وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران

وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران

وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران


با معرفی وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

یکی از مسایل مهم در زندگی هر انسانی بحث حقوق مالی بعد از فوت است که در قوانین به عنوان ارث و وصیت شناخته شده است.

تصمیم گیری در مورد نحوه تقسیم ارث گاهی اوقات مستقیما به قانون سپرده شده است.

اما در برخی موارد نیز خود شخص میزان ارث اشخاص را بعد از فوت خویش مشخص می نماید.

در این میان فرزندخواندگان نیز احتمال دارد حضور داشته باشند که آن ها هم صاحب حق ارث هستند.

حتی امکان دارد متوفی در زمان فوت هیچ وارث فرزندی نداشته باشد که قانون برای این قبیل مسائل تکلیف را مشخص کرده است.

اگر به دنبال بهترین وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران هستید ما به شما دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می نماییم.

ولایت قهری و قیمومت زرتشتیان

فرزندان کمتر از 18سال، تحت ولایت (سرپرستی) قهری پدر و در صورت فوت و یا محجور و ممنوع یا غایب مفقودالاثر شدن او تحت ولایت قهری مادر است (در صورتی که پس از درگذشت پدر، همسرش ازدواج نکرده‌ باشد و یا محجور و ممنوع نشده ‌باشد).

در صورت درگذشت هر دو یا درگذشت پدر و ازدواج بعدی مادر تحت ولایت قهری جد پدری (پدربزرگ) خود می‌ باشد.

در صورت نبودن ولی، قیم زرتشتی با نظر انجمن زرتشتیان محل سکونت صغار تعیین می‌ شود و همچنین است نسبت به فرزند غیر رشید (نابالغ) یا سفیه یا دیوانه.

هر یک از پدر، مادر و اجداد به هنگام ولایت خود برای فرزند کمتر از 18 سال که تحت ولایت اوست میتوانند نماینده‌ ای رسمی تعیین کند تا پس از درگذشت او چنانچه ولی قهری موجود نباشد وصی شود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

قوانین فرزند خواندگی و پُل‌ گذاری زرتشتیان

تعیین فرزند خوانده که جایگزین فرزند حقیقی خواهد شد با رعایت مقررات زیر است:

دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر

الف ـ در موردی که زن و شوهری بی فرزند باشند میتوانند با موافقت یکدیگر، از جامعه زرتشتی کسی را به عنوان فرزند خود برگزینند.

ب ـ هر مرد و زن زرتشتی که بالای 40 سال داشته باشد، میتواند از جامعه زرتشتی کسی را با موافقت انجمن زرتشتیان محل سکونت به عنوان فرزند خود برگزیند.

پ ـ هر کس فرزند خوانده اختیار کند آن فرزند خوانده وارث شخصی اوست و چنانچه ازدواج دیگری داشته باشد و فرزندی از او بوجود آید، فرزند خوانده نیز در ردیف یکی از فرزندان او خواهد بود و در حقوق و مقررات مانند یک فرزند حقیقی محسوب خواهد شد.

ت ـ پس از تعیین فرزند خوانده باید مراتب در دفتر انجمن زرتشتیان محل ثبت و به امضاء پدر خوانده و یا مادر خوانده و چهار تن گواه برسد.

دفتر انجمن محل نیز باید گواهی‌ نامه مبنی بر هویت و شناسایی فرزند خوانده صادر و به فرزند خوانده داده‌ شود.

مراتب باید در شناسنامه کسی که فرزند خوانده برگزیده‌ است ثبت شود.

به هنگامی که زنِ بیوه (همسر مرده) یا شوهرِ بیوه، کسی را به فرزندی خود اختیار کند، آن فرزند خوانده فقط وارث همان زن یا شوهر خواهد بود که او را به فرزندی خوانده است.

مگر در موردی که وارث زن یا شوهر که او را به فرزندی نخوانده نیز موافقت کند که همان شخص معین فرزند خوانده زن و شوهر هر دو به شمار می‌ آید.

شرایط ارث بردن از اشخاص بی فرزند

در موردی که فردی، بی‌ فرزند فوت کند و فرزند خوانده هم نداشته‌ باشد و وصیتی هم نکرده‌ باشد، نزدیک ترین ورثه (ورثه قانونی) میتواند در صبح روز چهارم پس از مرگ، با حضور موبد و حضار، شخصی حقیقی را به سمت پُل‌ گذاری شخصِ درگذشته معین کند و در این صورت، پُل‌ گذاری، سِمَتِ فرزند حقیقی را خواهد داشت.

صبح چهارم هنگام تعیین پُل‌ گذار باید گواهی نامه در سه نسخه تنظیم و به امضای ورثه، موبد و چهارتن گواه و سپس به گواهی انجمن زرتشتیان محل سکونت رسانیده و با ثبت در دفترِ انجمن یک نسخه از آن به پُل‌ گذار تسلیم گردد.

در تعیین پُل‌ گذار، بستگان نزدیک در گذشته، حق تقدم دارند و چنانچه درگذشته بستگانی نداشته‌باشد، از میان سایر زرتشتیان، شخصی را انتخاب می‌ کنند.

شرایط تقسیم ارث زرتشتیان

از دارایی بازمانده از درگذشته موارد زیر از وصیت ارث جدا می‌ گردد؛

وکیل خانواده محله داوودیه

مخارج خاکسپاری.

مبلغی که برای اجرای مراسم دینی برای شخص درگذشته لازم است و یا برای درگذشتگانی که بر عهده درگذشته فعلی است.

قروض مسلم درگذشته.

مبلغی که برای صرف امور خیریه اختصاص داده‌ باشد.

بقیه به عنوان دارایی خالص او محسوب و در اختیار ورثه قرار می‌ گیرد.

در هنگامی که شخصی زرتشتی (اعم از زن و مرد) بدون وصیت‌ نامه فوت کند و از او پدر و مادر و همسر و فرزندانی بازمانده باشد، دارایی او به این نحو تقسیم خواهد شد:

نخست از کل دارایی خالص او با رعایت ماده 48، به هر یک از پدر و مادر، در صورتی‌که هر دو زنده باشند، یک دهم.

در غیر این صورت یک هشتم، سهم آنکه زنده است، داده می‌ شود.

نسبت به بقیه دارایی، سهم هر یک از ورثه، اعم از همسر و هر یک از فرزندان پسر و دختر مساوی خواهد بود.

اگر در میان فرزندان متوفی فردی درمان‌ ناپذیر شامل محجور (مانند کودک و افرادی که توانایی تشخیص برخی امور را ندارند)، سفیه (افرادی که توانایی تشخیص امور مالی را ندارند)، مجنون یا معلولِ ناتوان وجود داشته ‌باشد به اندازه دو برابر سهم‌الارث به او تعلق می‌ گیرد.

برای نگهداری و تامین مخارج پدر و مادر یا اجداد، هر یک از ورثه بطور مساوی موظف به پرداخت مخارج آن ها می‌ باشند.

هنگامی که بر اثر حوادث، زن و شوهری با هم فوت کنند، هیچکدام از یکدیگر ارث نمی‌برند، وراث هر یک از زن و شوهر بطور جداگانه از دارایی آنان ارث می‌ برند.

هرگاه شخصی بدون تنظیم وصیت‌ نامه، بدون همسر و فرزند، از جهان در گذرد:

دارایی خالص او بین پدر و مادر بطور مساوی تقسیم خواهد شد و در صورت زنده بودن یکی از آن ها کلیه دارایی خالص به او می‌ رسد و در صورت عدم تعیین پُل‌ گذار و نبودن وراث طبقات اول به طبقات بعدی می‌ رسد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

اگر فرزندی قبل از پدر و مادر فوت شده‌ باشد:

پس از درگذشت پدر و مادر در موقع تقسیم ارث در صورتی که از آن فرزند درگذشته همسر و فرزندی باقی‌ مانده‌ باشد سهم فرزندی او به همسر و فرزندان وی تعلق خواهد گرفت.

در صورت نداشتن فرزند، ارث می‌ برد.

در موقع مرگ زن یا شوهر که همسری از او باقی ‌باشد بدون آن که فرزندی از خود او مانده باشد، نصف دارایی او بدون وصیت نصیب همسری است که زنده‌ باشد و نصف دیگر به پدر و مادر شخص درگذشته خواهد رسید.

رویه دادگاه خانواده در طلاق توافقی

اگر هیچ یک زنده نباشند کلیه دارایی خالص به همسر او تعلق خواهد گرفت.

اگر در موقع فوت شوهری زن او آبستن باشد تقسیم ارث موکول به بعد از وضع حمل خواهد بود.

چنانچه بخـواهند دارایی را تقسیم کنند بـاید برای حمل، بهره مساوی به اندازه سهم دو فرزند کنار گذارند.

هرگاه زن یا شوهر یا هر دو ازدواج دیگری داشته و فرزندی داشته‌ باشند فرزند هر یک از آن ها از نامادری و ناپدری خود ارث نمی‌ برند.

کسی که به مناسبت فرزند خواندگی حق ارث بردن از پدر و مادری که او را به فرزندی خوانده‌ اند پیدا کرده‌ است این حق مانع از ارث بردن او از والدین و خویشاوندان حقیقی خود نخواهد بود.

وقتی که وراث درگذشته، منحصر به چند برادر و خواهر باشد، نسبت ارث هر یک از برادران و خواهران، بطور مساوی خواهد بود.

چنانچه فرزندخوانده قبل از فوت پدر خوانده یا مادر خوانده و یا پدر و مادر حقیقی او فوت کند که از او زن و فرزندی باقی نباشد.

نصف از دارایی او متعلق به پدر و مادر حقیقی و نصف دیگر به پدر و مادر خوانده و یا هر یک از آن ها که سِمتِ فرزند خواندگی او را داشته‌ است تعلق خواهد گرفت.

اگر همسر و فرزندی از او باقی‌ باشد، هر یک از پدر و مادر خوانده، و حقیقی یک دهم، اگر هر دو زنده باشند در غیر این صورت یک هشتم سهم هر یک که زنده‌ باشد، خواهد بود و بقیه بین همسر و فرزندان، بطور مساوی تقسیم خواهد شد.

در صورتی که فرزند خوانده‌ ای پس از فوت پدر و مادر خوانده از جهان درگذرد و از او زن و فرزندی باقی نباشد، دارایی او بین پدر و مادر حقیقی یا وراث آن ها تقسیم خواهد شد.

قتل از موانع ارث است، بنابراین کسی که مورث (شخصی که از آن ارث می‌ برند) خود را از روی عمد بکشد، از ارث او محروم می‌ شود.

اگر در میان وراث، غایب مفقودالاثری باشد سهم او به مدت 5 سال کنار گذارده می‌ شود تا حال او معلوم گردد.

چنانچه یکی از ورثه مذکور در این آئین‌ نامه تا هنگام فوت مورث زرتشتی خویش و یا پس از آن از دین زرتشتی خارج شود، ارث به او تعلق نمی‌ گیرد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وصیت زرتشتیان

هر زرتشتی میتواند به موجب وصیت، اموال خود را میان ورثه و یا اشخاص دیگر تقسیم کند و یا برای امور خیریه دیگری که بخواهد پس از مرگ خود وصیت کند، تخلف از وصیت جایز نیست.

وکیل شکایت نفقه

در صورتی که موصی (وصیت کننده) بعد از وصیت فرزندان دیگری پیدا کند یا پس از درگذشت او حملی ظاهر شود و مسلم نباشد که موصی قصد محروم کردن فرزندان بعدی یا حمل را از ارث داشته به هر یک از آن ها به قدر سهمی که با فرض نبودن وصیت، از تمام دارایی بهره‌ ور میشده سهیم می‌ گردند.

ـ شخص زرتشتی نمیتواند وصی غیرزرتشتی برای بازماندگان خویش تعیین کند.

در صورت نبودن وصیت و ورثه‌ ای از طبقات اول و دوم، کلیه دارایی‌ های خالص در گذشته بطور مساوی متعلق به طبقه سومی یعنی پدر بزرگ و مادر بزرگ اعم از پدری یا مادری (هر یک زنده هستند) خواهد بود.

در صورت زنده‌ نبودن هیچ یک از آن ها، تمام دارایی مابین طبقه چهارم، بطور مساوی تقسیم خواهد شد.

در صورتی که شخصی زرتشتی بدون تنظیم وصیت‌ نامه فوت کند و وارثی نیز نداشته‌ باشد و در صبح چهـارم، نیز پُل‌ گذاری تعیین نگردد، تمـام دارایی درگذشتـه به انجمن زرتشتیان محل سکونت واگذار می‌ شود، صرف امور مراسم دینی به نام درگذشته و امور خیریه زرتشتیان گردد.

در صورتی‌ که انجمن زرتشتیانی در محل سکونت نباشد، در تمام مواردی‌ که در این آئین‌ نامه آمده‌ است، انجمن زرتشتیان تهران صالح خواهد بود.

ترتیب طبقات ارث زرتشتیان

در طبقات وراث طبقه اول مقدم بر طبقه دوم و دوم مقدم بر سوم است و به همین نحو طبقات بعدی به شرح زیر:

طبقه اول ـ زن یا شوهر، فرزندان، پدر و مادر و فرزندزاده در مواردی که برابر این آئین‌ نامه قائم مقام فرزندان درگذشته واقع می‌ شوند.

طبقه دوم ـ برادر و خواهر درگذشته و فرزندان آن ها هر قدر پایین رود.

طبقه سوم ـ جد و جده.

طبقه چهارم ـ عموها و عمه‌ ها و خالو ها و خاله‌ ها و فرزندان آن ها.

با بودن هر یک از وراث درجات اول در طبقه دوم و چهارم، درجات بعدی از ارث محروم می‌ گردند.

جهت دریافت مشاوره از وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران

دفتر وکالت وکیل آنلاین اقلیت ها در تهران

دانستنی های پرونده خانواده دیوان عالی کشور

دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمدرضا مهری متانکلائی بنا به مقتضیات روز جامعه تصمیم به اجرایی کردن سریع تر پروژه استارت آپ وکیل در ایران نموده است.

با توجه به ضرورت کم کردن حجم مراجعین به اماکن عمومی.

کم کردن رفت و آمدهای غیر ضروری شهروندان در سطح شهر.

کمک به متمرکز شدن امور اداری، حقوقی و مالیاتی شهروندان در سراسر ایران.

سایت جدید دفتر حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی با عنوان وکیل آنلاین آغاز به کار نموده است.

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تائید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

در صورت نیاز به خدمات مشاوره حقوقی، تهیه و تنظیم لوایح و دادخواست و شکواییه های حقوقی، تنظیم قرارداد های حقوقی، مالیاتی و اداری با دفتر حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی تماس بگیرید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین اقلیت های مذهبی در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین اقلیت ها در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده اقلیت های مذهبی تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل ارث و وصیت زرتشتیان در تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *