وکیل طلاق توافقی سوئیس


 

امروز با معرفی وکیل طلاق توافقی ایرانی در سوئیس با شما هستیم.

پرسش‌های حقوق خانواده و طلاق سوئیس و پاسخ گروه وکلای مهر

مطلب حاضر، قسمت دوم پرسش‌های حقوق خانواده و طلاق سوئیس و پاسخ گروه وکلای مهر بوده و برای دریافت مشاوره تخصصی‌تر و اطلاع از استثنائات متناسسب با شرایط خود از طریق پل‌های ارتباطی ما تماس حاصل نمایید.

این مقاله  توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم آمده و سعی شده تا پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در خصوص حقوق خانواده سوئیس و قوانین و شرایط طلاق و تبعات آن در کشور سوئیس شامل حضانت فرزند، مسائل مالی و غیره باشد.

دفتر وکیل خانواده تهران

نکات مهم و توضیحات در خصوص پرسش‌های حقوق خانواده و طلاق سوئیس و پاسخ گروه وکلای مهر

  • با وجود توافق زوجین بر سر مسئال مالی باز هم نیازی به مراجعه به دادگاه سوئیس است؟
  • بعد از درخواست طلاق در سوئیس، حضانت فرزند با پدر است یا مادر؟
  • آیا امکان اعتراض به نحوه تقسیم‌بندی اموال در سوئیس وجود دارد؟

زوجین بر سر نحوه تقسیم اموال به توافق رسیده‌اند، آیا در این حالت باز هم نیاز به مراجعه به دادگاه است؟

بله همچنان نیاز به مراجعه به دادگاه و دریافت حکم دادگاه در این خصوص وجود دارد.

پرداخت کمک هزینه ماهیانه تا چند ماه پس از طلاق باید انجام گیرد؟

طبق قوانین سوئیس، امکان صدور حکم کمک هزینه ماهیانه برای یکی از زوجین در صورتی که اثبات گردد به این پول نیاز بوده و به لحاظ مالی زوج یا زوجه وابسته است، وجود دارد.

در این حالت، طرفی که موظف به پرداخت این هزینه است، برای طول مدت 3 تا 5 سال می‌بایست طبق حکم دادگاه مبلغ تعیین شده را به طرف دیگر پرداخت نماید. در صورتی که فرد دریافت کننده این کمک هزینه (نفقه) ازدواج نماید، مبلغ تعیین شده برای زوج یا زوجه می‌تواند به عنوان نفقه فرزند جایگزین گردد.

آیا رسیدگی به دادخواست طلاق اتباع خارجی متفاوت از اتباع سوئیسی است؟

از تاریخ 1 ژانویه 2017، تنها حقوق و قوانین سوئیس قابلیت اجرا و اعمال در دادگاه‌های سوئیس را داشته و امکان رسیدگی به دعاوی بر اساس حقوق کشورهای دیگر وجود ندارد.

البته این امکان وجود دارد که حکم صادره از دادگاه‌های خارجی مورد تنفیذ سوئیس واقع شده و بتوان با در دست داشتن حکم طلاق صادره از دادگاه ایران، برای حضانت فرزند به دادگاه سوئیس مراجعه کرد.

مجازات انتشار فیلم مستهجن

برای کسب اطلاع از نحوه طرح دعاوی طلاق، وصول مهریه و حضانت فرزند، با گروه وکلای مهر تماس حاصل نموده و جهت تعیین وقت مشاوره حضوری و یا آنلاین اقدام نمایید.

چه روش‌هایی برای حل و فصل دعاوی حاصل از اختلافات بر سر ابعاد مالی طلاق در سوئیس وجود دارد؟

داوری قابلیت اجرا در برخی از ابعاد دعاوی مانند حضانت فرزند دارد. این قانون از تاریخ 1 ژانویه 2017 قابلیت اجرا در کشور سوئیس داشته است.

طبق آخرین رویه دادگاه‌های سوئیس، از آنجایی صلاحیت فرزند در اولویت است، دادگاه می‌تواند دعوا را به داوری و میانجیگری ارجاع دهد.

آیا اسناد ازدواج حاوی تعهدات مالی خارجی در دادگاه‌های سوئیس قابلیت اجرا دارد؟

بله. در صورتی که قاضی تشخیص دهد که ابتدا زوجین هر دو توافق داشته و نیز کاملا قانونی بوده و منافی حقوق هیچ یکی از زوجین نیست (ناعادلانه نیست)، اسناد حاوی تعهدات مالی زوجین را می‌پذیرد.

طبق رویه، مهریه نیز بدین طریق قابل مطالبه در دادگاه‌های سوئیس وجود دارد که در این حالت به سند ازدواج ایرانی‌ها به عنوان قرارداد و به موضوع مهریه به عنوان تعهد مالی مندرج در قرارداد نگاه می‌شود.

با این حال توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی با وکیل امور خانواده و طلاق سوئیس مشورت کنید. گروه وکلای مهر با حضور وکلای خانواده با تجربه و اگاه به قوانین خانواده سوئیس آماده ارایه مشاوره حقوقی طلاق در سوئیس هستند.

آیا بُعد مالی در ازدواج سفید در سوئیس مطرح است؟

خیر این امکان وجود ندارد مگر آنکه توافق کتبی بین طرفین بوده باشد و یا فرزندی داشته باشند.

مطالبه ارش البکاره

شرایط دریافت نفقه برای فرزندان در سوئیس چیست؟

بعد از طلاق، پرداخت هزینه زندگی فرزند تا زمانی که به استقلال مالی برسد را بر عهده والدین است. پرداخت هزینه زندگی جهت تامین نیازهای اولیه زوج یا زوجه‌ای که حضانت فرزند با او بوده و بدین جهت امکان اشتغال و کسب درآمد ندارد، به نفقه فرزند اضافه می شود.

تا چه زمانی پدر یا مادر موظف به پرداخت نفقه فرزند طبق قوانین سوئیس است؟

به طور کلی نفقه فرزند بعد از طلاق تا 18 سالگی باید پرداخت گردد. استثنا این امر این است که فرزند همچنان تحصیل خود را تا آن زمان به اتمام نرسانده باشد که تا 25 سالگی ادامه می‌یابد.

البته در صورتی که والدین از وضعیت مالی مناسب برخوردار بوده و فرزند هنوز مستقل نشده باشد می‌تواند نفقه را مطالبه نماید.

وکیل طلاق توافقی سوئیس

جهت برقراری ارتباط با دفتر وکیل حضانت فرزند و امور خانوادگی اتباع ایرانی، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به آمریکا، سوئد، پرتغال، آلمان، سایر کشورهای اروپا، کانادا و استرالیا از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

021-88796143

021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *