وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران


بهترین وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران در این نوشتار به بررسی نحوه پرداخت نفقه فرزند پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

سوال حقوقی از وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران

شوهرم تمام کارت‌ های بانکی، پول نقد و مقداری طلا که داشتم را برداشته و قفل در خانه را عوض کرده. کتک هم زده که مقدار کمی کبودی به اندازه سکه در دست و پایم به جا مانده. نفقه هم نمی دهد.

با توجه به این‌ که در حال حاضر پولی ندارم، از چه راهی برای شکایت اقدام کنم بهتر است؟ شکایت به خاطر دزدی یا نفقه یا ضرب و شتم؟

شما میتوانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی نزدیک به محل سکونتتان علیه ایشان به جهت سرقت، ضرب و شتم، ممانعت از حق و ترک انفاق شکایت کرده با شرح آنچه که اتفاق افتاده از دادسرا تقاضای ارجاع به پزشکی قانونی را نمایید. (بهتر آن است که اگر شهودی برای اثبات ادعای خود دارید اظهارات آن‌ ها را در یک برگ استشهادیه گرفته و ضمیمه شکواییه کنید.)

طرح همه عنوان‌ های مجرمانه‌ ای که نام بردم در یک پرونده و برگ شکواییه ممکن بوده و هزینه چندانی نیز ندارد.

⁣محکومیت زوج به اتهام رابطه نامشروع و نگهداری تریاک مثبت عسر و حرج زوجه نمی‌ باشد.

اعتیاد زوج آنگاه موجب عسر و حرج زوجه است که بر اساس زندگی خلل وارد آورده و الزام زوج به ترک آن ممکن نگردد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مستندات ماده 1130 قانون مدنی

دفتر وکالت خانواده در پاسداران

تاریخ رای نهایی: 1392/02/25

شماره رای نهایی: 9209970908300091

رای دیوان

دادنامه فرجام‌خواسته مآلاً دارای خدشه و ایراد است زیرا خواهان در دادخواست و در جلسات دادرسی علت درخواست طلاق را سوء رفتار زوج و اعتیاد وی به مواد مخدر و … اعلام کرده است و دادگاه تجدیدنظر هم ادعای زوجه را پذیرفته و به استناد ماده 1130 قانون مدنی گواهی عدم امکان سازش (طلاق) صادر نموده است حال آنکه حسب محتویات پرونده مدرک قابل توجهی بر سوء رفتار زوج به حدی که بناحق زوجه را در تنگنای قرار داده باشد و زندگی را برای وی غیرقابل تحمل کرده باشد تا بتواند حتی بدون بذل مهریه اقدام به طلاق نماید اقامه نگردیده است محکومیت زوج به اتهام رابطه نامشروع و نگهداری تریاک مثبت عسر و حرج زوجه نمی‌ باشد و اعتیاد هم در صورتی قابل استناد برای طلاق به عنوان عسر و حرج است که به اساس زندگی خلل وارد آورده و الزام زوج به ترک آن ممکن نگردد.

در پرونده امر به فرض اینکه اصل اعتیاد محرز باشد با توجه به ادعای زوج به عدم اعتیاد بررسی لازم درباره اعتیاد مضر انجام نشده است و موضوع به وضوح مشخص نگردیده است مضافاً دادگاه تبصره 7 قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق که یک تکلیف قانونی است مراعات نکرده و زوجه را جهت تست حاملگی به پزشکی قانونی معرفی نکرده است.

بنا به مراتب رای فرجام‌خواسته در وضعیت حاضر قابلیت تائید را ندارد و نقض می‌ گردد و رسیدگی مجدد به همان شعبه صادرکننده رای منقوض محول می‌ گردد.

رئیس شعبه 23 دیوان‌ عالی کشور ـ عضو معاون

آیا میدانید تفاوت تراس و بالکن از لحاظ ثبتی چیست؟

در دستورالعمل ۳۰ بندی تفکیک آپارتمان بندهای ۱۸ الی ۲۰ یعنی سه بند به موضوع تراس اختصاص داده شده

تراس و بالکن قسمتی از ساختمان است که حداقل یک طرف آن ها به سمت خارج باز باشد

که به آن ها تراس و یا بالکن یک طرف باز، دو طرف باز یا سه طرف باز می گویند

وکیل تخصصی اعسار

تفاوت این دو در این است که تراس غیر مسقف است و بالکن مسقف است

یعنی اگر وارد تراس شوید و بالای سر خود را نگاه کنید سقفی نمیبینید

تراس جزء مشاعات است

بالکن همیشه جزء مساحت آپارتمان محاسبه می شود

در حالت خاصی تراس جزء مفروزات است

ولی در همین حالت خاص مساحت تراس جزء مساحت آپارتمان بحساب نمی آید بلکه به آن منضم می شود

مثلا آپارتمانی به مساحت ۸۰ متر مربع به انضمام تراسی به مساحت ۵ متر مربع

اما در خصوص بالکن گفته میشود مثلا آپارتمانی به مساحت ۹۵ متر که چهار متر مربع آن بالکن است.

نفقه فرزند چگونه محاسبه می‌ شود؟

اگر پدری با داشتن امکانات مالی از پرداخت نفقه فرزندانش خودداری کند، این مساله بار کیفری دارد و فرزندان یا فردی که مسئولیت سرپرستی و نگهداری فرزندان را به عهده دارد، میتواند علیه او در این رابطه به دادگاه شکایت کند.

براساس ماده 1199 قانون مدنی پرداخت و تامین نفقه اولاد به عهده پدر است و در صورتی که پدر فوت کرده باشد یا قادر به پرداخت نفقه فرزندان نباشد، پرداخت نفقه به عهده پدربزرگ خواهد بود و در صورتی که جد پدری هم زنده نباشد یا نتواند نفقه بپردازد، تامین هزینه‌ ها به عهده مادر خواهد بود و در صورتی که مادر هم نباشد یا خودش مشکلات معیشتی داشته باشد، به عهده اجداد پدری و اجداد مادر یعنی مادربزرگ پدری یا مادربزرگ مادری خواهد بود.

بنابراین نفقه فرزندان به ترتیب ابتدا به عهده پدر، دوم پدربزرگ پدری، سوم مادر، چهارم مادر‌بزرگ پدری و هم مادربزرگ مادری و پدربزرگ مادری خواهد بود. ملاحظه می‌ شود که قانون به سادگی بی‌ خیال نفقه فرزندان نشده و برای دریافت آن شیوه‌ های مختلفی را پیش‌ بینی کرده است.

در قانون پیش‌ بینی شده است که اگر پدری با داشتن امکانات مالی از پرداخت نفقه فرزندانش خودداری کند، این مساله بار کیفری دارد و فرزندان یا فردی که مسئولیت سرپرستی و نگهداری فرزندان را به عهده دارد، میتواند علیه او در این رابطه به دادگاه شکایت کند و در ادامه هم اگر پدر دارای اموال باشد، اما از پرداخت نفقه به فرزندان خود امتناع کند، آن ها میتوانند با ارائه دادخواست به دادگاه و دریافت رای قطعی به میزان نفقه تعیین شده اموال و دارایی پدر را به نفع خود توقیف کنند.

مجازات ازدواج تبعه خارجی با زن ايرانی بدون مجوز

آیا میدانید جلوی درب خانه و مغازه، ملک خصوصی شما نمی باشد؟

قرار دادن موانع از سوی کسبه، نگهبانان ادارات و یا هر شخص دیگر در کنار کوچه، خیابان، مقابل مغازه یا خانه و ممانعت از پارک خودروهای دیگر نقض آشکار حقوق شهروندی است و طبق قانون مجازات نیز دارد.

مسدود کردن کوچه و خیابان  جرم است و مجازات دارد، طبق ماده ۲۴ قانون مدنی هیچ کس نمیتواند کوچه و خیابان هایی که بن بست یا مسدود نیست را تحت تملک قرار دهد.

بنابراین نصب هر گونه تابلو پارک ممنوع، یا تهدید به پنچری خودروها در کوچه و خیابان های شهر جرم محسوب می شود و میتوان از متخلفین در دادسرا شکایت کرد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مفهوم وکالت بلاعزل در فروش

وکالت بلاعزل در فروش ملک به این معناست که اگر در قرارداد فروش ملک کلمه بلاعزل ذکر شده باشد، موکل دیگر حق عزل یا برکناری وکیل و فسخ وکالت را ندارد.

وکالت قراردادی است که به موجب آن وکیل به نیابت از موکل خود، کاری را به جای او انجام می دهد؛ مثلا زمین یا ملکی را برای او خریداری نماید یا بفروشد و کارهای اداری آن را انجام دهد.

وکالت شامل دو نوع ساده و بالاعزل می باشد.

در وکالت ساده، موکل هر زمان که بخواهد میتواند وکیل را عزل و برکنار کند، اما مثلا در رابطه با وکالت بلاعزل در فروش ملک، موکل که همان صاحب ملک می باشد و وکیل را برای امر فروش ملک انتخاب کرده است، حق ندارد که وکیل را هر زمانی که خواست، عزل کند.

نمونه رای طلاق به درخواست زوج

عواملی همچون فوت وکیل یا موکل، جنون و نادانی آن ها، از بین رفتن موضوع وکالت، انجام عملی خلاف جهت وکالت توسط موکل و در نهایت پایان مدت وکالت میتوانند باعث فسخ وکالتنامه شوند. اگرچه این نوع وکالت دردسرهای زیادی برای افراد دارد، اما هنوز بسیاری از افراد از آن تبعیت می کنند. به عنوان مثال اگر در این نوع وکالت، یکی از طرفین فوت کند یا بنا به دلایلی قرار داد فسخ شود، خریدار ملک نمیتواند به نام خود سند بزند و باید صبر کند تا وراث شخص فوت شده، برای انتقال سند و … اقدام کنند که این خود امری زمان بر و وقت گیر خواهد بود.

چنانچه در حین رسیدگی به درخواست طلاق توافقی زوجین بر این شرط قرار گیرد که زوجه در مقابل تحصیل حق حضانت فرزندان (حتی بیش از سن ۷ سالگی) مهر خویش را صلح کند. آیا این شرط صحیح است و قابلیت اجرایی دارد؟

اتفاق نظر:

برای معتبر شناختن این نوع توافق، باید ابتدا به ساکن بررسی شود که آیا حضانت قابل انتقال و تفویض به فردی غیر از شخصی که وظیفه و حق این امر را دارد، است؟ در این ارتباط میتوان به قانون حضانت فرزندان صغیر یا محجور به مادران آن ها مصوب ۱۳۶۴/05/06 اشاره کرد که طبق آن اگر چه جد پدری (ولی قهری) زنده باشد اما امکان تفویض حضانت فرزندان به مادر وجود دارد.

علاوه بر آن ماده ۱۱۷۱ قانون مدنی نیز چنین امری را پیش بینی کرده است و در آن قید سن را نیز بیان نکرده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت بر خلاف حق ولایت، حق حضانت قابلیت تفوض را دارد و در حین طلاق چنان چه صلح مهر بر مبنای تفویض حق حضانت فرزندان (حتی بیش از ۷ سال سن) به مادر داده شود این صلح صحیح و لازم تلقی خواهد شد.

نظر کمیسیون:

در خصوص حضانت و نگهداری اطفال به موجب ماده ۱۱۶۹ تصریح شده که برای نگهداری، مادر تا دو سال از تاریخ ولادت اولویت دارد و پس از پایان این مدت حضانت با پدر است. مگر نسبت به اطفال اناث که تا سال هفتم حضانت آن ها با مادر است. در سال ۱۳۸۲ تبصره ای به این ماده اضافه ضده است که بعد از سن هفت سال در صورت حدوث اختلاف در حضانت طفل، دادگاه با رعایت مصلحت کودک برای حضانت طفل تصمیم می گیرد. با توجه به اصلاحیه مذکور و این که منعی برای حضانت مادر نشده در صورتی که زوجین وقت طلاق برای حضانت فرزندان خود توافق کرده باشند، این توافق الزام آور است.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران

خدمات تخصصی گروه وکلای خانواده تهران

وکیل آنلاین کیفری زنا و روابط نامشروع

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای خانواده در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران

قبول وکالت در پرونده طلاق توافقی و طلاق یک طرفه

قبول وکالت در مطالبه و وصول مهریه

قبول وکالت در پرونده حضانت فرزند

تنظیم دادخواست جهت دعاوی خانواده

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه خانواده

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی خانواده در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه خانواده تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادگاه خانواده باهنر تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *