وکیل شکایت آپارتمان ها

وکیل شکایت آپارتمان ها

وکیل شکایت آپارتمان ها


با موضوع وکیل شکایت آپارتمان ها با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

از جمله مواردی که سبب ایجاد درگیری بین مالکین آپارتمان ها می شود بحث استفاده اختصاصی از مشاعات است.

در اکثر موارد اشخاص با این پندار که در ساختمان و مشاعات (مشترکات) آن سهمی دارند با استفاده خودخواهانه مانع استفاده سایرین می‌شوند.

از این روی، دعاوی مزاحمت و تصرف در اپارتمان ها اغلب به دلیل مذکور است.

بهتر است با توجه به فرمایشات ریاست محترم قوه قضاییه این قبیل دعاویی ابتدا در شورای حل اختلاف با طرح سازش مطرح گردد و با توجه به همجواری اصحاب دعوی، شورا سعی در فصل خصومت داشته باشد و طرفین را دعوت به حسن همجواری نماید.

لیکن طرح حقوقی این دعاوی که جنبه کیفری نیز دارند به نظر به مراتب بهتر از طرح کیفری است.

چرا که پس از صدور احکام کیفری، امکان سازش و صلح در مکان‌های از قبیل آپارتمان میسر نخواهد بود و به نوعی ترویج عیب جویی خواهد بود،

مگر اینکه تصرفات متصرف به حدی آزاردهنده باشد که به غیر از جنبه کیفری راه دیگری باقی نماند.

اکثر پرونده‌های شکایات آپارتمان‌ها منتهی به سازش می‌شود اما توجه داشته باشید:

مورد قابل توجهی که وجود دارد این است که در محاکم عواقب گزارش اصلاحی (سازش نامه) به طرفین گوشزد نمی‌شود.

اینکه طرفین کارشناس را ضمن سازش نامه (صلح) به عنوان فصل الخطاب می پذیرند می تواند آثار زیانباری در پی داشته باشد و جای پژوهش خواهی در رای را نباید از بین برد.

اینکه در سازش‌نامه (صلح‌نامه) مرقوم شود در استفاده از مشاعات (مشترکات) حقوق همسایه را رعایت کنند به نظر توصیه ای اخلاقی و فاقد ضمانت اجرا است و چندان اثر گذار نخواهد بود و بهتر بود تمهیداتی نیز  برای ایشان پیش بینی می‌گردید.

با ما همراه باشید تا در ادامه ماجرای پیگیری ها و دوندگی های یک مدیر ساختمان را پرونده‌ حقوقی بررسی نماییم.

ابراء چیست

نکات مهم وکیل شکایت آپارتمان ها

  • آیا از همسایه ای که شارژ نمی پردازد می توان شکایت کرد؟
  • مدیر ساختمان چگونه رسمیت پیدا می‌کند؟
  • آیا اعمال مدیر ساختمان مستحق دستمزد است؟
  • بهترین وکیل شکایات آپارتمان را از کجا پیدا کنیم؟

نمونه شکایت مربوط به آپارتمان ها         

نام خواهان (کسی که دادخواست ارائه می‌دهد): پیمان

نام خوانده (کسی که ددخواست بر علیه او مطرح می‌شود): 1-حسین 2-فریدون 3-ناصر ضییی نیا

شرح دادخواست

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی

با سلام و عرض ادب

احتراما به استحضار می رساند به استناد تفاهم نامه و صورتجلسه مورخه 11/08/97 اکثریت مالکین واحدهای آپارتمان —  با آدرس مذکور در دادخواست، با توجه به موارد ذیل الذکر، تقاضای رسیدگی و صدور دستور قانونی و مورد صلاحدید دادگاه محترم را خواستار می باشم.

1- عدم همکاری و عدم پرداخت وجوه لازمه جهت انجام امورات مورد توافق ، ایزوگام کاری و ایزولاسیون پشت بام و عدم اقدام قانونی لازم جهت حل موضوع توسط سایر مالکین

2-ایراد خسارت ناشی از تعلل (بهانه‌تراشی) و اهمال (کم کاری) کاری وقصور مالکین واحدهای 1 ( حسین ) واحد 3 (فریدون) واحد 5 ( ناصر) به واحد اینجانب از بابت نم زدگی و شوره زدگی و پوسته شدن  وترک خوردن و برآمدگی رنگها و گچ سقف واحد اینجانب وکیل شکایت آپارتمان ها

3- عدم پرداخت حق شارژ معوق توسط واحدهای 1و 3.

4- لزوم اصلاح و بازسازی برخی قسمت های مشاعی (مشترک) نظیر نورگیرهای پشت بام و چراغ ها و تاسیسات برق و نور ساختمان و عدم پرداختی و لزوم پرداخت مبالغی به صورت علی الحساب جهت انجام این امور به نماینده ساختمان.

5- لزوم پرداخت حقوق و اجرت کار بابت پیگیری های حقوقی و قانونی بابت موضوع پشت بام و .. پیگیری های حقوقی وغیره مرتبط با نمایندگی مدیریت ساختمان اینجانب به عنوان مدیر و نماینده ساختمان.

6- نسبت به پرداخت هزینه های حقوقی مرتبط با ساختمان نظیر اظهارنامه و پست سفارشی و هرینه های دادرسی وکارشناسی که پرداخت نموده یا به واسطه روند پیگیری پرونده که لازم به پرداخت می باشد خواستار رسیدگی و همکاری مقام قانونی جهت اخذ آن از مالکین واحدهای آپارتمان شکوفه می باشم.

7- به منظور جلوگیری و ممانعت از گسترش خسارات و ضرر ناشی از عدم ایزولاسیون سقف پشت بام به ساختمان و واحد اینجانب (4) از حیث نم زدگی خرابی های بعدی و …خواستار دستور موقت و مورد صلاحدید مقام قضایی، جهت انجام پروژه با هزینه های شخصی و اخذ کلیه خسارات مربوطه از مالکین واحدهای آپارتمان —  می باشم.وکیل شکایت آپارتمان ها

وکیل شکایت از ساکنین مجتمع های مسکونی

8-از آنجاییکه انجام عملیات ایزوگام کاری و ایزولاسیون به واسطه تعهد ضمنی مالک واحد 5 ( فریدون) بر عهده وی می باشد.

وکیل فسخ نکاح محمودیه

فلذا به واسطه تعلل (بهانه‌تراشی)، اهمال کاری (کم کاری)، تعمد قصور (عمد) و اقدامات و الزامات غیرقانونی و غیر موجه او و عدم ایفای (انجام) تعهد و وفای به قول و عهد (تعهد) او و تاخیر در پیگیری ها که با همراهی و مباشری حسن … و ناصر… صورت گرفته، انجام این عملیات از خردادماه با مشکل مواجه شد.

تاکنون موفق به تکمیل و انجام این فرایند نگردیده و سبب ورود خسارت نم زدگی، پوسته شدن و لکه زدگی سقف و دیواره اتاق ها و … اینجانب گردیده است.

وکیل شکایت آپارتمان ها

مضافا باعث خسارت به اینجانب، از باب ضرر ناشی از افزایش قیمت انجام پروژه گردیده که افزایش حق السهم پرداختی لازم برای انجام پروژه را به دنبال دارد.

و سبب ورود خسارت و ضرر ایشان به اینجانب بوده، جبران خسارات ناشی از قصور و اهمال (تقصیر و کوتاهی) و عدم وفای به عهد را از فرد مذکور خواستارم.

9- انجام عملیات کترشناسی (نوعی خسارت به بنایی ساختمان) و تخمین خسارارت وارده به ساختمان  و واحد اینجانب از لحاظ اصلاح، بازسازی، نظافت واحد اینجانب به منظور بازسازی و ترمیم سقف و هزینه های کارگر جهت جابجایی لوازم و وسایل داخل خانه و .. مرتبط با قسمت های آسیب دیده واحد خود را خواستارم.

10-احتراما به استحضار می رساند با توجه به اینکه در موضوع و اختلاف مطروحه، به لحاظ فوریت امر و وجود شرایطی که ادامه آن درآینده غیرقابل جبران و امکان اجرای حکم را متعسر (سخت) مینماید و تعیین تکلیف فوری ضرورت دارد.

لذا با تقدیم دادخواست حاضر صدور دستور موقت مبنی بر انجام عملیات ایزولاسیون پشت بام آپارتمان ( فعلا محدوده سقف واحد اینجانب جهت پیشگیری از گسترش نم زدگی) بدون تعیین وقت و اجرای آن قبل از ابلاغ به خوانده مورد استدعاست.

به انضمام (همراه) هزینه ی دادرسی

با تشکر  و تجدید احترام

دلایل  و ضمایم (پیوست‌ها)

کارت ملی خواهان

سند رسمی قطعی غیرمنقول (اموالی که امکان جابجایی آن وجود ندارد مثل خانه و زمین)

اظهارنامه ارسالی توسط پیمان

استشهادیه مربوط به سه نفر از مالکین

سایر مستندات و دلایل

روند رسیدگی به پرونده شکایات آپارتمان ها

با توجه به تکمیل بودن پرونده، مدیر دفتر برای صدور دستور پرونده را در تاریخ — نزد رییس شعبه فرستاد و رییس شعبه در تاریخ دستور تعیین وقت رسیدگی ضمن ارسال نسخه دوم دادخواست و ضمایم (پیوست) برای خوانده و دعوت طرفین به دادرسی را دادند.

توقیف حقوق کارمند برای مهریه

-اظهارنامه در تاریخ 29/8/97 از سمت فریدون برای پیمان فرستاده شد و در مقابل پیمان—  در تاریخ 30/8/97 پاسخ داد.

-استشهادیه ای توسط مالکین و ساکنین ساختمان 5 واحدی شکوفه در خصوص آقای پیمان

مورخ 14/8/97تنظیم شد که امضاکنندگان نامبرده را مطلقا واجد شرایط مدیریتی ندانسته و با رد صلاحیت وی توافق نامه 3 صفحه ای مورخ 11/8/970 را به کلی از درجه اعتبار ساقط دانستد.

در تاریخ 24/9/97 لایحه ای از سمت آقای فریدون پیوست پرونده گردید.

ابلاغیه پیمان با موضوع حضور در وقت مقرردر تاریخ 17/9/97 به سامانه ابلاغ ارسال و توسط مخاطب مشاهده شد.
در ابلاغیه فریدون با موضوع حضور در وقت مقرردر تاریخ 17/9/97 به سامانه ابلاغ ارسال و توسط مخاطب مشاهده شد.
ابلاغیه حسین با موضوع حضور در وقت مقرر طبق ماده 70 در محل حضور نداشتند در محل الصاق (چسبانده) شد.
در ابلاغیه ناصر با موضوع حضور در وقت مقرردر تاریخ 17/9/97 به سامانه ابلاغ ارسال شد.

وکیل شکایت آپارتمان ها

در جلسه دادرسی چه اتفاقی افتاد؟

به تاریخ 25/09/97 در وقت مقرر جلسه شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان به دادرسی اینجانب امضاکننده زیر تشکیل شد و پرونده فوق تحت نظر قرار دارد .ملاحظه میشود حاضرین آقایان پیمان و ناصر و فریدون و حسین

با عنایت به مراتب فوق و اینکه خواهان و خوانده اظهار میکنند به تشکیل جلسه  ورسمی بودن آن ایرادی ندارند.

اعلام میشود جلسه رسمی است و دستور جلسه برای طرفین دعوا خوانده شد .

طرفین با یکدیگر اینگونه به سازش رسیده اند.

طرفین توافق کرده اند که آقای علی به عنوان کارشناس رسمی دادگستری یک نفر عامل ایزوگام کار مطمئن را برای انجام ایزوگام پشت بام تعیین کند و با نظارت این کارشناس کار ایزوگام پشت بام انجام شود.

و ابتدا با برآورد هزینه توسط کارشناس فوق سهم هریک از واحدها گرفته شده و سپس کار ایزوگام انجام شود.

ضمنا در صورتی که کارشناس نیاز دیدند که سیمان کاری پشت بام که توسط آقای ناصر صورت گرفته است باید برداشته شود این کار توسط آقای ناصر باید صورت گیرد و دیگر ادعایی بابت آن ندارند.

طرفین اعلام کرده اند که در استفاده از مشاعات (مشترک) حقوق همسایه را رعایت کنند.

توقیف ارث بابت مهریه

 و ضمنا کارشناس براساس میزان استفاده مالکین و یا مستاجرین در پارکینگ مشاعی (مشترک) مبلغی را به عنوان اجرت پارکینگ در نظر بگیرد.

 این مبلغ به شارژ ساختمان مالک یا مستاجر استفاده کننده از پارکینگ اضافه می‌شود و ضمنا مبلغ 1500000 ریال بابت هزینه دادرسی توسط خواندگان پرداخت شود.

حق الزحمه کارشناسی بر عهده طرفین دعوا خواهد بود.

حکم دادگاه در پرونده شکایات آپارتمان‌ها

خواسته ها 1-مطالبه وجه 2-رفع تصرف عدوانی 3- مطالبه خسارت دادرسی 4- مطالبه خسارت

به تاریخ 27/09/97 در وقت فوق العاده جلسه دادگاه به تصدی امضا کننده زیر تشکیل است، پس ازبررسی محتویات پرونده و حصول سازش بین طرفین ختم دادرسی را اعلام و شرح زیر مبادرت به صدور رای میکند :

درخصوص دادخواست خواهان آقای پیمان به طرفیت :

1- رفع تصرف عدوانی (بدون رضایت مالک و اجازه قانون‌گذار) واحد شماره 1(حسین) از محیط مشاع (مشترک) و پیلوت بواسطه استفاده شخصی به عنوان پارکینگ و رفع مزاحمت و ممانعت از حق استفاده تمام مشاعات (مشترکات) بواسطه تصرف ایشان وقراردهی وسایل در مشاعات (مشترکات)

2- پرداخت حق الشارژ ماهیانه معوق هرکدام از واحدهای هم کف (حسین) واحد 3 (فریدون) تا آذرماه سال 97 و پرداخت حق السهم علی الحساب جهت انجام پروژه ایزوگام کاری پشت بام و اجرت و حقوق پیگیری های قانونی و… مدیر ساختمان جهت انجام وظایف محوله قانونی وامور آپارتمان پیش پرداخت هزینه های انجام تعمیرات وبازسازی تاسیسات مشاعی (مشترک) مقوم (به قیمت) 36000000ریال

،3-مطالبه خسارت ناشی از عدم ایفای (انجام) تعهد و وفای به عهد توسط مالک واحد  3(فریدون) به انجام عملیات ایزوگام کاری و تعلل قصور و اهمال (کوتاهی) وی در این موضوع مقوم به (به قیمت) 13000000ریال و

مطالبه خسارات از ساکنین آپارتمان ها

2-مطالبه خسارت ناشی از نم زدگی و آبزدگی و آسیب به واحد اینجانب با جلب کارشناس، با عنایت به دادخواست خواهان و اوراق و مدارک پیوست و نظر به اینکه طرفین در صورتجلسه مورخ 25/09/97 به توافق رسیده اند بدین شرح که :

“طرفین توافق کرده اند که آقای علی به عنوان کارشناس رسمی دادگستری یک نفر عامل ایزوگام کار مطمئن را برای انجام ایزوگام پشت بام تعیین کند و با نظارت این کارشناس کار ایزوگام پشت بام انجام شود.

ابتدا با برآورد هزینه توسط کارشناس فوق سهم هریک از واحدها گرفته شده و سپس کار ایزوگام انجام شود ضمنا در صورتی که کارشناس نیاز دیدند که سیمان کاری پشت بام که توسط آقای ناصر صورت گرفته است.

وکیل طلاق در تهران | بهترین وکیل طلاق در تهران

باید برداشته شود این کار توسط آقای ناصر باید صورت گیرد و دیگر ادعایی بابت آن ندارند طرفین اعلام کرده اند.

که دراستفاده از مشاعات (مشترکات) حقوق همسایه را رعایت کنند و ضمنا کارشناس براساس میزان استفاده مالکین و یا مستاجرین در پارکینگ مشاعی (مشترک) مبلغی را به عنوان اجرت پارکینگ در نظر بگیرد.

این مبلغ به شارژ ساختمان مالک یا مستاجر استفاده کننده از پارکینگ اضافه میشود.

ضمنا مبلغ 1500000 ریال بابت هزینه دادرسی توسط خواندگان پرداخت شود.

حق الزحمه کارشناسی بر عهده طرفین دعوا خواهد بود . “

بنابراین دادگاه مستندا به مواد 180و 182و 184 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی به شرح بالا مبادرت به صدور گزارش اصلاحی می نماید.

اعلام میدارد مفاد سازش نامه به شرح فوق نسبت به طرفین و وراث و قائم مقام قانونی آنها نافذ و معتبر بوده مانند احکام دادگاهها به موقع اجرا گذاشته می‌شود.

وکیل شکایت آپارتمان ها

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *