مجازات وعده دروغ ازدواج

بهترین وکیل خانواده در این نوشتار به بررسی مجازات وعده دروغ ازدواج پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

مجازات وعده دروغ ازدواج

در این نوشتار به بررسی مجازات وعده دروغ ازدواج و موارد مجازات و قابلیت مجازات وعده دروغ ازدواج که توسط موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان منتشر می‌ گردد، پرداخته می‌ شود.

جرم انگاری وعده دروغ ازدواج

بر اساس قانون هر فعلی و یا ترک فعلی که مطابق قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد، جرم و دارای مجازات خواهد بود. از این جهت بطور دقیق در قانون، عمل مجرمانه ای تحت عنوان جرم وعده دروغ ازدواج وجود ندارد و به همین خاطر نمیتوان برای این عمل مجازاتی متصور بود. وعده دروغ ازدواج عملی غیر انسانی و غیر وجدانی می‌ باشد و به عملی اطلاق می‌ شود که دختر یا پسر هر کدام، دیگری را به ازدواج با خود ترغیب و تشویق می‌ کند و بدون اینکه حتی از ابتدا قصد آن را هم داشته باشد، در این صورت با احراز سوء رفتار و تقصیر در ایجاد ضرر و زیان و ایراد خسارت معنوی میتوان قایل به جبران خسارت روحی و معنوی بود. بطور کلی و اساسی، صرف وعده ازدواج به دیگری و یا حتی تنظیم قول و قرار ازدواج بدون اینکه سوء رفتار با طرف مقابل داشته باشد، منجر به تحقق عمل مجرمانه و قابل مجازات نخواهد بود؛ چرا که ازدواج حق طبیعی و شخصی انسان ها است و کاملا منطقی است که بخواهند در انتخاب خود محتاطانه عمل کنند و هر چند طرف مقابل هم ادعای دریافت خسارت روحی و معنوی نماید، نمیتوان به صرف بر هم زدن ازدواج تقصیری را متوجه شخص دانست تا با پرداخت خسارت قابل جبران باشد.

وکیل اعتراض به رای اجرت المثل

در صورتی که شخص با وعده دروغ ازدواج و با توجه به همین دروغ و تقلب، اقدامات مجرمانه ای را نسبت به طرف مقابل صورت داده باشد و به نوعی مرتکب جرم شده باشد، میتوان از جهت ارتکاب همان جرم وی را تحت تعقیب کیفری قرار داد و شکایت کرد. به همین دلیل مجازات وعده دروغ ازدواج قابل تحقق خواهد بود و به صرف وعده دروغ ازدواج نمیتوان شخصی را مجازات کرد و عمل او را مجرمانه دانست.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مجازات وعده دروغ ازدواج با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

موارد قابل تحقق مجازات وعده دروغ ازدواج

صرف وعده دروغ ازدواج و منتهی نشدن صحبت های طرفین به ازدواج، نمیتواند به عنوان جرم و یا موجبی برای جبران خسارت محسوب گردد؛ ولی گاه بعضا ممکن است که یکی از دو طرف تحت عنوان وعده دروغ ازدواج و با این وسیله و بهانه، مرتکب جرائمی شود که از این جهت قابل تعقیب خواهد بود:

  • برقراری رابطه نامشروع با توسل به وعده دروغ ازدواج: ممکن است که گاه مرد با توجه به جلب نظر دختر مورد نظر، با توسل به وعده دروغ ازدواج، از او درخواست برقراری رابطه نامشروع کرده باشد و دختر هم به دلیل ایجاد علقه زوجیت و ازدواج، به خواسته مرد به جهت برقراری رابطه نامشروع نظر مثبت داده و با او رابطه نامشروع غیر از زنا برقرار کرده باشد، در این صورت با مشخص شدن وعده دروغ ازدواج مرد، دختر میتواند به همراه ادله لازم، فریب مرد به ازدواج که منجر به رابطه نامشروع شده است را اعلام و شکایت کیفری کند و در نتیجه با اثبات این قضیه، مرد محکوم به شلاق تعزیری تا 99 ضربه می‌ شود. هر چند دختر هم به خاطر تمایل خود به برقراری رابطه نامشروع غیر از زنا، محکوم به شلاق تعزیری تا 99 ضربه می‌ شود. مگر اینکه اثبات نماید، رابطه نامشروع به عنف بوده است.
مشاوره حقوقی رجوع از طلاق

برای مطالعه مقاله راه‌ های اثبات زنای به عنف، به وبسایت موسسه حقوقی مهر پارسیان مراجعه نمایید.

  • اخذ مبلغی پول و یا مال از شخص با توسل به وعده دروغ ازدواج: هرگاه مرد یا دختر، با توسل به وعده دروغ ازدواج، طرف مقابل را فریب دهد و به همین دلیل بطور متقلبانه از وی پول اخذ نماید، میتواند فرد بزه دیده از طرف مقابل به جرم کلاهبرداری شکایت نماید.
  • برقراری زنا با توسل به وعده دروغ ازدواج: این احتمال وجود دارد که مرد نسبت به دختری که به او وعده دروغ ازدواج می دهد، او را به برقراری زنا اغوا کند و فریب دهد، در این صورت اگر با توسل به وعده دروغ ازدواج، دختر به برقراری زنا با مرد متمایل باشد، با مشخص شدن وعده دروغ ازدواج مرد، دختر میتواند اقدام به اعلام رابطه نامشروع تحت عنوان زنا نماید و این در صورتی است که باید ادله مصرح در قانون برای اثبات زنا (چهار شاهد یا چهار اقرار دختر و مرد) با وی توسط مرد وجود داشته باشد و در صورتی که اثبات نشود، میتواند منجر به محکومیت دختر به 100 ضربه شلاق حدی به دلیل اثبات زنا (در صورتی که دختر خود فقط چهار بار اقرار کرده و از این طریق اثبات شده باشد) از جانب وی و نه مرد گردد و در صورت اثبات، هر دو به 100 ضربه شلاق حدی محکوم می گردند. مگر اینکه دختر ثابت کند که به رابطه نامشروع تحت عنوان زنا متمایل نبوده و مرد به عنف، اقدام به زنا با او کرده است.
  • تحریک و ترغیب به ارتکاب جرم با توسل به وعده دروغ ازدواج: هرگاه هر کدام از طرفین به وسیله ترغیب و تحریک با توسل به پیشنهاد وعده دروغ ازدواج، دیگری را به ارتکاب جرائم فریب دهد و اغوا کند، هر چند شخصی که فریب خورده، خود مباشر و فاعل اصلی جرم شناخته می‌ شود؛ ولی طرف دیگر هم که با توسل به وعده دروغ ازدواج، مباشر جرم را تحریک و یا ترغیب کرده، میتواند تحت عنوان معاونت در ارتکاب جرم، تحت تعقیب قرار بگیرد.

مقایسه وعده دروغ ازدواج با فریب در ازدواج

فریب در ازدواج تحت شرایط خاص و با توجه به تحقق عناصر خود، میتواند به عنوان یک جرم و عمل مجرمانه ارتکاب یابد و قابل مجازات باشد و آن هم در صورتی است که شخص با عنوان کردن خود به دروغ و متصف کردن خود به صفات دروغین و کذب، طرف دیگر را تشویق به ازدواج کند و در صورت وقوع ازدواج و محرز شدن صفات دورغین بعد از ازدواج، جرم واقع می‌ شود؛ در حالی که در وعده دروغ ازدواج، ازدواج واقع نمی‌ شود و فقط به دروغ، ازدواج وعده داده می‌ شود و هر چند نمیتواند جرم باشد ولی تحت موارد دیگر میتواند به وسیله آن جرائم دیگری واقع گردد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مجازات وعده دروغ ازدواج با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل خانواده در تهران و کرج

با توجه به شایع بودن ارتکاب جرائم از طریق وعده دروغ ازدواج، در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی در امور کیفری مربوط به خانواده داشتید، میتوانید با تیم وکلای تخصصی موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به مدیریت جناب آقای محمدرضا مهری متانکلائی قاضی سابق و وکیل پایه یک دادگستری تهران در امور خانواده مشاوره داشته باشید و نسبت به اعطای وکالت پرونده‌ های حقوقی خود در موسسه اقدام فرمایید.

نکات مهم طلاق توافقی

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل گروه وکلای مهر

جهت دریافت مشاوره در خصوص مجازات وعده دروغ ازدواج با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

3.2/5 - (8 امتیاز)

27 دیدگاه

  • مجازات رابطه نامشروع با قول ازدواجسلام خدمت گروه وکلای مهرجناب محمدرضا مهری، میخواستم بدونم اگه پسری با وعده ازدواج درخواست رابطه جنسی بده و دختر هم گول بخوره و رابطه جنسی برقرار کنه بعد پسر بزنه زیرش در صورتی که شاهد هست که بکارت رو همون پسر برداشته میشه ازش شکایت کرد؟تو این جور موارد ارش البکاره تعلق میگیره یا دیه؟

    • سلام
      با توجه به اینکه دختر به خاطر وعده ی دروغ ازدواج فریب خورده، چون به رابطه متمایل بوده، خیر ارش البکاره تعلق نمی گیره و زنا محسوب میشه و هر کدام محکوم به 100 ضربه شلاق میشن. برای اثبات این قضیه چون زنا به عنف نبوده، وجود چهار شاهد لازمه. مگر در زنای به عنف

  • سلام من پسری هستم ۳۲ ساله تقریبا ۱ سال پیش با خانومی اشنا شدم که از همون اول ابراز علاقه کرد و کم کم من هم درگیره خودش کرد.رابطه ی ما تا حدی جدی شد که این خانوم تو تمامه مراسم رسمی و غیر رسمی و مهمونیهای خانوادگیمون شرکت میکرد چون قصد ازدواج داشتیم حتی هفته به هفته میموند خونه ی ما مادرش مشگلی نداشت تا وقتی که بینه ما رابطه برقرار شد و من فهمیدم که ایشون دختر نیستن یعنی قبل از من هم رابطه داشته بعد از مدتی بازیاش شروع شد تا روزی که غیبش زدو دیگه ام جوابه من رو ندادن الان واقعا از طرفه خانواده و فامیل به حدی ابروم رفته که هرروز با خودم درگیرم.مهم تر اینکه ما یه پیج مشترک تو اینستاگرام داشتیم دیروز فهمیدم که این خانوم با گستاخی رفته پلیس فتا از من بخاطره اون عکسهامون تو اینستاگرام شکایت کرده.الان من چیکار باید بکنم؟اینکه فریب داده یا اصلا دختر نبوده با ابروی خانوادم و خودم بازی کرده چه میشه کرد؟

  • سلام من زنی هستم 32 ساله که 3 سال پیش با یک آقای 50 ساله که عموی دامادمون بود آشنا شدم وعده ازدواج داد و منو با بچه م به تهران کشید ولی از ازدواج خبری نبود منم روی برگشتن به شهرمو ندارم همه فک میکنن ما ازدواج دائم کردیم خیلی منو اذیت میکنه تهدید میکنه موندم چکار کنم لطفا منو راهنمایی کنید ممنون.

  • سلام دختری هستم 22 ساله که سال پیش با پسری 24 ساله اشنا شدم و چون علاقه ای به داشتن دوست پسر نداشتم از همون اول هدفم آشنایی قبل ازدواج بود که پدر و مادر من و مادر ایشون در جریان قرار گرفتن اما حالا مدتهاست که جواب بنده رو با اونهمه قول و قرار نمیده و منم چند باری به رابطه از پشت فریبم داد و منم چون تو اشنایی ازدواج بودم و میگن اکثر طلاق ها هم ریشه جنسی داره و اینکه گفتم دیگه باهم ازدواج میکنیم و گناهمون برطرف میشه فریبشو خوردم و تن دادم ولی الان بشدت پشیمانم و افسردگی شدید گرفتم آیا راهی برای ادب کردن این شخص هست؟

    • سلام رابطه ای که با رضایت خودتون بود رو نمیتونین شکایت کنین البته اگه بتونین اثبات کنید که با اکراه و اغفال بوده امکان طرح شکایت رو خواهید داشت

  • سلام پسری بامن ازپشت رابطه داشته که پزشکی قانونی هم نتونس ثابتش کنه ومن ازضرب وشتم اون که منومیزنه صدای ضبط شده دارم که منومیزنه
    چیکارکنم شاهدم ندارم

  • سلام من پسری هستم ۲۷ ساله لایه دختر ۱۶ نزدیک به سال حرف زدیم و تصمیم ب ازدواج گرفتیم چند باری خواستگار فرستادم ولی مورد مادرش مخالفت کردن تا اینکه دختر گفت بیا فرار کنیم منم رفتم آوردمش بعدش خانواده اومدن با حیله اینکه فردا بیایید خواستگاری تا با رسم ورسوم بریم جلو منم فرستادم ولی تو خونه راه ندادن بعدش یه چند روزی گذشت تابا دختر ب وسیله یا رابط حرف زدن و دوباره فرار کردیم اینبار خودشون شناسنامه دخترک فرستادن و برسم آزمایش و مراسم عقد بزاریم عموها هم اومده بودن تا اینکه وقتی رفتم جواب آزمایش بگیرم پدرش با ماموراگاهی ب جرم آدم ربائی دستگیرم کرد و تو باز جویی دختر گفته و خودم اومدم و هیچ روزی نبود ولی پدرش شکایت کرده و ی روز بردمش و اغفالش کردم
    بگین چه کاری می‌تونم بکنم

  • سلام ببخشید من 23 سالمه و با یک اقایی 3 ساله دوستیم و از اول هم گفت قصدم ازدواج حتی تو دو ماه اول رابطمون به بابام گفت که قصدم ازدواج فقط یکم وقت میخوام یک سال همین جوری گذشت البته دو سال و نیمه الان یک ساله که پدرش داره بازیمون میده خواستگاری اومدن ما خونشون رفتیم و همه جا پیچید که ما دوتا میخوایم ازدواج کنیم ولی هی این ماه اون ماه میشه و ابروی خودمو خانواده بازیچه شده بابام میخواد شکایت حیثیتی کنه و پسره میگه من دختره شمارو میخوام بابا داره بازی میده من شکایتی ندارم اصلا ولی بابام میتونه شکایت کنه؟؟?

  • سلام تشکر از سایت خوبتون …دختری در فضای مجازی به من ابرازه علاقه کرد و باهم اشنا شدیم وبعدش به من وعده ازدواج داد و من باخانوادم داشتیم برنامه ریزی خاستگاری میکردیم ک من متوجه ایشون بجز من با سه پسر دیگ رابطه داره… در این مدت هم ک باهم بودیم هشت ملیون پول از من گرفت… چطور میتونم پولم رو ازش بگیریم

    • سلام اگه با وعده ازدواج کلاهبرداری کرده باشه میتونین شکایت کنید و اگه وجه پرداختی رسید داشته باشه امکان مطالبه و استرداد وجه است

  • سلام من 23 ساله که در مورد مشکلم تا به حال با کسی حرف نزدم می خام فقط بدونم با سر گذشتی که پدر ومادر خواهرم برام رقم زدن آیا می تونم پی گیر باشم .تو خونه ی ما هیچ وقت آرامش نداشتیم حتی به خاطر اتفاقی که تو خونهی ما افتاد من تا مرز سکته پیش رفتم تا مدتی افسردگی ترس بی خوابی داشتم مادرم از روی سادگی منو در مغازه ی مردم می برد تا منو شوهر بده تا خواهرم که باعث تمام این اتفاقات بود بتونه اون رو هم شوهر بده تا این که مادر بزرگم به پسری که الان شوهرم است وعده خونه وماشین داد این اقا از روی سادگی به خاستگاری امد مادر وخواهرم مجبورم کردن قبول کنم بعداز ازدواج سر کوفتهای خودش و خانوادش شروع شد که چرا پدرت ومادرت به وعده خود عمل نمی کنند به دلایلی بعد از چند سال بامشکل شدید مالی روبرو شدیم تواون مدت هر موقع از مشکلاتم با مادرو پدرم می گفتم جواب درستی نمی گرفتم تا شوهرم مجبور به فروش کلیه شد اینا فقط گوشهای از مشکلاتم است فقط می خام بدونم می تونم بابت این همه مشکلاتی که از نظر روحی روانی وجسمانی که به من وارد شده از خواهرو پدرم شکایت کنم.

    • سلام خیر امکان شکایت از خانواده رو ندارین چون در نهایت خودتون بودین که به پیشنهاد ازدواج همسرتون پاسخ مثبت دادین

  • سلام
    دختری در فضای مجازی به من ابراز علاقه کرده بود و من و به سمت خودش کشانده بود و در این مدت طولانی که با من در ارتباط بود به قول ازدواج داده بود و در این مدت از این طریق از من درخواست شارژ و پول میکرد من هم بار ها به شماره تلفن او شارژهایی با مبلغ بالا انتقال دادم و در نهایت من به والدین او از علاقه هم به یکدیگر گفتم و آنها و خود دختر نیز وجود ارتباط بین ما را انکار کرد گفتند که سیم کارت به نام آنها نبوده و صاحب سیم کارت از نام دخترشان سواستفاده کرده است و من در این بین فهمیدم که آن خانم با این که به شخص دیگری جواب مثبت داده بوده از من برای کلاهبرداری و سواستفاده مالی کرده است و با احساسات من بازی کرده و باعث آسیب روحی به من شده است . میخواستم بدونم کا چگونه میتونم از این خانم شکایت کنم؟

  • سلام دوماه با اقایی که وعده ازدواج داده بودن دوست بودیم و بعد بعلت عدم ثبات شخصیتی ایشون جدا شدیم.چندشخصیتی هسنن.
    الان بعد گذشت ۶ماه اومده و ادعا میکنه به جرم اخاذی و کلاهبرداری میخواد ازم شکایت کنه بابت هزینه هایی که کرده.کادو و یا خریدی که خودش برام کرده.هیچ اجباری هم نبوده.ایا میتونه همچین شکایتی بکنه؟؟؟به من پولی نداده.در قالب کادو و باهم بیرون بودیم چیزی خریدیم خوردنی یا لباس

  • سلام پسری هستم ۲۶ ساله
    مدتی قبل خانومی به من ابراز علاقه کرد بعد از گذشت مدتی و صحبت خانواده‌ ها قرار بر ازدواج شد
    قبل از ازدواج ایشون از من درخواست وجه نقدی کردن و خب به طبع چون حس میکردم دیگه ازدواج نزدیکه به ایشون پرداخت کردم این مبلغ رو
    و حتی چند باری هم خوده این خانوم درخاست رابطه جنسی داشتن ( بنده هم متأسفانه قبول کرده بودم) که مکالماتشون توی گوشیم ضبط شده هستش که درخاست از جانب ایشون بوده
    ولی الان کلا جواب تماس من رو هم نمیدن و خانواده‌شون هم اظهار بی‌اطلاعی میکنن از مکان دخترشون

  • من بادختری آشنا شدم که ادعا داشت دانشجوی پزشکی هست و به یکدیگر علاقه مند شدیم هزینه دانشگاه میدادم کادوی تولد طلا بهش دادم لبتاب، سکه تمام بهار آزادی حدود ۷۰۰ملیونی شد همیشه بهش میگفتم باخانواده صحبت کن تابیاییم خواستگاری بهانه می‌کرد تا بلاکم کرد وجواب منو نداد میگه شوهر کردم یکی منو راهنمایی کنه

    • سلام و احترام
      مطلب این مقاله رو مطالعه کنید و اگر به جواب سوالتون نرسیدین میتونین با وکیل تخصصی خانواده مشاوره بفرمائید
      هدایا و وجوه نقدی که بهایشون پرداخت کردین تحت شرایطی قابل استرداد هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *