وکیل تخصصی اجرای احکام حقوقی

وکیل تخصصی اجرای احکام حقوقی

وکیل تخصصی اجرای احکام حقوقی


با معرفی وکیل تخصصی اجرای احکام حقوقی همراه شما هستیم.

آخرین مرحله از رسیدگی دادگاه حقوقی و خانواده اجرای حکم است.

مدت درخواست اجرای احکام حقوقی

به موجب قانون اجرای احکام مدنی: «هرگاه از تاریخ صدور اجرائیه بیش از 5 سال گذشته و محکوم‌ له عملیات اجرایی را تعقیب نکرده باشد اجرائیه بلااثر تلقی می‌ شود و‌ در این مورد اگر حق اجراء وصول نشده باشد دیگر قابل وصول نخواهد بود. محکوم‌ له می‌ تواند مجددا از دادگاه تقاضای صدور اجرائیه نماید ولی در‌ مورد اجرای هر حکم فقط یک بار حق اجراء دریافت می‌ شود.» با توجه به این ماده مشخص می گردد که چنانچه اجرای حکم به دلایلی از جمله؛ عدم دستیابی به محکوم علیه یا اموال وی و یا هر علت دیگری در مدت زمان خاصی امکان پذیر نباشد، این امر موجب  نمی شود که محکوم له (شخصی که رای به نفع وی صادر شده است) دیگر حقی برای تعقیب عملیات اجرائی نداشته باشد، فقط در صورتی که از زمان صدور اجرائیه 5 سال گذشته شده باشد، محکوم له باید درخواست صدور اجرائیه جدید نماید، در این صورت عملیات اجرائی ادامه پیدا می کند.

جهت دریافت مشاوره با وکیل تخصصی اجرای احکام حقوقی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

با اینکه برای اجرا حکم در قانون مدت مشخصی تعیین نشده است، اما این قاعده، استثنائاتی هم دارد، که به شرح ذیل است؛

اجرای حکم تخلیه در قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1356

از جمله این استثنائات در خصوص اجرای حکم تخلیه در قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1356 آمده است بدین صورت که در مواردی که حکم تخلیه عین مستاجره با پرداخت حق کسب یا پیشه و یا تجارت صادر و قطعی می‌ شود موجر مکلف است ظرف سه‌ ماه از تاریخ ابلاغ حکم قطعی وجه معینه (مبلغ مربوط به حق کسب یا پیشه یا تجارت) را در صندوق دادگستری تودیع یا ترتیب پرداخت آن را به مستاجر بدهد والا حکم مزبور ملغی‌ الاثر خواهد بود‌، البته اگر بین طرفین مدت بیشتری در خصوص تخلیه توافق شده باشد، به آن توافق عمل می شود.

در صورتی که حکم تخلیه بدون پرداخت حق کسب یا پیشه یا تجارت صادر شود  موجر باید ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ حکم قطعی تقاضای صدور اجرائیه‌ نماید، در غیر این صورت حکم صادر شده ملغی‌ الاثر می شود، در این مورد هم اگر بین موجر و مستاجر برای تاخیر تخلیه توافق شده باشد به توافق عمل می شود.

یک مورد دیگه ای هم برای اجرای حکم در زمان معین در قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1356 پیش بینی شده است و آن هم در صورتی است که مستاجر براساس تجویز دادگاه می تواند منافع مورد اجاره را به دیگری منتقل نماید، در این صورت منافع مورد اجاره باید ظرف 6 ماه از تاریخ ابلاغ حکم قطعی با سند رسمی به مستاجر جدید انتقال یابد، در غیر این صورت حکم مزبور ملغی الاثر می شود.

اجرای حکم طلاق در قانون حمایت خانواده مصوب 1391

در صورتی که طلاق به درخواست زوجه باشد، دادگاه حسب مورد، مطابق قانون به صدور حکم الزام زوج به طلاق یا احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق مبادرت می کند. مدت اعتبار حکم طلاقی که بر این اساس صادر شود، 6 ماه پس از تاریخ ابلاغ رای فرجامی یا انقضای مهلت فرجام خواهی است. در صورتی که در این مدت حکم طلاق اجرا نشود، حکم مزبور ملغی الاثر می شود.

اجرای حکم گواهی عدم امکان سازش

در صورتی که طلاق، توافقی یا به درخواست زوج باشد، دادگاه به صدور گواهی عدم امکان سازش اقدام می کند. مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش برای تسلیم به دفتر رسمی ازدواج و طلاق 3 ماه پس از تاریخ ابلاغ رای قطعی یا قطعی شدن رای است.

چنانچه گواهی مذکور ظرف این مهلت تسلیم نشود یا طرفی که آن را به دفترخانه رسمی طلاق تسلیم کرده است ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم در دفترخانه حاضر نشود یا مدارک لازم را ارائه نکند، گواهی صادرشده از درجه اعتبار ساقط است.

جهت دریافت مشاوره با وکیل تخصصی اجرای احکام حقوقی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل تخصصی اجرای احکام حقوقی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (70 امتیاز)
نمونه لایحه پرونده تعدیل اقساط مهریه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *