آشنایی با مراحل طلاق توافقی


بهترین وکیل طلاق توافقی تهران در این نوشتار سعی بر آشنایی با مراحل طلاق توافقی شما مخاطبان گرامی دارد.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

آشنایی با مراحل طلاق توافقی

مراحل انجام طلاق توافقی در دادگاه های خانواده ایران، رویه های متفاوتی دارد. رسیدگی به دادخواست طلاق توافقی در دادگاه خانواده مشهد، مستلزم تعیین وقت دادگاه و برگزاری حداقل دو جلسه مشاوره با حضور زوجین امکان پذیر است. درخواست طلاق توافقی در دادگاه خانواده ونک تهران، با تعیین وقت فوق العاده و در جلسه اول مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود ارکان صدور گواهی عدم امکان سازش، در مواردی که زن یائسه نیست، پس از گواهی عدم بارداری از آزمایشگاه و وصول نظریه مشاور، در همان روز جلسه دادگاه صادر می‌ شود.

تجربه گروه وکلای مهر در پرونده‌ های طلاق توافقی در شهرهای مختلف ایران، متفاوت است.

جهت دریافت مشاوره و آشنایی با مراحل طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

طلاق توافقی چیست؟

هنگامی که در نفر که بین آن ها علقه ازدواج وجود دارد، به هر دلیلی امکان ادامه زندگی مشترک را ندارند، میتوانند با تعیین خواسته های خود، نسبت به انجام مراحل طلاق به صورت توافقی، به نتیجه برسند.

گواهی عدم امکان سازش

طلاق توافقی در قوانین انگلستان، کانادا، اتحادیه اروپا و ایالت متحده آمریکا نیز وجود دارد.

اما رویه عملی طلاق توافقی در کشورها با یکدیگر متفاوت است. طلاق توافقی در قوانین ایران، معمولا در قالب طلاق خلع قابل انجام است.

بدین صورت که زن به واسطه کراهتی که از شوهر خود دارد، با پرداخت مالی که میتواند مهریه یا وجهی بیش یا کمتر از تمام مهریه باشد، خود را مطلقه می نماید.

در قوانین قبلی طلاق توافقی نیازی به مراجعه به دادگاه خانواده نداشت. اما قانون جدید حمایت از خانواده، شرط اجرای طلاق توافقی را مراجعه زوجین به دادگاه خانواده و دریافت گواهی عدم امکان سازش قرار داد.

شرط داوری در طلاق توافقی

قوانین قبلی خانواده، هر نوع اختلاف جهت صدور حکم طلاق یا گواهی عدم امکان سازش را تعیین داور برای هر یک از طرفین قرار داده بود. اما قانون جدید طلاق توافقی در ایران، با برداشتن شرط داوری در طلاق توافقی، مراجعه زوجین به مراکز مشاوره مورد تائید قوه قضائیه را لازمه صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای طلاق توافقی بیان نموده است.

مراحل طلاق توافقی

مرحله اول انجام طلاق توافقی

موافقت طرفین با شرایط یکدیگر و تنظیم صورتجلسه توافقات طلاق توافقی است. پس از امضای صورتجلسه، میتوان جهت تقدیم دادخواست طلاق توافقی اقدام نمود.

مرحله دوم

ثبت نام زوجین در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه یا سامانه ثنا می‌ باشد. تا امکان ابلاغ اوراق قضایی و وقت دادگاه برای طرفین به صورت الکترونیکی وجود داشته باشد.

مرحله سوم

مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی تهران و یا مراکز استان ها و در شهرستان ها دادگاه خانواده و ثبت دادخواست طلاق توافقی می‌ باشد. پرداخت هزینه دادرسی و تقدیم مدارک در این مرحله صورت می گیرد.

وکیل خانواده دروس

معرفی به مراکز مجاز مشاوره خانواده مورد تائید قوه قضائیه و دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق جهت تعیین وقت رسیدگی در این مرحله انجام می شود.

پس از تقدیم دادخواست و ارجاع به شعبه، ابلاغ الکترونیک تعیین وقت برای طرفین ارسال می‌ شود که با مراجعه به دادگاه و دریافت معرفی نامه به مراکز مشاوره خانواده مراجعه نمایند. طلاق توافقی بدون حضور زوجین، فقط برای زوجین که مقیم خارج از کشور می باشند امکان پذیر است.

پس از تهیه آزمایش بارداری با معرفی نامه دادگاه و دریافت نتیجه مراکز مشاوره، دادگاه در جلسه فوق العاده به موضوع رسیدگی کرده و گواهی عدم امکان سازش صادر و تسلیم طرفین می‌ کند. دقت داشته باشید که گواهی قطعیت از دفتر دادگاه دریافت نمایید و یا در جلسه دادگاه حق تجدیدنظر خواهی طرفین ساقط شود تا رای قطعی و قابل اجرا باشد.

آخرین مرحله طلاق توافقی

مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق، ظرف سه ماه از تاریخ قطعیت رای و یا ابلاغ رای قطعی، اجرا و ثبت صیغه طلاق خلع، آخرین مرحله از طلاق توافقی می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره و آشنایی با مراحل طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

طلاق توافقی در دوران عقد – طلاق توافقی قبل از دخول

پس از ثبت رسمی عقد نکاح و در دوران نامزدی پس از عقد، قبل یا بعد از دخول، امکان طرح دعوای طلاق توافقی برای زوجین وجود دارد. فقط لازم است که عقد نکاح در یکی از دفاتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

وکیل آنلاین خانواده یوسف آباد

در غیر این صورت ابتدا باید دادخواست اثبات زوجیت و الزام زوج به ثبت نکاح تقدیم دادگاه شود و پس از قطعیت حکم میتوان دادخواست طلاق تقدیم نمود.

هزینه دادخواست طلاق توافقی

دعوای طلاق توافقی از جمله دعاوی غیر مالی است که هزینه آن هر ساله توسط رئیس قوه قضائیه به دادگاه ها ابلاغ می‌ شود. بسته به اینکه چه مدارکی تقدیم شود هزینه‌ های دادرسی با اندکی تغییر تعیین می‌ شود. میزان هزینه حق الوکاله طلاق توافقی نیز با توافق وکیل و موکل تعیین می‌ شود.

مزایای داشتن وکیل در طلاق توافقی

  • امکان انجام بسیاری از مراحل طلاق توافقی توسط وکیل پایه یک دادگستری وجود دارد.
  • در صورت نیاز به تهیه صورتجلسه توافق، همراهی وکیل در تنظیم این صورتجلسه از مشکلات بعدی جلوگیری خواهد کرد.
  • امکان اجرا و ثبت صیغه طلاق توافقی بدون حضور زوجین و توسط وکلای آن ها وجود دارد.
  • در صورتی که زوجه از همسر خود وکالت محضری بلاعزل مبنی بر درخواست و اجازه طلاق داشته باشد، دادگاه فقط نسبت به پذیرش وکیل پایه یک دادگستری اقدام خواهد نمود و وکیل محضری را نمی پذیرد.

جهت دریافت مشاوره و آشنایی با مراحل طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

وکیل پس گرفتن هدایای عقد

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *