وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی

وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی

وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی


امروز با موضوع وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

حصار بوعلی نام محله و دهکده‌ای در شمال شهر تهران و منطقه شمیران است که در ناحیه یک از منطقه ۱ شهرداری تهران قرار دارد.

از زمان آغامحمدخان قاجار که تهران پایتخت شد،

در منطقه کوهستانی شمیران، قریه حصار بوعلی در کنار دیگر قراء چون کن ،تجریش، قلهک، دزاشیب، نیاوران، اختیاریه کاشانک، دارآباد، ازگل، اراج، سوهانک، دربند، جمال آباد، امامزاده قاسم درکه، اوین، جماران، حصارک، چیذر و… یکی از ییلاقات خوش آب و هوای تهران محسوب می‌شد.

بعد از ساختمان قصر سلطنتی صاحبقرانیه، حصار بوعلی به دلیل نزدیکی به این کاخ از موقعیت ویژه‌ای برخوردار شد، زیرا تعدادی از کارکنان کاخ در واحدهای مختلف جهت اداره امور داخلی قصر از بین ساکنان بومی این قریه انتخاب می‌شدند.

عده‌ای از جوانان آن روز حصار بوعلی مجاز بودند قهوه خانه سیاری در زمان استقرار شاه در جلو محوطه بیرونی این دو کاخ (فیروزه- صاحبقرانیه) برپا کنند که کل نگهبانان و کارکنان کاخ و اعضای تشریفات اسکورت شاه جهت صبحانه، ناهار و شام از این قهوه خانه بهره گیرند.

این رسم از اواخر سلطنت ناصرالدین شاه تا پایان دوره احمدشاه ادامه داشت.

در حال حاضر در طرفین حصاربوعلی دو باغ بزرگ قرار دارد؛

در شرق، باغ عزیزخان که تبدیل به فرهنگسرای نیاوران شده و در غرب باغ کامرانیه که پس از فوت کامران میرزا در سال ۱۳۰۷ شمسی به تدریج ورثه او نسبت به تقسیم و فروش باغ به ثروتمندان آن زمان تهران اقدام کردند. معروف‌ترین این افراد عبارت بودند از عبدالحسین هژیر (وزیر دربار)، حاج محمدصادق فاتح، حاج محمدجعفر محلوجی، محمدحسین خان محلوجی، انصاری تاجر، شجاعی گلستانه، سعید انور، محمد نراقی، شیخ الاسلام مهاندوست سمیعیان، لاری و عده‌ای دیگر. کامران میرزا بعد از۷۰ سال عمر پرنشیب و فراز درگذشت.

طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر

باغ کامرانیه عظمت، شوکت و وسعت زیادی داشت به طوری که نقل کرده‌اند در این باغ الاغی در تابستان گم شد و هر چه جست وجو کردند آن را نیافتند، بعد از ۵-۴ ماه در اواخر پاییز که خزان، باغ را عریان کرد اسکلت الاغ را زیر درختی در نقطه‌ای دوره افتاده از باغ یافتند، حیوان را مار زده بود.

مشاوره حقوقی کلاهبرداری به روش های مختلف

کلاهبرداری از جمله جرایم پیچیده است که به‌دلایل مختلف در جامعه ما آمار بالایی دارد.

افراد زیادی فریب کلاهبرداران را می‌خورند و برخلاف سایر جرائم علیه اموال، مال خود را با رضایت در اختیار مجرم قرار می‌دهند. یکی از دلایل رواج جرم کلاهبرداری ، آشنا‌نبودن اقشار مردم با قوانین و جزییات حقوقی در معاملات است.

علاوه‌براین، فرهنگ بهره‌گیری از دانش تخصصی وکلا و مشاوران حقوقی هنوز در جامعه ما فراگیر نشده است.

فراموش نکنید معمولاً پیشنهاداتی که سود فراوانی را برای شما به دنبال دارد، دامی است که از سوی کلاهبرداران پهن شده است. بهتر است.

مشاوره حقوقی کلاهبرداری امروزه یکی از خدماتی است که افراد زیادی برای دریافت آن به موسسه حقوقی مهر پارسیان مراجعه می‌کنند.

دلیل این امر، رواج جرم کلاهبرداری در جامعه و وجود انواع مختلف این جرم است.

کلاهبرداران افرادی باهوش، خوش ‌صحبت و موقعیت ‌شناس هستند.

همین موضوع سبب می‌شود همه روزه قربانیان فراوانی به دام آن‌ها بیفتند و مال خود را از دست بدهند.

اگر تمایل دارید درباره این جرم و انواع آن آگاهی بیشتری کسب کنید، مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود.

اگر به دنبال بهترین وکیل پایه یک دادگستری هستید ما به شما محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می‌نماییم

دفتر وکالت تخصصی طلاق

جهت رزرو وقت مشاوره با محمدرضا مهری می‌توانید با خطوط ثابت یا تلفن های همراه موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

نکات مهم وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی

دفتر وکالت وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی کجاست

کلاهبرداری را چجوری ثابت کنیم

دفتر وکیل متخصص شکایت کلاهبرداری کجاست

کلاهمو برداشتن یعنی جی؟

معمولاً میان مردم رایج است زمانی که فردی مال دیگری را به ناحق و با دروغ‌گویی از او بگیرد، از این کار او با عنوان کلاهبرداری یاد می‌کنند. اما تعریف کلاهبرداری در دانش حقوق با فهم عامه مردم تفاوت‌هایی دارد. کلاهبرداری از جمله مهم‌ترین جرائم علیه اموال و مالکیت است. می‌توان گفت: کلاهبرداری به‌‍‌‌معنای بردن مال غیر با سوءنیت و توسل به حیله و تقلب است، به‌شرطی که فرد برای رسیدن به هدف خود از وسایل یا عملیات متقلبانه کمک بگیرد.

عنصر مادی و معنوی جرم کلاهبرداری

هر جرمی به تناسب دارای سه عنصر قانونی، مادی و معنوی است. منظور از عنصر معنوی جرم کلاهبرداری، همان قصد مجرمانه یا سوءنیت است.

عنصر مادی کلاهبرداری را از سه منظر بررسی میکنیم:

اولاً مال برده‌شده باید متعلق به غیر باشد و اگر محرز شود فردی سعی در برگرداندن مال خود داشته، درحقیقت کلاهبرداری صورت نگرفته است. ثانیاً کلاهبردار باید برای رسیدن به هدف خود به اصطلاح مانور متقلبانه داشته باشد. یعنی یا از وسایل خاصی یا از یک عملیات متقلبانه برای رسیدن به مال غیر استفاده نماید. ثالثاً مال‌باخته باید فریب این مانور متقلبانه را بخورد. یعنی تحت تأثیر اقدامات فریبکارانه کلاهبردار، اغفال شود و مال خود را با رضایت به وی تسلیم نماید.

گاهی افراد به‌صرف اینکه کسی با دروغ‌گفتن به آن‌ها مالشان را تصاحب کرده است، از وی به جرم کلاهبرداری شاکی می‌شوند. درحالیکه دروغ به‌تنهایی مانور متقلبانه محسوب نمی‌شود. برای اینکه بتوانید جرم رخ‌داده را به‌درستی شناسایی کنید و اقدامات قانونی متناسب با آن را به‌عمل آورید، بهترین راه کمک‌گرفتن از مشاوران حقوقی است. پیشنهاد ما به شما، دریافت مشاوره حقوقی کلاهبرداری از تیم لامینگو است.

وکیل طلاق به دلیل عسر و حرج

جرم کلاهبرداری در حوزه کدام اموال اتفاق می‌افتد؟

مال به دو دسته منقول وغیرمنقول تقسیم می‌شود.

کلاهبرداری علاوه‌بر اینکه اموال منقول مثل وجوه نقد، خودرو و امثال آن را از تسلط قربانی خارج می‌کند، ممکن است در حوزه اموال غیرمنقول نیز بروز یابد. به‌عنوان نمونه، یکی از شایع‌ترین موارد این جرم، کلاهبرداری ملکی است.

انواع و اقسام کلاهبرداری ها  و مجازات آن

با بررسی ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری می‌توان وجود دو نوع کلاهبرداری را نتیجه گرفت:

نوع اول کلاهبرداری ساده

کسی که از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت‌ها یا تجارت‌خانه‌ها یا کارخانه‌ها یا مؤسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی ‌فریب دهد، یا به امور غیرواقع امیدوار نماید، یا از حوادث و پیش‌آمدهای غیرواقع بترساند، و یا اسم و عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل ‌مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حواله‌جات یا قبوض یا مفاصاحساب و امثال آنها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد.

مجازات قانونی کلاهبرداری ساده: مجرم علاوه‌بر ردّ مال به صاحبش، به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم‌ می‌شود.

وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی

نوع دوم کلاهبرداری مشدد

کسی که برخلاف واقع عنوان یا سمت مأموریت از طرف سازمان‌ها یا مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت یا شرکت‌های دولتی یا‌ شهرداری‌ها یا نهادهای انقلابی و به‌طور کلی قوای سه‌گانه و همچنین نیروهای مسلح و نهادها و مؤسسات مأمور به خدمت عمومی اتخاذ کرده، یا اینکه‌ جرم با استفاده از تبلیغ عامه از طریق وسایل ارتباط‌جمعی از قبیل رادیو، تلویزیون، روزنامه و مجله یا نطق در مجامع و یا انتشار آگهی چاپی یا خطی ‌صورت گرفته باشد، یا مرتکب از کارکنان دولت یا مؤسسات و سازمان‌های دولتی یا وابسته به دولت یا شهرداری‌ها یا نهادهای انقلابی و یا به‌طور کلی از ‌قوای سه‌گانه و همچنین نیروهای مسلح و مأمورین به خدمت عمومی باشد.

مجازات قانون کلاهبرداری مشدد:

جرم قذف

مجرم علاوه‌بر ردّ اصل مال به صاحبش، از دو تا ده سال و انفصال ابد از خدمات ‌دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.

تفاوت کلاهبرداری مشدد با اختلاس

وفق ‌ماده 5 قانون، اختلاس زمانی اتفاق می‌افتد که فردی از کارمندان دولتی و یا وابسته به آن و به‌طور کلی قوای سه‌گانه و همچنین نیروهای مسلح ‌و مأمورین به خدمات عمومی اعم از رسمی یا غیررسمی وجوه یا سهام یا اوراق بهادار و یا سایر اموال متعلق به هریک ‌از سازمان‌ها و مؤسسات مذکور و یا اشخاص را که برحسب وظیفه به آن‌ها سپرده شده است به‌نفع خود یا دیگری برداشت و تصاحب نماید. پس فرد مختلس از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده می‌کند و اموال دولتی را تصاحب می‌نماید. از مقایسه ماده 1 و 5 این قانون می‌توان گفت وجه مشترک دو جرم اختلاس و کلاهبرداری مشدد در این است که فرد کارمند دولت باشد اما عنصر حیله و فریب و مانور متقلبانه در تعریف اختلاس وجود ندارد.

یعنی عملیات مجرمانه در اختلاس اعم از فریب است.

نحوه وقوع کلاهبرداری

جرم کلاهبرداری جزء جرائم مقید است. جرم مقید جرمی است که تحقق آن، مقید به نتیجه خاصی است. در جرم کلاهبرداری، تحقق جرم مقید به بردن مال غیر است. درحقیقت برای اینکه گفته شود کلاهبرداری رخ داده است باید به قربانی ضرر مالی وارد شود و مجرم از این مال، منتفع شود. درغیراین‌صورت جرم فرد در حد شروع به جرم کلاهبرداری است.

مجازات شروع به کلاهبرداری از منظر قانون

ابتدا درباره مفهوم شروع به جرم توضیحاتی بیان می‌گردد.

بر اساس ماده ی 122 قانون مجازات اسلامی اگر فردی قصد ارتکاب جرمی را داشته باشد و با انجام اعمالی، جرم را شروع نماید اما به دلیل وجود عاملی غیر از انصراف ارادی هدف وی معلق گردد، فرد مرتکب شروع به جرم شده است.

براساس ‌تبصره 2 ماده 1 قانون، مجازات شروع به کلاهبرداری حسب مورد حداقل مجازات مقرر در همان مورد خواهد بود و اگر نفس عمل انجام‌شده نیز‌ جرم باشد، شروع‌کننده به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌شود. مستخدمان دولتی علاوه‌بر مجازات مذکور چنان‌چه در مرتبه مدیر کل یا بالاتر یا هم‌تراز آن‌ها باشند، به انفصال دائم از خدمات دولتی و اگر در ‌مراتب پایین‌تر باشند به شش ماه تا سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم می‌شوند.

آیا مکالمات تلفن همراه ضبط می‌شود؟

با توجه به قانون مجازات کاهش حبس آیا مجازات جرم کلاهبرداری قابل تعویق و تعلیق است؟

تبصره 1 ماده 1 بیان می‌کرد اگر جهات و کیفیات مخففه وجود دارد، دادگاه می‌تواند با اعمال ضوابط مربوط به تخفیف، مجازات‌ مرتکب را فقط تا حداقل مجازات مقرر در این ماده (‌حبس) و انفصال ابد از خدمات دولتی تقلیل دهد اما نمی‌تواند به تعلیق اجرای کیفر حکم دهد.

دفتر وکالت وکیل وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی آنلاین در تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.

معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران

معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.

معرفی بهترین وکیل ملکی.

معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی

نشانی و تلفن بهترین وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی

تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد9.

02188663925

02188663926

02188663927

02188799562

02188796143

شماره موبایل وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف 24 ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک دادگستری حصار بوعلی

 

4.8/5 - (1081 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *