آدم ربایی طفل به خارج از کشور


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی آدم ربایی طفل به خارج از کشور پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

جرم آدم ربایی طفل به خارج از کشور در نظام حقوقی ایران

بطور کلی همه جوامع بین‌ المللی و کشورها، نسبت به جرم آدم ربایی، مجرمانه بودن آن و تعیین مجازات بسیار سنگین برای شخص مرتکب، اتفاق نظر دارند.

هر کشوری بسته به اهمیتی که جرم آدم ربایی برای آن کشور لحاظ می‌ باشد، ماهیت، شرایط و مجازات ویژه ای را برای آدم ربایی تعریف کرده است.

آدم ربایی به عنوان عملی مطرح می‌ شود که در آن شخصی بدون رضایت خود به مکانی گاه به فریب یا به اجبار برده و نگهداری می‌ شود.

دلیل اشخاصی که مرتکب جرم آدم ربایی می شوند، میتواند بنا به انگیزه و دلایل به خصوص و شخصی باشد که با توجه به قانون ایران، اهمیتی برای آن در نظر نگرفته و به همین خاطر آدم ربایی را در صورت ربایش شخص و بدون اینکه مقید به نتیجه خاصی باشد، عمل مجرمانه تلقی کرده و با مرتکب آن برخورد شدیدی می‌ کند.

شرط تنصیف دارایی

با توجه به اینکه جرم آدم ربایی منجر به نگهداری شخص ربوده شده در محلی مخفی و به دور از دسترس دیگران می‌ شود، بنابراین یافتن مجرم و مرتکب آدم ربایی و همچنین شخص قربانی، سخت به نظر می آید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص آدم ربایی طفل به خارج از کشور با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

جرم انگاری آدم ربایی طفل به خارج از کشور

آدم ربایی در قانون ایران، به عنوان یک عمل مجرمانه ای محسوب می‌ شود که مرتکب شخصی را صرف نظر از اینکه چه خواسته و نیتی دارد، می رباید و بدون اجازه و رضایت او در مکانی نگهداری می‌ کند و اهمیتی برای تحقق نتیجه نخواهد بود.

در سال های اخیر به دلیل اختلافات بسیار شدید زوجین با یکدیگر و ناسازگاری آن ها با هم، زمانی که بحث جدایی و طلاق مطرح می‌ شود، در صورتی که دارای فرزند صغیر باشند، اختلاف بر سر نگهداری و حضانت فرزند مشترک، دامنه این اختلافات را تشدید می‌ کند.

در صورتی که دادگاه با توجه به موارد مصرح قانونی و یا شرایط پدر و مادر و همچنین مصلحت طفل، حضانت فرزند را به دیگری اعطا کند و طرف دیگر بخواهد که فرزند خود را نگهدارد و به گونه ای نتواند رای دادگاه را به نفع خود مبنی بر حضانت فرزند، تغییر دهد، در نتیجه اقدام به آدم ربایی طفل به خارج از کشور می نماید تا از عواقب کیفری این امر در امان بماند.

شکایت فریب در ازدواج بین المللی

موارد تحقق ارتکاب جرم آدم ربایی طفل به خارج از کشور

ربودن فرزند، صرف نظر از اینکه منتهی به مخفی کردن طفل در خارج از کشور و یا بردن طفل به خارج از کشور باشد، طبق قانون جرم است.

ولی بحثی که مطرح خواهد بود، هرگاه آدم ربایی طفل توسط پدر یا مادر مطرح شود، در حالت مختلف میتواند قابل بررسی باشد و اینکه در چه صورت آدم ربایی طفل به خارج از کشور توسط پدر یا مادر میتواند، به عنوان جرم تلقی شود:

– با توجه به قانون، برای خروج فرزندی که هنوز به سن قانونی نرسیده و از حضانت و ولایت والدین خود خارج نشده است، اجازه پدر ضروری می‌ باشد؛ چرا که پدر بر فرزند صغیر خود ولایت دارد و میتواند در مورد حدود حقوق او تصمیم‌ گیری نماید.

بنابراین اگر پدر، اجازه خروج فرزند از کشور را به موجب رضایت نامه در قالب گذرنامه اعطا کند و مادر فرزند صغیر را از کشور خارج کند ولی بعد از خروج از کشور و انقضای مدت گذرنامه، فرزند را به کشور باز نگرداند.

ولی در مدتی که گذرنامه اعتبار دارد، پدر نمیتواند از مادر به دلیل خروج فرزند از کشور توسط مادر به جرم آدم ربایی شکایت کند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص آدم ربایی طفل به خارج از کشور با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

– در صورتی که مادر فرزند را بدون داشتن گذرنامه، از کشور خارج نماید، پدر میتواند به جرم آدم ربایی از او شکایت کند و به علاوه اگر از مجرای غیر قانونی خارج شده باشد، مرتکب جرم خروج غیر قانونی از کشور هم خواهد شد.

حضانت فرزند بعد از فوت پدر

– هرگاه پدر و مادر از هم جدا گردند و حضانت فرزند با مادر باشد، اگر فرزند را با اجازه پدر از کشور خارج کند، برای بعد از مدت انقضاء گذرنامه، اگر باز نگردد، علاوه بر آدم ربایی به جرم ممانعت از ملاقات طفل هم محکوم خواهد شد.

– قبل از طلاق، پدر با توجه به ولایتی که نسبت به طفل خود دارد، میتواند فرزند خود را از کشور خارج کند و در نتیجه مرتکب جرم آدم ربایی نخواهد شد، حتی اگر به کشور باز نگردد.

ولی اگر دادگاه (مخصوصا بعد از طلاق) برای مادر حق ملاقات تعیین کرده باشد و بتواند اجازه خروج فرزند را از کشور با توجه به حق ملاقات مادر، از دادگاه اخذ کند، اگر در مدت تعیین شده طفل را به کشور باز نگرداند، جرم آدم ربایی طفل به خارج از کشور توسط پدر مطرح نخواهد بود، ولی میتواند موجب تحقق جرم ممانعت از ملاقات طفل با مادر بشود.

رسیدگی به شکایت جرم آدم ربایی طفل به خارج از کشور

هرگاه پدر یا مادر و یا هر شخص دیگری که حق حضانت و یا ملاقات فرزند را دارد، بر حسب موضوع و امکان، بخواهد تعقیب کیفری شخص را به دلیل بردن فرزند به خارج از کشور، بر اساس ممانعت از ملاقات با طفل داشته باشد، میتواند مراتب شکایت کیفری خود را به دادسرای امور بین‌ الملل اعلام دارد.

امکان رسیدگی به جرم آدم ربایی طفل به خارج از کشور در کشور مقصد

برای رسیدگی به شکایت پدر از مادر طفل، موضوع مهمی که اهمیت پیدا می‌ کند تا بتوان به موجب آن خواهان رسیدگی به شکایت پدر از مادر در کشور مقصد باشد، موضوع استرداد مجرمین بر اساس معاهدات قضایی بین‌ المللی بین کشور ایران با سایر کشورها می‌ باشد.

مجازات فحاشی به همسر

ایران در زمینه‌ استرداد مجرمین با بعضی از کشورها قرارداد بین‌ المللی دارد.

در صورتی که پدر بخواهد شکایت آدم ربایی طفل به خارج از کشور در ایران را مطرح کند، مرجع قضایی با محرز دانستن جرم آدم ربایی توسط مادر، تعقیب قضایی و کیفری او را صادر می‌ کند.

حال اگر ایران با کشور مقصد که مادر، به آن جا مهاجرت کرده است، قرارداد قضایی استرداد مجرمین داشته باشد، میتوان استرداد مادر را به دلیل تعقیب کیفری که از مراجع قضایی کیفری حکم آن صادر شده، توسط کشور مقصد به ایران درخواست کرد.

در صورتی که پدر مرتکب جرم ممانعت از ملاقات با فرزند شده باشد، ترتیب به همین منوال خواهد بود.

اما در صورتی که ایران با کشور مقصد، قرارداد استرداد مجرمین نداشته باشد، بر حسب امر، کیفرخواست علیه شخص مرتکب صادر می‌ شود تا در صورت بازگشت به ایران، جلب و رسیدگی کیفری به پرونده او انجام شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص آدم ربایی طفل به خارج از کشور با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل پرونده آدم ربایی در ایران

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری در تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌ های 18 الی 8 و پنجشنبه‌ ها 13 الی 8 با شماره‌ های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری متانکلائی

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری متانکلائی، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

طلاق دادن به علت مشکل روانی همسر

09120067669

دفتر وکالت و موسسه حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی

3.1/5 - (15 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *