وکیل ازدواج مجدد


 

امروز با معرفی وکیل ازدواج مجدد با شما هستیم.

اجازه ازدواج مجدد مرد، حتی اگر با رضایت همسر اول نیز صورت پذیرد، نیاز به حکم دادگاه خانواده داشته و بدون تایید دادگاه خانواده با صدور رای قطعی، ثبت ازدواج مجدد مرد در دفاتر ازدواج صورت نخواهد گرفت.

اما اینکه آیا ازدواج مجدد مرد، بدون رضایت همسر اول، از نظر شرعی باطل است یا خیر، موضوعی است که همه فقها متفقا به عدم باطل بودن این ازدواج از نظر شرعی نظر داده اند.

ضمانت اجرای ازدواج مجدد مرد بدون رضایت همسر اول، برخورداری از حق طلاق توسط زن بوده و در این گونه موارد، زن به وکالت از مرد می تواند با اذن دادگاه خود را مطلقه نموده و تمامی حقوق قانونی خود را نیز دریافت نماید.

در این نوشتار به بررسی شرایط ازدواج مجدد مرد توسط دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل متخصص ازدواج مجدد، خواهیم پرداخت و نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم.

 

نکات مهم در معرفی وکیل ازدواج مجدد

  • برای مشاوره حقوقی درباره تنظیم لایحه مناسب در پرونده اجازه ازدواج مجدد چه اقدامی لازم است؟
  • بهترین وکیل دادگستری جهت پرونده اجازه ازدواج مجدد مرد کیست؟
  • چه مقدماتی جهت صدور اجازه ازدواج مجدد مرد از سوی دادگاه خانواده لازم است؟
شرایط اخذ گواهی تجرد

✅نظریه مشورتی جالب اداره کل حقوقی قوه قضائیه راجع به اجازه ازدواج مجدد

? سوال درباره شرایط ثبت ازدواج مجدد با حکم دادگاه

با نظر به مواد 44 ، 23 ، 22 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 در صورتی که مردی بدون اجازه و حکم دادگاه همسر دوم اختیار کند و عقد آنها عادی باشد و زوج یا زوجه دوم از دادگاه تقاضا کند که ثبت شود،

1- آیا قید همسر اول نیز به عنوان خوانده دیگر دعوا جهت رعایت شرایط ماده 23 ( اخذ گواهی عدم اعتیاد و بیماری های واگیردار و خطرناک ) ضرورت دارد؟

2- با نظر به ماده 44 قانون مذکور چنانچه شرایط ماده 23 این قانون فراهم نشود آیا دادگاه دعوی را رد می کند و ازدواج دوم ثبت نخواهد شد؟

3- اگر خواهان، زوج یا زوجه دوم باشد علم و اطلاع همسر دوم تأثیری در تصمیم دادگاه دارد؟

 

❇️پاسخ به سوالات درباره اجازه ازدواج مجدد مرد

مفاد ماده 56 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 حاکی از لزوم اخذ حکم دادگاه درمورد تجویز ازدواج مجدد برای ثبت آن می باشد بنا به مراتب فوق چنانچه مردی بدون رعایت مفاد قانون صدرالاشاره و بدون اجازه دادگاه مبادرت به ازدواج مجدد نماید ، دادگاه خانواده مجوز قانونی برای صدور رأی در خصوص ثبت ازدواج مجدد ندارد و برابر ماده 58 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 که ماده 16 و قسمت اول ماده 17 قانون حمایت خانواده مصوب 1353 را نسخ ننموده و همچنان به اعتبار و قوت خود باقی هستند.

چنانچه مردی پیش از ازدواج مجدد، طی دادخواستی اجازه آن را از دادگاه خانواده خواستار شود، با عنایت به قسمت اول ماده 17 قانون اخیرالذکر می باید اسامی زوجه یا زوجه های قبلی در دادخواست به عنوان خوانده یا خواندگان قید گردد و دادخواست و ضمائم نیز به آنان ابلاغ گردد و لیکن چنانچه مرد و زنی بدون اخذ حکم اجازه ازدواج مجدد مبادرت به این کار ( ازدواج مجدد ) نمایند و هر یک از آنان ثبت آن را خواستار شوند در اینصورت نیازی نیست که زوجه یا زوجه های قبلی در دادخواست به عنوان خوانده یا خواندگان قید گردند.

پرسش و پاسخ آنلاین با وکیل خانواده

 

 در خصوص شرایط لازم برای صدور حکم اجازه ازدواج مجدد

همانطور که اشاره گردید چون به موجب ماده 58 قانون حمایت خانواده مصوب 1391، ماده 16 و قسمت اول ماده 17 قانون حمایت خانواده مصوب 1353 همچنان به اعتبارخود باقی است لذا درصورت تحقق هریک از موارد مصرح در ماده 16قانون حمایت خانواده مصوب 1353 ، دادگاه خانواده می تواند به زوج اجازه ازدواج مجدد دهد.

? ضمناً آنچه که درماده 23 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 و تبصره آن جهت ثبت نکاح آمده ( اخذ گواهی های سلامت مربوطه از زوجین ) تکلیفی است که قانونگذار بر عهده دفاتر اسناد رسمی گذاشته و ورود دادگاه در رسیدگی به خواسته اجازه ازدواج مجدد نسبت به مفاد ماده اخیرالذکر لزومی ندارد.

 

وکیل متخصص پرونده ازدواج مجدد در تهران

برای دریافت مشاوره  با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

4.5/5 - (8 امتیاز)

5 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر جناب مهری شوهرم بدون اجازه دادگاه ازدواج مجدد کرده است چه طور می تونم شکایت کنم و اینکه آیا این کار ایشون جرم محسوب می شه؟

    • سلام وقت شما بخیر علیرغم اینکه مشخص نکرده اید نوع ازدواج همسرتان را باید به اطلاع برسانیم که عدم ثبت ازدواج دائم جرم می باشد و همچنین با اثبات ازدواج مجدد بدون اجازه همسر اول ، زن یا همان زوجه اختیار طلاق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *