طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر

در روابط عاطفی و خانوادگی زوجین، پاکدامنی و وفاداری اولین بنا و شرط استحکام ازدواج می‌ باشد. هر کدام از زوجین متعهد به رعایت این اصل اخلاقی می گردند و به این دلیل است که روابط عاطفی ناشی از ازدواج بین طرفین محفوظ می ماند و نباید به شخص دیگری غیر از طرفین تسری پیدا نماید.

با ایجاد نکاح و رابطه زناشویی، زوجه در علقه زوجیت مرد و در حصان او قرار می گیرد؛ بنابراین بر زوجه واجب است که با رعایت پاکدامنی و عفت و وفاداری از برقراری هرگونه رابطه با شخص نامحرم و پنهانی که خیانت به شوهر محسوب می‌ شود، دوری کند. خیانت همسر به شوهر خود میتواند معلول عوامل بسیار متعددی باشد ولی صرف نظر از اینکه هر چه باشد، نمیتواند به عنوان دلیل موجهی برای زوجه، قابل دفاع باشد. در صورت خیانت همسر به شوهر خود به هر شکل و تحت هر نوع رابطه ای هم که باشد، در بیشتر موارد میتواند منجر به سقوط علاقه و روابط عاطفی شوهر از همسر خود گردد که در نهایت منتج به طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر شود. در صورت اثبات خیانت همسر به شوهر خود، میتواند تحت عناوین جرائم منافی عفت و رابطه نامشروع منتج به مجازات کیفری زوجه هم گردد.

مطالبه مهریه پس از طلاق

طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر، متاسفانه موضوع بسیار شایع پرونده‌ های طلاق در دادگاه‌ های خانواده بوده و با توجه به قانون ایران، در صورت سرد شدن شوهر نسبت به همسر خود، میتواند دادخواست طلاق خود را به دادگاه بدهد و به دلیل عدم رضایت شوهر حکم طلاق صادر شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ماهیت طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر

عدم پایبندی زوجه به زندگی زناشویی و خیانت همسر به شوهر، میتواند منجر به سردی در روابط عاطفی شوهر در زندگی زناشویی شود و به صورت کلی هیچ تمایلی به جهت ادامه زندگی مشترک با همسر خود نداشته باشد و نخواهد که به وظایف و تعهدات مالی خود عمل نماید. بنابراین میتوان گفت که در این حالت زوجین دچار طلاق عاطفی گردیده اند و زوج با توجه به اینکه می خواهد به زندگی مشترک پایان دهد، میتواند درخواست طلاق همسر خود را به دادگاه بدهد و از او جدا گردد.

با این اوصاف طلاق عاطفی به حالتی اطلاق می‌ شود که، در آن یکی از زوجین و یا و هر دوی آن ها تحت هیچ شرایطی دارای حسن معاشرت با یکدیگر نیستند و می خواهند طلاق بین آن ها صادر شود.

شرایط لازم برای دادخواست طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر

شرایط صدور حکم طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر، میتواند با توجه به نوع دادخواست و اقدام طرفین در دادگاه و روال رسیدگی دادگاه متفاوت و مختلف باشد و هر کدام آثار متعددی را در بر خواهد داشت. هرگاه دادخواست طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر بطور یک جانبه و به درخواست مرد باشد، دادگاه میتواند با ارجاع طرفین به مشاوره خانواده و نهایتا در صورت صدور گواهی عدم سازش، حکم به طلاق رجعی را صادر نماید.

نحوه محاسبه مالیات بر ارث

ولی هرگاه زوجین بخواهند که با توافق و رضایت خود دادخواست طلاق بدهند، طلاق عاطفی مورد نظر از نوع طلاق توافقی و بائن (مبارات) می‌ باشد که متقابلا در ازای بذل قسمتی از مهریه به شوهر و یا معادل مهریه، صورت می پذیرد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آثار طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر

با توجه به قانون خانواده، دادگاه به هنگام صدور حکم طلاق، حقوق و مطالبات مالی زوجه را مشخص می‌کند و در طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر این موضوع مطرود نمانده است. بنابراین در صورتی که طلاق توافقی زوجین در صورت بذل بخشی یا کل مهریه صورت گرفته باشد، دادگاه نسبت به ما بقی مهریه تعیین تکلیف می‌ کند و شوهر مکلف به پرداخت آن خواهد بود. ولی هرگاه طلاق از نوع رجعی بوده باشد، دادگاه نسبت به مهریه و همچنین نفقه ایام زوجیت تعیین تکلیف و در صورت عدم پرداخت، حکم به پرداخت آن می دهد.

از طرفی دیگر در طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر، هرگاه طلاق از نوع رجعی بوده باشد، مرد در ایام عده حق رجوع به همسر خود را خواهد داشت و ضمن اینکه ملزم به پرداخت نفقه در ایام مذکور هم خواهد بود. ولی در طلاق باین حق رجوع برای مرد متصور نخواهد بود و از جهتی هم ملزم به پرداخت نفقه در ایام عده نمی‌ باشد.

ممکن است که در طلاق عاطفی، طرفین به جهت حفظ آبروی خود و یا به دلیل مجازات و عواقب کیفری خیانت همسر، نخواهند علت آن را عنوان کنند و با توجه به اینکه در طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر، هرگاه دادخواست طلاق از جانب مرد باشد، نیازی به ایراد دلیل ندارد، بنابراین اگر خیانت همسر به عنوان دلیل طلاق و طلاق عاطفی قید و اثبات نشود، در صورت وجود شرط تنصیف دارایی اموال زوج، مرد ملزم به تملیک نصف اموالی که در ایام زوجیت به دست آورده می‌ شود.

نمونه رای اثبات زوجیت

ولی اگر علت طلاق عاطفی که به دلیل خیانت همسر بوده، به عنوان طلاق قید و اثبات گردد و چون خیانت همسر از مصادیق تخلف از شوهر و عدم تمکین (عام) محسوب می‌ شود، در نتیجه از این باب، شرط تنصیف دارایی و تملیک نصف اموال زوج به زوجه امکان پذیر و قابل اجرا نخواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

خدمات حقوقی تیم وکلای موسسه‌ی حقوقی و داوری بین‌ المللی مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی مهر پارسیان با همکاری تعدادی از وکلای تخصصی و مجرب در امور حقوقی مرتبط با خانواده و طلاق و همچنین در امور حقوقی، کیفری، ثبتی، مالیاتی، حسبی، قراردادی، تجاری و بین‌ المللی، به صورت تخصصی آماده مشاوره و راهنمایی، تنظیم قراردادهای حقوقی، دادخواست های حقوقی و قبول وکالت مراجعین محترم در امور متعدد و از جمله؛ امور مربوط به طلاق در همه صور می‌ باشد. بنابراین میتوانید به جهت تنظیم وقت قبلی برای مشاوره حضوری و یا تلفنی، با موسسه تماس حاصل فرمایید. امکان انتخاب همزمان وکیل طلاق توافقی برای زوجین از بین وکلای متخصص خاواده گروه وکلای مهر وجود دارد.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

اسقاط حق حبس زوجه

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

 

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *