مطالبه مهریه از پدر شوهر


امروز با موضوع مطالبه مهریه از پدر شوهر با شما هستیم.

پرداخت مهریه عندالمطالبه (مهریه ای که به محض مطالبه باید پرداخت گردد) و مهریه عندالاستطاعه (مهریه ای که در صورت داشتن توانایی مرد پرداخت می گردد) در هر صورت از تکالیف مرد می‌باشد.

پدر شوهر و سایر بستگان مرد، هر چند پولدار و دارای مالی مناسب باشند، وظیفه ای در پرداخت مهریه زن ندارند.

اما در بعضی موارد، پدر شوهر و یا شخص دیگری از بستگان یا غیر، در هنگام ازدواج و ضمن عقد، تعهد به پرداخت مهریه به عنوان ضامن و یا مسئولیت تضامنی با مرد می نمایند که در این صورت می‌توان مطالبه (دریافت) مهریه از پدر شوهر را به جریان انداخت.

گروه وکلای خانواده مهر تهران، با در اختیار داشتن برترین تیم وکلای خانواده در تهران و شهرستانها، نسبت به پذیرش مشاوره حقوقی درباره راه های گرفتن مهریه از پدرشوهر، مطالبه (دریافت) مهریه به نرخ روز از پدرشوهر، موارد مسئولیت پدر شوهر در پرداخت نفقه (مخارج و هزینه زندگی) عروس، شرایط ارث بردن عروس از پدر شوهر و بستگان شوهر و همچنین توضیح شرایط مطالبه مهریه از پدرشوهر به همراه معرفی بهترین وکیل خانواده و وکیل متخصص وصول و مطالبه مهریه در تهران را در سایت رسمی دفتر حقوقی محمدرضا مهری بهترین وکیل خانواده منتشر خواهد نمود.

شرایط مطالبه مهریه از پدر شوهر

اولین شرط برای گرفتن مهریه از پدر شوهر این است که پدر شوهر، به عنوان ضامن (تامین) پرداخت مهریه، در عقدنامه (سندازدواج) یا ضمن سند رسمی دیگری، این موضوع را پذیرفته باشد.

اگر شرط شده باشد که در صورت عدم پرداخت مرد، پدرشوهر ضامن پرداخت مهریه است.

ابتدا لازم است مهریه از مرد مطالبه شود و در صورت استنکاف (خودداری) از پرداخت توسط مرد، نوبت به مطالبه مهریه از پدرشوهر می رسد.

اما گاهی ممکن است به صورت مطلق، مسئولیت تضامنی در پرداخت مهریه را بپذیرد، که در این صورت، زن می‌تواند از ابتدا به هر کدام از مرد یا پدرشوهر برای مطالبه و وصول مهریه مراجعه نماید.

مطالبه مهریه از پدر شوهر در صورت فوت همسر

بر اساس قانون، وراث (اشخاصی که ارث می‌برند) بعد از فوت مورث (شخص فوت شده)، به میزان بیش از اموال به جای مانده از متوفی در پرداخت بدهی های وی مسئولیتی ندارند.

اگر اموالی از شوهر فوت شده به جای مانده باشد، امکان وصول مهریه که از دیون ممتاز می‌باشد، وجود دارد.

اما بیش از اموالی که به جای می ماند یا در صورتی که مالی موجود نباشد، امکان پرداخت مهریه از محل آن وجود ندارد.

مطالبه مهریه از محل سهم الارث شوهر

اگر فوت پدر شوهر یا هر شخص دیگری که شوهر از وی ارث می برد، موجب به ارث بردن اموالی توسط شوهر می‌شود، زن می‌تواند با مراجعه به اداره اجرای اسناد رسمی ثبت اسناد یا شعب دادگاه خانواده نسبت به توقیف سهم الارث شوهر و مظالبه مهریه اقدام نماید.

مهریه از دیون (تعهدات) است که حتی پس از فوت زن هم توسط وراث وی قابل مطالبه از شوهر یا ورثه وی می‌باشد.

هرگاه اشخاص متعددی از متوفی (شخص فوت شده) مطالباتی داشته باشند، ابتدا مهریه زن از آن پرداخت می‌شود و سپس نسبت به پرداخت سایر بدهی ها اقدام خواهد شد.

نحوه مطالبه مهریه از پدر شوهر

برای مطالبه و گرفتن مهریه از پدرشوهر، ابتدا لازم است تا در صورت رسمی بودن سند از طریق اداره اجرای ثبت و یا دادگاه خانواده نسبت به مطالبه (دریافت) مهریه اقدام نمود.

تفاوت های اقدام به مطالبه مهریه از طریق اداره اجرای ثبت و یا دادگاه خانواده را قبلا طی مقاله ای با عنوان وکیل متخصص مطالبه و وصول مهریه در وب سایت رسمی گروه وکلای خانواده مهر تهران، منتشر نموده ایم که به صورت رایگان در دسترس عزیزان می‌باشد.

وکیل متخصص مطالبه و وصول مهریه در تهران     

برترین گروه وکلای اقتصادی تهران، وکلای متخصص شکایت از پزشک متخلف، وکیل متخصص شکایت از قاضی متخلف، وکیل ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان، وکیل خانواده های ایرانی مقیم خارج از کشور، وکیل رابطه نامشروع، وکیل متخصص دادسرای ارشاد تهران و همچنین برترین تیم تخصصی وکلای مطالبه و وصول مهریه، با همکاری موسسه حقوقی و داوری دکتر مهری، در یک مجموعه گرد هم آمده اند تا امکان ارائه خدمات حقوقی به بهترین وجه به هم وطنان فراهم شود.

جهت دریافت مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل متخصص خانواده، درباره نحوه مطالبه مهریه از پدر شوهر و ضامن، با گروه وکلای موسسه حقوقی مهرپارسیان تهران تماس بگیرید.

جهت انتخاب بهترین وکیل دادگستری در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان،  با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 9120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهرپارسیان اقدام فرمایید.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر تهران

امتیاز دهی به مقاله
جرم رابطه نامشروع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *