میزان اقساط مهریه چقدر است؟


 

امروز با موضوع اقساط مهریه چقدر است با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

تماس‌های مکرر آقایان و خانم‌ها در خصوص میزان اقساط مهریه با مشاوره تلفنی موسسه حقوقی مهرپارسیان ما را بر آن داشت تا عنوان این مقاله را به موضوع مذکور اختصاص دهیم و طی یک پاسخ شفاف رویه تشریح میزان اقساط محکوم به احکام مهریه را اعلام نماییم.

نکات مهم میزان اقساط مهریه چقدر است؟

  • اعسار چگونه پذیرفته می‌شود؟
  • میزان هر قسط مهریه حدودا چقدر است؟
  • چگونه از حقوق خود در تقسیط مهریه دفاع نماییم؟

آیا قانونی ناظر بر نحوه تعیین میزان اقساط مهریه در نظر گرفته شده است؟

در قوانین مربوط به مهریه و نحوه تقسیط مهریه میزانی برای اقساط مهریه مشخص نشده است حتی ملاک و معیاری هم برای تعیین آن مشخص نگردیده و در این باب تماما اختیار و اراده قاضی رسیدگی کننده تعیین کننده مبلغ اقساط مهریه است.

قاضی پرونده با توجه به میزان مهریه و شرایط مالی زوج و دفاعیات زوجه به تعیین میزان اقساط مهریه و همچنین پیش قسط مهریه می پردازد.

ثبت طلاق ایرانیان مقیم کانادا

در نتیجه مبلغ اقساط مهریه به نسبت مهریه تعیین شده زوجه و شرایط پرونده برای هرکس مقدار خاصی است و میزان اقساط مهریه برای همه یکسان نیست و در هر پرونده ای و در هر شعبه ای قاضی دادگاه به صورت مورد به مورد تصمیم گیری می نماید.

در نتیجه از خوانندگان گرامی استدعا داریم از در پرسش خویش به دنبال تجویز نسخه یکسان از وکلا در خصوص تعیین میزان اقساط مهریه نباشند.

تحت چه شرایطی برای محکوم به پرداخت مهریه حکم جلب صادر می‌شود؟

چنانچه عدم پرداخت پیش قسط مهریه و همچنین ادعای عدم توانایی پرداخت پیش قسط مهریه در صورتی که در دادگاه پذیرفته نشود موجب صدور حکم جلب زوج خواهد شد.

آیا حکم اعسار دایمی و قطعی است؟

خواننده گرامی توجه داشته باشد، که اعسار حکمی موقتی است و اگر پس از تقسیط مهریه زن بتواند مالی از مرد معرفی نماید مهریه زن از همان مال وصول می شود و تقسیط مهریه ملغی می گردد.

مضافاً عدم پرداخت مهریه تا ۱۱۰ سکه تمام بهار آزادی یا معادل آن با شرایطی که در قانون نحوه اجرای محکویت های مالی آمده سبب صدور حکم جلب شوهر خواهد بود.

اما به نسبت مازاد آن حتی در صورت تقسیط توسط دادگاه نپرداختن آن باعث جلب مرد نمی‌گردد.

آیا در طلاق به درخواست مرد بازهم مهریه تقسیط می‌شود؟

چنانچه طلاق از سوی مرد، لحاظ شود وی باز هم می تواند از دادگاه قسط بندی مهریه را بخواهد و منافاتی با دادخواست اعسار مرد در این باره نیست.

اجرای طلاق از سوی مرد و ثبت طلاق هنگامی انجام پذیراست که تکلیف مهریه زن روشن شود اگر مرد دادخواست اعسار داده باشد و دادگاه آن را رد کند تا زمانی که زن به تمام حق و حقوق خود نرسد و مهریه را تمام و کمال دریافت نکند امکان ثبت طلاق برای مرد فراهم نمی شود.

مطالبه اجرت‌ المثل ایام زوجیت

روند اجرای حکم مهریه پس از تقسیط به چه نحو است؟

پس از تقسیط مهریه و شروع به پرداخت مهریه از سوی مرد دیگر زن و مرد به دادگاه صادر کننده حکم مراجعه نمی کنند بلکه تنها محل مراجعه اجرای احکام خواهد بود.

در اجرای احکام اقساط مهریه در مقابل هر پرداخت رسید ارایه می شود و این سبب می شود مدرکی معتبر به پرداخت کننده داده شود تا مانع از هرگونه انکار و سوء استفاده شود.

اجرای احکام در برخی دادگاه ها شرایطی را مهیا کرده که در یک بازه زمانی سکه دریافت می کنند و در تایم دیگر سکه تحویل می دهند تا امکان رویارویی طلبکارو بدهکار و برخورد آنها به صفر برسد

ارایه اطلاعات واهی جهت اثبات اعسار چه آثاری برای استناد کننده در بر خواهد داشت؟

گاهی مردان برای اثبات اعتبار خود و ناتوانی در پرداخت اقساط مهریه فیش حقوقی با مبلغ اندک به دادگاه ارایه می دهند که در صورت مخدوش بودن فیش یا اعتراض زوجه، زوجه می تواند از دادگاه تحقیق در مورد درستی و صحت فیش حقوقی را بخواهد.

در صورت درستی ادعای زن اضافه بر عدم صدور رای اعتبار و تقسیط، مرد به جرم فریب دادگاه در دادگاهی دیگر هم محاکمه می‌شود.

این که هر قاضی بر چه اساس و چه فرمول خاصی اعسار و تقسیط را می پذیرد و چگونه میزان پیش قسط را تعیین می‌کند موضوعی بسیار پیچیده است که جز قضات کسی از آن مطلع نیست.

اما مسایل و مواردی همچون اشتغال زن، میزان زندگی مشترک زوجین، اوضاع خانوادگی و شان زن، میزان تحصیلات طرفین و میزان مهریه از موارد موثر در تعیین میزان اقساط در نظر قاضی هستند.

وکیل دادگاه تجدیدنظر خانواده

وکیل اعسار مهریه

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث جرایم منافی عفت یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

شماره موبایل وکیل رابطه نامشروع

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه

  • با سلام و عرض ادب خدمت شما و ممنون از سایت خوبتون یک سوال داشتم از خدمتتون ممنون میشم راهنمایی کنید. اینکه آیا من و همسرم میتونیم بدون مراجعه به دادگاه و با توافق خودمون پرداخت مهریه را قسط بندی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *