نمونه لایحه شکایت ترک انفاق


 

امروز با نمونه لایحه شکایت ترک انفاق با شما عزیزان و همراهان همیشگی مهر پارسیان هستیم.

قانون کاربردی ازدواج و طلاق سوئیس

برای طرح شکایت ترک انفاق کیفری، وجود شرایطی در مرد و زن ضرورت دارد که بدون آنها امکان به نتیجه رسیدن شکایت و پرونده وجود نخواهد داشت.

با توجه به رویکرد عام دستگاه قضایی مبنی بر ایجاد صلح و سازش در پرونده های خانواده، اولین گام مرجع قضایی سعی در ایجاد صلح و سازش بین طرفین در معونت های اجتماعی مراجع انتظامی محسوب می شود.

در صورت عدم صلح و سازش و وجود سایر شرایط جهت تعقیب کیفری زوج، تحقیقات آغاز خواهد شد، دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل متخصص خانواده در شمال تهران، با توجه به آخرین تغییرات قانون حمایت خانواده، بهترین مرجع جهت مشاوره حقوقی جهت تنظیم لایحه شکایت ترک انفاق در پرونده های خانواده محسوب می شود.

 

نکات مهم در بررسی نمونه لایحه شکایت ترک انفاق

  • برای تنظیم لایحه شکایت ترک انفاق کیفری چه مواردی باید مد نظر قرار گیرد؟
  • جستجوی وکیل متخصص خانواده شمال تهران چگونه انجام می شود؟
  • در پاسخ به شکایت ترک انفاق کیفری چه مطالبی را باید به اطلاع مقام قضایی برسانیم؟
  • چگونه می توان پرداخت نفقه و یا نشوز همسر را اثبات نمود؟

نمونه لایحه شکایت ترک انفاق تنظیم شده توسط گروه وکلای مهر

بازپرس محترم شعبه سوم دادسرای ناحیه یک تهران

موضوع: لایحه شکایت از سوی موکل بابت ترک انفاق

با سلام و احترام

موضوع: ارائه دلائل و مستندات شکایت

ضمن ارائه تصاویر سند ازدواج و شناسنامه موکل به عنوان دلیل اثبات زوجیت بین شاکی و مشتکی عنه و بازگشت به تقدیم شکایت کیفری در دفتر خدمات قضایی که با کد رهگیری 1397220701903529 و دستور قضایی شماره 1397220000110408مورخ06/12/1397 به کلانتری دربند، موارد زیر جهت توضیح شکایت و ارائه مستندات به حضور اعلام می گردد.

پرسش و پاسخ آنلاین با وکیل خانواده

اول: گزارش های متعدد مرکز فوریت های پلیس 110 از مردادماه 1397 تاکنون، مبنی بر بیرون کردن موکل از منزل در ساعات پایانی شب، عدم پرداخت نفقه و مراجعه ننمودن به منزل، ممانعت از ملاقات فرزندان، که همگی از سوء رفتار همسر و وجود مشکلات مابین زوجین حکایت دارد.

دوم: گواهی پوشش بیمه تکمیلی از سوی موکل خانم آرام بهبودپور که نشان از عدم انجام وظایف همسر ایشان، در تامین مخارج زندگی و پرداخت حق بیمه همسر و فرزندان دارد.

سوم:گواهی پرداخت حق بیمه توسط موکل و عدم ایفای وظایف از سوی همسر در تامین هزینه های زندگی مشترک.

چهارم: صورت حساب خرید لوازم و مایحتاج روزمره منزل و داروی فرزندان مشترک توسط موکل که همگی دلالت بر عدم پرداخت نفقه به ایشان می باشد.

پنجم: رسید پرداخت هزینه های شهریه مدرسه فرزندان مشترک توسط موکل که باز هم نشانی از عدم توجه مشتکی عنه به تامین و پرداخت هزینه های زندگی مشترک است.

ششم: دادنامه شماره 9709970217201449 مورخ 30/11/1397، در رسیدگی به اعسار مشتکی عنه که تحقیقات جامع توسط شعبه 272 دادگاه خانواده تهران نیز صورت گرفته است، متمکن بودن مشتکی عنه را در پرداخت نفقه همسر و فرزندان مورد تایید قرار می دهد.

در فرازی از این دادنامه آمده است، با توجه به اینکه خواهان به شغل کابینت سازی در کرج و دارای دفتر در خیابان جمهوری تهران است، اعسار وی از پرداخت هزینه دادرسی اثبات نمی شود.

با عنایت به موارد فوق و عدم پرداخت نفقه همسر و فرزندان توسط مشتکی عنه، خواهشمندم با بررسی مدارک و مستندات و احراز صحت اظهارات موکل، دستور به احضار و تعقیب کیفری مشتکی عنه بابت ترک انفاق عمدی، صادر فرمایید.

وکیل الزام زوج به طلاق

تصویر مستندات موکل به پیوست تقدیم می گردد.

منوط به نظر و امر عالیست.

با احترام مجدد.محمدرضا مهری وکیل شاکی

پرسش و پاسخ حقوقی درباره شکایت ترک انفاق کیفری

شکایت ترک انفاق کیفری

بعد از رای شورای حل اختلاف مبنی بر  الزام زوج به پرداخت نفقه، بخشی از نفقه پرداخت شده آیا می توان برای الباقی مبلغ پرداخت نشده شکایت را برای ضمانت اجرای کیفری ماده 53 قانون حمایت خانواده در دادسرای محل وقوع جرم مطرح نمود؟

جواب

بله. الفاظ قوانین به صورت «صحیحی» وضع می شوند نه «اعمی» – اعم از صحیح و فاسد-

لذا زمانی بر موضوعی اثر بار می شود که تمام و کمال محقق گردد و تا نفقه تمام و کمال پرداخت نشده ضمانت اجرای کیفری عدم پرداخت نفقه پابرجاست. حل این موضوع بر جریلن تفسیر مضیق سببیت دارد و با حل آن نوبت به جریان تفسیر به نفع متهم و اصل برائت نمی رسد.

دفتر وکیل خانواده شمال تهران

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *