه‌ های اثبات خیانت مرد، زن نمیتواند به موجب همه مواردی که حاکی از خیانت مرد می‌ باشد، دادخواست طلاق به دادگاه بدهد، مگر در بعضی موارد و تحت شرایطی امکان تنظیم دادخواست و صدور حکم طلاق خواهد بود:

– در صورتی که مرد بدون اجازه همسر اول خود و یا اجازه دادگاه اقدام به ازدواج دائم یا موقت نماید. البته در صورتی ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر، میتواند موجب صدور حکم طلاق باشد که در سند ازدواج این موضوع شرط شده باشد و اگر شرط نشده باشد، زن نمیتواند درخواست طلاق دهد، مگر اینکه اثبات کند در زندگی مشترک با مرد دچار عسر و حرج گردیده و وی با او سوء معاشرت دارد.

– با اثبات خیانت مرد از طریق روابط نامشروع، حقی برای زن ایجاد نمی‌ شود و نمیتواند موجبی برای ارائه دادخواست طلاق باشد، مگر اینکه زن بتواند عسر و حرج و یا سوء معاشرت شوهر نسبت به او را ثابت نماید و به این صورت که در انجام وظایف زناشویی خود دچار تقصیر گردیده است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص راه های اثبات خیانت مرد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل طلاق در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری تعدادی از وکلای تخصصی و مجرب در امور حقوقی مرتبط با خانواده و طلاق و همچنین در امور حقوقی، کیفری، ثبتی، مالیاتی، حسبی، قراردادی، تجاری و بین‌ المللی، به صورت تخصصی آماده مشاوره و راهنمایی، تنظیم قراردادهای حقوقی، دادخواست های حقوقی و قبول وکالت مراجعین محترم در امور متعدد و از جمله امور مربوط به طلاق و همچنین طلاق در صورت خیانت مرد و راه‌ های اثبات خیانت مرد می‌ باشد.

سایت پلیس امنیت اخلاقی

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

5/5 - (25 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *